Jump to content

Regulator Tower Pro 18A i 30A Mag8 (pewne wątpliwości)


hubert_tata

Recommended Posts

Miałem problem z regulatorem Tower Pro 30A (Mag8) kupionym na Allegro:

tp30a.JPG

 

Z dołączonej do niego instrukcji po polsku nie umiałem go zaprogramować (jakoś nic się nie zgadzało)

 

 

Instrukcja z HiModel do regli serii Mag 8: http://www.himodel.com/en/rc_manuals_url.php?id=76

też mówi co innego (nie ma prawie żadnego programowania).

Podobnie dane techniczne ze strony HiModel:

http://www.himodel.com/electric/Towerpro_Mag_8_30A_Brushless_Speed_Controller.html

(żadnych 4 cel, prawie wszystko ustawiane automatycznie).

 

Znalazłem zupełnie inną na tej stronie: http://www.ozrcflying.com/2007/04/tower-pro-mag-8-programming.html

Niestety ta też nie działa :(

 

Dopiero po przepatrzeniu różnych instrukcji (zupełnie innych firm) zorientowałem się, że taka instrukcja od WOW-RC obsługuje ten regulator:

http://img2.freeimagehosting.net/uploads/373e2869ee.jpg

Programowanie ogranicza się do wyboru rodzaju baterii: lipol/nixx i zmiany ustawienia hamulca (nie ma wyboru, tylko przełączanie raz jest/raz nie ma hamulca :) )

Czyli w zasadzie zgadza się z ogólną instrukcją HiModel dla regli serii Mag 8 :shock:

 

Ale wynika z tego, że nie kupiłem tego co mi potrzeba (brak obsługi 4 lipol i programowania kilku funkcji) :evil:

Nie wiem skąd taka przypadłość mojego regulatora, ale namęczyłem się żeby to odkryć, więc może moja informacja się komuś przyda.

 

Ciekawe, czy tylko ja trafiłem na takie "felerne" sztuki regulatorów, czy to jakaś inna seria :/

 

PS Z góry odpowiem, że nie reklamowałem regulatorów u sprzedawcy i nie zamierzam tego robić, a wypowiedź ma charakter typowo techniczny (nie mogę wykluczyć, że Chińczycy podrabiają samych siebie, ani że po prostu na Allegro opis jest niezgodny ze stanem faktycznym).

 

Może ktoś ma taki regulator programujący się i mający funkcje zgodne z polską instrukcją:

tp30b.JPG

tp30c.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

czesc ja mam taki regulator tez kupiony z allegro :) (penie nawet od tego samego goscia)

taka sama instrukcjia u mnie wszystko jest ok mozna programowac hamulec i inne tylko ja mam pewien problem moj regel nie odcina :/ chyba jest popsuty ale wszystko pozostale jest ok

Link to comment
Share on other sites

Czyli u Ciebie zgadzają się sekwencje melodyjek z polskiej instrukcji?

U mnie w fazie programowania jest tylko to co w WOW-RC:

beep

beep beep

beep beep beep

Powtarzane po dwa razy.

I jak sobie zaprogramuję lixx, albo nixx to zgadza sie sekwencja przywitania (dla hamulca nie ma żadnego oznaczenia dźwiękowego).

Innych melodii nie ma :?

 

Sprawdziłem pod malutkim obciążeniem na 4Lipol (dałem zewnętrzny BEC).

Regulator "wita się" jak dla zasilania lipol, ale oczywiście nie podaje ilości cel bo dla żadnej ilości nie podaje :D

Silnik kręci, ale ciekawe czy prawidłowo odcina?

 

Mam dwa takie regle, potem sprawdzę co z tym drugim

Link to comment
Share on other sites

u mnie wszystko sie raczej zgadza tylko ze on od poczatku nie odcinal moze wlasnie byl zle zaprogramowany ja go programowalem wedlug instrukcji jaka dostalem od sprzedajacego (a jest taka sama jak twoja) ide zobaczycz zaprogramuje tak jak Ty napisales na kartce i zobacze co sie bedzie dzialo moze zacznie odcinac :D

Link to comment
Share on other sites

Wkoncu zaczol odcinac :)

Zaprogramowalem wedlug twojej instrukcjie napisanej obok dlugopisem (widocznej na zdieciu)

Czyli zamiast 3lipo to 4lipo i czestotliwosc na 32kHz czyli 3v na cele no i wszystko jest juz ok

Dzieki za ujawienie tych bledow w instrukcji gdyby nie ten post to by dalej mi regel nie odcinal sam bym do tego niedoszedl

Link to comment
Share on other sites

wynika że są dwa rodzaje tych regulatorów jedne faktycznie z możliwoscią programowania wielu parametrów oraz wersje dużo prostsze .

