ali1983 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Opublikowano 5 Stycznia 2010 witam. interesują mnie opinie kolegów o tym modelu i ewentualnych informacji o jego elektryfikacji http://www.greatplanes.com/airplanes/gpma0530.html posiadam plany z modelarza w uproszczonej wersji (bez klap) i może bym sobie takie cacko wyczarował.
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 5 Stycznia 2010 Opublikowano 5 Stycznia 2010 To czaruj, warto. Naprawdę fajnie lata. A klapy ? Ja wiem...Moim zdaniem - zbędne. Hamują przy lądowaniu ale w locie też. Z tym profilem to więcej przy nich straty niż pożytku. Tam była w oryginale (chyba) 550 bezpośrednio ze śmigłem 9x4. Dużo lepiej to latało na 550 z przekładnią. Jakikolwiek outrunner o średnicy 36mm dostosowany obrotami do śmigła 10-12" na 3 lipolach 1800 - 2500 będzie i tak dużo lepszy. Odwagi i powodzenia - Jurek
ali1983 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2010 ale ja z elektro to widziałem tylko Spectrę: http://www.electrifly.com/largeelectrics/gpma0540.html w sumie to to samo co Spirit. czy modyfikacja profilu sa 7035 - taki jest w spiricie (wklęsły od spodu) na płaski (przesunięcie dolnej linii o 1mm) dużo zmieni we własnościach lotnych?
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Na oryginalnym planie też nie ma informacji. Możliwe, że plan pochodzi z zestawu i taki został chyba opublikowany w Modelarzu. Osobiście dałbym AG-35, nowoczesny profil, zrobiony dla skrzydeł z miękkim pokryciem. Jeśli przewidujesz obciążenia pow.40g/qdm można przemyśleć E-205 lub cieńszy S-3021, wszystkie płasko-wypukłe, czyli do prostego montażu na desce. Jeśli obciążenie ma oscylować w okolicach 20g/qdm to polecam Naca 4410 (przejście na uchu do 4408) lub Ritz 3-30-10. Ritz 2-30-10 - też godny przemyślenia, trochę mniejsza siła nośna ale i opór ! Powyższe propozycje dla konstrukcji żeberkowej. Dla innej technologi (np:VB) warto przemyśleć lnieniczkę: LHK-512 czy któryś AG, ze starszych: E-387 też fajnie przy tych obciążeniach się sprawował. Selig 7080 dla klap czy S-7084 - też bardzo uniwersalne profile .....I jeszcze można wybrać ze 100 innych, zależy czego od modelu oczekujesz i jakie są Twoje możliwości wykonawcze. Depron czy styropian trochę to pole zawężają. Powodzenia - Jurek Z modyfikacji j/w już wyrosłem mimo, że czasami się sprawdzają.. jest to dość wolny profil. Jeśli chcesz go tak modyfikować to zdecydowanie lepszy będzie AG-35 !
ali1983 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2010 skrzydła żeberkowe (rozstaw 6cm) z kesonem 2mm na całej długości do dźwigara (wierzch i spód skrzydła). model tylko z drewna. waga do lotu około 1300gram przy 44dm2 daje obciążenie 30g/dm2. czego oczekuję? ma latać lepiej niż gupik (strasznie przepada w locie bez silnika), mógłby się w miarę trzymać powietrza. no i do nauki dla początkującego - Wicherek dla żony okazał się nielotem. ewentualnie gdzie szukać ag 35, bo znalazłem tylko współrzędne (cięciwa 230mm).
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Współrzędne wrzuciłem do Winfoila i drukuję w dowolnej cięciwie...Każdy program do profili Ci to umożliwi. 230mm możesz również pokserować na inne cięciwy. Znalazłem też Ag-35 w formacie DWG. 2mm balsa na keson jest O.K. ale 1,5mm wystarczy z nadmiarem a odrobinę lżejsza. To tylko 2m skrzydła. Wieczorem spróbuję znaleźć w modelarni oryginalny plan, to zn. z zestawu....Gdzieś jeszcze powinien leżeć plan Silentiusa, też niezły. - Jurek
motyl Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 ma latać lepiej niż gupik (strasznie przepada w locie bez silnika)a ja troche OT, a jaki masz kat zaklinowania i SC ?? gupik bardzo fajnie lata. Wicherek dla żony okazał się nielotem. tu tez bym zadał podobne pytanie :] w taki sposób możesz robić 100 modeli i każdy okaże się nielotem. Skreśliłeś dwie konstrukcje które latają o ile są poprawnie wykonane i odpowiednio wyregulowane. Zaczął bym od znalezienia przyczyny nielotności w/w konstrukcji a później budował kolejną.
