tom000 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2009 Dzięki wielkie:) Ofertę znam i zastanawiałem się czy go kupić(w sumie to nadal mnie korci). Jedyną przeszkodą jest to że u mnie jest zbyt duża cięciwa skrzydeł i mogłoby to nieciekawie wyglądać.Poza tym jeśli uszkodzę kadłub to ciężko mi będzie znaleźć taki sam .Gdy mam formę to kadłubów mogę robić praktycznie dowolną ilość i tłuc nimi gdzie popadnie :mrgreen:
kuba r. Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Acacia I, na środku centropłata to czerwone to kawałek kadłuba laminatowy kadłub nie naprawia się jakoś szczególnie trudno, nawet jak jest w kawałkach znajomy łamał kadłub RaceM'a kilka razy, a i tak jest dwukrotnym mistrzem polski F3F i cały czas lata tym modelem
Piotrek_F3J Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Jeśli uszkodzisz kadłub to wystarczy napisać do mnie PM ze chcesz mieć taki sam kadłub tylko że nowy Jest to kadłub produkcji R.Czerwińskiego,a pan Romek nadal ma formę na ten kadłub.
tom000 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2009 Z drugiej strony kopyto na formę na taki kadłub można stosunkowo łatwo zrobić na tokarce pozatym już kupiłem materiały na kadłub a jak wiadomo włokno szklane szybko traci termin zdatności do użytku... :wink: No ale skoro nalegacie jeszcze przemyślę sprawę..
tom000 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2009 Żeby nie było że nic nie robię... Zdecydowałem się jednak sam wykonać kadłub.Kopyto na przednią część już wstępnie obrobiłem z MDF.Na razie wygląda jak kij do baseballa więc nawet nie wrzucam fotki.Koło soboty będę miał wytoczony stożek na kopyto rury ogonowej. Co do skrzydeł to w zasadzie wewnętrzna konstrukcja jest posklejana W trakcie pracy wyszedł nieoczekiwany problem :? . Mój warsztat ma aż 2x3m ,co prawda przy dobrej organizacji miejsca jest możliwe zrobienie dużego modelu jednak nie jest już możliwe zrobienie zdjęcia dużych części(np skrzydeł) bo obiektyw z małej odległości nie obejmuje wszystkiego
Rob Mc Fly Opublikowano 22 Grudnia 2009 Opublikowano 22 Grudnia 2009 co prawda przy dobrej organizacji miejsca jest możliwe zrobienie dużego modelu jednak nie jest już możliwe zrobienie zdjęcia dużych części(np skrzydeł) bo obiektyw z małej odległości nie obejmuje wszystkiego Rób fotki po kawałku i zmontuj w panoramę :wink: .
tom000 Opublikowano 23 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2009 Rob Mc Fly, nieźle nieźle ale na "pomógł" jeszcze nie zasłużyłeś :ble: Tak oto w tym momencie wygląda kopyto kadłuba(porównanie teorii z praktyką ) .Gniazdo na skrzydła i wycięcie "kabinki" zrobię jak już dopracuje kształt tego co na zdjęciu.Wycięcie pod kabinkę postaram się zrobić tak aby odcięty fragment mógł robić za kopyto do laminowania samej kabinki(jak się nie uda precyzyjnie obciąć to kopyto pod kabinkę wykonam osobno)
Rob Mc Fly Opublikowano 23 Grudnia 2009 Opublikowano 23 Grudnia 2009 nieźle nieźle ale na "pomógł" jeszcze nie zasłużyłeś :ble:To nie była pomoc tylko niedźwiedzia przysługa :mrgreen: .