Kurcze, wczoraj nie działały mi strony Tower Pro i nie mogłem sie na nie powołać :(

 

Jednak dzisiaj już jest OK:

http://www.towerpro.cn/english/esc/ESC.html

http://www.towerpro.cn/pic/Tower%20Pro%20Brushless%20ESC%20Spec.xls

http://www.towerpro.cn/pic/Brushless%20Motor%20speed%20controller%20user%20guide.doc

Gdzie tam jest regulator 30A obsługujący 4 lipole i programowany wg polskiej instrukcji? :D

Link to comment
Share on other sites

Ja tez ,,popelnilem'' ten regler z Ebay-a.

Jesli to taki sam-dwie plytki,jedna na drugiej,beda klopoty.Potwierdzam spostrzezenia Huberta.Cos pika,ale calkowicie niezgodnie z instrukcja.Jeden regulator usmazyl sie na ziemi,przy tescie,w modelu.Przyczyna-ten duzy kondensator i lub kable bardzo zle polutowane.Cyna to chyba czysty olow.Pozostalo miejsce (czarne okopcone wzery) gdzie byl przylutowany kabel i kondensator.Test 10 s.

Chinczycy juz mnie uswiadomili,jesli szukasz regulatora 40A,kup MINIMUM 60-80A :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Fakt zaden z nich nie obsługuje 4 lipoli :) Peter ja popełniłem 4 sztuki naraz :) wszystkie pomyslnie przeszły testy uruchomieniowe i pikaja zgodnie z instrukcją ze strony towerpro choc faktycznie niema zabardzo ustawiać tylko typ baterii i hamulec zakup wynikł z ceny za komplet silnik bm 2409-12 i regulator płaciłem 18$ a potrzebuje cos niedrogiego do modelu dwusilnikowego .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Panowie jak to sie przyslowiowo mowi, tanio kupujesz dwa razy kupujesz. Tez chcialem sie posilic o taki zestwik z allegro ale sobie odpuscilem, kupilem sprawdzone regulatory JETI Advance i JETI ECO ,wszystko smiga jak nalezy, bynajmniej nie mam niespodzianek. Jezeli ktos kupuje reglery JETI z wylacznikiem zasilania to lepiej odrazu go wywalic i zalozyc taki od odbiornika (ladny zabudowany w plastykowej obudowie) mialem dwa przelaczniki i w dwoch reglach sie rozlecialy w trakcie lotu, niestety efekt byl taki ze mialem duzo do klejenia w uszkodzonych modelach.

Link to comment
Share on other sites

Jezeli ktos kupuje reglery JETI z wylacznikiem zasilania to lepiej odrazu go wywalic [...] mialem dwa przelaczniki i w dwoch reglach sie rozlecialy w trakcie lotu

Mam kilka regulatorów JETI i nigdy nie miałem problemów z wyłącznikami. Wcześniej, w szczoktowych, podobnie.

Co do jakości samych regulatorów oczywiście się zgadzam.

 

 

zalozyc taki od odbiornika (ladny zabudowany w plastykowej obudowie)

A tego nie rozumiem. W jaki sposób założyć wyłącznik do odbiornika?

Link to comment
Share on other sites

Wychodza dwa kable z regulatora do wylacznika (orygianlny wylacznik dolaczony do regulatora) tamten odcinasz i bierzesz wylacznik ktory byl dolaczony wraz z aparatura , odlutowujesz tamte przewody i przylutowujesz te od regulatora i po sprawie :)

Link to comment
Share on other sites

Ok, wszystko jasne - źle zrozumiałem :P .

Myślałem, że podłączasz do odbiornika w jakiś magiczny sposób dowolny wyłącznik, a tobie chodziło o to, że zamieniasz fabryczny wyłącznik JETI na ten dołączony do aparatury :D .

 

EDIT: literówki

Link to comment
Share on other sites

teq tez miał problem z tym regulatorem,

 

od strony programowania, to wiem ze ludzie w stanach dostawali złe instrukcje,

kupili 18a regulator a programowanie do 30a i w druga stronę

 

jak ktoś potrzebuje pomoc od strony angielskiego to daj znać

Link to comment
Share on other sites

Witam Wszystkich Modelarzy.

Posiadam taki sam regulator,Tower PRO 30A Mag8 oraz polską instrukcje do niego ,która wydaje się być poprawna.Programowanie przeprowadziłem prawidłowo,Jednak w locie okazało się że regulator przerywa,prawdopodobnie wysoka temperatura po wylądowaniu pażył w palce.

Po dołożeniu dodatkowych radiatorów ,po 10 minutach lotu na max.obciążeniu zaledwie letni,praca regulatora bezproblemowa. :lol:

Instrukcja poniżej.

