ali1983 Posted January 5, 2010 Share Posted January 5, 2010 witam. interesują mnie opinie kolegów o tym modelu i ewentualnych informacji o jego elektryfikacji http://www.greatplanes.com/airplanes/gpma0530.html posiadam plany z modelarza w uproszczonej wersji (bez klap) i może bym sobie takie cacko wyczarował. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jerzy Markiton Posted January 5, 2010 Share Posted January 5, 2010 To czaruj, warto. Naprawdę fajnie lata. A klapy ? Ja wiem...Moim zdaniem - zbędne. Hamują przy lądowaniu ale w locie też. Z tym profilem to więcej przy nich straty niż pożytku. Tam była w oryginale (chyba) 550 bezpośrednio ze śmigłem 9x4. Dużo lepiej to latało na 550 z przekładnią. Jakikolwiek outrunner o średnicy 36mm dostosowany obrotami do śmigła 10-12" na 3 lipolach 1800 - 2500 będzie i tak dużo lepszy. Odwagi i powodzenia - Jurek Link to comment Share on other sites More sharing options...
ali1983 Posted January 6, 2010 Author Share Posted January 6, 2010 ale ja z elektro to widziałem tylko Spectrę: http://www.electrifly.com/largeelectrics/gpma0540.html w sumie to to samo co Spirit. czy modyfikacja profilu sa 7035 - taki jest w spiricie (wklęsły od spodu) na płaski (przesunięcie dolnej linii o 1mm) dużo zmieni we własnościach lotnych? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jerzy Markiton Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 Na oryginalnym planie też nie ma informacji. Możliwe, że plan pochodzi z zestawu i taki został chyba opublikowany w Modelarzu. Osobiście dałbym AG-35, nowoczesny profil, zrobiony dla skrzydeł z miękkim pokryciem. Jeśli przewidujesz obciążenia pow.40g/qdm można przemyśleć E-205 lub cieńszy S-3021, wszystkie płasko-wypukłe, czyli do prostego montażu na desce. Jeśli obciążenie ma oscylować w okolicach 20g/qdm to polecam Naca 4410 (przejście na uchu do 4408) lub Ritz 3-30-10. Ritz 2-30-10 - też godny przemyślenia, trochę mniejsza siła nośna ale i opór ! Powyższe propozycje dla konstrukcji żeberkowej. Dla innej technologi (np:VB) warto przemyśleć lnieniczkę: LHK-512 czy któryś AG, ze starszych: E-387 też fajnie przy tych obciążeniach się sprawował. Selig 7080 dla klap czy S-7084 - też bardzo uniwersalne profile .....I jeszcze można wybrać ze 100 innych, zależy czego od modelu oczekujesz i jakie są Twoje możliwości wykonawcze. Depron czy styropian trochę to pole zawężają. Powodzenia - Jurek Z modyfikacji j/w już wyrosłem mimo, że czasami się sprawdzają.. jest to dość wolny profil. Jeśli chcesz go tak modyfikować to zdecydowanie lepszy będzie AG-35 ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ali1983 Posted January 6, 2010 Author Share Posted January 6, 2010 skrzydła żeberkowe (rozstaw 6cm) z kesonem 2mm na całej długości do dźwigara (wierzch i spód skrzydła). model tylko z drewna. waga do lotu około 1300gram przy 44dm2 daje obciążenie 30g/dm2. czego oczekuję? ma latać lepiej niż gupik (strasznie przepada w locie bez silnika), mógłby się w miarę trzymać powietrza. no i do nauki dla początkującego - Wicherek dla żony okazał się nielotem. ewentualnie gdzie szukać ag 35, bo znalazłem tylko współrzędne (cięciwa 230mm). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jerzy Markiton Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 Współrzędne wrzuciłem do Winfoila i drukuję w dowolnej cięciwie...Każdy program do profili Ci to umożliwi. 230mm możesz również pokserować na inne cięciwy. Znalazłem też Ag-35 w formacie DWG. 2mm balsa na keson jest O.K. ale 1,5mm wystarczy z nadmiarem a odrobinę lżejsza. To tylko 2m skrzydła. Wieczorem spróbuję znaleźć w modelarni oryginalny plan, to zn. z zestawu....Gdzieś jeszcze powinien leżeć plan Silentiusa, też niezły. - Jurek Link to comment Share on other sites More sharing options...
motyl Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 ma latać lepiej niż gupik (strasznie przepada w locie bez silnika)a ja troche OT, a jaki masz kat zaklinowania i SC ?? gupik bardzo fajnie lata. Wicherek dla żony okazał się nielotem. tu tez bym zadał podobne pytanie :] w taki sposób możesz robić 100 modeli i każdy okaże się nielotem. Skreśliłeś dwie konstrukcje które latają o ile są poprawnie wykonane i odpowiednio wyregulowane. Zaczął bym od znalezienia przyczyny nielotności w/w konstrukcji a później budował kolejną. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kr3cik Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 Popieram motyla jeszcze mi gupik nie przepadał z silnikiem czy też bez. Z nim jest tak jak z wicherkiem, po prostu musi latać Link to comment Share on other sites More sharing options...
