Skocz do zawartości

Duży szybowiec-relacja z budowy


tom000

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki wielkie:)

Ofertę znam i zastanawiałem się czy go kupić(w sumie to nadal mnie korci). Jedyną przeszkodą jest to że u mnie jest zbyt duża cięciwa skrzydeł i mogłoby to nieciekawie wyglądać.Poza tym jeśli uszkodzę kadłub to ciężko mi będzie znaleźć taki sam .Gdy mam formę to kadłubów mogę robić praktycznie dowolną ilość i tłuc nimi gdzie popadnie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 102
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Dołączona grafika

Acacia I, na środku centropłata to czerwone to kawałek kadłuba :) laminatowy kadłub nie naprawia się jakoś szczególnie trudno, nawet jak jest w kawałkach :P znajomy łamał kadłub RaceM'a kilka razy, a i tak jest dwukrotnym mistrzem polski F3F i cały czas lata tym modelem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony kopyto na formę na taki kadłub można stosunkowo łatwo zrobić na tokarce :) pozatym już kupiłem materiały na kadłub a jak wiadomo włokno szklane szybko traci termin zdatności do użytku... :wink: No ale skoro nalegacie jeszcze przemyślę sprawę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Żeby nie było że nic nie robię...:)

Zdecydowałem się jednak sam wykonać kadłub.Kopyto na przednią część już wstępnie obrobiłem z MDF.Na razie wygląda jak kij do baseballa więc nawet nie wrzucam fotki.Koło soboty będę miał wytoczony stożek na kopyto rury ogonowej.

Co do skrzydeł to w zasadzie wewnętrzna konstrukcja jest posklejana :)

W trakcie pracy wyszedł nieoczekiwany problem :? . Mój warsztat ma aż 2x3m ,co prawda przy dobrej organizacji miejsca jest możliwe zrobienie dużego modelu jednak nie jest już możliwe zrobienie zdjęcia dużych części(np skrzydeł) bo obiektyw z małej odległości nie obejmuje wszystkiego :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co prawda przy dobrej organizacji miejsca jest możliwe zrobienie dużego modelu jednak nie jest już możliwe zrobienie zdjęcia dużych części(np skrzydeł) bo obiektyw z małej odległości nie obejmuje wszystkiego :lol:

Rób fotki po kawałku i zmontuj w panoramę :wink: :lol: .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rob Mc Fly, nieźle nieźle ale na "pomógł" jeszcze nie zasłużyłeś :ble:

 

Tak oto w tym momencie wygląda kopyto kadłuba(porównanie teorii z praktyką :) ) .Gniazdo na skrzydła i wycięcie "kabinki" zrobię jak już dopracuje kształt tego co na zdjęciu.Wycięcie pod kabinkę postaram się zrobić tak aby odcięty fragment mógł robić za kopyto do laminowania samej kabinki(jak się nie uda precyzyjnie obciąć to kopyto pod kabinkę wykonam osobno)

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie odzywam się wiele bo ciągnę mało efektowne prace typu szlifowanie,polerowanie itd

Rura ogonowa już wyjęta z kopyta i jest nie do "ruszenia"

Kopyto kadłuba zrobiło się trochę łaciate bo miało mały wypadek

Po wymalowaniu powiesiłem je u sufitu w piwnicy w korytarzu mojego bloku żeby mi sie śmierdziało w warsztacie.Bardzo rzadko tam ktoś się zapuszcza i byłem pewien że nikt się nie napatoczy(ja siedziałem obok w warsztacie) Oczywiście jak na złość napatoczyła się jakaś baba i po ciemku miała spotkanie z moją czarną wielką pałą(bez podtekstów :P ) wymamlała ją dokładnie i cała praca na marne :? Teraz już sytuacja opanowana. Formę na kabinkę ściągnę z tego co widać (kabinka +- w tym miejscu gdzie jest w dużych szybowcach) następnie odetnę taśmówką fragment gdzie będzie kabinka tak aby zrobić w tym miejscu podział formy(namieszałem ale niebawem pokażę to na fotkach)

Rura ogonowa wchodzi na kopyto przedniej części idealnie (Do zdjęcia nie wciskałem jej do końca bo nie chciałem pokaleczyć kopyta)

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Widziałem jak śmigacie na zawodach i raczej nie będę się wychylał z startowaniem w zawodach :P Szybowiec ma raczej charakter rekreacyjny .Docelowo ma być w nim vario i może jakiś mały aparat wewnątrz.Poza tym w skrzydłach będa serva standard i konieczne będzie "uwypuklenie" osłon na serwa a to z pewnością pogorszy wyniki na zawodach(nie będę pierwszy tylko np 3 :P )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego serwa standard?

na wiosnę planuję uruchomić wyciągarkę (muszę parę stów wyskrobać na akumulator :| ) to myślę że w Kurowie znajdzie się miejsce na drugi szybowiec termiczny :P obok tych wszystkich paskudnych silnikówek i kilku ślicznych makiet, które niestety są holowane za rzadko ...

Widziałem jak śmigacie na zawodach i raczej nie będę się wychylał z startowaniem w zawodach

nie trzeba od razu latać nad samą ziemią, na początek można metr wyżej :P a tak poważnie to 5 minut lotów na zawodach F3F daje więcej niż 5 godzin rekreacyjnego latania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.