TopGun Opublikowano 24 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Ja mam jakieś tam zarysy machnięte w Corelu na potrzeby tego (skala 1:14): A obecnie wygląda to tak: Jest to tylko model redukcyjny, a raczej "figurka" o sylwetce Iskry, ale sądzę, że z tych Corel'owskich wręg można wyczarować coś więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
false Opublikowano 25 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 Dziś miałem chwilę i pobawiłem się CADem. Jestem w tym zupełnie początkujący, więc nie wychodzi mi to dość dobrze, ale może coś z tego będzie. To co na zdjęciu będzie na wymiary (orientacyjnie) 100cm rozp i 110 dł. Uploaded with ImageShack.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TopGun Opublikowano 25 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 Czyli można by założyć skalę 1:10 co i mnie by odpowiadało. Owa Iskra będzie moim pierwszym modelem z EDF, więc było by miło (byłbym bardzo wdzięczny i nie tylko) jakby ktoś doświadczony dobrał odpowiedni osprzęt do modelu. Czym chcesz pokryć model? Osobiście mam sporo depronu 3 i 6mm i jeśli nawiążemy "współpracę", to mogę się podzielić ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
false Opublikowano 25 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 Raczej myślałem o balsie ok. 1mm. Wręgi planuje ze sklejki 2mm, podłużnice 4x2mm. Cały czas zastanawiam się nad sposobem zamocowania skrzydeł, by nie zakłócać przepływu we wlotach. Ta wręga po prawej na dole jest to przekrój E z rysunków które zamieściłem, ale podczas montażu planuje przesunąć ją trochę do przodu, tak żeby te wystające prostokąty były równo z dźwigarami i wsunąć je w sloty w skrzydłach. No i kwestia tyłu, czyli przejście okrągłego ogona w płaskie stateczniki. Co do wyposażenia to niestety ja też nie orientuje się w napędach tunelowych.Sprawa główna to jaka wyjdzie waga tej maszyny, tego nie jestem w stanie przewidzieć, ale strzelam w ok. 1kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TopGun Opublikowano 25 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 Ja pokrywałem swoją Iskrę z powyższych zdjęć balsą 1mm i okazał się to średnio udany pomysł. Wprawdzie nie użyłem zbyt wielu żeberek, ale jednak 1,5mm byłoby lepszym rozwiązaniem. Przejście na ogonie - wbrew pozorom nie jest to trudne. Jest trochę naginania, ale mokra balsa układa się dość ładnie. Co do depronu, to mam do przetestowania sposób na formowanie formatek na gorąco i jeśli się uda, to kształt kadłuba na prawdę będzie finalnie nieźle wyglądał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
false Opublikowano 26 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 Dziś rysowania ciąg dalszy, oceńcie jak to wygląda: Uploaded with ImageShack.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TopGun Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 Widzę, że dyszę powiększyłeś pod EDF. Ja w tym momencie pracuję (trochę od innej strony zabrałem się) nad podwoziem. Będą efekty, to zaprezentuję. Hmmm...przy 6 wrędze brakuje chyba na środku wcięć pod listewki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geralt Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 False idzie Ci w dobrym kierunku. Jeżeli mogę doradzić to dobrze by było zrobić podłużnice w miejsca obecnie planowanych listewek. Nada Ci to właściwy kształt kadłuba w przekroju poprzecznym i podłużnym oraz zwiększy sztywność. Trochę więcej "ciała" na wręgach pomijając miejsca wlotów. Nie ma potrzeby, aż tyle ażurować wręgi, chyba że zrobisz super konstrukcję a'la puzzle. Zważ sobie kilka kawałków sklejki wyciętej z wręgi i dowiesz się ile zaoszczędzisz. Te kilka milimetrów jakie zaoszczędziłeś niektórzy władują w kleju :mrgreen: . Zbyt cienka konstrukcja będzie się wyginała przy klejeniu i oklejaniu. Listewki tak zaplanuj byś na nich łączył płaty balsy do oklejania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paulusr Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 Jakiej średnicy jest kanał w miejscu montażu turbinki? Na stronie rbckits.com jest Jak na turbinkę 70 mm. Jest również kilka zdjęć z montażu tego tartaku. Może tam zaczerpniecie kilka pomysłów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
