Skocz do zawartości

Silnik DLE-30 traci moc po zaciągnięciu steru wysokości


WASYLL

Rekomendowane odpowiedzi

Szukałem na forum jakiejś odpowiedzi na mój problem, ale nie znalazłem. No chyba że coś pominąłem.

Problem mam z silnikiem DLE-30 przy locie modelem w dół. Silnik mam zamontowany w modelu Yak 55SP 3D 180 cm.

Na postoju silnik pracuje idealnie bardzo szybko reaguje na ruch drążka i brak jakichkolwiek problemów. W locie było już gorzej silnik się dławił i totalnie wariował, zazwyczaj gwałtownie zwalniał i tracił moc. Po zamontowaniu osłony wlotu do maski tak aby tylko pozostawić chłodzenie silnika, praktycznie jest już OK.

Pozostał największy problem z przygasaniem silnika po locie pionowym lub poziomym. Kierujemy model pionowo w dół niezależnie od prędkości i zaciągamy ster wysokości, silnik gwałtownie traci moc nawet przygasa. Tak samo się dzieje przy locie poziomym.

Dodam że silnik kupiłem nowy, ma przepalone jakieś 7 litrów paliwa 1:32 olej jeszcze mineralny do docierania. Świeca NGK CM-6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź.

A.

Czy nie spadł przewód w zbiorniku paliwa z króćca.

B.

Czy nie spadł ten filcowy ciężarek z tego samego przewodu paliwowego w zbiorniku paliwa.

C.

Czy przewód nie blokuje się (jest za długi) w zbiorniku w jednej pozycji.

 

Ja miałem A i C, silnik zwalniał obroty i ze 3 razy zgasł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź.

A.

Czy nie spadł przewód w zbiorniku paliwa z króćca.

B.

Czy nie spadł ten filcowy ciężarek z tego samego przewodu paliwowego w zbiorniku paliwa.

C.

Czy przewód nie blokuje się (jest za długi) w zbiorniku w jednej pozycji.

 

Ja miałem A i C, silnik zwalniał obroty i ze 3 razy zgasł.

A jak to już sprawdzisz co Tomek napisał to sprawa może być bardziej skomplikowana Gwałtowne skoki ciśnienia pod maską silnika . Może być potrzebna mała przeróbka pokrywy gażnika nad główną membraną . Kiedy latasz na nożu lub robisz gwałtowne zwroty i silnik zdycha i ma chęć zgasnąć to może być to. Spadek ciśnienia pod maską powoduje gwałtowne wzbogacenie mieszanki i słabnięcie lub zgaśniecie silnika. Właśnie oglądam sobie ten silnik i wszystko jest możliwe.Gażnik z boku silnika a pokrywa gażnika z otworem kompensacji ciśnienia jest skierowana do kierunku lotu "pod prąd" Zmiany prędkości lotu to zmiany ciśnienia oddziaływania na membranę gaźnik.Proponuję zasłonić tę pokrywkę podobnym patentem jak ten http://www.troybuiltmodels.com/category/CBPL/Carburetor-Plates.html

Napisałeś że jak zasłoniłeś wlot to była poprawa ale nie do końca czyli to jest ten problem co go opisałem. Jak zasłonięcie pokrywy w gaźniku nic nie da to trzeba będzie zastosować inny patent. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zamontuj gażnik na kolanku ,tak aby wlot powietrza był z tył a nie z czoła ,zamontuj rurke dolotową od DL lub DA ,aby ciągła powietrze nie z komory silnika [ zaburzone]tylko za wręgą silnikową ,oczywiście otwów na rurke dolotową w wrędze trzeba wokół tj rurki uszczelnić,niewiem czy DL 30 ma podciśnienie z gażnika czy z korbowodu ,jeśli z gażnika to wyprowadz jak rurke dolotową za wręge. POZDRO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuje za chęć pomocy. Od jutra zaczynam działać i wszystko od nowa. Kolejny demontaż baku, i dokładne sprawdzanie. Przerobie wlot powietrza do gaźnika tak, aby pobierał z kadłuba. I jeszcze muszę coś zrobić z otworem kompensacji ciśnienia. Jak tylko wszystko sprawdzę to napisze co z tego wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd pobierze silnik powietrze czy z pod maski czy z kadłuba nie ma znaczenia.znaczenie ma jak oddziaływuje cisnienie na membranę przez otworek w pokrywie na gaźniku.Gażnik dalej pozostanie pod maską a tylko wlot powietrza do gaźnika będzie z kadłuba. Zamontowanie gaźnika na kolanku może być problemem, nie wiem jak czerpane jest podciśnienie do pracy pompy paliwa w gaźniku ( czy otwór w kołnierzu mocowania gaźnika czy przewodem elastycznym do gaźnika z karteru) . Można wlutować rurkę w pokrywkę z otworkiem kompensacji ciśnienia, na rurkę nałożyć przewód elastyczny którego koniec umieścić w kadłubie. Skoki ciśnienia w kadłubie będą mniej gwałtowne jak pod maska silnika i oddziaływanie na membranę też. Poszukaj w sieci jest wiele opisów jak to zrobić. Miałem też taki problem tylko w ZDZ cie jest gaźnik Tillotsona który ma już gotowy króciec na rurkę. Proponuję jednak najprościej zastosować płytkę osłaniającą otworek kompensacji ciśnienia tak jak na stronie TBM którą ci podałem.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Awiator, nie wymyślaj, Nielot dobrze pisze. Nie chodzi o powietrze wpadające przez gardziel do gaźnika, a powietrze nad membraną dostające sie pod pokrywkę przez te małą dziurkę. Trzeba wkręcić w nią jakis króciec i węźyk najlepiej jak najgłębiej w kadłub poprowadzić, efekt murowany, widziałem u kolegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zamontuj gażnik na kolanku ,tak aby wlot powietrza był z tył a nie z czoła ,zamontuj rurke dolotową od DL lub DA ,aby ciągła powietrze nie z komory silnika [ zaburzone]tylko za wręgą silnikową ,oczywiście otwów na rurke dolotową w wrędze trzeba wokół tj rurki uszczelnić,niewiem czy DL 30 ma podciśnienie z gażnika czy z korbowodu ,jeśli z gażnika to wyprowadz jak rurke dolotową za wręge. POZDRO.

To pisz po polsku :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już sprawdzone. I choć wszystko zrobione poprawnie, silnik nadal przygasa przy gwałtownym zaciągnięciu steru wysokości. Faktycznie zamontowanie rurki w kadłubie od podciśnienia zmniejszyło ten problem. Przygasa silnik tylko na średnich obrotach. Dziękuje wszystkim za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbuduj małą skrzyneczkę z lekkiej balsy wielkości pudełka zapałek. Musi by szczelna w sensie spoin. Wlej rurkę met. lub inną dowolną, pasującą na rurkę od kompensacji ciśnienia

i połącz wszystko i umocuj w kadłubie wewnątrz. Ciśnienie atmosferyczne w pudełku z balsy nie będzie tak gwałtownie się zmieniać bo powietrze ma barierę w postaci struktury balsyprzez którą musi przeniknąć.Spróbuj to niewielka robota a działa i da ci doswiadczenie w regulacjach silnika. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.