kr3cik Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Popieram motyla jeszcze mi gupik nie przepadał z silnikiem czy też bez. Z nim jest tak jak z wicherkiem, po prostu musi latać
ali1983 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2010 gupik: sc na zakończeniu kesonu (wg instrukcji 40-48mm, już pytałem o jego położenie stąd wiem), kąt zaklinowania - skrzydło leży na kadłubie tak jak był wycięty. faktycznie początkowo nie był doważony - dołożyłem trochę Pb i jest ok. bez silnika po doważeniu nie latał, bo silnik miał awarię i mogłem tylko latać na 50% lub 0% przy lądowaniu. wicherek: kąt zaklinowania skrzydła +3, środek ciężkości na dźwigarze. ale nie ma co go tu roztrząsać, bo wicherek poszedł już jako zabawka dla syna.
ertman_176 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Z nim jest tak jak z wicherkiem, po prostu musi latać A to źle bo ten model lata sam po odpowiedniej regulacji ...
ali1983 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2010 Jurku powiedz jeszcze jak ustawić preferencje drukarki, bo na podglądzie drukowania ucina mi końcówkę profilu mimo ustawionego poziomo papieru. W pionie tak samo.
dawid Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 cześc marcin czy miał byś możliwośc zeskanowania planów :?: juz od dawna interesował mnie spirit :wink: są plany na profili ale nie da się ich ściągnąc :evil: oczywiście wszystkie koszta pokryje :wink: pozdrawiam
ali1983 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2010 Daj adres domowy na pw to Ci wyślę. albo zrobię fotkę w dużej rozdzielczości i wyślę na mail
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 No więc tak: spirita znalazłem tylko w komputerze, spectrę mam na papierze. Mogę dać głowę - ani jeden nie jest na 7035. Zupełnie płaskie (tzn: ala clark), 12% profile. Przerzucając szafy z planami, przy okazji znalazłem jeszcze trochę innych planów, w tym silentiusa - graupnera. Którego nb darzę sympatią bo na nim zaczynałem na poważnie bawić się elektrykami. Znalazła się również 2,5m Aquilla i jeszcze parę innych. Spirit i Spectra do miss przestworzy nie pretendują, takie typowe, amerykańskie drzwi ze.... ( z serduszkiem) ale latają. Silentius na tym tle - zdecydowanie zgrabniejszy i też lata. Aquilla - niezła, może w tym towarzystwie najlepsza ale to nie ta kategoria wagowa. Z innej beczki - widziałem jesienią w Scorpio - Polska zupełnie fajne 2m ARF, właśnie w tym stylu, z zabudowanym silnikiem wprawdzie szczotkowym ale za niewygórowane pieniądze. Musiałbyś sprawdzić. Może "gwiazdorki" buszują jeszcze w styczniu ? W jakim programie to drukujesz ? - Jurek
ertman_176 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Spirit jest na S3010 co na moje jest dobrym wyborem :wink:
ali1983 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2010 W jakim programie to drukujesz ? bezpośrednio z winfoila 3. Spirit jest na S3010 Mogę dać głowę - ani jeden nie jest na 7035.wyciąg z instrukcji Spirita Elite:The SPIRIT ELITE’S wing uses the SA7035 airfoil at the root blending to the SA7036 airfoil at the tip. w spiricie 2M nie ma słowa o profilu. edit: już poszło dobrze z drukowaniem.
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 7 Stycznia 2010 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Odszczekuję !!! Zapomniałem ( ba, w ogóle nie przyszło mi do głowy) dodać,że korzystałem tylko z planów. Na planie nie ma (tfu... ja nie znalazłem !) niczego o profilu. Natomiast zadałem sobie trud sprawdzenia linijką - od dźwigara do spływu spód profilu prosty jak promień lasera. Jak to jest SA7035 lub S3010 to ja jestem babcią !!! Nie wykluczam, że kreślarz, robiąc te plany słyszał o takich profilach lub nawet się na nie patrzył ? Jeśli te żebra w zestawie były tak samo wykonane to nasi przyjaciele ze wschodu są mistrzami narzędziowcami!! I to by tłumaczyło, czemu produkcję nawet najprostszych modeli z elaporu należało tam ulokować. - Jurek
ertman_176 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Opublikowano 7 Stycznia 2010 The 2-meter wing features a modified Selig 3010 airfoil, triple taper planform and polyhedral shape for maximum stability and minimum drag http://www.greatplanes.com/airplanes/gpma0530.html
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 7 Stycznia 2010 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Panowie - jesteście pewni, że patrzycie do instrukcji tych samych modeli ? Ja mam plany Great Planes....Spirita mam jako skan planu papierowego w .jpg a Spectrę - ksero planu z zestawu, którego przed nastu laty komuś składałem, nawet nie pamiętam komu. - Jurek
ali1983 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2010 Panowie - jesteście pewni, że patrzycie do instrukcji tych samych modeli ertman_176 zwracam honor! na stronie co podałeś, nie doczytałem,w instrukcji do pobranie (kilka linijek niżej, nic o profilu nie piszą),a ja sugerowałem się na spiricie elite (trochę większy brat - 2,5 metra, skrzydło z lotkami). przypominam lub informuję, że tez bym chciał skrzydło z lotkami, więc czy ten Selig 3010 będzie dobry? (u mnie w programie profili2 jest S 3010-103-84 czy to to samo?)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.