jary14 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Opublikowano 22 Grudnia 2009 "Cały zespół wyszedł (#332654) - 439 PLN ", czekam jeszcze na zdjęcia... ;D A ja czekał na taki zestaw, ale bez silnika i regulatora... wtedy można rozmawiać...
blackriver Opublikowano 22 Grudnia 2009 Opublikowano 22 Grudnia 2009 "Cały zespół wyszedł (#332654) - 439 PLN ", czekam jeszcze na zdjęcia... ;D A ja czekał na taki zestaw, ale bez silnika i regulatora... wtedy można rozmawiać... Spokojnie, jak dostanę zdjęcia to będzie można zobaczyć jak to wszystko wygląda i co będzie potrzebne jak już mamy silnik i regiel , myślę że w ArtHobby będzie można zakupić pojedyncze elementy (wg katalogu MPX pojedyncze) póki co czekam na bardziej rozbudowane info i obiecane zdjęcia...
kaczmarsky Opublikowano 22 Grudnia 2009 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Przeniesienie napędu w tym modelu jest dość kontrowersyjne i jak widzę pobudza do dyskusji. Tutaj chyba trochę przekombinowano sprawę. Ale oczywiście życie pokaże czy koncepcja była słuszna. Samo rozłożenie mas w tym modelu zdaje się być prawidłowe. Położenie silnika w SC. nie wpływa istotnie na wyważenie modelu i zapewne na właściwości lotne. Co do mechaniki przeniesienia napędu ja rozwiązał bym to trochę inaczej. Tutaj zaczerpnąłem rozwiązanie z modeli śmigłowców. Tam w niektórych konstrukcjach przeniesienie napędu na śmigło ogonowe odbywa się właśnie za pomocą wałka węglowego poprowadzonego w rurze ogonowej i podpartego w kilku punktach na łożyskach. Taki napęd jak się okazuje wykazuje większa sprawność niż pasek zębaty, choć jest niestety droższy i bardziej skomplikowany. W Xeno widziałbym podobne rozwiązanie. Kawałek węglowej rurki, wewnątrz osadzone (na końcach i po środku) trzy łożyska w których poprowadzony byłby wałek napędowy. Ciekawi mnie jeszcze przegub który łączy oś silnika z osią śmigła. W tym miejscu mogą powstawać duże wibracje w przypadku jeżeli silnik nie jest idealnie zamocowany w osi śmigła.
kojot Opublikowano 22 Grudnia 2009 Opublikowano 22 Grudnia 2009 No zobaczymy, w końcu co taki Multiplex wie o modelach w porównaniu z nami. Góffniarze
Dj. Opublikowano 22 Grudnia 2009 Opublikowano 22 Grudnia 2009 dyfra bez podparcia i zero problemów drgań itp w xeno bym się o wibracje, drgania nie bał... ...ale nie był osadzony w EPP, a ten w xeno jest :?
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 22 Grudnia 2009 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Wiecie Panowie co jest naprawdę fajne w tej naszej dyskusji - dyskutujemy o czymś, czego nikt z nas nie widział na oczy, nie "pomacał".... Marketingowy wybieg udał się w 100%. Rozemocjonowany rynek to z reguły większa sprzedaż. Na zdjęciach żadnej rewolucji technologicznej nie widać, na filmie, starannie wyreżyserowanym, Xeno nie robi nic czego nie umiałby mój stary, 1m ZAGI z mabuchi 280+przekładnia. Tzn: widać: staranniej dopracowany, wycezylowany kształt + naprawdę fajne kalkomanie. Wot, poka i wsio - jak mawiali starożytni Rosjanie..... Nie wiem jak w modelu samochodu, ale w każdym prawdziwym samochodzie wał przygotowany jest jest pod kątem nieosiowości w czasie jazdy a to kardanem, a to innym przegubem elastycznym. Często jest jeszcze 3 punkt podparcia w postaci dodatkowego łożyska. Za swoje nowatorskie rozwiązanie Mercedes każe sobie słono zapłacić. Na pewno nie będzie to wał tylko z rowingu. Proszę zwrócić uwagę na różnicę cen rurek węglowych z rowingu i z tkaniny ! Pod kątem odporności na drgania i zdolności do ich przenoszenia materiały kompozytowe akurat mają dużo niekorzystnych cech. Na rozwiązanie tych problemów prawdopodobnie w Mercedesie wydali dużo pieniędzy. W helikopterze rura ogonowa jest sztywna, może być bazą do 3 punktowego podparcia wału napędowego. Jak na razie nikt jej jeszcze nie zrobił z opakowania do jogurtu, czy się mylę ? Sierść mi się zawsze jeży, jak ktoś Elapor nazywa świadomie czy nie: EPP. EPP to polipropylen, materiał o zupełnie innych własnościach, innej cenie surowca i zupełnie innych wymaganiach procesów produkcyjnych, które to cechy przekładają się na cenę finalną produktu. Elapor to mieszanka (pół na pół, jeden zając jeden wół - receptura na pasztet zajęczy...) styropianu, czyli polistyrenu z nieznacznym dodatkiem polipropylenu celem uelastycznienia stosunkowo sztywnego i kruchego polistyrenu. Stosunek nie jest dobrany pod kątem nowych, niespotykanych własności fizycznych. Dobrany jest pod kątem jakby uplastycznić styropian a zachować starą, niskonakładową, bez większych wymagań technologię produkcji, w tym: wypienianie do form ! Używając określenia EPP sugerujemy nabywcy, że otrzymuje model o odporności na kraksy jak wykonany z EPP, a to nie jest prawdą !! Jest bardziej odporny niż polistyren (PS) ale do EPP mu bardzo, bardzo dużo brakuje ! Pozdrawiam - Jurek
Dj. Opublikowano 23 Grudnia 2009 Opublikowano 23 Grudnia 2009 Sierść mi się zawsze jeży, jak ktoś Elapor nazywa świadomie czy nie: EPP Oczywiscie - masz racje ELAPOR - z niego wykonano Xseno :oops: Tak jakoś palnąłem z rozpedu, pewnie dlatego że ostatnio dużo strugam w ESA...
