WASYLL Opublikowano 31 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2009 Szukałem na forum jakiejś odpowiedzi na mój problem, ale nie znalazłem. No chyba że coś pominąłem. Problem mam z silnikiem DLE-30 przy locie modelem w dół. Silnik mam zamontowany w modelu Yak 55SP 3D 180 cm. Na postoju silnik pracuje idealnie bardzo szybko reaguje na ruch drążka i brak jakichkolwiek problemów. W locie było już gorzej silnik się dławił i totalnie wariował, zazwyczaj gwałtownie zwalniał i tracił moc. Po zamontowaniu osłony wlotu do maski tak aby tylko pozostawić chłodzenie silnika, praktycznie jest już OK. Pozostał największy problem z przygasaniem silnika po locie pionowym lub poziomym. Kierujemy model pionowo w dół niezależnie od prędkości i zaciągamy ster wysokości, silnik gwałtownie traci moc nawet przygasa. Tak samo się dzieje przy locie poziomym. Dodam że silnik kupiłem nowy, ma przepalone jakieś 7 litrów paliwa 1:32 olej jeszcze mineralny do docierania. Świeca NGK CM-6. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 31 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2009 a jak z instalajcją paliwową - poprwanie zrobiona ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 1 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 Zbiornik paliwa masz na wysokosci gaznika? Jesli nie to to jest problem przygasania i utraty mocy. Zbiornik musi byc na wysokosci gaznika (chyba ze masz pompe paliwa w silniku) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WASYLL Opublikowano 1 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 a jak z instalajcją paliwową - poprwanie zrobiona ? Instalacja paliwowa jest poprawnie zrobiona. To nie jest moja pierwsza benzyna, aczkolwiek problem taki mam pierwszy raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 1 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 ECO400, pomyśl najpierw czy znasz zagadnienie a później pisz !! To jest benzyniak a nie żarowiec, a to wielka różnica !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 2 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 Sprawdź. A. Czy nie spadł przewód w zbiorniku paliwa z króćca. B. Czy nie spadł ten filcowy ciężarek z tego samego przewodu paliwowego w zbiorniku paliwa. C. Czy przewód nie blokuje się (jest za długi) w zbiorniku w jednej pozycji. Ja miałem A i C, silnik zwalniał obroty i ze 3 razy zgasł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nielot Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 Sprawdź. A. Czy nie spadł przewód w zbiorniku paliwa z króćca. B. Czy nie spadł ten filcowy ciężarek z tego samego przewodu paliwowego w zbiorniku paliwa. C. Czy przewód nie blokuje się (jest za długi) w zbiorniku w jednej pozycji. Ja miałem A i C, silnik zwalniał obroty i ze 3 razy zgasł. A jak to już sprawdzisz co Tomek napisał to sprawa może być bardziej skomplikowana Gwałtowne skoki ciśnienia pod maską silnika . Może być potrzebna mała przeróbka pokrywy gażnika nad główną membraną . Kiedy latasz na nożu lub robisz gwałtowne zwroty i silnik zdycha i ma chęć zgasnąć to może być to. Spadek ciśnienia pod maską powoduje gwałtowne wzbogacenie mieszanki i słabnięcie lub zgaśniecie silnika. Właśnie oglądam sobie ten silnik i wszystko jest możliwe.Gażnik z boku silnika a pokrywa gażnika z otworem kompensacji ciśnienia jest skierowana do kierunku lotu "pod prąd" Zmiany prędkości lotu to zmiany ciśnienia oddziaływania na membranę gaźnik.Proponuję zasłonić tę pokrywkę podobnym patentem jak ten http://www.troybuiltmodels.com/category/CBPL/Carburetor-Plates.htmlNapisałeś że jak zasłoniłeś wlot to była poprawa ale nie do końca czyli to jest ten problem co go opisałem. Jak zasłonięcie pokrywy w gaźniku nic nie da to trzeba będzie zastosować inny patent. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awiator Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 Witam zamontuj gażnik na kolanku ,tak aby wlot powietrza był z tył a nie z czoła ,zamontuj rurke dolotową od DL lub DA ,aby ciągła powietrze nie z komory silnika [ zaburzone]tylko za wręgą silnikową ,oczywiście otwów na rurke dolotową w wrędze trzeba wokół tj rurki uszczelnić,niewiem czy DL 30 ma podciśnienie z gażnika czy z korbowodu ,jeśli z gażnika to wyprowadz jak rurke dolotową za wręge. POZDRO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WASYLL Opublikowano 3 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 Bardzo dziękuje za chęć pomocy. Od jutra zaczynam działać i wszystko od nowa. Kolejny demontaż baku, i dokładne sprawdzanie. Przerobie wlot powietrza do gaźnika tak, aby pobierał z kadłuba. I jeszcze muszę coś