kefir Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Witam mam pytanie spalił mi się silnik taki jak w temacie Przewinołem go trochę innym drutem w taki sposób AacCBbaACcbB Faza 1 1 ząb nawijam w prawo, idę do 2 zęba i nawijam w lewo,idę do 7 zęba i nawijam w lewo,ide do 8 zęba i nawijam w prawo Faza 2 3 ząb nawijam w lewo,idę do 4 i nawijam w prawo,idę bo 9 i nawijam w prawo,idę do 10 i nawijam w lewo Faza 3 5 ząb nawijam w prawo,idę do 6 i nawijam w lewo, idę do 11 i nawijam w lewo,idę do 12 i nawijam w prawo. teraz silnik nie działa a jak nim pokręcam mam wrażenie jakby był na hamulcu Co może być czy to nie ten sposób przewijania ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 druga faza jest źle nawinięta, powinna zaczynać się od "w prawo" w prawo trzeci ząb, w lewo czwarty, w lewo dziewiąty i w prawo dziesiąty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Jest dobrze podany sposób nawijania (to do bzika4). Jak sobie ponumerujemy fazy , to wsio ryba. Jeżeli Nawinąłeś tak jak podane, jest dobrze i powinien działać. Teraz z kolei sprawdź, omomierzem, czy nie masz zwarcia do masy stojana. Jesli jest OK, to tylko źle połączyłeś końce uzwojeń. Tu łatwo się pomylić. Rozlutuj końce i połącz jeszcze raz. Uważnie. Jeśli masz jakby hamowanie, to na pewno przynajmniej jedno uzwojenie jest zwarte-koniec jednego połączony z jego początkiem, stąd efekt hamowania. W końcu tak działa hamulec w regulatorze. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 bubu2, skoro wszystkie fazy zaczynają się od dużej litery to wszystkie powinny zaczynać się w jednym kierunku a z tego co napisał Kefir to drugą fazę zaczą nawijać w przeciwną stronę niż pozostałe dwie. Schemat AacCBbaACcbB jest jak najbardziej poprawny ale wykonanie już nie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Nie wszystkie fazy zaczynają sie od dużej litery, jedna od małej ©. Nawijał dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 jeśli to silnik 12 zębowy to pierwsze cztery litery to pierwsza faza, kolejne cztery to druga, ostatnie cztery to trzecia. Każda czwórka liter zaczyna się od dużej litery więc nie rozumiem skąd się wzięła mała "c" od której miała by się zaczynać druga faza :roll: :?: pierwsze cztery zęby to "A" drugie cztery zęby to "B" ostatnie cztery zęby to "C" Zawsze tak nawijałem silniki i wszystkie działały :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Witam mam pytanie spalił mi się silnik taki jak w temacie To ten od gitary z zaduzm smigem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kefir Opublikowano 14 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Witam mam pytanie spalił mi się silnik taki jak w temacie To ten od gitary z zaduzm smigem... Tak to ten do gitary,ale teraz mam mniejsze i o mniejszym kącie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 jeśli to silnik 12 zębowy to pierwsze cztery litery to pierwsza faza, kolejne cztery to druga, ostatnie cztery to trzecia. Każda czwórka liter zaczyna się od dużej litery więc nie rozumiem skąd się wzięła mała "c" od której miała by się zaczynać druga faza :roll: :?: pierwsze cztery zęby to "A" drugie cztery zęby to "B" ostatnie cztery zęby to "C" Nie rozumiem, jakiego 12 zębowego silnika to dotyczy - ile magnesów?Najpewniej źle interpretujesz ten zapis literowy. A że Ci silniki dziłały, to w związku z powyzszym jeszcze nic nie znaczy. Jeżeli Nawinąłeś tak jak podane, jest dobrze i powinien działać. Zgadzam się, to schemat uzwojeń na 12 zebów i 14 magnesów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kefir Opublikowano 15 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 Tak silnik ma 12 zębów i 14 magnesów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 Najpewniej źle interpretujesz ten zapis literowy. w takim razie jeśli możesz to wytłumacz mi jak taki zapis literowy interpretować AacCBbaACcbB bo już zgłupiałem :? A że Ci silniki dziłały, to w związku z powyzszym jeszcze nic nie znaczy. jak odwijałem oryginalne uzwojenie tak nawijałem nowe więc działać musiały edit już rozumiem :oops: wszystkie "aA" to jedna faza wszystkie "bB" to druga, wszystkie 'cC" to trzecia, a nie tak jak wcześniej myślałem. Silniki które przewijałem to e-max 2822 i tam wszystkie fazy zaczynały się od jednego kierunku nawijania i wszystkie były nawijane w taki sam sposób Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 już rozumiem :oops: wszystkie "aA" to jedna faza wszystkie "bB" to druga, wszystkie 'cC" to trzecia, a nie tak jak wcześniej myślałem.O to chodzi (wszystkie "a" małe i duże to jedna faza itd).A następnie korzystamy z tabelki np tej: http://fast-results.com/lnl/nutpol_pl.htm Dodatkowo można jeszcze bardziej kombinować, pomijać zęby, nawijać dwa "silniki" na jednym statorze i pewnie jeszcze coś więcej, czego przykłady można znaleźć w sieci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kefir Opublikowano 12 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 Panowie wróciłem do tematu i tak sobie myślę czy ja źle nie podłączyłem kabli ? skręciłem 1faze razem potem 2 razem no i 3 razem Czy nie powinno być jakoś na przemian ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 Pewnie, że źle. Dlatego Ci hamuje. Łaczysz (przy trójkącie) koniec pierwszego uzwojenia z początkiem drugiego (pierwsze wyprowadzenie), dalej koniec drugiego z początkiem trzeciego (drugie wyprowadzenie) i wreszcie Koniec trzeciego z początkiem pierwszego (trzecie wyprowadzenie). Zrób tak i na pewno bedzie krecić. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.3333 Opublikowano 15 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2011 Pewnie, że źle. Dlatego Ci hamuje. Łaczysz (przy trójkącie) koniec pierwszego uzwojenia z początkiem drugiego (pierwsze wyprowadzenie), dalej koniec drugiego z początkiem trzeciego (drugie wyprowadzenie) i wreszcie Koniec trzeciego z początkiem pierwszego (trzecie wyprowadzenie). Zrób tak i na pewno bedzie krecić. Pozdr. A nie lepiej w gwiazdę? :wink: No i nie dowiedzieliśmy się co było powodem nie kręcenia silniczka.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 15 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2011 Jezeli uważasz, ze lepiej, to o ile lepiej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.3333 Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Jezeli uważasz, ze lepiej, to o ile lepiej? O tyle , że się kable nie pomylą. Wszystkie końce faz razem połączone a drugie końce do regulatora. :wink: Jakoś wszystkie silniki , z którymi miałem do czynienia były połączone w gwiazdę, czy nie ma tu analogii i prąd rozruchowy nie jest mniejszy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Ajaka różnica przy łączeniach? Też mozesz łatwo pomylić końce i początki. Ale jednocześnie mocno zmieniasz parametry silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.3333 Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Ajaka różnica przy łączeniach? Też mozesz łatwo pomylić końce i początki. Ale jednocześnie mocno zmieniasz parametry silnika. A mógłbyś opisać jakie korzyści mamy w silnikach BLDC przy połączeniu w trójkąt lub gwiazdę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Funkcja "szukaj". Było o tym już tyle razy, że chyba nie ma sensu znów powtarzać. Chyba też o tym pisałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.