Jedza Posted December 8, 2009 Share Posted December 8, 2009 Witam wszystkich. Pytanie tego typu ostatnio postanowilem sobie w wolnym czasie zrobić łodz spalinowa. Co prawda juz posiadam jeden model samochodu spalinowego i moze wydać sie to glupie o co pytam. Ale sprawa tego typu na jakiej zasadzie jest chlodzony silnik spalinowy w lodzi. A dokładnie chodzi mi o podłaczenie tych przewodów jak to jest ze z jednej strony ciągnie ta wode a z drugiej wylatuje( zasada podciśnienienia czy jak). Na jakiej zasadzie to działa bo nie moge tego załapać. z gory dziekuje za wytlumaczenie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted December 8, 2009 Share Posted December 8, 2009 Z dna kadłuba - najczęściej - wystaje kawałek pionowej rurki albo kształtowanej by wlot wody był skierowny do przodu lub jedna krawedź ścięta dla lepszego"zbierania"wody. Gdy model płynie rurka "zagarnia " wodę, która prezepływa albo przez rurkę owijającą cylinder silnika, albo przez głowicę silnika - gdy jest to silnik typu"wodny" czyli przystosowany do chłodzenia wodnego. Tak czy siak woda przepływając wokół lub przez głowicę chłodzi ją, a wypływa z tyłu lub boku. Jest to przepływ wymuszony bo oryginalne wodne chyba nie mają żadnej membrany wymuszającej przepływ ( :?: ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest slawekmod Posted December 9, 2009 Share Posted December 9, 2009 Witam wszystkich. Pytanie tego typu ostatnio postanowilem sobie w wolnym czasie zrobić łodz spalinowa. Co prawda juz posiadam jeden model samochodu spalinowego i moze wydać sie to glupie o co pytam. Ale sprawa tego typu na jakiej zasadzie jest chlodzony silnik spalinowy w lodzi. A dokładnie chodzi mi o podłaczenie tych przewodów jak to jest ze z jednej strony ciągnie ta wode a z drugiej wylatuje( zasada podciśnienienia czy jak). Na jakiej zasadzie to działa bo nie moge tego załapać. z gory dziekuje za wytlumaczenie. Kolego, zmień tytuł ! Jak nie zmienisz to temat poleci do kosza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
avere Posted January 10, 2010 Share Posted January 10, 2010 Witam , aktualnie sprawdzone są dwa systemy podawania wody , które są stosowane również przez innych , są to : 1. Pobieranie wody z płetwy sterowej w której jest wykonany kanał tłoczący 2. Z dna kadłuba , rurka jest ustawiona pod katem 45 - 80 stopni w celu atakowania wody i jest zeszlifowana równo z profilem dna , ja stosuje oba te systemy w celu odrębnego chłodzenia wody dla silnika i regulatora , dla modeli slizgów np. FSR w których śruba znajduje się pod dnem kadłuba , należy rurkę 1 szt. lub 2 szt. wyprowadzić za śrubą tj. w stronę steru a nie przed , wystawienie rurki przed śruba i na chwytem na zewnątrz powoduje że kadłub skręca w stronę po której jest rurka. Nie na pisałeś jaki masz kadłub tj. gdzie masz wał tak , jak w modelach katamaranów Hydro czy MONO a może FSR ? to bardzo duże różnice , ale ogólnie możesz zapoznać sie na podstawia załączonych zdjęć jak to działa : http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=99b5be567dd7ee18 http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a6632e50a198e546 http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=45bda02bc76c03b0 Obszerne informacje możesz znaleść w moim temacie w : http://marek.aplus.pl/forum/viewtopic.php?t=2042&postdays=0&postorder=asc&start=60 Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozi27 Posted January 10, 2010 Share Posted January 10, 2010 No i wszystko jasne Heniu :rotfl: tzn avere Link to comment Share on other sites More sharing options...
avere Posted January 11, 2010 Share Posted January 11, 2010 Witam Ciebie Mariusz Pozdrawiam Serdecznie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.