Jump to content

Przezwajanie silnika Dualsky 3536/6


kefir

Recommended Posts

Witam mam pytanie spalił mi się silnik taki jak w temacie

Przewinołem go trochę innym drutem w taki sposób

AacCBbaACcbB

Faza 1

1 ząb nawijam w prawo, idę do 2 zęba i nawijam w lewo,idę do 7 zęba i nawijam w lewo,ide do 8 zęba i nawijam w prawo

 

Faza 2

3 ząb nawijam w lewo,idę do 4 i nawijam w prawo,idę bo 9 i nawijam w prawo,idę do 10 i nawijam w lewo

 

Faza 3

5 ząb nawijam w prawo,idę do 6 i nawijam w lewo, idę do 11 i nawijam w lewo,idę do 12 i nawijam w prawo.

 

teraz silnik nie działa a jak nim pokręcam mam wrażenie jakby był na hamulcu

Co może być czy to nie ten sposób przewijania ?

Link to comment
Share on other sites

Jest dobrze podany sposób nawijania (to do bzika4). Jak sobie ponumerujemy fazy , to wsio ryba. Jeżeli Nawinąłeś tak jak podane, jest dobrze i powinien działać.

Teraz z kolei sprawdź, omomierzem, czy nie masz zwarcia do masy stojana. Jesli jest OK, to tylko źle połączyłeś końce uzwojeń. Tu łatwo się pomylić. Rozlutuj końce i połącz jeszcze raz. Uważnie. Jeśli masz jakby hamowanie, to na pewno przynajmniej jedno uzwojenie jest zwarte-koniec jednego połączony z jego początkiem, stąd efekt hamowania. W końcu tak działa hamulec w regulatorze. Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

bubu2, skoro wszystkie fazy zaczynają się od dużej litery to wszystkie powinny zaczynać się w jednym kierunku a z tego co napisał Kefir to drugą fazę zaczą nawijać w przeciwną stronę niż pozostałe dwie. Schemat AacCBbaACcbB jest jak najbardziej poprawny ale wykonanie już nie :wink:
Link to comment
Share on other sites

jeśli to silnik 12 zębowy to pierwsze cztery litery to pierwsza faza, kolejne cztery to druga, ostatnie cztery to trzecia. Każda czwórka liter zaczyna się od dużej litery więc nie rozumiem skąd się wzięła mała "c" od której miała by się zaczynać druga faza :roll: :?:

 

pierwsze cztery zęby to "A" drugie cztery zęby to "B" ostatnie cztery zęby to "C"

 

Zawsze tak nawijałem silniki i wszystkie działały :devil:

Link to comment
Share on other sites

jeśli to silnik 12 zębowy to pierwsze cztery litery to pierwsza faza, kolejne cztery to druga, ostatnie cztery to trzecia. Każda czwórka liter zaczyna się od dużej litery więc nie rozumiem skąd się wzięła mała "c" od której miała by się zaczynać druga faza :roll: :?:

 

pierwsze cztery zęby to "A" drugie cztery zęby to "B" ostatnie cztery zęby to "C"

Nie rozumiem, jakiego 12 zębowego silnika to dotyczy - ile magnesów?

Najpewniej źle interpretujesz ten zapis literowy.

A że Ci silniki dziłały, to w związku z powyzszym jeszcze nic nie znaczy.

 

Jeżeli Nawinąłeś tak jak podane, jest dobrze i powinien działać.

 

Zgadzam się, to schemat uzwojeń na 12 zebów i 14 magnesów.
Link to comment
Share on other sites

Najpewniej źle interpretujesz ten zapis literowy.

w takim razie jeśli możesz to wytłumacz mi jak taki zapis literowy interpretować AacCBbaACcbB bo już zgłupiałem :?

 

A że Ci silniki dziłały, to w związku z powyzszym jeszcze nic nie znaczy.

 

jak odwijałem oryginalne uzwojenie tak nawijałem nowe więc działać musiały

 

 

edit

 

już rozumiem :oops: wszystkie "aA" to jedna faza wszystkie "bB" to druga, wszystkie 'cC" to trzecia, a nie tak jak wcześniej myślałem. Silniki które przewijałem to e-max 2822 i tam wszystkie fazy zaczynały się od jednego kierunku nawijania i wszystkie były nawijane w taki sam sposób

Link to comment
Share on other sites

już rozumiem :oops: wszystkie "aA" to jedna faza wszystkie "bB" to druga, wszystkie 'cC" to trzecia, a nie tak jak wcześniej myślałem.

O to chodzi (wszystkie "a" małe i duże to jedna faza itd).

A następnie korzystamy z tabelki np tej: http://fast-results.com/lnl/nutpol_pl.htm

Dodatkowo można jeszcze bardziej kombinować, pomijać zęby, nawijać dwa "silniki" na jednym statorze i pewnie jeszcze coś więcej, czego przykłady można znaleźć w sieci.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Pewnie, że źle. Dlatego Ci hamuje. Łaczysz (przy trójkącie) koniec pierwszego uzwojenia z początkiem drugiego (pierwsze wyprowadzenie), dalej koniec drugiego z początkiem trzeciego (drugie wyprowadzenie) i wreszcie Koniec trzeciego z początkiem pierwszego (trzecie wyprowadzenie). Zrób tak i na pewno bedzie krecić. Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Pewnie, że źle. Dlatego Ci hamuje. Łaczysz (przy trójkącie) koniec pierwszego uzwojenia z początkiem drugiego (pierwsze wyprowadzenie), dalej koniec drugiego z początkiem trzeciego (drugie wyprowadzenie) i wreszcie Koniec trzeciego z początkiem pierwszego (trzecie wyprowadzenie). Zrób tak i na pewno bedzie krecić. Pozdr.

A nie lepiej w gwiazdę? :wink:

 

No i nie dowiedzieliśmy się co było powodem nie kręcenia silniczka....

Link to comment
Share on other sites

Jezeli uważasz, ze lepiej, to o ile lepiej?

O tyle , że się kable nie pomylą. Wszystkie końce faz razem połączone a drugie końce do regulatora. :wink: Jakoś wszystkie silniki , z którymi miałem do czynienia były połączone w gwiazdę, czy nie ma tu analogii i prąd rozruchowy nie jest mniejszy?

Link to comment
Share on other sites

Ajaka różnica przy łączeniach? Też mozesz łatwo pomylić końce i początki. Ale jednocześnie mocno zmieniasz parametry silnika.

A mógłbyś opisać jakie korzyści mamy w silnikach BLDC przy połączeniu w trójkąt lub gwiazdę?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.