Jump to content

Pakiet 2200 Lightmax 3 cele 11.1V


zuczki

Recommended Posts

Posted

Witam wszystkich posiadam pakiet 2200 Lightmax 3 cele 11.1V do tego silnik emax 2822 regulator HobbyKing http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6456&Product_Name=Hobbyking_SS_Series_15-18A_ESC .Śmigło 10x4,7 .

Wszystko to umieszczone w rwd5 by skazoo.Maksymalny czas lotu ok 10minut nie wiecej :cry: .Latam na pół gazu staram sie w miare moich umiejetnosci oszczedzać pakiet by jak najdłużej polatać.Czytałem na forum wypowiedzi kolegów,to na takim pakieciku powinienem śmigać ok 25minut.Doradzcie coś proszę bo chęć na latanie mam ogromną,raz dziennie 10minut to za mało.Ładowarke mam esky ładuje ok 8godzin :cry: .

Posted

Aby określić przyczynę odpowiedz na pytania:

1. czym zasilasz ładowarkę?

2. jakie są napięcia na poszczególnych celach po skończonym ładowaniu?

3. jakie są napięcia na celach po zakończonym lataniu (po odcięciu zasilania silnika przez regulator)?

 

Stawiam, z dużym prawdopodobieństwem, na niedoładowany pakiet. Zbieraj na normalną ładowarkę.

Posted

Ładowarke zasilam zasilaczem 12V stabilizowanym.Żadna marka za 40zl.W danej chwili nie mam miernika jak pomierzę to się odezwe.Acha jak to zmierzyć na poszczególnych celach??Pozdrawiam

Posted

Coś jest nie tak z tym Twoim pakietem. Na takim pakiecie 25C latam moim HK 450 (heli) w trybie N minimum 10min.Ładowarka Esky podejrzewam jest taka sama jak Turnigy z HobbyKinga i z tego co wiem ładuje prądem 800mAh.Moje ładowareczki ładują równo taki pakiet 3 godz a nie 8 i ładują je na full. Tak jak koledzy radzą zmierz napięcie przed i po.Może jakaś cela jest baaardzo rozjechana i długo ładuje chcąc dobić do jako-takiej wartości a potem w locie za szybko odcina regiel.Ja uzywam czegoś takiego profilaktycznie tylko,od czasu do czasu:

Posted

po prostu tą ładowarką esky prawdopodobnie nie naładujesz do pełna tego pakietu.

może 12V zasilania to dla niej za mało żeby naładować pakiet 3s. Zasila ją powiedzmy 15V i sprawdź.

żeby sprawdzić to nie musisz iść na lotnisko i latać tylko weź miernik i zmierz napięcie na pakiecie. jeśli mniej niż 12.6V to nie doładowuje

Posted
Zuczki nie ma co kombinować kup dobrą ładowarke a można już za jakieś 100PLN to tego stary zasilacz z kompa (jak nie masz to Ci dam) i gotowe.
Posted

Ładowarke zasilam zasilaczem 12V stabilizowanym

Jaka jest wydajność prądowa tego zasilacza? Może tu tkwi problem.

Posted

Więc tak po naładowaniu pakietu zmierzyłem cele.

1- 4,16

2- 4,16

3- 4,08

razem- 12,32.

Zasilacz ma na wyjsciu 11,65V.Standardowo polatałem jakieś 10minut :cry: i po wszystkim.Dobrze ze mam jakieś 50metrów na łake.

Pakiet rozładowany(niby)

1- 3,79

2- 3,79

3- 2,73 :cry: razem 10,31V

Da się to jakoś naprawić??Padnięty pakiet(jedna cela)??Do jakiego napięcia powinien śmigać silniczek??

Posted

już to przerabiał mój kolega , ta ładowarka nie nadaje się do takich dużych pakietów .

Po zakupie normalnej ładowarki pakiet zaczyna przyjmować coraz więcej prądu i przestał puchnąc i wrócił do normalnych rozmiarów .

Posted

coś masz rozjechany ten pakiet więc czym prędziej zaopatrz się w porządną ładowarke z balanserem :) szkoda pakietów gdyż nie są tanie.

 

ja dodatkowo w modelach używam coś takiego

 

małe zgrabne i działa.

 

oraz TEGO

Posted

Czyli ta ładowarka jest do bani w sumie co sie dziwić za 35zl.Tylko po naładowaniu cele są równo naładowane.Nierówno sie rozładowywują.

Posted

No to niestety jedna cela jest w gorszej kondycji niż pozostałe.

Pozostaje Ci kupić ładowarkę i nowy pakiet. Z tego możesz zrobić pakiet 2s.

