Skocz do zawartości

Przezwajanie silnika Dualsky 3536/6


kefir

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie spalił mi się silnik taki jak w temacie

Przewinołem go trochę innym drutem w taki sposób

AacCBbaACcbB

Faza 1

1 ząb nawijam w prawo, idę do 2 zęba i nawijam w lewo,idę do 7 zęba i nawijam w lewo,ide do 8 zęba i nawijam w prawo

 

Faza 2

3 ząb nawijam w lewo,idę do 4 i nawijam w prawo,idę bo 9 i nawijam w prawo,idę do 10 i nawijam w lewo

 

Faza 3

5 ząb nawijam w prawo,idę do 6 i nawijam w lewo, idę do 11 i nawijam w lewo,idę do 12 i nawijam w prawo.

 

teraz silnik nie działa a jak nim pokręcam mam wrażenie jakby był na hamulcu

Co może być czy to nie ten sposób przewijania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dobrze podany sposób nawijania (to do bzika4). Jak sobie ponumerujemy fazy , to wsio ryba. Jeżeli Nawinąłeś tak jak podane, jest dobrze i powinien działać.

Teraz z kolei sprawdź, omomierzem, czy nie masz zwarcia do masy stojana. Jesli jest OK, to tylko źle połączyłeś końce uzwojeń. Tu łatwo się pomylić. Rozlutuj końce i połącz jeszcze raz. Uważnie. Jeśli masz jakby hamowanie, to na pewno przynajmniej jedno uzwojenie jest zwarte-koniec jednego połączony z jego początkiem, stąd efekt hamowania. W końcu tak działa hamulec w regulatorze. Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bubu2, skoro wszystkie fazy zaczynają się od dużej litery to wszystkie powinny zaczynać się w jednym kierunku a z tego co napisał Kefir to drugą fazę zaczą nawijać w przeciwną stronę niż pozostałe dwie. Schemat AacCBbaACcbB jest jak najbardziej poprawny ale wykonanie już nie :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli to silnik 12 zębowy to pierwsze cztery litery to pierwsza faza, kolejne cztery to druga, ostatnie cztery to trzecia. Każda czwórka liter zaczyna się od dużej litery więc nie rozumiem skąd się wzięła mała "c" od której miała by się zaczynać druga faza :roll: :?:

 

pierwsze cztery zęby to "A" drugie cztery zęby to "B" ostatnie cztery zęby to "C"

 

Zawsze tak nawijałem silniki i wszystkie działały :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli to silnik 12 zębowy to pierwsze cztery litery to pierwsza faza, kolejne cztery to druga, ostatnie cztery to trzecia. Każda czwórka liter zaczyna się od dużej litery więc nie rozumiem skąd się wzięła mała "c" od której miała by się zaczynać druga faza :roll: :?:

 

pierwsze cztery zęby to "A" drugie cztery zęby to "B" ostatnie cztery zęby to "C"

Nie rozumiem, jakiego 12 zębowego silnika to dotyczy - ile magnesów?

Najpewniej źle interpretujesz ten zapis literowy.

A że Ci silniki dziłały, to w związku z powyzszym jeszcze nic nie znaczy.

 

Jeżeli Nawinąłeś tak jak podane, jest dobrze i powinien działać.

 

Zgadzam się, to schemat uzwojeń na 12 zebów i 14 magnesów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpewniej źle interpretujesz ten zapis literowy.

w takim razie jeśli możesz to wytłumacz mi jak taki zapis literowy interpretować AacCBbaACcbB bo już zgłupiałem :?

 

A że Ci silniki dziłały, to w związku z powyzszym jeszcze nic nie znaczy.

 

jak odwijałem oryginalne uzwojenie tak nawijałem nowe więc działać musiały

 

 

edit

 

już rozumiem :oops: wszystkie "aA" to jedna faza wszystkie "bB" to druga, wszystkie 'cC" to trzecia, a nie tak jak wcześniej myślałem. Silniki które przewijałem to e-max 2822 i tam wszystkie fazy zaczynały się od jednego kierunku nawijania i wszystkie były nawijane w taki sam sposób

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już rozumiem :oops: wszystkie "aA" to jedna faza wszystkie "bB" to druga, wszystkie 'cC" to trzecia, a nie tak jak wcześniej myślałem.

O to chodzi (wszystkie "a" małe i duże to jedna faza itd).

A następnie korzystamy z tabelki np tej: http://fast-results.com/lnl/nutpol_pl.htm

Dodatkowo można jeszcze bardziej kombinować, pomijać zęby, nawijać dwa "silniki" na jednym statorze i pewnie jeszcze coś więcej, czego przykłady można znaleźć w sieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Pewnie, że źle. Dlatego Ci hamuje. Łaczysz (przy trójkącie) koniec pierwszego uzwojenia z początkiem drugiego (pierwsze wyprowadzenie), dalej koniec drugiego z początkiem trzeciego (drugie wyprowadzenie) i wreszcie Koniec trzeciego z początkiem pierwszego (trzecie wyprowadzenie). Zrób tak i na pewno bedzie krecić. Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Pewnie, że źle. Dlatego Ci hamuje. Łaczysz (przy trójkącie) koniec pierwszego uzwojenia z początkiem drugiego (pierwsze wyprowadzenie), dalej koniec drugiego z początkiem trzeciego (drugie wyprowadzenie) i wreszcie Koniec trzeciego z początkiem pierwszego (trzecie wyprowadzenie). Zrób tak i na pewno bedzie krecić. Pozdr.

A nie lepiej w gwiazdę? :wink:

 

No i nie dowiedzieliśmy się co było powodem nie kręcenia silniczka....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli uważasz, ze lepiej, to o ile lepiej?

O tyle , że się kable nie pomylą. Wszystkie końce faz razem połączone a drugie końce do regulatora. :wink: Jakoś wszystkie silniki , z którymi miałem do czynienia były połączone w gwiazdę, czy nie ma tu analogii i prąd rozruchowy nie jest mniejszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.