false Opublikowano 26 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 Uploaded with ImageShack.us Tak to wygląda na chwilę obecną. Długość całości - 1036mm, czyli dokładając jeszcze piankowy czubek powinno mniej więcej zgodzić się ze skalą 1:10. Zmniejszyłem trochę średnicę ogona, taki wydaje się trochę bardziej smukły. Co prawda teraz u góry jest mniejsza średnica niż na dolne kadłuba (oryginalnie jest odwrotnie), ale napęd tunelowy ma swoje wymagania Co do turbiny, to otwór we wrędze 5 ma średnicę 80mm, wylot 60mm, ale zawsze mozna go zwiększyć, na ten temat niech wypowie się ktoś kto się na napędach zna. Trochę więcej "ciała" na wręgach pomijając miejsca wlotów Te grubsze są na 10mm, te cieńsze na 5mm, czyli zmienić wszystko na 10mm? Na tych 1 od dołu listewkach poziomych w stateczniku pionowym będzie zamocowany stat. poziomy. Kratownice chce zrobić z listewek balsowych 5x5, będą w sam raz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paulusr Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Jeśli zmieściśz się w rtf do 1200 g to turbinka Minifan Pro z silnikiem o kv ~3600. Z pakietem 4 s będzie ponad 1000g ciągu. Powinno obejść się bez katapulty. Powyżej 1200 g można zwiększać ilość cel aż do 6-ciu ale przyrost masy jest nieubłagany. Kolejna zaleta Minifana jest taka, że jest to mała i sprawdzona turbinka. Możesz wtedy nie kombinować z ogonem bo wylot jaki jest potrzebny to 56 mm. Również powierzchnia wlotów będzie "na oko" wystarczająca. Wykonanie laminatowych lub kartonowych wlotów nie powinno być problem. Dodatkowo średnica 80 mm pozwoli ci na elastyczne zamocowanie turbinki lub np. zastosowanie nowości jaką jest "in duct inlet". Możliwości jest naprawdę wiele bo "odpowiednich turbin na rynku jest kilka. Nie inwestuj w chińskie turbinki jakiejkolwiek firmy Haoye, NN, Change Sun bo mimo znakomitej jakości wykonania tej ostatniej (kopia rotora Schubeler-a ds51) róznice w gęstości materiału są na tyle duże, że nie da się jej wyważyć bez dynamicznej wyważarki (mi się nie udało). Niestety na dzień dzisiejszy te produkty to ciągle wyrzucona kasa. Co do silników to sprawa jest zupełnie inna. 2-polowe Turnigy i Ray to ta sama konstrukcja (chińska). Wyróżnia się koreański typhoon (6-cio polowe) i Feigao (wcale nie odstają od Hackera b40). Generalnie jest naprawdę mnóstwo możliwośći. Stąd powiem, że silnik powinien pobierać/oddawać 600/400W mocy. Pomocne narzędzie to kalkulator napędów na stronie e.flightch - wyniki trochę bardziej zblizone do rzczywistości niz te z motocalca.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geralt Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Te grubsze są na 10mm, te cieńsze na 5mm, czyli zmienić wszystko na 10mm? 15 mm to wg mnie minimum, ale całość zmieni trochę wygląd jak dasz podłużnice. Mniej więcej o coś takiego mi chodzi http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4837 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcus Opublikowano 31 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2010 Cześć. Ja także będę śledził postępy nad budową Iskry. Wyczytałem niedawno w internecie coś na temat planów, nie wiem, czy to prawda, nie sprawdzałem, ale może się komuś przydać. : Plany Iskry były opublikowane w Modelarzu nr 2/1964 i 11/1991, szukaj więc tych numerów na Allegro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
false Opublikowano 26 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 Panowie! Żeby nie było że o temacie całkiem zapomniałem i się lenie, wstawiam kilka próbek tego co się teraz dzieje. Jak widać jest jeszcze dużo do poprawek. Głownie nierówna powierzchnia, co spowodowane jest kiepskiej jakości rysunkami a przez to przekroje nie są idealne. I tym w najbliższym czasie się będe zajmował. Mam też koncepcję budowy wlotu połączonego razem ze skrzydłem, co da duże pole do prób z profilem i cięciwą. Model ma powstać na 80% jako PSS, ale myślę że z przeróbka na EDF nie będzie dużych problemów. Kwestia rozmiaru całości jest cały czas otwarta. i mój zamysł nasady skrzydła: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 Z jakiego programu korzystasz? Ja zbieram materiały do Learjet 31A .Mam juz praktycznie plany, myślę dać turbinki Wemotec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
false Opublikowano 26 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 Wszystko jest robione od podstaw w Catii. Ja raczej wersji EDF nie będe robił, bo jest to dla mnie poza zasięgiem finansowym. Jak za samą turbinkę (raczej nic chińskiego) musiałbym dać kilkaset zł, do tego regulator i sensowny pakiet to wole nawet nie liczyć. Dlatego najlepszą opcją wydaje się na razie PSS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.