MarekNW Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 Witam.Planuję zakup modelu o rozpiętości około 1.8 m. Na obecną chwilę myślę o Yaku lub SU od Jakuba z f3m i tu mam problem czy wybrać dedykowaną do modelu benzynę, czy zastosować żarkę np SAITO 120 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 benzyna tańsza w eksploatacji ale droższa w zakupie zazwyczaj żarka odwrotnie............ jednak przy dużych pojemnościach to wszystko się zaciera........płynne się staje dlatego każden sam musi .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 Bierz benzynę . Pół litra paliwa to jakieś 3-4 złote (z olejem) Dla 120 jedno tankowanie to 20-25 zł. Nad czym się tu zastanawiać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daczkes Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 Ja niedawno miałem ten sam problem, model SU-31 1,8m. Ale Tomek powiedział mi to samo co napisał wyżej. Więc bierz benzyniaka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekNW Opublikowano 15 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 Przy cenie powiedzmy 100 zł za 5 l to 0,5 paliwa kosztuje 10zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabbitlkr Opublikowano 16 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 Jeżeli chcesz robić oszczędności na paliwie to benzyna ale IMO to za mały model na silnik benzynowy. Zabijesz większość jego atutów wagą benzyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 16 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 DLE 30 będzie cięższy o jakieś 260-300 gram. Do tego dodatkowa bateria ze 90 gram. Ale mocy też znacznie więcej. Do tego brak stery gratów potrzebnych do odpalenia żarki. No i model czysty , a nie uciapany po każdym locie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekNW Opublikowano 16 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 Szczerze to koszt paliwa to problem raczej drugoplanowy bardziej interesują mnie walory użytkowe jednego lub drugiego.Sledze podobne wątki na forum i gdzieś wyczytałem że benzyna do 50 cm. się nie opłaca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 16 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 gdzieś wyczytałem że benzyna do 50 cm. się nie opłaca Ta... możesz rozwinać tę myśl :?: Skoro koszty nie grają roli to kub 4suwa - odgłos pracy przewyższa benzynę :wink: ...albo kub 4suwa benzynę tu będziesz miała 2w1 :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 16 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 Do modelu tej wielkosci wybrałbym silnik żarowy ze względu na wage.Nie znajdziesz silnika benzynowego który zejdzie poniżej 1200g z zapłonem i pakietem + paliwo to 1500g.W przypadku żaroweg zmiescisz się w 1kg z paliwem, a pół kilo w modelu 1,8m więcej to dużo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekNW Opublikowano 16 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 Jak pisałem biorę pod uwagę silnik SAITO 120,jego waga wg.producenta to 840 g.pojemność 20cm, zastanawiam się czy silnik ten skutecznie zastąpi dedykowaną do modelu benzynę o pojemności 30 cm różnica w mocy dość znaczna a chcę mieć odpowiedni zapas mocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 16 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 Jeżeli chodzi o Yaka 54 z sklepu ef3m to liczyłem to wszystko pod Saito 100 i wszyło około 3.6kg do lotu wiec 125 bedzie z dużym zapasem Saito 125 840g to coś za duzo wyczytałeś Waga silnika bez tłumika: 620g Waga silnika z tłumikiem: 700g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekNW Opublikowano 16 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 Masz rację saito 125 waży tyle ile podałeś ja brałem wagę chyba starszej wersji saito 120 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 16 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 No i łoże parę gram ze śrubkami też waży. Gdzieś w necie jest YAK Axara z DLE-30 wymiata niesamowicie. Jak jesteś fachowcem w lataniu 3D i potrzebujesz do tego modelu to wybierz inna "rozdzielczość" . Bo w tej to nie wiadomo o co chodzi , niby duży, a taki g...... i nie wiadomo czym to pogonić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekNW Opublikowano 16 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 Tomek nie jestem fachowcem w lataniu 3d jednak szukam modelu z tymi możliwościami. O gramy też nie walczę zwłaszcza że i tak model jest do poprawy a180cm rozpiętości to max które jestem w stanie zapakować do samochodu.