Skocz do zawartości

Xeno Multiplexa.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

"Cały zespół wyszedł (#332654) - 439 PLN ", czekam jeszcze na zdjęcia... ;D

A ja czekał na taki zestaw, ale bez silnika i regulatora... wtedy można rozmawiać...

  • Odpowiedzi 127
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

"Cały zespół wyszedł (#332654) - 439 PLN ", czekam jeszcze na zdjęcia... ;D

A ja czekał na taki zestaw, ale bez silnika i regulatora... wtedy można rozmawiać...

Spokojnie, jak dostanę zdjęcia to będzie można zobaczyć jak to wszystko wygląda i co będzie potrzebne jak już mamy silnik i regiel :D , myślę że w ArtHobby będzie można zakupić pojedyncze elementy (wg katalogu MPX pojedyncze) póki co czekam na bardziej rozbudowane info i obiecane zdjęcia...

Opublikowano

Przeniesienie napędu w tym modelu jest dość kontrowersyjne i jak widzę pobudza do dyskusji. Tutaj chyba trochę przekombinowano sprawę. Ale oczywiście życie pokaże czy koncepcja była słuszna.

Samo rozłożenie mas w tym modelu zdaje się być prawidłowe. Położenie silnika w SC. nie wpływa istotnie na wyważenie modelu i zapewne na właściwości lotne. Co do mechaniki przeniesienia napędu ja rozwiązał bym to trochę inaczej. Tutaj zaczerpnąłem rozwiązanie z modeli śmigłowców. Tam w niektórych konstrukcjach przeniesienie napędu na śmigło ogonowe odbywa się właśnie za pomocą wałka węglowego poprowadzonego w rurze ogonowej i podpartego w kilku punktach na łożyskach. Taki napęd jak się okazuje wykazuje większa sprawność niż pasek zębaty, choć jest niestety droższy i bardziej skomplikowany. W Xeno widziałbym podobne rozwiązanie. Kawałek węglowej rurki, wewnątrz osadzone (na końcach i po środku) trzy łożyska w których poprowadzony byłby wałek napędowy. Ciekawi mnie jeszcze przegub który łączy oś silnika z osią śmigła. W tym miejscu mogą powstawać duże wibracje w przypadku jeżeli silnik nie jest idealnie zamocowany w osi śmigła.

Opublikowano

dyfra bez podparcia i zero problemów drgań itp w xeno bym się o wibracje, drgania nie bał...

...ale nie był osadzony w EPP, a ten w xeno jest :?

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Wiecie Panowie co jest naprawdę fajne w tej naszej dyskusji - dyskutujemy o czymś, czego nikt z nas nie widział na oczy, nie "pomacał".... Marketingowy wybieg udał się w 100%. Rozemocjonowany rynek to z reguły większa sprzedaż.

Na zdjęciach żadnej rewolucji technologicznej nie widać, na filmie, starannie wyreżyserowanym, Xeno nie robi nic czego nie umiałby mój stary, 1m ZAGI z mabuchi 280+przekładnia. Tzn: widać: staranniej dopracowany, wycezylowany kształt + naprawdę fajne kalkomanie.

Wot, poka i wsio - jak mawiali starożytni Rosjanie.....

Nie wiem jak w modelu samochodu, ale w każdym prawdziwym samochodzie wał przygotowany jest jest pod kątem nieosiowości w czasie jazdy a to kardanem, a to innym przegubem elastycznym. Często jest jeszcze 3 punkt podparcia w postaci dodatkowego łożyska. Za swoje nowatorskie rozwiązanie Mercedes każe sobie słono zapłacić. Na pewno nie będzie to wał tylko z rowingu. Proszę zwrócić uwagę na różnicę cen rurek węglowych z rowingu i z tkaniny ! Pod kątem odporności na drgania i zdolności do ich przenoszenia materiały kompozytowe akurat mają dużo niekorzystnych cech. Na rozwiązanie tych problemów prawdopodobnie w Mercedesie wydali dużo pieniędzy. W helikopterze rura ogonowa jest sztywna, może być bazą do 3 punktowego podparcia wału napędowego. Jak na razie nikt jej jeszcze nie zrobił z opakowania do jogurtu, czy się mylę ?