tom000 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2009 Skrzydła zdjąłem z deski.Teraz pozostaje szlifowanie wszystkiego A tak to wygląda w chwili obecnej:
Gość Kuba.K Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 No.. powiem Ci KAWAŁ DOBREJ ROBOTY!! Gratulacje i powodzenia w dalszym robieniu modelu :wink:
tom000 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2009 No to dopiero początek w zasadzie.Strasznie kiepskie zdjęcia bo robione z bliska
tom000 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2010 Nie odzywam się wiele bo ciągnę mało efektowne prace typu szlifowanie,polerowanie itd Rura ogonowa już wyjęta z kopyta i jest nie do "ruszenia" Kopyto kadłuba zrobiło się trochę łaciate bo miało mały wypadek Po wymalowaniu powiesiłem je u sufitu w piwnicy w korytarzu mojego bloku żeby mi sie śmierdziało w warsztacie.Bardzo rzadko tam ktoś się zapuszcza i byłem pewien że nikt się nie napatoczy(ja siedziałem obok w warsztacie) Oczywiście jak na złość napatoczyła się jakaś baba i po ciemku miała spotkanie z moją czarną wielką pałą(bez podtekstów ) wymamlała ją dokładnie i cała praca na marne :? Teraz już sytuacja opanowana. Formę na kabinkę ściągnę z tego co widać (kabinka +- w tym miejscu gdzie jest w dużych szybowcach) następnie odetnę taśmówką fragment gdzie będzie kabinka tak aby zrobić w tym miejscu podział formy(namieszałem ale niebawem pokażę to na fotkach) Rura ogonowa wchodzi na kopyto przedniej części idealnie (Do zdjęcia nie wciskałem jej do końca bo nie chciałem pokaleczyć kopyta)
tom000 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2010 Poniżej fotka jak robiłem formę kabinki.Teraz forma jest już ściągnięta i poleruje kopyto na gotowo .Równolegle pracuje nad skrzydłami ale mało fotek robiłem i nie ma co pokazywać :?
kuba r. Opublikowano 26 Stycznia 2010 Opublikowano 26 Stycznia 2010 widziałeś kalendarz? http://www.orlik.sacz.pl/kalendarz2010.php niby w tym roku u nas tylko jedne zawody :ble: ciężko będzie się zebrać z tymi 3.5m w zakręcie musisz jeszcze jakieś mniejsze skrzydełka zrobić
tom000 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2010 Widziałem jak śmigacie na zawodach i raczej nie będę się wychylał z startowaniem w zawodach Szybowiec ma raczej charakter rekreacyjny .Docelowo ma być w nim vario i może jakiś mały aparat wewnątrz.Poza tym w skrzydłach będa serva standard i konieczne będzie "uwypuklenie" osłon na serwa a to z pewnością pogorszy wyniki na zawodach(nie będę pierwszy tylko np 3 )
kuba r. Opublikowano 26 Stycznia 2010 Opublikowano 26 Stycznia 2010 dlaczego serwa standard? na wiosnę planuję uruchomić wyciągarkę (muszę parę stów wyskrobać na akumulator :| ) to myślę że w Kurowie znajdzie się miejsce na drugi szybowiec termiczny obok tych wszystkich paskudnych silnikówek i kilku ślicznych makiet, które niestety są holowane za rzadko ... Widziałem jak śmigacie na zawodach i raczej nie będę się wychylał z startowaniem w zawodachnie trzeba od razu latać nad samą ziemią, na początek można metr wyżej a tak poważnie to 5 minut lotów na zawodach F3F daje więcej niż 5 godzin rekreacyjnego latania.
tom000 Opublikowano 27 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2010 Serwa standard kurzą się w szufladzie i to jeden z głównych powodów.W razie potrzeby wymienie je na "płaskie" ale to już spora inwestycja.Co do zawodów to się pomyśli :wink:
ertman_176 Opublikowano 27 Stycznia 2010 Opublikowano 27 Stycznia 2010 Bez przesady, od czego jest hobbycity :wink:
tom000 Opublikowano 27 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2010 No tylko tam powierzchnie sterowe są dość pokaźne i serwa muszą być konkretne co by ich po kilku lotach nie wymieniać
ertman_176 Opublikowano 27 Stycznia 2010 Opublikowano 27 Stycznia 2010 http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8956&Product_Name=Turnigy_555MG_Slim_Wing_Servo_(Metal_Gear)_4.2kg_/_.15sec_/_23g Czyżby mało :?:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.