jary14 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 "Cały zespół wyszedł (#332654) - 439 PLN ", czekam jeszcze na zdjęcia... ;D A ja czekał na taki zestaw, ale bez silnika i regulatora... wtedy można rozmawiać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackriver Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 "Cały zespół wyszedł (#332654) - 439 PLN ", czekam jeszcze na zdjęcia... ;D A ja czekał na taki zestaw, ale bez silnika i regulatora... wtedy można rozmawiać... Spokojnie, jak dostanę zdjęcia to będzie można zobaczyć jak to wszystko wygląda i co będzie potrzebne jak już mamy silnik i regiel , myślę że w ArtHobby będzie można zakupić pojedyncze elementy (wg katalogu MPX pojedyncze) póki co czekam na bardziej rozbudowane info i obiecane zdjęcia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczmarsky Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 Przeniesienie napędu w tym modelu jest dość kontrowersyjne i jak widzę pobudza do dyskusji. Tutaj chyba trochę przekombinowano sprawę. Ale oczywiście życie pokaże czy koncepcja była słuszna. Samo rozłożenie mas w tym modelu zdaje się być prawidłowe. Położenie silnika w SC. nie wpływa istotnie na wyważenie modelu i zapewne na właściwości lotne. Co do mechaniki przeniesienia napędu ja rozwiązał bym to trochę inaczej. Tutaj zaczerpnąłem rozwiązanie z modeli śmigłowców. Tam w niektórych konstrukcjach przeniesienie napędu na śmigło ogonowe odbywa się właśnie za pomocą wałka węglowego poprowadzonego w rurze ogonowej i podpartego w kilku punktach na łożyskach. Taki napęd jak się okazuje wykazuje większa sprawność niż pasek zębaty, choć jest niestety droższy i bardziej skomplikowany. W Xeno widziałbym podobne rozwiązanie. Kawałek węglowej rurki, wewnątrz osadzone (na końcach i po środku) trzy łożyska w których poprowadzony byłby wałek napędowy. Ciekawi mnie jeszcze przegub który łączy oś silnika z osią śmigła. W tym miejscu mogą powstawać duże wibracje w przypadku jeżeli silnik nie jest idealnie zamocowany w osi śmigła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojot Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 No zobaczymy, w końcu co taki Multiplex wie o modelach w porównaniu z nami. Góffniarze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 dyfra bez podparcia i zero problemów drgań itp w xeno bym się o wibracje, drgania nie bał... ...ale nie był osadzony w EPP, a ten w xeno jest :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 Wiecie Panowie co jest naprawdę fajne w tej naszej dyskusji - dyskutujemy o czymś, czego nikt z nas nie widział na oczy, nie "pomacał".... Marketingowy wybieg udał się w 100%. Rozemocjonowany rynek to z reguły większa sprzedaż. Na zdjęciach żadnej rewolucji technologicznej nie widać, na filmie, starannie wyreżyserowanym, Xeno nie robi nic czego nie umiałby mój stary, 1m ZAGI z mabuchi 280+przekładnia. Tzn: widać: staranniej dopracowany, wycezylowany kształt + naprawdę fajne kalkomanie. Wot, poka i wsio - jak mawiali starożytni Rosjanie..... Nie wiem jak w modelu samochodu, ale w każdym prawdziwym samochodzie wał przygotowany jest jest pod kątem nieosiowości w czasie jazdy a to kardanem, a to innym przegubem elastycznym. Często jest jeszcze 3 punkt podparcia w postaci dodatkowego łożyska. Za swoje nowatorskie rozwiązanie Mercedes każe sobie słono zapłacić. Na pewno nie będzie to wał tylko z rowingu. Proszę zwrócić uwagę na różnicę cen rurek węglowych z rowingu i z tkaniny ! Pod kątem odporności na drgania i zdolności do ich przenoszenia materiały kompozytowe akurat mają dużo niekorzystnych cech. Na rozwiązanie tych problemów prawdopodobnie w Mercedesie wydali dużo pieniędzy. W helikopterze rura ogonowa jest sztywna, może być bazą do 3 punktowego podparcia wału napędowego. Jak na razie nikt jej jeszcze nie zrobił z opakowania do jogurtu, czy się mylę ? Sierść mi się zawsze jeży, jak ktoś Elapor nazywa świadomie czy nie: EPP. EPP to polipropylen, materiał o zupełnie innych własnościach, innej cenie surowca i zupełnie innych wymaganiach procesów produkcyjnych, które to cechy przekładają się na cenę finalną produktu. Elapor to mieszanka (pół na pół, jeden zając jeden wół - receptura na pasztet zajęczy...) styropianu, czyli polistyrenu z nieznacznym dodatkiem polipropylenu celem uelastycznienia stosunkowo sztywnego i kruchego polistyrenu. Stosunek nie jest dobrany pod kątem nowych, niespotykanych własności fizycznych. Dobrany jest pod kątem jakby uplastycznić styropian a zachować starą, niskonakładową, bez większych wymagań technologię produkcji, w tym: wypienianie do form ! Używając określenia EPP sugerujemy nabywcy, że otrzymuje model o odporności na kraksy jak wykonany z EPP, a to nie jest prawdą !! Jest bardziej odporny niż polistyren (PS) ale do EPP mu bardzo, bardzo dużo brakuje ! Pozdrawiam - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 Sierść mi się zawsze jeży, jak ktoś Elapor nazywa świadomie czy nie: EPP Oczywiscie - masz racje ELAPOR - z niego wykonano Xseno :oops: Tak jakoś palnąłem z rozpedu, pewnie dlatego że ostatnio dużo strugam w ESA... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackriver Opublikowano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2009 Fotka napędu od ArtHobby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2009 I ile im wyszła cena za to co na fotce ?? (bez silnika i regla) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczmarsky Opublikowano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2009 Jakoś nie dostrzegam na stronie arthobby tego zestawu części. Ale torba na model już jest za 99 zeta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andych Opublikowano 3 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 Ciągle nie mam napędu, ale korzystając z okazji, że z kolegą rozpoczynaliśmy sezon 2010 na lotnisku Koślinka oblatałem Xeno z ręki. Może zanim dorobię się napędu, a pogoda pozwoli to zrobię jeszcze mały żagielek, ale to w najlepszym wypadku na wale Wiślanym. Xeno przed pierwszym lotem. I po lądowaniu. A tu mały filmik: ftp://153.19.156.122/FTProot/modelarnia/Xeno/Xeno%20oblot.MPG Oceńcie sami, ale ja mam wrażenie, że w modelu drzemie potencjał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 Ostatecznie przekonałeś mnie że ten model nie wymaga napędu a jedynie zbocza :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 :shock: Jestem pod wrażeniem! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filip Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 Moim zdaniem silnik zniszczy jego piękny (jak widać na filmie) charakter lotu, widzę że multiplex-owi znowu się udało zrobić świetnie wyglądający i latający model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 Lata na filmie fajnie ale jak wrażenia pilota? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andych Opublikowano 3 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 Patrz ostatnie zdanie dzisiejszej relacji. Na filmie są dwa z trzech dzisiejszych rzutów, pierwszego nie nagrywałem coby się dodatkowo nie stresować, a więcej mi się nie chciało, bo czekały następne modele i w tej temperaturze tak machać ręką to można się tylko kontuzji nabawić. Nie mam w pobliżu żadnego zbocza, jedyna i to nie za ciekawa miejscówka wymaga wiatru z zachodu, jak na złość ostatnio z tego kierunku nie chce wiać. Dopóki nie wywinduję Xeno wysoko i nie wykonam kosiaka na pełnej prędkości zakończonego wiązanką beczek nic więcej nie powiem. Dodam tylko, że S/C ustawiony zgodnie z instrukcją i stery na zero Xeno lata sam, wymagał tylko lekkiego podciągania wysokością, ale to ze względu na minimalną prędkość lotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek Hanuszkiewicz Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 Czy ten zestaw napędowy bez silnika jest już dostępny w ArtHobby i w jakiej cenie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 Andych nie wiem czemu , ale nie widze zadnych Twoich zdjec ( nie tylko w tym watku ) i nie moge zassac filmu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackriver Opublikowano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 Czy ten zestaw napędowy bez silnika jest już dostępny w ArtHobby i w jakiej cenie ? Zestaw napędowy jest dostępny w ArtHobby. Na cenę bez elektryki czekam, jak tylko dostanę odpowiedź to zamieszczę info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andych Opublikowano 4 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 Andych nie wiem czemu , ale nie widze zadnych Twoich zdjec ( nie tylko w tym watku ) i nie moge zassac filmu?Nie znam przyczyny, wszystko działa bez problemu, wszystkie moje pliki umieszczam na prywatnym serwerze i ten działa bez zarzutu. Sprawdź swoją przeglądarkę, lub spróbuj wejść na serwer jakimś klientem FTP: ftp://153.19.156.122/FTProot/modelarnia/Xeno/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.