jary14 Opublikowano 27 Grudnia 2009 Opublikowano 27 Grudnia 2009 I ile im wyszła cena za to co na fotce ?? (bez silnika i regla)
kaczmarsky Opublikowano 27 Grudnia 2009 Opublikowano 27 Grudnia 2009 Jakoś nie dostrzegam na stronie arthobby tego zestawu części. Ale torba na model już jest za 99 zeta.
Andych Opublikowano 3 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2010 Ciągle nie mam napędu, ale korzystając z okazji, że z kolegą rozpoczynaliśmy sezon 2010 na lotnisku Koślinka oblatałem Xeno z ręki. Może zanim dorobię się napędu, a pogoda pozwoli to zrobię jeszcze mały żagielek, ale to w najlepszym wypadku na wale Wiślanym. Xeno przed pierwszym lotem. I po lądowaniu. A tu mały filmik: ftp://153.19.156.122/FTProot/modelarnia/Xeno/Xeno%20oblot.MPG Oceńcie sami, ale ja mam wrażenie, że w modelu drzemie potencjał.
ertman_176 Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 Ostatecznie przekonałeś mnie że ten model nie wymaga napędu a jedynie zbocza :wink:
Gość Anonymous Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 :shock: Jestem pod wrażeniem!
filip Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 Moim zdaniem silnik zniszczy jego piękny (jak widać na filmie) charakter lotu, widzę że multiplex-owi znowu się udało zrobić świetnie wyglądający i latający model.
Gość horn3t Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 Lata na filmie fajnie ale jak wrażenia pilota?
Andych Opublikowano 3 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2010 Patrz ostatnie zdanie dzisiejszej relacji. Na filmie są dwa z trzech dzisiejszych rzutów, pierwszego nie nagrywałem coby się dodatkowo nie stresować, a więcej mi się nie chciało, bo czekały następne modele i w tej temperaturze tak machać ręką to można się tylko kontuzji nabawić. Nie mam w pobliżu żadnego zbocza, jedyna i to nie za ciekawa miejscówka wymaga wiatru z zachodu, jak na złość ostatnio z tego kierunku nie chce wiać. Dopóki nie wywinduję Xeno wysoko i nie wykonam kosiaka na pełnej prędkości zakończonego wiązanką beczek nic więcej nie powiem. Dodam tylko, że S/C ustawiony zgodnie z instrukcją i stery na zero Xeno lata sam, wymagał tylko lekkiego podciągania wysokością, ale to ze względu na minimalną prędkość lotu.
Krzysiek Hanuszkiewicz Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 Czy ten zestaw napędowy bez silnika jest już dostępny w ArtHobby i w jakiej cenie ?
rapier Opublikowano 4 Stycznia 2010 Opublikowano 4 Stycznia 2010 Andych nie wiem czemu , ale nie widze zadnych Twoich zdjec ( nie tylko w tym watku ) i nie moge zassac filmu?
blackriver Opublikowano 4 Stycznia 2010 Opublikowano 4 Stycznia 2010 Czy ten zestaw napędowy bez silnika jest już dostępny w ArtHobby i w jakiej cenie ? Zestaw napędowy jest dostępny w ArtHobby. Na cenę bez elektryki czekam, jak tylko dostanę odpowiedź to zamieszczę info.
Andych Opublikowano 4 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2010 Andych nie wiem czemu , ale nie widze zadnych Twoich zdjec ( nie tylko w tym watku ) i nie moge zassac filmu?Nie znam przyczyny, wszystko działa bez problemu, wszystkie moje pliki umieszczam na prywatnym serwerze i ten działa bez zarzutu. Sprawdź swoją przeglądarkę, lub spróbuj wejść na serwer jakimś klientem FTP: ftp://153.19.156.122/FTProot/modelarnia/Xeno/
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.