ertman_176 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Ja mam S3010 w swoim prototypie RES'a [model bez lotek], profil rzeczywiscie jest prawie płaski. Właściwości lotnych nie znam ale na moją smakę bedzie git. Na lotki to moze nieśmiertelny HN1033 :?:
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 8 Stycznia 2010 Opublikowano 8 Stycznia 2010 Tak, to jest to samo. Pełna nazwa to ta z profili, Selig 3010, maks.grubość 10,3%, zrobiony w 1984 roku. W szeregu publikacjach i moim Winfoilu oznaczony jako Selig 3010. LHK 512, S - 7080, nawet SD-7037 - zdecydowanie lepsze jeśli masz możliwości wiernie odtworzyć profil, jeśli profil ma być płaski z dołu to jak kilka linijek wyzej..ze wskazaniem na AG-35. - Jurek
MiQ27 Opublikowano 8 Stycznia 2010 Opublikowano 8 Stycznia 2010 od dźwigara do spływu spód profilu prosty jak promień lasera. Jak to jest SA7035 lub S3010 to ja jestem babcią The 2-meter wing features a modified Selig 3010 airfoil Podstawowa modyfikacja profili do szkolnych modeli to płaski spód E193P - kojarzy ktoś ? Zmodyfikowany Eppler z płaskim spodem. Używany m.in. w Delfinie 500...
ali1983 Opublikowano 8 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2010 E193P - kojarzy ktośkojarzę, bo robiłem już szybowiec 1,6metra na tym profilu. latał ze 3 lata ale w zeszłym roku żona raz nieumiejętnie wypuściła model i poszedł do pieca. więc końcowe pytanie, aby nie robić mi mętliku w głowie! który: - ag 35 - eppler 205 - eppler 193p - selig 3010 konstrukcje: cięciwa 230mm, keson 1,5mm (góra napewno, dół zobaczymy) na całej długości- szerokości (no od lewej do prawej końcówki), lotki. 2-gie pytanie: jaki silnik? coś pokroju turnigy sk 35-42 http://hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7072&Product_Name=TGY_AerodriveXp_25_SK_Series_35-42_1250Kv_/_630w czy to za dużo? jak patrzę na jego wagę to model może i z 1,5kg wyjdzie...(34 g/dm2) li-pol 2s będzie. i czy serwa mini (1,6kg) wystarczą na obracanie lotką o wymiarach ok 500mmx50mm
ertman_176 Opublikowano 8 Stycznia 2010 Opublikowano 8 Stycznia 2010 Rozrysować profil np. S3010 i porównać z kilkoma innymi nie modyfikowanymi, je tego nie potrafię.
tomtom Opublikowano 8 Stycznia 2010 Opublikowano 8 Stycznia 2010 co do AG35 cytat ze strony autora : AG34 | AG35 | AG36 Built-up heavier 3M poly gliders Sprawdzony i zatwierdzony przez M.Drela do Bird od Future - wersja Bird of Time z lotkami i klapami. Profil płaski od spodu , do obciążeń >30g/dm leży w postaci nieoblatanych 3m BoF obok mnie i czeka na pogodę. Zalecane na YahooGroups cięcie laserem - znawcy twierdzą, że mało odporny na niedokładności wykonania. Keson od góry sięga 10% za dźwigar co do epplera - http://www.piotrp.de/MIX/profile.htm :?
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Toś mnie tomtom zmartwił, bo właśnie przymierzałem się do zrobienia 2m na AG-35. Nic, pozostanę przy LHK 512. Pozdrawiam - Jurek
tomtom Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Też mnie te informacje o wymaganej dokładności zmartwiły, ale nic to ! Zainwestowałem 30pln w zestaw laserowo wyciętych źioberek u autora Puzzl'a w tym komplet kontrszablonów na natarcie i górę profilu. Keson z balsy 1,5mm + kostka z papierem 220' + dwa wieczory w chmurze pyłu i szablony pasowane suwliwie 8) Da się ! Trza ino chcieć !
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Też uważam, że jak się nie chce to gorzej jakby nie umieć... - Jurek
ali1983 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2010 ze względów materiałowo-finansowo-sprzętowych nastąpiła mała zmiana planów. chciałbym uzyskać odpowiedzi jaki profil (czy może oryginalny Eppler 205) zastosować do modelu Michaś (modelarz 7/2000). być może będzie to elektryk. nie wiem czy istniałaby możliwość uzyskania lotów termicznych ze startu z górki w dowolna stronę (środek pola rzepaku, około 15 metrów wysokości, nachylenie 20stopni) bez naciągu gumowego i bez elektro. w pobliżu żadnych zbiorników wodnych, drzew. ewentualnie loty żaglowe (krążąc wokół szczytu)- nie wiem czy tu się dobrze określiłem model także do nauki. zmieniona zostanie trochę rozpiętość z 1482mm na ok 1720mm poprzez przedłużenie centropłata (z 600 na 840). cięciwa 180mm na centropłacie, 150mm końcówka skrzydła. oczywiście lotki. keson. model całodrewniany
malinn Opublikowano 18 Lutego 2010 Opublikowano 18 Lutego 2010 Mam plany tego modelu jest podobny do Pelikanów. Lata na pewno bardzo podobnie - czyli dobrze i poprawnie. Raczej warto oklejać go folią , a nie robić cały w drewnie bo będzie za ciężki. Bez silnika nie będzie Cię taki model długo cieszył. Na zboczu polata na pewno. Z holu też ale znudzi się szybko (ja nie lubię chodzić po hol jak za 100zł ma się napęd 3f). Na moje warto dawać mu silnik - choćby dzwonek czy e-maxa. Do tego regiel 20a i pakiecik 3s 1000mah. Wtedy będziesz mógł w każdy komin się zabrać. Model stanie się bardziej uniwersalny dając więcej frajdy z latania. Zamiast biegać za modelem usiądziesz sobie w krzesełku wylatasz godzinkę jak będzie termiczka i będzie pięknie 8) Napęd to wygoda uniwersalność. Co do profilu to wybrał bym sd7037 dobry na termikę lub został przy oryginalnym z planów. Jest jeszcze jedno za napędem: Model bez napędu stratowany z holu musi być wykonany mocniej (konstrukcja płata) bo działają na niego podczas startu większe siły niż dla modelu z napędem. Zważywszy , że powiększasz rozpiętość ma to spore znaczenie. Powiększając pow. płata trzeba powiększyć lub odpowiednio wydłużyć model by był sterowny.
TEQ Opublikowano 19 Lutego 2010 Opublikowano 19 Lutego 2010 Bez silnika nie będzie Cię taki model długo cieszył. Na zboczu polata na pewno. Z holu też ale znudzi się szybko (ja nie lubię chodzić po hol jak za 100zł ma się napęd 3f). Tak się składa że latanie z holu gumowego/ręcznego najwięcej uczy. Człowiek uczy się szanować każdy metr wysokości, znajdować kominy itp. W motoszybowcu gdy jesteś za nisko to włączasz silnik i po problemie. Ale prawdą jest że latanie z silnikiem jest najwygodniejsze i najmniej męczy.
utopia Opublikowano 19 Lutego 2010 Opublikowano 19 Lutego 2010 TEQ, jest dużo prawdy w tym co napisałeś ale zauważ ze początkującego łatwo zniechęcić gdy trafi kilka lotnych dni a termiki nie złapie ... dlatego w takim zastosowaniu lepiej posiadać napęd choćby znikomy
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.