Jedza Opublikowano 8 Grudnia 2009 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Witam wszystkich. Pytanie tego typu ostatnio postanowilem sobie w wolnym czasie zrobić łodz spalinowa. Co prawda juz posiadam jeden model samochodu spalinowego i moze wydać sie to glupie o co pytam. Ale sprawa tego typu na jakiej zasadzie jest chlodzony silnik spalinowy w lodzi. A dokładnie chodzi mi o podłaczenie tych przewodów jak to jest ze z jednej strony ciągnie ta wode a z drugiej wylatuje( zasada podciśnienienia czy jak). Na jakiej zasadzie to działa bo nie moge tego załapać. z gory dziekuje za wytlumaczenie.
Irek M Opublikowano 8 Grudnia 2009 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Z dna kadłuba - najczęściej - wystaje kawałek pionowej rurki albo kształtowanej by wlot wody był skierowny do przodu lub jedna krawedź ścięta dla lepszego"zbierania"wody. Gdy model płynie rurka "zagarnia " wodę, która prezepływa albo przez rurkę owijającą cylinder silnika, albo przez głowicę silnika - gdy jest to silnik typu"wodny" czyli przystosowany do chłodzenia wodnego. Tak czy siak woda przepływając wokół lub przez głowicę chłodzi ją, a wypływa z tyłu lub boku. Jest to przepływ wymuszony bo oryginalne wodne chyba nie mają żadnej membrany wymuszającej przepływ ( :?: )
Gość slawekmod Opublikowano 9 Grudnia 2009 Opublikowano 9 Grudnia 2009 Witam wszystkich. Pytanie tego typu ostatnio postanowilem sobie w wolnym czasie zrobić łodz spalinowa. Co prawda juz posiadam jeden model samochodu spalinowego i moze wydać sie to glupie o co pytam. Ale sprawa tego typu na jakiej zasadzie jest chlodzony silnik spalinowy w lodzi. A dokładnie chodzi mi o podłaczenie tych przewodów jak to jest ze z jednej strony ciągnie ta wode a z drugiej wylatuje( zasada podciśnienienia czy jak). Na jakiej zasadzie to działa bo nie moge tego załapać. z gory dziekuje za wytlumaczenie. Kolego, zmień tytuł ! Jak nie zmienisz to temat poleci do kosza.
avere Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Witam , aktualnie sprawdzone są dwa systemy podawania wody , które są stosowane również przez innych , są to : 1. Pobieranie wody z płetwy sterowej w której jest wykonany kanał tłoczący 2. Z dna kadłuba , rurka jest ustawiona pod katem 45 - 80 stopni w celu atakowania wody i jest zeszlifowana równo z profilem dna , ja stosuje oba te systemy w celu odrębnego chłodzenia wody dla silnika i regulatora , dla modeli slizgów np. FSR w których śruba znajduje się pod dnem kadłuba , należy rurkę 1 szt. lub 2 szt. wyprowadzić za śrubą tj. w stronę steru a nie przed , wystawienie rurki przed śruba i na chwytem na zewnątrz powoduje że kadłub skręca w stronę po której jest rurka. Nie na pisałeś jaki masz kadłub tj. gdzie masz wał tak , jak w modelach katamaranów Hydro czy MONO a może FSR ? to bardzo duże różnice , ale ogólnie możesz zapoznać sie na podstawia załączonych zdjęć jak to działa : http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=99b5be567dd7ee18 http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a6632e50a198e546 http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=45bda02bc76c03b0 Obszerne informacje możesz znaleść w moim temacie w : http://marek.aplus.pl/forum/viewtopic.php?t=2042&postdays=0&postorder=asc&start=60 Pozdrawiam
ozi27 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 No i wszystko jasne Heniu :rotfl: tzn avere
avere Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Witam Ciebie Mariusz Pozdrawiam Serdecznie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.