zrobić z otworem kompensacji ciśnienia. Jak tylko wszystko sprawdzę to napisze co z tego wyszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nielot Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Skąd pobierze silnik powietrze czy z pod maski czy z kadłuba nie ma znaczenia.znaczenie ma jak oddziaływuje cisnienie na membranę przez otworek w pokrywie na gaźniku.Gażnik dalej pozostanie pod maską a tylko wlot powietrza do gaźnika będzie z kadłuba. Zamontowanie gaźnika na kolanku może być problemem, nie wiem jak czerpane jest podciśnienie do pracy pompy paliwa w gaźniku ( czy otwór w kołnierzu mocowania gaźnika czy przewodem elastycznym do gaźnika z karteru) . Można wlutować rurkę w pokrywkę z otworkiem kompensacji ciśnienia, na rurkę nałożyć przewód elastyczny którego koniec umieścić w kadłubie. Skoki ciśnienia w kadłubie będą mniej gwałtowne jak pod maska silnika i oddziaływanie na membranę też. Poszukaj w sieci jest wiele opisów jak to zrobić. Miałem też taki problem tylko w ZDZ cie jest gaźnik Tillotsona który ma już gotowy króciec na rurkę. Proponuję jednak najprościej zastosować płytkę osłaniającą otworek kompensacji ciśnienia tak jak na stronie TBM którą ci podałem.Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awiator Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 NIelot sam sobie zaprzeczasz,to co piszesz opisałem wcześniej włącznie z rurką podciśnienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marczello Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Awiator, nie wymyślaj, Nielot dobrze pisze. Nie chodzi o powietrze wpadające przez gardziel do gaźnika, a powietrze nad membraną dostające sie pod pokrywkę przez te małą dziurkę. Trzeba wkręcić w nią jakis króciec i węźyk najlepiej jak najgłębiej w kadłub poprowadzić, efekt murowany, widziałem u kolegi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awiator Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Przeciesz napisałem żeby rurke od podciśnienia też wyprowadził jak dolotową, czytaj posty uważnie i nie wymyślaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nielot Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Panowie nie ma o co się denerwować, kolega napisał trochę ogólnie ja szczegółowo, ważne że wiadomo o co chodzi.Pozdrawiam wszystkich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marczello Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Witam zamontuj gażnik na kolanku ,tak aby wlot powietrza był z tył a nie z czoła ,zamontuj rurke dolotową od DL lub DA ,aby ciągła powietrze nie z komory silnika [ zaburzone]tylko za wręgą silnikową ,oczywiście otwów na rurke dolotową w wrędze trzeba wokół tj rurki uszczelnić,niewiem czy DL 30 ma podciśnienie z gażnika czy z korbowodu ,jeśli z gażnika to wyprowadz jak rurke dolotową za wręge. POZDRO. To pisz po polsku :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WASYLL Opublikowano 4 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Bak sprawdzony, było wszystko OK. Rurka do podciśnienia zamontowana w kadłubie. Dzisiaj YAK był gotowy do próby, a tu pogoda dała plamę. Jak tylko będzie okazja to opiszę jak poszło. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WASYLL Opublikowano 8 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Już sprawdzone. I choć wszystko zrobione poprawnie, silnik nadal przygasa przy gwałtownym zaciągnięciu steru wysokości. Faktycznie zamontowanie rurki w kadłubie od podciśnienia zmniejszyło ten problem. Przygasa silnik tylko na średnich obrotach. Dziękuje wszystkim za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nielot Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Zbuduj małą skrzyneczkę z lekkiej balsy wielkości pudełka zapałek. Musi by szczelna w sensie spoin. Wlej rurkę met. lub inną dowolną, pasującą na rurkę od kompensacji ciśnienia i połącz wszystko i umocuj w kadłubie wewnątrz. Ciśnienie atmosferyczne w pudełku z balsy nie będzie tak gwałtownie się zmieniać bo powietrze ma barierę w postaci struktury balsyprzez którą musi przeniknąć.Spróbuj to niewielka robota a działa i da ci doswiadczenie w regulacjach silnika. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WASYLL Opublikowano 8 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Dzięki Nielot. Jutro działam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nielot Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 A jak to nic nie da to poczytaj, opisałem sposób regulacji może tu jest cały pic??? http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=17568 Pozdrawiam i życzę powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.