Skocz do zawartości

Piper Cub J3 skala 1:6


paweł1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich modelarzy

Założyłem ten temat w celu uzyskania porad podczas budowy mojego modelu.Jestem początkującym modelarzem i mam nadzieję że wspólnie uda się zbudować model który oderwie się od ziemii, a może nawet będzie latał.Na dzień dzisiejszy powstała już konstrukcja kadłuba i skrzydeł. :jupi:

Pojawiają się pierwsze pytania:

1.Czy połowy skzydła powinny zostać sklejone pod jakimś kątem (jeżeli tak to jakim?) czy skleić w jednej płaszczyźnie?

2.Jakie powinny być maksymalne wychylenia lotek oraz steru wysokości (ile stopni dół a ile góra mniej więcej)?

Model konstrukcji balsa/sosna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 123
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Budowałem już kiedyś modele typu "wicherek" ale to było 15 lat temu i nie wiele wtedy z tego rozumiałem. Postanowiłem powrócić to tego hobby, no i zacząłem od Pipera (prezent). Leżał w kartonie przez pół roku i zrobiło mi się go żal więc rozpocząłem budowę. Kwesie klejenia, narzędzi ,warsztatu są mi w miarę znane , gorzej ze szczegółami. Latałem tylko na uwięzi i to z pomocą instruktora, a potem nasza modelarnia się rozpadła niestety. Teraz chciałbym zrealizować plany które kiedyś legły w gruzach.

Podobno Piper do dobry model do nauki latania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekamy na fotki... a propo sterow z tego co mi sie wydaje to zalezy od modelu i wielkości steru :) Aha i skrzydła powinny byc (w tym modelu) sklejone w jednej płaszczyźnie tutaj jest np przykład http://www.modelflight.com.au/hanger-9/hangar-9-pic/hangar_9_piper_cub_j3_gb.jpg Wójek google zawsze pomoże...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.instalki.pl/programy/download/przegladarki_grafiki/XnView.php

Polecenie Obraz Zmień rozmiar - wpisujesz szerokość i wysokość np 640x480 i polecenie Zapisz jako .... wybierasz jpg