Skocz do zawartości

czy latał ktoś EG bez użycia lotek ? czy i jak zwiekszyć wzn


Gość kotecek

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

1. oddajemy drążek lekko od siebie w celu zwiększenia prędkości (powierzchnia rzutu poziomego skrzydeł w zakręcie będzie mniejszy niż w locie poziomym stąd potrzebna większa prędkość pozioma),

2. wprowadzenie w zakręt: równomiernym ruchem (utrzymując kulkę w środku) wychylamy jednocześnie ster kierunku i lotki

3. nieco przed osiągnięciem przewidywanego pochylenia i prędkości kątowej wykonujemy identyczny jak w pkt.2 ale odwrotny ruch sterem wysokości i lotkami,

4. lekko podciągamy drążek do siebie w celu zapobieżenia zbędnemu rozpędzaniu się szybowca w zakręcie,

5. lot ustalony po okręgu,

6. wyprowadzenie szybowca z zakrętu:

7. ...

 

wszystkie ruchy sterami to tzw. ruchy podwójne , tz. po ruchu podstawowym następuje jego skontrowanie w stronę przeciwną do ruchu podstawowego,

 

w samolocie silnikowych pkt.1 i 4 zastępujemy odpowiednim ruchem przepustnicy regulującej obroty silnika. czyli w 1-ce dodajemy nieco obrotów, w 4-ce lekko zdejmujemy,

Opublikowano

Kotecek to przpisales czy to Twoje doswiadczenia?

Jak bedziesz kiedys wysoko modelem wykonaj zakret lotkami bez steru wysokosci , zobacz efekty . Wlasnie ster wysokosci powoduje skret .

Sterem kierunku to mozemy tylko wprowadzac w zakret model , a wysokosc i tak zaciagamy by nie tracic wysokosci

Opublikowano

Miałem 2 Easy Stary i wiem, że skrzydła mają wznios, ale co to ma do rzeczy? Tematem jest latanie bez użycia lotek a nie skręcanie bez wzniosu skrzydeł.

Opublikowano

Miałem 2 Easy Stary i wiem, że skrzydła mają wznios, ale co to ma do rzeczy? Tematem jest latanie bez użycia lotek a nie skręcanie bez wzniosu skrzydeł.

to ma do rzeczy, ze modele ze wzniosem mają lepszą reakcje na sk niz bez.
Opublikowano

to ma do rzeczy, ze modele ze wzniosem mają lepszą reakcje na sk niż bez.

Czyżby :?: :idea:

 

I po to robi się wznios gdy nie ma lotek ????????

Opublikowano

 

to ma do rzeczy, ze modele ze wzniosem mają lepszą reakcje na sk niż bez.

Czyżby :?: :idea:

 

I po to robi się wznios gdy nie ma lotek ????????

Tak, wznios skrzydła w skrzydle bez lotek pozwala na prawidłowe wykonywanie zakrętu. Stąd skrzydełka bez lotek mają wzniosy czy tak zwane "uszy" albo jak to niedawno staje się modne "gięte" skrzydła. Bo jak płaskie skrzydło ma umożliwić prawidłowy zakręt i utrzymanie stateczności prawidłowego lotu? W przypadku zupełnie płaskiego skrzydła bez lotek, zrobimy tylko wyślizg, jakoś tam zakręci, ale co to za latanie? Kiedyś już było to przerabiane na forum. A i jest dużo literatury na ten temat.

 

Co do samego EG to radzi sobie bez lotek bo ma delikatny wznios skrzydła i wygięte końcówki, heh można to nazwać wingletami :)

Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.