Sierść mi się zawsze jeży, jak ktoś Elapor nazywa świadomie czy nie: EPP. EPP to polipropylen, materiał o zupełnie innych własnościach, innej cenie surowca i zupełnie innych wymaganiach procesów produkcyjnych, które to cechy przekładają się na cenę finalną produktu. Elapor to mieszanka (pół na pół, jeden zając jeden wół - receptura na pasztet zajęczy...) styropianu, czyli polistyrenu z nieznacznym dodatkiem polipropylenu celem uelastycznienia stosunkowo sztywnego i kruchego polistyrenu. Stosunek nie jest dobrany pod kątem nowych, niespotykanych własności fizycznych. Dobrany jest pod kątem jakby uplastycznić styropian a zachować starą, niskonakładową, bez większych wymagań technologię produkcji, w tym: wypienianie do form ! Używając określenia EPP sugerujemy nabywcy, że otrzymuje model o odporności na kraksy jak wykonany z EPP, a to nie jest prawdą !! Jest bardziej odporny niż polistyren (PS) ale do EPP mu bardzo, bardzo dużo brakuje ! Pozdrawiam

- Jurek

Opublikowano

Sierść mi się zawsze jeży, jak ktoś Elapor nazywa świadomie czy nie: EPP

Oczywiscie - masz racje ELAPOR - z niego wykonano Xseno :oops: Tak jakoś palnąłem z rozpedu, pewnie dlatego że ostatnio dużo strugam w ESA...

Opublikowano

Ciągle nie mam napędu, ale korzystając z okazji, że z kolegą rozpoczynaliśmy sezon 2010 na lotnisku Koślinka oblatałem Xeno z ręki. Może zanim dorobię się napędu, a pogoda pozwoli to zrobię jeszcze mały żagielek, ale to w najlepszym wypadku na wale Wiślanym.

Xeno przed pierwszym lotem.

Dołączona grafika

 

I po lądowaniu.

Dołączona grafika

 

A tu mały filmik: ftp://153.19.156.122/FTProot/modelarnia/Xeno/Xeno%20oblot.MPG

 

Oceńcie sami, ale ja mam wrażenie, że w modelu drzemie potencjał.

Opublikowano

Moim zdaniem silnik zniszczy jego piękny (jak widać na filmie) charakter lotu, widzę że multiplex-owi znowu się udało zrobić świetnie wyglądający i latający model.

Opublikowano

Lata na filmie fajnie ale jak wrażenia pilota?

Opublikowano

Patrz ostatnie zdanie dzisiejszej relacji.

Na filmie są dwa z trzech dzisiejszych rzutów, pierwszego nie nagrywałem coby się dodatkowo nie stresować, a więcej mi się nie chciało, bo czekały następne modele i w tej temperaturze tak machać ręką to można się tylko kontuzji nabawić. Nie mam w pobliżu żadnego zbocza, jedyna i to nie za ciekawa miejscówka wymaga wiatru z zachodu, jak na złość ostatnio z tego kierunku nie chce wiać. Dopóki nie wywinduję Xeno wysoko i nie wykonam kosiaka na pełnej prędkości zakończonego wiązanką beczek nic więcej nie powiem.

Dodam tylko, że S/C ustawiony zgodnie z instrukcją i stery na zero Xeno lata sam, wymagał tylko lekkiego podciągania wysokością, ale to ze względu na minimalną prędkość lotu.

Opublikowano

Czy ten zestaw napędowy bez silnika jest już dostępny w ArtHobby i w jakiej cenie ?

Zestaw napędowy jest dostępny w ArtHobby. Na cenę bez elektryki czekam, jak tylko dostanę odpowiedź to zamieszczę info.

Opublikowano

Andych nie wiem czemu , ale nie widze zadnych Twoich zdjec ( nie tylko w tym watku ) i nie moge zassac filmu?

Nie znam przyczyny, wszystko działa bez problemu, wszystkie moje pliki umieszczam na prywatnym serwerze i ten działa bez zarzutu. Sprawdź swoją przeglądarkę, lub spróbuj wejść na serwer jakimś klientem FTP: ftp://153.19.156.122/FTProot/modelarnia/Xeno/

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.