( chyba że wezmę auto żony ,ale ciężko się dopchać) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 16 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 Nie jestem fachowcem w lataniu 3d jednak szukam modelu z tymi możliwościami. O gramy też nie walczę Nie jestem kierowcą formuły 1 jednak szukam auta z takimi możliwosciami. O konie mechaniczne tez nie walczę zwałaszcza, że golf 2 jaki chce kupic i tak jest do poprawy, a do Ferrari żony ciężko sie dopchać Jeżeli model ma miec własnosci 3D musi byc lekki i trzeba powalczyć z wagą . Wychodzę z założenia, że jesli coś ma spełniać oreślone warunki to niech spełnia, to jak się należy a nie tylko częsciowo.Nie ma modelu który bedzie latał bardzo dobrze klasyczną akrobacje i 3D to tak jak kamera i aparat.Kamerą nie zrobisz takiego zdjęcia jak aparatem i odwronie.Najlepiej mieć jedno i drugie dobry model F3A i osobno 3D.Producenci modeli np Hangar 9 piszę, że model nadaje się do akrobacji klasycznej i 3D np Funtana. W praktyce wygląda to tak, że jeżeli ustawisz model pod 3D i maksymalnie zbijesz wage to przy nawet lekkim wietrze z modelu robi się szmata i wszystko dostaje w łeb.Ustawiając model pod powiedzmy F3M środk ciężkosci i wychylenia model lata poprawnie jednak w 3D radzi sobie nie najlepiej, więc po czasie dochodzisz do tego, że masz model który nie nadaje się do latania F3M i 3D. Musisz się na coś zdecydoeać jeżeli chcesz dobry model do 3D musisz szukać czegoś co zostało zaprojektwane i wytestowane pod tym kątem.Np z 3D firma sebart czy extreme flight.Z modeli F3m coś wiekszego pow 2m i nie koniecznie lekkiego np Yak 54 topmodel czy extra 260... chyba za bardzo się rozpisałem ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekNW Opublikowano 17 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 Model znam moi dwaj koledzy mają podobne ,i powiem że jak na chinola jest zrobiony przyzwoicie.Jest tylko jeden mały szkopuł, obaj w swoich ładnych chińskich modelach mają ładne chińskie benzynki z którymi ni cholery nie potrafią się dogadać,i w efekcie czego podczas kiedy ja latam Oni przerabiają ssanie,regulacje,obroty,itp.a jeśli już wystartują to często muszą awaryjnie lądować ze zgaszonym silnikiem.Ktoś powie to kup sobie DA ,ale jak dla mnie nie ta cena,nie ta pojemność Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 Jak ktoś nie umie obsługiwać silnika to czy to będzie chińska benzynka czy żarówka , problem zostanie. Po za tym widziałem rozsypujące się tłoki w Da i zdychające SV-50 . Wszytko wina człowieka. :faja: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekNW Opublikowano 17 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 Poważnie i bez ironii z mojej strony co rozumiesz pod pojęciem" nie umie";silniki były od nowości dotarte jak zaleca producent z zegarkiem w ręku (lub na ręce) pozostaje ustawić wolne obroty oraz skład mieszanki i teoretycznie powinno wystarczyć. To teoria a praktyka wygląda inaczej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz P. Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 Odnośnie docierania silników czy to żarowy czy benzynowy, zawsze proces docierania robię dłużej niż zaleca producent. Na pewno nie zaszkodzi a instrukcje mogą być nieraz skopiowane więc informacje w nich zawarte też mogą być błędne(nigdy nic nie wiadomo) w końcu to taśmowa produkcja. Zawsze o kilka wypalonych baków wydłużam docieranie a potem delikatnie w powietrzu. Kiedyś bardzo doświadczony człowiek w modelarstwie RC powiedział mi tak: "Człowieku docieraj silnik dłużej niż jest w instrukcji bo to są chińskie części i muszą się długo docierać względem siebie" więc poszedłem za radą bardziej doświadczonego i nigdy nie żałowałem :jupi: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.