Marcin Opublikowano 31 Października 2009 Opublikowano 31 Października 2009 Zainspirowany tematem 'Easy Wing' postanowiłem sam coś poskładać. Na razie mam wydrukowane plany (wow, co? ) ale postaram się powoli coś tam aktualizować. Sam 'projekt' można zobaczyć TUTAJ a sam model ( 2.6m) ma wyglądać tak :
paweln7 Opublikowano 31 Października 2009 Opublikowano 31 Października 2009 Witam Mam Paoli 1800mm :jupi: Śmigiełko z przodu napędza COX 0,49 :devil: Profil RG15 mod.( I to chyba mocno :cry: ) Po kilkunastu lotach dostał statecznik pionowy w :ass: ( nie lubię latać bokiem ,a ono lubiło)
Marcin Opublikowano 31 Października 2009 Autor Opublikowano 31 Października 2009 Ja mam zamiar budować prosto z planów, tzn profil z modelu i rozpietość też. Jak połączyłeś oba skrzydła? Wzmacniałeś jakoś, jakieś bagnety itp? Ja myślę o dołożeniu mu ewentualnie wingletów.
paweln7 Opublikowano 31 Października 2009 Opublikowano 31 Października 2009 Ma malutki kadłubek ( Jutro wstawię fotki ), płaty połączone dwoma dźwigarami z listewek sosnowej 10x4 między drugimi żebrami ( przy lądowaniu w trawie, cyrkiel i skrzydełka połączone przedłużaczem do serw , pół godziny naprawy , centropłat zmienił kolor i lata dalej ). Wykonując płaty pamiętaj że prawą lotkę montujesz na lewym płacie i odwrotnie.
Marcin Opublikowano 31 Października 2009 Autor Opublikowano 31 Października 2009 Wykonując płaty pamiętaj że prawą lotkę montujesz na lewym płacie i odwrotnie. Tak, pamiętam. Niezłe to jest Czekam na fotki poglądowe
fischer8 Opublikowano 1 Listopada 2009 Opublikowano 1 Listopada 2009 O co chodzi z tymi lotkami, bo tak myślę i nie nie pojmuje? :rotfl:
khertal Opublikowano 1 Listopada 2009 Opublikowano 1 Listopada 2009 Jeśli dobrze kojarzę to chodzi o samostateczność takiego skrzydełka.Zamieniając lotki sprawiamy,że maleje siła nośna tam gdzie mamy lotkę (czyli na końcach skrzydeł) i przez to model jest bardziej samostateczny trudniej wpada w korek itp.Dla zobrazowania prowizoryczny rysunek w paincie.
motyl Opublikowano 1 Listopada 2009 Opublikowano 1 Listopada 2009 zamiana lotek daje coś co jest krzyżówką wzniosu i wingletu ot cała teoria.
paweln7 Opublikowano 1 Listopada 2009 Opublikowano 1 Listopada 2009 Witam Po prostu lotki montujesz do góry nogami Oto fotki Sorry za jakość fot , będę musiał w końcu kupić cyfrówkę. Skrzydełko gotowe do lotu warzy 420g.
cobra Opublikowano 1 Listopada 2009 Opublikowano 1 Listopada 2009 Podoba mi się ten model! Nie przeglądałem planów, ale wnioskuję, że sama konstrukcja skrzydła nie ma zwichrzenia (lub ma niewielkie). Lotki odcięte z profilu i zamienione stronami dają właśnie takie zwichrzenie.
paweln7 Opublikowano 1 Listopada 2009 Opublikowano 1 Listopada 2009 Witam U mnie podczas naprężania foli zrobiłem zwichrzenie ,lotki były prawie niewychylone do góry. Po naprawie jest bez zwichrzenia i lotki do góry . Na nowy sezon zrobię zwichrzenie bo według mnie lepiej szybował. Moje PAOLI nie ma kesonu to mogę się bawić z geometrią
Marcin Opublikowano 1 Listopada 2009 Autor Opublikowano 1 Listopada 2009 Dzięki za zdjęcia. Aktualnie wyciąłem 3 pierwsze pary żeberek. Myślę nad kadłubem lub czymś podobnym. Chcę zrobić model w wersji elektro więc kadłubik szerokości jakichś 5cm byłby wskazany. Czytając Wasze posty nachodzi mnie jedno pytanie - skoro mam lotki odwrócone, to czy winglety w tym momencie pomogą, zaszkodzą, czy nic nie zmienią?
paweln7 Opublikowano 1 Listopada 2009 Opublikowano 1 Listopada 2009 Zrób możliwość montażu wigi net później abyś po oblotach mógł je zamontować troczę dziwnie się ląduje jak skrzydełko obraca się o 45stopni wokół pionu. zrób jakiś uchwyt płozę pod kadłubem , ułatwia start i lądowanie
Marcin Opublikowano 1 Listopada 2009 Autor Opublikowano 1 Listopada 2009 'maszynka' do szlifowania żeberek
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.