Skocz do zawartości

michaś (modelarz 7/2000) zamiast spirita gp


ali1983

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Gość Jerzy Markiton

Tak, to jest to samo. Pełna nazwa to ta z profili, Selig 3010, maks.grubość 10,3%, zrobiony w 1984 roku. W szeregu publikacjach i moim Winfoilu oznaczony jako Selig 3010. LHK 512, S - 7080, nawet SD-7037 - zdecydowanie lepsze jeśli masz możliwości wiernie odtworzyć profil, jeśli profil ma być płaski z dołu to jak kilka linijek wyzej..ze wskazaniem na AG-35.

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od dźwigara do spływu spód profilu prosty jak promień lasera. Jak to jest SA7035 lub S3010 to ja jestem babcią

The 2-meter wing features a modified Selig 3010 airfoil

Podstawowa modyfikacja profili do szkolnych modeli to płaski spód :)

E193P - kojarzy ktoś ? Zmodyfikowany Eppler z płaskim spodem. Używany m.in. w Delfinie 500...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E193P - kojarzy ktoś

kojarzę, bo robiłem już szybowiec 1,6metra na tym profilu. latał ze 3 lata ale w zeszłym roku żona raz nieumiejętnie wypuściła model i poszedł do pieca.

 

więc końcowe pytanie, aby nie robić mi mętliku w głowie! który:

- ag 35

- eppler 205

- eppler 193p

- selig 3010

 

konstrukcje: cięciwa 230mm, keson 1,5mm (góra napewno, dół zobaczymy) na całej długości- szerokości (no od lewej do prawej końcówki), lotki.

 

2-gie pytanie: jaki silnik?

coś pokroju turnigy sk 35-42

http://hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7072&Product_Name=TGY_AerodriveXp_25_SK_Series_35-42_1250Kv_/_630w

czy to za dużo? jak patrzę na jego wagę to model może i z 1,5kg wyjdzie...(34 g/dm2)

li-pol 2s będzie. i czy serwa mini (1,6kg) wystarczą na obracanie lotką o wymiarach ok 500mmx50mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do AG35 cytat ze strony autora :

AG34 | AG35 | AG36 Built-up heavier 3M poly gliders

 

Sprawdzony i zatwierdzony przez M.Drela do Bird od Future - wersja Bird of Time z lotkami i klapami.

Profil płaski od spodu , do obciążeń >30g/dm leży w postaci nieoblatanych 3m BoF obok mnie i czeka na pogodę.

 

Zalecane na YahooGroups cięcie laserem - znawcy twierdzą, że mało odporny na niedokładności wykonania.

Keson od góry sięga 10% za dźwigar

 

co do epplera - http://www.piotrp.de/MIX/profile.htm :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mnie te informacje o wymaganej dokładności zmartwiły,

ale nic to !

Zainwestowałem 30pln w zestaw laserowo wyciętych źioberek u autora Puzzl'a

w tym komplet kontrszablonów na natarcie i górę profilu.

Keson z balsy 1,5mm + kostka z papierem 220' + dwa wieczory w chmurze pyłu i szablony pasowane suwliwie 8)

 

Da się ! Trza ino chcieć !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze względów materiałowo-finansowo-sprzętowych nastąpiła mała zmiana planów.

 

chciałbym uzyskać odpowiedzi jaki profil (czy może oryginalny Eppler 205) zastosować do modelu Michaś (modelarz 7/2000). być może będzie to elektryk.

 

nie wiem czy istniałaby możliwość uzyskania lotów termicznych ze startu z górki w dowolna stronę (środek pola rzepaku, około 15 metrów wysokości, nachylenie 20stopni) bez naciągu gumowego i bez elektro. w pobliżu żadnych zbiorników wodnych, drzew.

 

ewentualnie loty żaglowe (krążąc wokół szczytu)- nie wiem czy tu się dobrze określiłem

 

model także do nauki.

 

zmieniona zostanie trochę rozpiętość z 1482mm na ok 1720mm poprzez przedłużenie centropłata (z 600 na 840). cięciwa 180mm na centropłacie, 150mm końcówka skrzydła. oczywiście lotki. keson. model całodrewniany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam plany tego modelu jest podobny do Pelikanów. Lata na pewno bardzo podobnie - czyli dobrze i poprawnie.

Raczej warto oklejać go folią , a nie robić cały w drewnie bo będzie za ciężki.

 

Bez silnika nie będzie Cię taki model długo cieszył. Na zboczu polata na pewno. Z holu też ale znudzi się szybko (ja nie lubię chodzić po hol jak za 100zł ma się napęd 3f).

 

Na moje warto dawać mu silnik - choćby dzwonek czy e-maxa. Do tego regiel 20a i pakiecik 3s 1000mah. Wtedy będziesz mógł w każdy komin się zabrać. Model stanie się bardziej uniwersalny dając więcej frajdy z latania. Zamiast biegać za modelem usiądziesz sobie w krzesełku wylatasz godzinkę jak będzie termiczka i będzie pięknie 8) Napęd to wygoda uniwersalność.

 

Co do profilu to wybrał bym sd7037 dobry na termikę lub został przy oryginalnym z planów.

 

Jest jeszcze jedno za napędem:

Model bez napędu stratowany z holu musi być wykonany mocniej (konstrukcja płata) bo działają na niego podczas startu większe siły niż dla modelu z napędem.

Zważywszy , że powiększasz rozpiętość ma to spore znaczenie. Powiększając pow. płata trzeba powiększyć lub odpowiednio wydłużyć model by był sterowny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez silnika nie będzie Cię taki model długo cieszył. Na zboczu polata na pewno. Z holu też ale znudzi się szybko (ja nie lubię chodzić po hol jak za 100zł ma się napęd 3f).

Tak się składa że latanie z holu gumowego/ręcznego najwięcej uczy. Człowiek uczy się szanować każdy metr wysokości, znajdować kominy itp. W motoszybowcu gdy jesteś za nisko to włączasz silnik i po problemie.

Ale prawdą jest że latanie z silnikiem jest najwygodniejsze i najmniej męczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.