Skocz do zawartości

Piper Cub J3 skala 1:6


paweł1

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 123
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Masz dobry nadajnik więc lepiej zrób lotki na dwóch serwach. Kiedyś możesz uruchomić funkcję klapolotek, możesz regulować każdą lotkę osobno, jest to bardzo duży plus ,firmy robiące modele arf stosują te rozwiązanie we wszystkich swoich modelach nie licząćc prostych modeli trenerków. :) Twój model to wysoki górnopłat ,o dość znacznym wydłużeniu skrzydła,więc bedzie potrzebował aby lotka do góry wychylała się więcej niż na dół,ponieważ lotka wychylana na dół powoduje duży przyrost siły nosnej ale też znacznie wiekszy opór. Więc model niezupełnie prawidłowo będzie się obracał wokół osi podłużnej.

Ta funkcja nazywa się róznicowe wychylenia lotek.która potrzebuję 2 serw. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok . Robię na dwóch serwach. A co się do nich tyczy to jeszcze są nie zakupione (te właściwe). Mam starą dwu kanałową aparaturę Sanwa Dasch Saber od modeli jeżdzących którymi bawiłem się kiedyś i wykorzystuję serw od niej do przymiarek.Nowe zakupię niebawem więc jeśli można prosić o podpowiedź jakie na stery a jakie na lotki i na silnik. Aparatura będzie najprawdopodobniej Optic 6 jak podpowiadaliście w poprzednich postach.

Serwa które obecnie posiadam to to Sanwa SRM-102. Może uda się je wykorzystać w tym modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak spokojnie możesz wrzucić je na lotki . :D Zresztą na wszystkie funkcje w modelu możesz takie załozyć ,możesz kupic też cos z hiteca np.Hs 322 hd lub hs 325 hb. Na serwa sanwy widziałem kiedyś w sklepie u pana Radka promocje ale nie wiem jak teraz z ceną. :)

http://www.modelarski.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar zrobić to w ten sposób:

dźwignia przy lotce----mały popychacz do orczyka 90* umieszczonego w skrzydle-----od orczyka bowden do serwa umieszczonego w centralnej części płata.To mniej-więcej tak jak w planach tylko że plany przewidują jedno serwo.Druga część płata w ten sam sposób, tylko że do drugiego serwa umieszczonego także w centralnej części płata. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

d.z.i.q.

...odnoszę wrażenie, że odwracasz kota ogonem.

Mowa była o napędzie lotek jednym, czy dwoma serwami.

I nie musi być pośrodku; może być w 1/3 długości lotki licząc od kadłuba. Oszczędza się wtedy trochę na ramieniu siły.

 

kuba.k

 

I właśnie mi o to chodziło.

Pośrodku płata, a nie lotki, jeśli ma być jedno serwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

paweł1 napisał:

 

Czy lotki wykonać na jednym serwie czy na dwóch? Czytałem że lepiej jest na dwóch ale można też na jednym. Na jednym podobno trudniej wyregulować.

 

Przeczytaj spokojnie, ze zrozumieniem i nie mieszajmy koledze w temacie. Bo nabijamy tylko posty zupełnie niepotrzebnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem spokojnie i stwierdzam:

Czy jest sens bawić się w 2 serwa na lotkę? Dodaje się tylko niepotrzebnej wagi. Takie jest moje zdanie. W planach jest pokazane że ma być jedno to robi się jedno a nie dwa.

 

1 serwo na lotkę = jedno serwo na jedną powierzchnię sterową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo żle to wymyśliłeś. Nie prościej i niezawodniej przeniesć serwo w miejsce krzywki? Krzywki sumują luzy, a lotki nie mogą trzepotac bezwładnie. Zamiast bowdena poprowadź tylko przewody serwa.

Dołączona grafika

Mam nadzieję że w ten sposób będzie dobrze.

dźwignię od serwa wystawiam pod skrzydło,dorabiam popychacz i łączę z dźwignią lotki.Wtedy cały popychacz mam "na wierzchu" pod skrzydłem.

Serwo zamontuję na sklejce a następnie całość na śrubki do skrzydł(rewizja w razie awarii). Może być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że w ten sposób będzie dobrze.

dźwignię od serwa wystawiam pod skrzydło,dorabiam popychacz i łączę z dźwignią lotki.Wtedy cały popychacz mam "na wierzchu" pod skrzydłem.

Serwo zamontuję na sklejce a następnie całość na śrubki do skrzydł(rewizja w razie awarii). Może być

Tak, to był strzał w samo sedno tarczy :mrgreen: O to własnie chodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.