wojcio69 Opublikowano 30 Marca 2010 Autor Opublikowano 30 Marca 2010 Witam W moim to jest może jakieś 6mm mierząc w takim rozumowaniu jak pisałem post wcześniej.
Janosik72 Opublikowano 30 Marca 2010 Opublikowano 30 Marca 2010 opsss malutko wg ES, ja nic nie przerabialem tylko dalem mocniejszy motorek i wieksze smiglo
wojcio69 Opublikowano 30 Marca 2010 Autor Opublikowano 30 Marca 2010 Witam No to już nie jest 6mm tylko jakieś 20mm. Teraz po nocy nie będę robił hałasu ale jutro sprawdzę jak to zadziałało.
tombrzus Opublikowano 30 Marca 2010 Opublikowano 30 Marca 2010 Witam, chyba podstawowym problemem bylo danie duzego gazu, które spowodowało "skierowanie" modelu do ziemi - silnik powyżej płata i SC daje moment obracajacy "ku glebie". Wydaje mi się, że konieczne wyczucie w gazie i ew. kontra głębokością, to samo zjawisko występuje np. w motoszybowcach z silniczkami na otwieranym pylonie. Trzymam kciuki za udane ulotnienie, pozdrawiam, Tomek
wojcio69 Opublikowano 30 Marca 2010 Autor Opublikowano 30 Marca 2010 Witam Tomku coś w tym jest co piszesz ale wydaje mi się, że model powinien na pełnym gadzie lecieć po lini prostej a nie stawać dęba czy ryć nosem w glebe. Będę się bawił w wykłonem silnika. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
tombrzus Opublikowano 30 Marca 2010 Opublikowano 30 Marca 2010 Obawiam się, że szkoda czasu na próby modyfikacji. O tym problemie powiedział mi kiedyś modelarz dużo bardziej doświadczony niż ja gdy kupowałem motoszybowiec z otwieranym pylonem. Dla sprawdzenia wystarczy pobawić się na dobrym symulatorze (np. RF lub AF) z motoszybowcem takim jak (o ile dobrze pamiętam) DG-800. pozdrawiam, Tomek
Janosik72 Opublikowano 30 Marca 2010 Opublikowano 30 Marca 2010 tombrzus, no niestety nie masz racji do konca ten moment owszem wystepuje ale w innych przypadkach , do poczytania daje przyklad tego watku http://www.pfmrc.eu/viewtopic.php?t=25297&highlight=cudaka Jan
tombrzus Opublikowano 31 Marca 2010 Opublikowano 31 Marca 2010 Witam janosik, nie chce polemizować ale wydaje mi się, że tu nie ma zadnej sprzecznosci. Układ wektorów sił jest jaki jest i jeśli jest ramię siły nie zerowe to musi być moment skręcający. Pełny gaz, który przy osiowym ustawieniu silnika nie miałby wpływu, w tym układzie daje o sobie znać. Opis ładnego lotu szybowcowego świadczy raczej o prawidłowej geometrii. Z pewnościa optymalizacja kąta jest mozliwa ale porównywanie z modelem zrobionym jednostkowo chyba nie do końca jest trafione. Moje uwagi wynikają z konkretnych doświadczeń i spostrzeżeń praktycznych na modelach "seryjnych", które sa w jakiś choćby wstepny sposób zoptymalizowane przed produkcją. pozdrawiam i mam nadzieje, że nasze dyskusje Koledze wojciowi pomogą. Tomek
Janosik72 Opublikowano 31 Marca 2010 Opublikowano 31 Marca 2010 pozdrawiam i mam nadzieje, że nasze dyskusje Koledze wojciowi pomogą. dokladnie ,po to jest forum by dyskutowac i zglebiac wiedze jeszcze bym prosil o wytlumaczenie tego i fotka pogladowa dla Wojtka http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4452 to fotka mojego ES listwa to cieciwa plata model jak dam maxa zadziera delikatnie na co mu lekko oddaje sterem wysokosci Jan
wojcio69 Opublikowano 31 Marca 2010 Autor Opublikowano 31 Marca 2010 Witam Janek i Tomek wielkie dzięki. Już wiem o co loto. Temat przeniosłem do tego wątku http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=26567 więc tutaj dyskusję można zamknąć.
rondon Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 który pakiet zamówić z modelem, żeby był jak najlepiej wyważony samym pakietem?
puciu16 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 jeżeli chodzi o es to dosyć ciężki bo jest problem mały później.
bubi120 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Do AXN-a zakup aktualnie z dostępnych ZIPPY Flightmax 1800mAH 3S 20C. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.