Skocz do zawartości

Duży szybowiec-relacja z budowy


tom000

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki wielkie:)

Ofertę znam i zastanawiałem się czy go kupić(w sumie to nadal mnie korci). Jedyną przeszkodą jest to że u mnie jest zbyt duża cięciwa skrzydeł i mogłoby to nieciekawie wyglądać.Poza tym jeśli uszkodzę kadłub to ciężko mi będzie znaleźć taki sam .Gdy mam formę to kadłubów mogę robić praktycznie dowolną ilość i tłuc nimi gdzie popadnie :mrgreen:

  • Odpowiedzi 102
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Dołączona grafika

Acacia I, na środku centropłata to czerwone to kawałek kadłuba :) laminatowy kadłub nie naprawia się jakoś szczególnie trudno, nawet jak jest w kawałkach :P znajomy łamał kadłub RaceM'a kilka razy, a i tak jest dwukrotnym mistrzem polski F3F i cały czas lata tym modelem :P

Opublikowano

Jeśli uszkodzisz kadłub to wystarczy napisać do mnie PM ze chcesz mieć taki sam kadłub tylko że nowy :) Jest to kadłub produkcji R.Czerwińskiego,a pan Romek nadal ma formę na ten kadłub.

Opublikowano

Z drugiej strony kopyto na formę na taki kadłub można stosunkowo łatwo zrobić na tokarce :) pozatym już kupiłem materiały na kadłub a jak wiadomo włokno szklane szybko traci termin zdatności do użytku... :wink: No ale skoro nalegacie jeszcze przemyślę sprawę..

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Żeby nie było że nic nie robię...:)

Zdecydowałem się jednak sam wykonać kadłub.Kopyto na przednią część już wstępnie obrobiłem z MDF.Na razie wygląda jak kij do baseballa więc nawet nie wrzucam fotki.Koło soboty będę miał wytoczony stożek na kopyto rury ogonowej.

Co do skrzydeł to w zasadzie wewnętrzna konstrukcja jest posklejana :)

W trakcie pracy wyszedł nieoczekiwany problem :? . Mój warsztat ma aż 2x3m ,co prawda przy dobrej organizacji miejsca jest możliwe zrobienie dużego modelu jednak nie jest już możliwe zrobienie zdjęcia dużych części(np skrzydeł) bo obiektyw z małej odległości nie obejmuje wszystkiego :lol:

Opublikowano

co prawda przy dobrej organizacji miejsca jest możliwe zrobienie dużego modelu jednak nie jest już możliwe zrobienie zdjęcia dużych części(np skrzydeł) bo obiektyw z małej odległości nie obejmuje wszystkiego :lol:

Rób fotki po kawałku i zmontuj w panoramę :wink: :lol: .
Opublikowano

Rob Mc Fly, nieźle nieźle ale na "pomógł" jeszcze nie zasłużyłeś :ble:

 

Tak oto w tym momencie wygląda kopyto kadłuba(porównanie teorii z praktyką :) ) .Gniazdo na skrzydła i wycięcie "kabinki" zrobię jak już dopracuje kształt tego co na zdjęciu.Wycięcie pod kabinkę postaram się zrobić tak aby odcięty fragment mógł robić za kopyto do laminowania samej kabinki(jak się nie uda precyzyjnie obciąć to kopyto pod kabinkę wykonam osobno)

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Opublikowano

Skrzydła zdjąłem z deski.Teraz pozostaje szlifowanie wszystkiego

A tak to wygląda w chwili obecnej:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Opublikowano

No.. powiem Ci KAWAŁ DOBREJ ROBOTY!! Gratulacje i powodzenia w dalszym robieniu modelu :wink:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nie odzywam się wiele bo ciągnę mało efektowne prace typu szlifowanie,polerowanie itd

Rura ogonowa już wyjęta z kopyta i jest nie do "ruszenia"

Kopyto kadłuba zrobiło się trochę łaciate bo miało mały wypadek

Po wymalowaniu powiesiłem je u sufitu w piwnicy w korytarzu mojego bloku żeby mi sie śmierdziało w warsztacie.Bardzo rzadko tam ktoś się zapuszcza i byłem pewien że nikt się nie napatoczy(ja siedziałem obok w warsztacie) Oczywiście jak na złość napatoczyła się jakaś baba i po ciemku miała spotkanie z moją czarną wielką pałą(bez podtekstów :P ) wymamlała ją dokładnie i cała praca na marne :? Teraz już sytuacja opanowana. Formę na kabinkę ściągnę z tego co widać (kabinka +- w tym miejscu gdzie jest w dużych szybowcach) następnie odetnę taśmówką fragment gdzie będzie kabinka tak aby zrobić w tym miejscu podział formy(namieszałem ale niebawem pokażę to na fotkach)

Rura ogonowa wchodzi na kopyto przedniej części idealnie (Do zdjęcia nie wciskałem jej do końca bo nie chciałem pokaleczyć kopyta)

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Poniżej fotka jak robiłem formę kabinki.Teraz forma jest już ściągnięta i poleruje kopyto na gotowo .Równolegle pracuje nad skrzydłami ale mało fotek robiłem i nie ma co pokazywać :?

 

Dołączona grafika

Opublikowano

Widziałem jak śmigacie na zawodach i raczej nie będę się wychylał z startowaniem w zawodach :P Szybowiec ma raczej charakter rekreacyjny .Docelowo ma być w nim vario i może jakiś mały aparat wewnątrz.Poza tym w skrzydłach będa serva standard i konieczne będzie "uwypuklenie" osłon na serwa a to z pewnością pogorszy wyniki na zawodach(nie będę pierwszy tylko np 3 :P )

Opublikowano

dlaczego serwa standard?

na wiosnę planuję uruchomić wyciągarkę (muszę parę stów wyskrobać na akumulator :| ) to myślę że w Kurowie znajdzie się miejsce na drugi szybowiec termiczny :P obok tych wszystkich paskudnych silnikówek i kilku ślicznych makiet, które niestety są holowane za rzadko ...

Widziałem jak śmigacie na zawodach i raczej nie będę się wychylał z startowaniem w zawodach

nie trzeba od razu latać nad samą ziemią, na początek można metr wyżej :P a tak poważnie to 5 minut lotów na zawodach F3F daje więcej niż 5 godzin rekreacyjnego latania.
Opublikowano

Serwa standard kurzą się w szufladzie i to jeden z głównych powodów.W razie potrzeby wymienie je na "płaskie" ale to już spora inwestycja.Co do zawodów to się pomyśli :wink:

Opublikowano

No tylko tam powierzchnie sterowe są dość pokaźne i serwa muszą być konkretne co by ich po kilku lotach nie wymieniać :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.