mario111 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Witam, mam pytanie odnośnie standardowej baterii do LAMY V4 (tej w zestawie) ,czy trzeba ją od czasu do czasu sformatować??? ,zauważyłem że gdy dioda miga już na czerwono to serwa dalej działają (bateryjka nie jest wyładowana do końca) ,podobno po pewnym czasie skraca się przez to czas lotu Czy to oznacza ,że te bateryjki jednak mają "efekt pamięciowy" ???
mtk Opublikowano 26 Grudnia 2009 Opublikowano 26 Grudnia 2009 nie bateria tylko akumulator!! lipoli sie nie formatuje... a dioda czerwona na odbiorniku oznacza, ze juz nie poleci;d i ze trzeba naladowac pakiet
blackriver Opublikowano 26 Grudnia 2009 Opublikowano 26 Grudnia 2009 No cóż, wyjściem jest kilka pakietów... na przykład trzy lub cztery. I bardzo dobrym zwyczajem jest zapisywanie na akumulatorze ile razy był ładowany i kiedy. (ja naklejam kawałek żółtej izolacji, żeby po pakiecie nie bazgrać)
Adam P. Opublikowano 26 Grudnia 2009 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Tej baterii nie da się sformatować, bo nie posiada ona żadnych nośników pamięci-dysków, dyskietek Chodziło chyba o formowanie. Formuje się tylko ogniwa Ni-xx nie bateria tylko akumulator!!Lama nie jest zasilana pojedynczą celą tylko baterią 2S.
mtk Opublikowano 26 Grudnia 2009 Opublikowano 26 Grudnia 2009 a co ma piernik do wiatraka? akumulator można ładować ponownie a baterii nie.
madrian Opublikowano 26 Grudnia 2009 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Witam, mam pytanie odnośnie standardowej baterii do LAMY V4 (tej w zestawie) ,czy trzeba ją od czasu do czasu sformatować??? ,zauważyłem że gdy dioda miga już na czerwono to serwa dalej działają (bateryjka nie jest wyładowana do końca) ,podobno po pewnym czasie skraca się przez to czas lotu Czy to oznacza ,że te bateryjki jednak mają "efekt pamięciowy" ??? Lipoli nie trzeba formować i właściwie nie mają "efektu pamięci". Ale bardzo, bardzo nie lubią rozładowania ponad miarę. Może to doprowadzić do ich uszkodzenia, a ten typ akumulatorów ma bardzo "widowiskowe" skutki uszkodzenia. Krótko mówiąc, w ekstremalnych przypadkach może nawet eksplodować lub się zapalić i to bardzo gwałtownie. Generalnie, jeśli model nie ma już siły unieść się wyżej niż 1m nad ziemią, przerywamy latanie. Potem z pół godzinki na ostygnięcie i można ładować. Samo latanie też lepiej realizować w dwóch, krótkich lotach, niż w jednym długim, z uwagi na silniki, które bardzo się grzeją i wymagają po kilku minutach ostudzenia.
mario111 Opublikowano 27 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2009 Ok, dziękuję wszystkim za porady ,chyba zainwestuję w dodatkowe 2 akumulatorki ,pozdrawiam.
Gość Anonymous Opublikowano 27 Grudnia 2009 Opublikowano 27 Grudnia 2009 mtk, nie upieraj się przy tym twierdzeniu, że baterii się nie ładuje. Pakiet LiPol 2s taki jak w Lamie, to nic innego jak bateria dwóch ogniw LiPol połączona szeregowo - a te, jak pewnie wiesz da się ładować. Pojęcie bateria zostało zapożyczone także do pojedynczych ogniw.
koszkin Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Mam pytanie odnośnie jakiegoś większego pakietu do lamy v3, oczywiście w granicach rozsądku...
qbacz Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Osobiście proponuje 2 mniejsze. Nie ładuj nic cięższego bo pewnie czas latania się nie wydłuży ze względu na większą masę.
koszkin Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Czyli mam rozumieć drugi na ewentualną zamianę?
qbacz Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Rozumiem, że chcesz latać dłużej.. Więc zamiast męczyć silniki podnosząc większą masę kup sobie 2 pakiety standardowe lub mniejsze.
kosmaty Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Rozumiem, że chcesz latać dłużej.. Więc zamiast męczyć silniki podnosząc większą masę kup sobie 2 pakiety standardowe lub mniejsze. witam jestem tu krótko ale to co piszesz nie pokrywa się z rzeczywistością lama v4 ma ogromny potencjał spokojnie unosi aku 1500 i do tego jeszcze 10 gramową kamerkę fakt ze silniki standardowe dostają po tyłku ale można do nich dokupić radiatory extrima moja v4 ma węglową ramę silniki speed i wszystkie części tuningowe waży 2 razy więceji śmiga na aku 1500 10c spokojnie można do standardu dac większe aku tylko trzeba sprawdzac jak grzeja sie silniki a na lato polecam radiatory pozdro
madrian Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Kolego Kosmaty, czy kupiłbyś telewizor firmy "Samzung", albo Buty "Abidas"? Nie? To proszę, pisz poprawnie: "Xtreme". Dlaczego? Dlatego, że na Allegro pojawiają się czasem cześci do Lamy z logo "Extreme" i są to tanie, kiepsko wykonane podróbki, na które szkoda pieniędzy. Wprowadzasz niezłe zamieszanie. Wejdzie na forum jakiś nowopoczątkujący, zobaczy "Extrim" i straci pieniądze a potem będzie miał pretensje, że tak mu na forum "doradzil"i.
kosmaty Opublikowano 22 Stycznia 2010 Opublikowano 22 Stycznia 2010 fakt literówka powinno być "Xtreme":) lub oryginały z e-sky jeżeli chodzi o tuning mechaniczny . aku 3E Model 1500 mAh 7,4V 10C cam FlyCamOne ECO Co do allegro to fakt te komplety tuningowe to straszna lipa pozdrawiam
koszkin Opublikowano 23 Stycznia 2010 Opublikowano 23 Stycznia 2010 To ja już nie wiem... więc tak jak pytałem się wcześniej co można większego wrzuci do V3?
From_heaven Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Nie wrzucaj niczego większego, bo to bez sensu. Kup drugi pakiet. Będziesz wtedy latał 2 razy dłużej, co chyba jest dosyć oczywiste.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.