 

 

INSTRUKCJA PROGRAMOWANIA REGULATRÓW

W12A/ W25A/W30A

 

Limit prądowy: regulator 12A: max obciąrzenie 15A (chwilowe), ciągłe obciążenie 12A przez 10 minut

regulator 25A: max obciąrzenie 30A (chwilowe), ciągłe obciążenie 25A przez 10 minut

regulator 30A: max obciąrzenie 35A (chwilowe), ciągłe obciążenie 30A przez 10 minut

 

 

Zakres napięcia pracy : 6V-12V

Liczba baterii: 4-12NiMH, 2-3LiPo

BEC: 5V1.5A.2LiPo\4-5mini servo, 3Lipo\3-4mini servo

Funkcje zabezpieczające:

◆ Aautoamtyczne wykrywanie liczby pakietów 2-3LiPo , zabezpieczenie napięciowe 6V/9V

◆ Automatyczne wykrywannie baterii NiMH z zabezpieczeniem napięciowym 0,8V na każdą za baterii w pakiecie.

◆ Posiada funkcję bezpiecznego startu – czyli silniki nie zacznie się obracać jeśli drążek gazu będzie w złej pozycji

◆ zabezpieczenie temperaturowe na poziomie 110 stipni Celsiusza

◆ zabezpiecznie przed utratą sygnału sterującego ( po utracie sygnału sterującego regulator wyłancza obroty)

Charakterystyka:

◆ Częstotliwość PWM 8kHz,

◆ Maksymalne wychylenie gazu jest ustawiane automatycznie

◆ BEC oraz MCU używają oddzielnych (separowanych) źródeł zasilających dla tablic danych.

Metoda programowania:

Załącz nadajniki, ustawi dźwignię gazu w pozycji maksymalnych oborotów( dla nadajników FUTABA , drążek gazu powinien mieć załączoną funkcję rewersu kanału).

Podłanczamy na regulatora odbiornik i silnik (może być już wcześniej połączony).

Jeżeli wszysktie połączenia regulatra są poprawnę podajemy zasilnie na regulator.(pamiętaj jeżeli chcesz programować dźwignia gazu ustwiona na maksymalne obroty

4. Jeżeli po podaniu zasilania na regulator usłyszysz trzy krótkie dźwięki a następnie jeden długi oznacza to, że należy ustawić rewers dla kanału gazu.

Opcje programowania wskazywane dźwiękami B (bip)

☆ B: wskażanie mówiące, że możan zaprogramować pakiety LI-poly jako źródło zasilania

☆ BB BB: wskażanie mówiące, że możan zaprogramować NiMH/NiCD jako źródło zasilania ☆ BBB BBB: wskazanie mówiące, że możan zaprogramować hamulec

Procedur programowania.

Po usłyszeniu dzwięku B wystąpi któtka przerwa a następnie kolejna opcja BB BB kolejna przerwa i BBB BBB Jeżeli będzisz chciał zaprogramować jakąs opcję to procedura wygląda następująco. Słysząc kod dźwiękowy danej opcji którą chesz zaprogramować należy drążek gazu ustawić na minimalne oborty.(na przykład: Jeżeli chcesz ustaiwć źródło zasilania na pakiety Li-Ploy należy: zaraz po usłyszeniuy kodu dźwiękowego wskazanego przez dźwięk B przesunąć dźwignię na pozycję minimalnych oborotów (wyłączyć gaz)

6. Jeżeli chcesz zmienić inne opcje (po zaprogramowaniu np. Palietu zasilającego) należy szybko przesunąć dzwignię gazu na maksymalne obroty aby można było wybrać kolejną opcję z kodu dźwiękowego.

7. Jeżeli dokonałeś wszystkich ustwień, poczekaj 2 sekundy aby silnik wysłał potwierdzenie dźwiękowe dla ochrony pakietu.

8. UWAGA!!! Przed programowaniem pakietu NiMH należy mieć w pełni naładowane akumlatorautory.

9. Sprawdzenie ustawień regulatora: ponieważ serja tych regulatorów posiada zabezpieczenia przed przegrzaniem oraz funkcję zabezpieczenia przed niepoprawnymi operacjami (opisanymi na początku tej instrukcji) istnieje możliwość że zauważymy niepoprawną pracę regulatora lub nie będziemy pewni jakie parametry są zaprogramowane.

Jeżeli podczas załączenia napięcia na regulator usłyszymy jeden długi dźwięk B oznacza to że regulator ma ustawione źródło zasilania na pakiety Li-Poly. Natomias jeśli usłyszymy BBB oznacza to że jako źródło zasilania regulator ma zaprogramowane baterie NiMH/NiCD.

Hamulec jest ustawiony w opcjach fabrycznie (sprawdzamy ustawienia poprzez dodanie i odjącie gazu)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam.

 

Dzięki za instrukcje w końcu wiem czym wykończyłem jedna cele w pakiecie 3s1p.

 

Mam regulatorek mag8 30A kupiony w zestawie z silnikiem Tp 2408. ze śmigłem aero naut carbon 7x6 zestawik spisuje sie naprawdę wyśmienicie.

 

Fakt ze regulator nie ma aż tylu funkcji ile miał mieć, jednak nie przeszkadza mi to.

 

Pozdrawiam Mikeosw

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.