cobra Opublikowano 10 Grudnia 2009 Opublikowano 10 Grudnia 2009 Nie można tam zastosować silnika z tyłu i krótkiego wału ?Na pewno da się to zrobić, jednak trudniej byłoby go wyważyć. Mnie też nie podoba się rozwiązanie z długim wałem.
blackriver Opublikowano 10 Grudnia 2009 Opublikowano 10 Grudnia 2009 No to mamy odpowiedź z ArtHobby - chylę czoła, nie spodziewałem się tak szybko odpowiedzi: Do elektryfikacji na własnym silniku będzie potrzebne: 733193 - Śmigło AeroNaut 8 x 5" lub 733492 - 9 x 5" - 39 PLN 733504 - Kołpak 35mm do Xeno - 34 PLN 224108 - Obudowa silnika do modelu Xeno - 40 224109 - Kabinka do Xeno wersji elektrycznej - 30 PLN 224111 - Akcesoria do Xeno wersji elektrycznej - 60 LN 733505 - Specialna przedłużona ośka na 3 lub 4 mm - 34 PLN W przyszłym tygodniu powinniśmy mieć: 332655 - Zestaw napędowy "Xeno tuning" - 529 PLN Zestaw zawiera wszytko to co powyżej plus dodatkowo drugi kpl. śmigieł, silnik Himax C 2816-1220, regulator MULTIcont BL-30 S-BEC Pozdrawiam ART HOBBY www.arthobby.pl Podliczenie elementów luzem 237 pln, nie mało :? , ale też z nóg nie zwala, silnik z reglem ja akurat mam... sęk w tym że z tymi drobiazgami możemy mieć albo szybowiec, albo elektro i do tego zawsze ładnie wygląda, takie klocki lego, raz tak a raz tak. Z drugiej strony, blisko 450 pln za motoszybowiec o tej rozpiętości.... :? nie mam na razie zdania, chyba że polatam :devil: ...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 11 Grudnia 2009 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Hmmm,... 729 zł za 1,2m zelektryfikowanego styropianu ? Wierzę, że znajdzie wielu nabywców, designe dość atrakcyjny ! - Jurek
malinn Opublikowano 11 Grudnia 2009 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Prawie jak za darmo to falcona taniej kupiłem ;-) Do tego ten długi wał - porażka jak dla mnie . Długi wał dowodzi to tego nie można było modelu wyważyć - dlatego ,że źle został zaprojektowany. Ciekaw jestem chociaż jak to lata.
Jakub_RC Opublikowano 11 Grudnia 2009 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Akurat długi wał świadczy o dobrze zaprojektowanym modelu ponieważ przy tego typu modelu SC jest bardzo ważny i przesunięcie go a parę milimetrów mogło uniemożliwić latanie tym modelem. Poza tym sam napęd jest szybko demontowany i jak jesteśmy w górach to możemy sobie polatać szybowcem nie martwiąc się czy po zdjęciu napędu SC jest dobry.
Rafal B. Opublikowano 11 Grudnia 2009 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Długi wał dowodzi to tego nie można było modelu wyważyć - dlatego ,że źle został zaprojektowany. Ciekawa teoria . . . A zastanawiałeś się czy Multipleks puściłby jakieś dziadostwo do sprzedaży? Ja bardziej bym powiedział, że model jest konstrukcja przemyślaną gdyż wyważają go nie przez ołów a przez rozmieszczenie wyposażenia. Dodatkowo model ma ciekawy kształt, w końcu trzeba zadbać oto by klient go kupił.
Janosik72 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Opublikowano 11 Grudnia 2009 model fajny ale wywalic tyle kasy na elapor 1,2m dla porownania podam Juniora S tez z silnikiem smiglem o rozpietosci 2m za polowe ceny Po pierwszel fali wykupienia przez napalonych , cena powinna spasc do rozsadnej za komplet motoszybowca
malinn Opublikowano 11 Grudnia 2009 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Dla mnie długi wał - posiada same wady. Szkoda że taki producent jak MULTIPLEX o tym nie pomyślał lub nie zaprojektował tak modelu by go nie było,
Andych Opublikowano 11 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2009 Dozując sobie pracę, aby mieć dłużej przyjemność, poskładałem Xeno do kupy. Kilka fotek: Przy moim wyposażeniu, tak ułożony pakiet NICD daje prawidłowe wyważenie. Teraz tylko oblot, ale muszą być warunki na jakiś mały żagielek, lub doczekam do pojawienia się zespołu napędowego.
jary14 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Ja się przyłączam do Rafal B. akurat Multiplex z tego słynie i to się sprawdza, że jak już wypuści jakiś model na rynek to jest super dopracowany i po dłuugich testach. Przecież oni doskonale wiedzą, że jeśli chodzi o pianki są w ścisłej czołówce, jak nie prowadzą, więc nie pozwolili by sobie na jakikolwiek fail, zwłaszcza, że Xeno miał być takim "Hitem sezonu " Sam na niego czekałem Oczywiście zgadzam się, że cena mała nie jest, ale jeśli chodzi o jakość, to na MPX się nigdy nie zawiodłem.