ali1983 Posted January 6, 2010 Author Share Posted January 6, 2010 gupik: sc na zakończeniu kesonu (wg instrukcji 40-48mm, już pytałem o jego położenie stąd wiem), kąt zaklinowania - skrzydło leży na kadłubie tak jak był wycięty. faktycznie początkowo nie był doważony - dołożyłem trochę Pb i jest ok. bez silnika po doważeniu nie latał, bo silnik miał awarię i mogłem tylko latać na 50% lub 0% przy lądowaniu. wicherek: kąt zaklinowania skrzydła +3, środek ciężkości na dźwigarze. ale nie ma co go tu roztrząsać, bo wicherek poszedł już jako zabawka dla syna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ertman_176 Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 Z nim jest tak jak z wicherkiem, po prostu musi latać A to źle bo ten model lata sam po odpowiedniej regulacji ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ali1983 Posted January 6, 2010 Author Share Posted January 6, 2010 Jurku powiedz jeszcze jak ustawić preferencje drukarki, bo na podglądzie drukowania ucina mi końcówkę profilu mimo ustawionego poziomo papieru. W pionie tak samo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dawid Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 cześc marcin czy miał byś możliwośc zeskanowania planów :?: juz od dawna interesował mnie spirit :wink: są plany na profili ale nie da się ich ściągnąc :evil: oczywiście wszystkie koszta pokryje :wink: pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
ali1983 Posted January 6, 2010 Author Share Posted January 6, 2010 Daj adres domowy na pw to Ci wyślę. albo zrobię fotkę w dużej rozdzielczości i wyślę na mail Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jerzy Markiton Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 No więc tak: spirita znalazłem tylko w komputerze, spectrę mam na papierze. Mogę dać głowę - ani jeden nie jest na 7035. Zupełnie płaskie (tzn: ala clark), 12% profile. Przerzucając szafy z planami, przy okazji znalazłem jeszcze trochę innych planów, w tym silentiusa - graupnera. Którego nb darzę sympatią bo na nim zaczynałem na poważnie bawić się elektrykami. Znalazła się również 2,5m Aquilla i jeszcze parę innych. Spirit i Spectra do miss przestworzy nie pretendują, takie typowe, amerykańskie drzwi ze.... ( z serduszkiem) ale latają. Silentius na tym tle - zdecydowanie zgrabniejszy i też lata. Aquilla - niezła, może w tym towarzystwie najlepsza ale to nie ta kategoria wagowa. Z innej beczki - widziałem jesienią w Scorpio - Polska zupełnie fajne 2m ARF, właśnie w tym stylu, z zabudowanym silnikiem wprawdzie szczotkowym ale za niewygórowane pieniądze. Musiałbyś sprawdzić. Może "gwiazdorki" buszują jeszcze w styczniu ? W jakim programie to drukujesz ? - Jurek Link to comment Share on other sites More sharing options...
ertman_176 Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 Spirit jest na S3010 co na moje jest dobrym wyborem :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
ali1983 Posted January 7, 2010 Author Share Posted January 7, 2010 W jakim programie to drukujesz ? bezpośrednio z winfoila 3. Spirit jest na S3010 Mogę dać głowę - ani jeden nie jest na 7035.wyciąg z instrukcji Spirita Elite:The SPIRIT ELITE’S wing uses the SA7035 airfoil at the root blending to the SA7036 airfoil at the tip. w spiricie 2M nie ma słowa o profilu. edit: już poszło dobrze z drukowaniem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jerzy Markiton Posted January 7, 2010 Share Posted January 7, 2010 Odszczekuję !!! Zapomniałem ( ba, w ogóle nie przyszło mi do głowy) dodać,że korzystałem tylko z planów. Na planie nie ma (tfu... ja nie znalazłem !) niczego o profilu. Natomiast zadałem sobie trud sprawdzenia linijką - od dźwigara do spływu spód profilu prosty jak promień lasera. Jak to jest SA7035 lub S3010 to ja jestem babcią !!! Nie wykluczam, że kreślarz, robiąc te plany słyszał o takich profilach lub nawet się na nie patrzył ? Jeśli te żebra w zestawie były tak samo wykonane to nasi przyjaciele ze wschodu są mistrzami narzędziowcami!! I to by tłumaczyło, czemu produkcję nawet najprostszych modeli z elaporu należało tam ulokować. - Jurek Link to comment Share on other sites More sharing options...
ertman_176 Posted January 7, 2010 Share Posted January 7, 2010 The 2-meter wing features a modified Selig 3010 airfoil, triple taper planform and polyhedral shape for maximum stability and minimum drag http://www.greatplanes.com/airplanes/gpma0530.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jerzy Markiton Posted January 7, 2010 Share Posted January 7, 2010 Panowie - jesteście pewni, że patrzycie do instrukcji tych samych modeli ? Ja mam plany Great Planes....Spirita mam jako skan planu papierowego w .jpg a Spectrę - ksero planu z zestawu, którego przed nastu laty komuś składałem, nawet nie pamiętam komu. - Jurek Link to comment Share on other sites More sharing options...
ali1983 Posted January 7, 2010 Author Share Posted January 7, 2010 Panowie - jesteście pewni, że patrzycie do instrukcji tych samych modeli ertman_176 zwracam honor! na stronie co podałeś, nie doczytałem,w instrukcji do pobranie (kilka linijek niżej, nic o profilu nie piszą),a ja sugerowałem się na spiricie elite (trochę większy brat - 2,5 metra, skrzydło z lotkami). przypominam lub informuję, że tez bym chciał skrzydło z lotkami, więc czy ten Selig 3010 będzie dobry? (u mnie w programie profili2 jest S 3010-103-84 czy to to samo?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.