hubert_tata Opublikowano 5 Maja 2007 Opublikowano 5 Maja 2007 Jak hamulce na koła, to koniecznie chowane podwozie, a i zmienna geometria płata by się przydała; do tego napęd odrzutowy, zmienić trochę "budę" i wtedy może poleci :faja: Bo mój bez tego wszystkiego to zachowuje się jak ten na fotkach matiego :rotfl:
motyl Opublikowano 5 Maja 2007 Opublikowano 5 Maja 2007 Bo mój bez tego wszystkiego to zachowuje się jak ten na fotkach matiego Czyli opinie o tym piperku były słuszne ze to nie lata
hubert_tata Opublikowano 5 Maja 2007 Opublikowano 5 Maja 2007 Czyli opinie o tym piperku były słuszne ze to nie lata Niekoniecznie, to żartobliwe porównanie nasuneło mi się po obejrzeniu zdjęcia z pionowo ustawionym skrzydlem Mój odbył tylko jeden lot i z mojej winy się wywrócił przy lądowaniu; a drugiego lotu jeszcze nie było, bo go wiatr wywrócił przed startem. Taki górnopłat to powinien chyba sam latać
mati1988k Opublikowano 5 Maja 2007 Opublikowano 5 Maja 2007 A ze swoich doświadczeń mogę powiedzieć, że lata bardzo dobrze jak trenerek tylko trochę bardziej podatniejszy na czynnik ludzki . Starty i lądowania jak prawdziwym, prezentuje się świetnie na dość miękkim podwoziu. A to co widać na zdjęciach to start właściciela który się dopiero uczył i pomylił się przy starcie. Ale reperuje się go też bardzo łatwo. Jednym słowem. Polecam
krys Opublikowano 5 Maja 2007 Autor Opublikowano 5 Maja 2007 Na razie model będę robił 2m(plany nie zwiększane), na silnik 12cm3. Kiedyś zrobie go większego na razie mi wystarczy. zrobić testy na dobrym lotnisku Najbliższe dobre lotnisko jest w Radzyniu, ale słyszałem, że już go tam nie ma. My teraz w Parczewie mamy zamiar wyruwnać łąkę, zresztą mamy pozwolenie zrobić z nią co chcemy(właściciel też będzie korzystał z lotniska). Na razie ladamy na łące, niewiadomo czyjej.
Tomek Opublikowano 5 Maja 2007 Opublikowano 5 Maja 2007 Na pewno ten wieli kadłub powoduje że Piper jest podatny na podmuchy wiatru ,co widziałem naocznie przy kołowaniu piperkiem Huberta. Ale w powietrzu przy mniejszych wiatrach loty powinny być dziecinnie łatwe.
motyl Opublikowano 5 Maja 2007 Opublikowano 5 Maja 2007 Szukam jakiegoś nowego miejsca zagospodarowania mojego MVVS 4,6cm
Artur Opublikowano 5 Maja 2007 Opublikowano 5 Maja 2007 nie tylko kadlub ale i wznios skrzydla powoduje ze model jest podatny na podwianie
marcin133 Opublikowano 5 Maja 2007 Opublikowano 5 Maja 2007 Być może duży Piper jest modelem prostym w pilotażu. Ale małego takiego jak mój (niecałe 1,3m rozpiętości) nie poleciłbym początkującemu. Pomimo iż wygląda jak typowy trenerek nie jest modelem łatwym. Tak on wygląda... Akurat ten typ nie lubi wolnych lotów (łatwo przepada), nie lubi wiatru, nierównego lotniska i ogólnie jest wymagający. Jest to najtrudniejszy model jakim miałem okazję latać a to dość dziwnie bo wygląda całkiem sympatycznie Mój model napędzany jest akurat silnikiem MVVS 4,6ccm i można powiedzieć że jest to czyste marnowanie tego silnika. Dobrze się lata 1/3 do 1/2 gazu. Na full ten Piper zamienia się w pocisk. Krótki filmik z lotów tym maleństwem: http://video.google.pl/videoplay?docid=3703462306998082476
Artur Opublikowano 5 Maja 2007 Opublikowano 5 Maja 2007 na taki sam silnik kolega ma cos podobnego 160 cm, i choc moze nie lata ja fun to do tego typu modelu moc wystarczajaca, wznoszenie przy masie 2400g 45 stopni
Tomek Opublikowano 6 Maja 2007 Opublikowano 6 Maja 2007 Wow! To nie trener tylko latający do góry kołami myśliwiec przemalowany na żółto. Nie spodziewał bym się po takim modelu takiego wściekłego latania. :twisted:
marcin133 Opublikowano 6 Maja 2007 Opublikowano 6 Maja 2007 No niestety chyba sprawdza się tu fakt że im większy model tym lepiej Mój egzemplarz pomimo małych rozmiarów przewidziany był dla wyposażenia standardowego co jakby nie patrzeć wagę robi. Oczywiście chciałbym aby latał nie co wolniej bo to w końcu Piper i mu nie przystoi tak zasuwać jednakże po nie miłych niespodziankach jakie ten model wyprawia przy małych prędkościach staram się zawsze utrzymać bezpieczną prędkość.
michcio88 Opublikowano 5 Czerwca 2007 Opublikowano 5 Czerwca 2007 Czy w tym modelarzu z 06 roku jest piperek z rozpietoscia 120 cm ??? czy jakis wiekszy ?? i to jest wkaldka z planami ?
krys Opublikowano 5 Czerwca 2007 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2007 Plany-3,4/06 2arkusze formatu A-3(2xA-4). Model ma rozpiętość 1945mm, na silnik do 12cm3. Skala 1:5,5-rzuty trza powiększać 4razy, a żebra 2 razy.
throd Opublikowano 6 Czerwca 2007 Opublikowano 6 Czerwca 2007 Witam i Pozdrawiam mam pytanie do autora tematu czy mozna by prosic o skany tych planow, poniewaz gdy wreszcie ukoncze mojego puppeteera mam nadzieje ze ok jesieni tego roku to mam zamiar zabrac sie wlasnie za piper poniewaz jestem wielkim fanem tego samolotu. Dzieki bardzo i pozdrwiam Piotr z Pily
krys Opublikowano 6 Czerwca 2007 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2007 Witam Throd: Skan- jak chcesz to najwcześniej w sobotę. Jaki profil dać statecznikom (nie chce żeby były płaskie), a jaki skrzydłom? Macie zdjęcia Pipera?
throd Opublikowano 6 Czerwca 2007 Opublikowano 6 Czerwca 2007 Ok dzieki z gory i czekam z utesknieniem na skany Piotr wel Throd
throd Opublikowano 11 Czerwca 2007 Opublikowano 11 Czerwca 2007 Hej Krys Pamietasz o skanach dla mnie jesli nie to przypominam i nie bedz zly za poganianie jesli jestes zbyt zajety to oczywiscie zrozumie. Nie watpie w ludzkie checi tylko w ludzka pamiec :wink: PS. Jak tam zdjecia przydaly sie??
krys Opublikowano 11 Czerwca 2007 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2007 O planach nie zapomniałem, ale ostatnio byłem trochę zajęty, ale nie martw się plany dojdą. Zdjęcia się przydały.
Tomek Opublikowano 11 Czerwca 2007 Opublikowano 11 Czerwca 2007 Czy ta dyskusja nie powinna być na PM .? Co ona wnosi do tematu ???
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.