Andych Opublikowano 11 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2009 Zastanawiają mnie, powszechnie podawane parametry: „Masa do lotu - szybowiec / elektro szybowiec : 395 g / 460 g” Z ciekawości wsadziłem go na wagę i jak nic wyszło 650 gram, po co tak ściemniać? Zresztą taka gazeta by latać nie chciała, niestety nie poważyłem elementów, jak ktoś ma jeszcze niezłożony to może uzupełni.
kaczmarsky Opublikowano 11 Grudnia 2009 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Panowie. Xeno na pewno może się podobać. Tu firma Multiplex popracowała przy designie. Ale ja przychylam się do opinii że ten kawałek EPP za dużo kosztuje. Dla porównania ceny podobnych piankowców: Sport Wing Robbego w sklepie rcskorpion 705 zł za kompletny model, lub nieco mniejszy Projeti Tiger też Robbego za 335 zł (tu bez napędu ale też ładny wygląd). Co do rozwiązań mechanicznych napędu modelu to tu podzielam opinie kolegi Malinn. Przedłużony wał świadczy że konstruktorzy mieli problem z wyważeniem modelu. To także dodatkowe elementy mechaniczne komplikujące zespół napędowy i czyniące go bardziej zawodnym. Zwróćcie uwagę na ułożenie pakietu zasilającego w modelu kolegi Andycha. Tu mamy pakiet NiCd. A co jeśli dam lżejszy pakiet LiPol? Nie ma wiele miejsca żeby wędrować z pakietem do przodu. To wersja szybowcowa! A co dopiero będzie jeśli dodamy silnik? Myślę że nie będziemy mieli zbyt dużego pola manewru jeśli chodzi o wyposażenie modelu. Trzeba będzie stosować możliwie lekkie silniki żeby móc wyważyć model. No chyba że ten model będzie tolerował przesunięcie do tyłu środka ciężkości? Pozdrawiam.
Andych Opublikowano 11 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2009 200 zł. za ten model to naprawdę uczciwa cena. Nie ogarniam Kaczmarsky twojego wywodu, z jednej strony zarzucasz, że Multiplex przesadza, a z drugiej dla porównania sugerujesz model „Projeti Tiger” za 335 zł. lub jako komplet „Sport Wing” za 705 zł., a za tyle to ja dodam do Xeno napęd i jeszcze na firmową torbę starczy.
mammuth Opublikowano 11 Grudnia 2009 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Panowie, poczekajmy na obloty i testy z pola walk. To czy drogo czy tanio za ten model to tez kwestia prywatna i chyba nie ma sensu jej poruszac zbyt doglebnie Faktem jest, ze MPX do tej pory bubla nie wypuscil jesli chodzi o modele wiec dajmy im troche kredytu zaufania
blackriver Opublikowano 11 Grudnia 2009 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Info. z ArtHobby - Jak tylko przyjadą rzeczy do Xeno dowiemy się na żywca jak to wygląda ;D .
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 11 Grudnia 2009 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Mogę się mylić ale jedynym sensownym wytłumaczeniem tak rozwiązanego napędu jest chęć pozostawienia Ś.C. w tym samym miejscu. Jak mi się znudzi elektryk to zrzucam silnik i śmigło i latam szybowcem beż kombinowania z wyważeniem, lub odwrotnie ? Jeśli się mylę i tak nie jest, to jedynym sensownym wytłumaczeniem jest, że w chińskich magazynach zalegał pręt na wały którego trzeba było się pozbyć, żeby pozamiatać. Ktoś wpadł na pomysł i dorobił Xeno, który faktycznie jest opakowaniem dla pręta........ I tym sposobem upłynni się zapasy prętów po: 729 - 25 zł(opakowanie) = 704 PLN ! Uuuuchch ! "Moja" księgowa w Tychach zacierałaby ręce...... Pozdrawiam - Jurek
blackriver Opublikowano 12 Grudnia 2009 Opublikowano 12 Grudnia 2009 Mogę się mylić ale jedynym sensownym wytłumaczeniem tak rozwiązanego napędu jest chęć pozostawienia Ś.C. w tym samym miejscu. Jak mi się znudzi elektryk to zrzucam silnik i śmigło i latam szybowcem beż kombinowania z wyważeniem, lub odwrotnie ? Też tak sądzę.
ertman_176 Opublikowano 12 Grudnia 2009 Opublikowano 12 Grudnia 2009 Założenie takiego klocka [silnika] jaki proponują na tyle było by niewygodne, ŚC było by trudno ustalić, akumulator musiałby być większy a model cięższy. Mocowanie silnika na spływie też by trzeba było by usztywnić a więc dodatkowe parę gram. Ogółem czekam na cene plastików solo bo cena za napęd powala.
Andych Opublikowano 12 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2009 Mam pewien dylemat odnośnie ustawień „ELEVON”. Oto, co piszą w instrukcji: Elevons Aileron travel: 14 mm up / 16 mm down Elevator travel: 12 mm up / 12 mm down Czy to błąd w druku, czy ja źle odczytuję, sugerują mniejsze wychylenie w górę i większe w duł. Osobiście nie mam jeszcze doświadczeń w oblatywaniu skrzydełek, czy takie odwrotne jak w standartowych konstrukcjach ustawienia to norma? Może jest to podyktowane ich doświadczeniami z tym profilem, jaki zastosowali w Xeno? Ktoś już poleciał i sprawdził, lub trafił w innych forach na informacje o regulacji?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.