Skocz do zawartości

Jak sprawdzić realną pojemnośc pakietu


Robert.

Rekomendowane odpowiedzi

Pojemnosc pakietu sprawdzasz w nastepujacy sposob - ladujesz na maxa z balancerem. Po chwili rozladowujesz - uwazajac zeby zadna cela nie spadla ponizej 2.8V - zawsze ktoras jest slabsza jak juz troche ma za sobą. Tyle ile wyswietli to realna pojemnosc pakietu. Ładowanie przekłamuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich doświadczeń wynika, że realna pojemność pakietu, taka do wykorzystania w modelu przy prądach rzędu 10-15C, oznacza rozładowanie od 4.2V do jakiś 3.65V na celę, mierzone bez obiążenia.

Wynosi zwykle około 85-90% tego, co jest napisane na pakiecie.

Ma to zastosowanie dla w miarę nowych pakietów. Dla starszych pakietów (dla nowych zresztą też) stosuję taką metodę, że rozładowuję w modelu, do odcięcia przez regulator, a potem ładuję i patrzę ile weszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie realna pojemność pakietu jest taka, na ile starcza do napędu modelu.

mam załóżmy RWD by Skazoo (szacunek za model), wiem ze do lotu poziomego potrzebuje wychylenia drazka aparatury sterującej na 1/3. Wkładam pakiet do modelu, uruchamiam silnik na pełny gaz na minute-2 minuty , potem na 3/4 gazu kilka minut, potem połówka, a potem 1/3 do końca, czyli do odcięcia pakietu. Jak odetnie pierwszy raz, właczam jeszcze raz silnik na 1/ gazu, regler odcina po chwili pakiet, podłaczam jeszcze raz i jeszcze raz. (3X). Potem ładuje i wiem ile mam mAh na wylatanie.Aha podczas rozładowywania sprawdzam czas, wiec wiem ile mam minut latania.

Moim skromnym zdaniem wszelkie inne pomiary to "sztuka dla sztuki' i nic nie wnosza do kwestii latania.

 

baxter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja raz tylko sprawdzam akumulator na ziemi z docelowym regulatorem i napędem, potem ustawiam próg w moim mierniku ładunku i w powietrze. Miernik mierzy każdą miliamperogodzinę i jeśli zbliżam się do ustawionego poziomu, od 80, 90 i 100% zaczyna coraz szybciej mrugać diodą LED. Całość waży ok. 15g. Oprócz pomiaru ładunku pokazuje też napięcie, prąd i moc. Chwilowe (obecne) jak i uśrednione za czas lotu. Wprowadzana rezystancja szeregowa to 0.005 oma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie latam dużo i nigdy nie mogłem wyczuć jak duży mam jeszcze zapas energii. No to zrobiłem sobie miernik/sygnalizator. Z biegiem czasu trochę się rozrósł (tylko "programowo") ale wciąż spełnia swoją podstawową funkcję mrugania :)

Tu znajdziesz więcej info. Oczywiście odpowiadam na wszelkie pytania pomocnicze..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jak sprawdzic realną pojemność pakietu? sposób pierwszy po naładowaniu rozładować na dobrej ładowarce ( z funckją rozładowania, np robitronic Everloader 1 lub2.) pradem 20A, do napięcia 2,7v na jedna cele. Sposób drugi pakietem żarówek samochodowych rozładować pakiet do podanego wyże napięcia poprzez jakis dobry loger. Zarówkami lepiej bo mozna prąd powyżej 50A pociągnąć. Rozładowanie na większośći dostępnych ładowarkach nie pokaże realnej pojemności- prąd rozładowania jest zbyt mały, no chyba, że sprawdzamy małej pojemności pakiet. Do łódek stosujemy cele o pojemności 5000mAh i wyżej. Prądu na 6 minutowy bieg starcza ledwo lub juz nie starcza, dobrze więc znac realne zapotrzebowanie, mierzone za pomoca logera a potem dobrać do tego odpowiedni akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.