Skocz do zawartości

Hitec optic 6 sport na 2.4 ghz ?


eoker

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jako że skończyła mi się już gwarancja w mojej apce a modele coraz większe, postanowiłem przerobić mojego Hitec optic 6 sport (werja bez wymiennego modułu). Nie znam się specjalnie na elektronice ale mam kolegów którzy co nieco na ten temat wiedzą i zaoferowali pomoc. Chce po prostu podpiąć nowy moduł 2.4Ghz do apki. Mam na oku dwa zestawy Corony v2 Dsss i teraz który będzie lepiej pasował na przeróbkę mojej aparatury?

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7381&Product_Name=Corona_2.4Ghz_Futaba_Module_&_Rx_(V2_DSSS)

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7380&Product_Name=Corona_2.4Ghz_JR_Module_&_Rx_(V2_DSSS)

 

Z góry Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że ten do Futaby (ze względu na logikę sygnału PPM).

W radiu nie trzeba grzebać, wystarczy podpiąć się do złącza trenera kablem z odpowiednio przygotowaną wtyczką. Schemat jak i co podpiąć w wtyczce znajdziesz na stronie Pitlaba. Nawet nie trzeba będzie wyjmować kwarcu ponieważ zwora na wtyczce wyłącza wcz 35MHz. Z tego samego gniazda pobierzesz zasilanie do modułu nadawczego 2,4 MHZ. Jeśli chodzi o podpięcie się do modułu nadawczego to:

 

Jeśli na moduł patrzymy od strony złącza trzymając go tak, aby złącze było u dołu, to kolejne piny licząc od lewej strony są następujące:

 

1. wejście z modulatora (PPM) – z pinu 2 wtyczki

2. (+) zasilania - z pinu 1 wtyczki („za wyłącznikiem zasilania”)

3. wolny

4. (-) masa - z pinu 6 wtyczki

5. wolny

 

Przypominam że zwarcie pinu 4 i 5 na wtyczce wyłącza wcz 35MHz.

Czyli cała przeróbka to zrobienie odpowiedniego kabla, przypięcie na rzepa Tx Corony do Optica i mamy gotowe radio dwusystemowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy przerabiać - oczywiście tak, bo to jedyne i słuszne wyjście.