Jedza Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 Witam wszystkich. Pytanie tego typu ostatnio postanowilem sobie w wolnym czasie zrobić łodz spalinowa. Co prawda juz posiadam jeden model samochodu spalinowego i moze wydać sie to glupie o co pytam. Ale sprawa tego typu na jakiej zasadzie jest chlodzony silnik spalinowy w lodzi. A dokładnie chodzi mi o podłaczenie tych przewodów jak to jest ze z jednej strony ciągnie ta wode a z drugiej wylatuje( zasada podciśnienienia czy jak). Na jakiej zasadzie to działa bo nie moge tego załapać. z gory dziekuje za wytlumaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 Z dna kadłuba - najczęściej - wystaje kawałek pionowej rurki albo kształtowanej by wlot wody był skierowny do przodu lub jedna krawedź ścięta dla lepszego"zbierania"wody. Gdy model płynie rurka "zagarnia " wodę, która prezepływa albo przez rurkę owijającą cylinder silnika, albo przez głowicę silnika - gdy jest to silnik typu"wodny" czyli przystosowany do chłodzenia wodnego. Tak czy siak woda przepływając wokół lub przez głowicę chłodzi ją, a wypływa z tyłu lub boku. Jest to przepływ wymuszony bo oryginalne wodne chyba nie mają żadnej membrany wymuszającej przepływ ( :?: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 Witam wszystkich. Pytanie tego typu ostatnio postanowilem sobie w wolnym czasie zrobić łodz spalinowa. Co prawda juz posiadam jeden model samochodu spalinowego i moze wydać sie to glupie o co pytam. Ale sprawa tego typu na jakiej zasadzie jest chlodzony silnik spalinowy w lodzi. A dokładnie chodzi mi o podłaczenie tych przewodów jak to jest ze z jednej strony ciągnie ta wode a z drugiej wylatuje( zasada podciśnienienia czy jak). Na jakiej zasadzie to działa bo nie moge tego załapać. z gory dziekuje za wytlumaczenie. Kolego, zmień tytuł ! Jak nie zmienisz to temat poleci do kosza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
avere Opublikowano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 Witam , aktualnie sprawdzone są dwa systemy podawania wody , które są stosowane również przez innych , są to : 1. Pobieranie wody z płetwy sterowej w której jest wykonany kanał tłoczący 2. Z dna kadłuba , rurka jest ustawiona pod katem 45 - 80 stopni w celu atakowania wody i jest zeszlifowana równo z profilem dna , ja stosuje oba te systemy w celu odrębnego chłodzenia wody dla silnika i regulatora , dla modeli slizgów np. FSR w których śruba znajduje się pod dnem kadłuba , należy rurkę 1 szt. lub 2 szt. wyprowadzić za śrubą tj. w stronę steru a nie przed , wystawienie rurki przed śruba i na chwytem na zewnątrz powoduje że kadłub skręca w stronę po której jest rurka. Nie na pisałeś jaki masz kadłub tj. gdzie masz wał tak , jak w modelach katamaranów Hydro czy MONO a może FSR ? to bardzo duże różnice , ale ogólnie możesz zapoznać sie na podstawia załączonych zdjęć jak to działa : http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=99b5be567dd7ee18 http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a6632e50a198e546 http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=45bda02bc76c03b0 Obszerne informacje możesz znaleść w moim temacie w : http://marek.aplus.pl/forum/viewtopic.php?t=2042&postdays=0&postorder=asc&start=60 Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozi27 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 No i wszystko jasne Heniu :rotfl: tzn avere Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
avere Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 Witam Ciebie Mariusz Pozdrawiam Serdecznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.