Posted

Tak jak napisał Norman, ja już to przerabiałem z ładowarką Esky. Mam pakiet 3s 2100 mah i ta ładowarka spowodowała, że pakiet stracił połowę pojemności i zaczął puchnąć. Czas lotu automatycznie się skracał im dłużej nią ładowałem. Dopiero po przestawieniu się na Turnigy Accucell 6 pakiet odżył i stopniowo zaczął przyjmować coraz więcej prądu i "opuchlizna" zeszła. Po jakichś 7-8 cyklach pakiet odzyskał dawne właściwości i latam RWD 5 spokojnie 25-30 minut. Dlatego jeśli nie chcesz niedługo kupować nowego pakietu to przestaw się na "normalną" ładowarkę.

  • 2 months later...
Posted

Hej posiadam nareszcie ładowarke turnigy accucell 6.Ładowałem 3razy ten pakiet (padnięty) jak w temacie i nic sie nie poprawiło :cry: .Dodatkowo jest napuchnięty.Oznacza to że nadaje sie do utylizacji??Dalej napięcie spada na jednej celi do 2,9V gdy na pozostałych dwóch jest 3,9V po 7minutach latu.Dlaczego jak ładuje pakiet po godz. spada prad ładowania do 0.1A i tak przez 2godz. męczy i męczy.Może to być spowodowane tym rozjechanym pakietem??Jak przerobie go na 2s to wydłurze czas lotu??Co radzicie??

Posted

1 jeśli nie balansowałeś pakietu to z balansuj go

2 jeśli to nie pomoże to zrób z niego pakiet 2 celowy, czas lotu raczej pozostanie taki sam

3 kup nowy i opiekuj się nim za każdy ładowaniem balansuj nie ładuj do pełna czyli max 12V , a na pewno długo posłuży :mrgreen:

Posted

Czas lotu na pakiecie 2.2A, 2s bedzie długi w zależności od "oszczędzania" pakietu, ale spadnie moc silnika i będziesz musiał dać inne śmigło. A silnik który podałeś jest na napięcie 11.1V więc będziesz sie musiał zaopatrzyć w nowy pakiet albo nowy silnik np. http://www.abcrc.pl/p/9/24/silnik_2408-21t_gold;silver-silniki_elektryczne.html . Albo w ostateczności kupić regiel e-skay do szczotek za 20zł i silnik speed 400 z przekładnia 4:1

Posted

Mam u siebie pakiet turnigy, który zachowuje się identycznie czyli jedna cela nie trzyma napięcia. Pakiet zawsze ładowany z balansowaniem. Niestety balansowanie w tym przypadku nic nie pomoże a trwa naprawdę długo przy ładowarce accucel. Trzeba się pogodzić z tym że dłużej na nim nie polatasz i nic z tym nie zrobisz. Po prostu ta cela jest felerna i zawsze będzie się rozładowywała szybciej niż inne.

Posted

A silnik który podałeś jest na napięcie 11.1V więc będziesz sie musiał zaopatrzyć w nowy pakiet albo nowy silnik

 

o.O

DANE TECHNICZNE:

- ilość ogniw zasilających: 2-3 Li-Pol

- obroty (na min) / Volt: 1200

- pobór prądu maks: 14,5 A

- rozmiary wirnka ( średnica, długość ) : 28 x 10 mm

- średnica wału: 3,0 mm

- waga ( już z kablami zasilającymi ): 39,0 g

-zakres rozmiarów śmigieł: 8"-10"

 

 

 

Opis skopiowany z www.perfecthobby.pl

 

A tu taki cytacik z działu Silniki elektryczne (3 pozycje wyżej, wystarczy chcieć to przeczytać a nie kit wciskać ze chodził na takim pakiecie nie będzie)

 

Locke napisał/a:

A zna ktoś może osiągi emaxa 2822 na smigle 10" i 11" ? Na pakiecie 2s. Szukałem jakby co, ale nie znalazłem.

 

 

Great little motor, really smooth amd packs a punch for its size.

I have used it on a small 40inch green models high wing model weighing 440grams with a 8x5 and get great thrust with 2s a 2s800mah pack and get a easy 20 minutes with grunt to spare.

I found with 3 cells it really tries to go vertical with this weight on a 10x5.

 

Great little motor at the best price- excellent for park flyers on 2 or 3 cells.

 

Prop size: 10x5 APC

RPM: 6100

Max Curr: 12.3a

Thrust: 440g

Voltage: 2s 8.2v

 

Prop size: 8x5 APC

RPM: 9100

Max Curr: 12A

Thrust: 470g

Voltage: 12.15v 3S

 

 

i już wiadomo że chodził silnik na takim pakiecie też będzie tyle że będzie miał mniejszy ciąg...

Posted
KaliN, racja mój bład. A wziął się z tego że na innej stronce było podane do niego napięce tylko 11.1V ;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.