Jump to content

Silnik do motoszybowca


Jedrula

Recommended Posts

Tak jak w temacie czy silnik z tego linku :arrow: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4486&Product_Name=KDA_28-57_17Turn_L_Brushless_Inrunner

będzie wstanie napędzać motoszybowiec o rozpiętości 2 metry i wadze ze wszystkim 700g przy śmigle 6x6, 7x6 i czy starczy do niego pakiet 1500mAh 3 cele 20c :?: :?

Link to comment
Share on other sites

ty masz taki model czy chciałbyś taki kupić. Jak masz to pokaż fotki :)

 

PS. zmnień tytuł !!

 

 

waga

 

silnik 173g

pakiet 150g

serwo 3-5 serwo po 20g = 100g

regiel 50g

odbiornik 15g

 

już masz 480g :D

 

dwu metrowy szybowec o wadze 200g ?

Link to comment
Share on other sites

silnik 173g

pakiet 133g

serwa 2 szt. 25g

regiel Hobby King SS

parametry

Weight: 22g

Size: 24x52x6mm

Cells: 2-3S (Auto Detect)

Max Current: 25A

Burst: 30A

BEC: 3A

odbiornik 15g

 

model posiadam tylko mam problem z wklejaniem ich na forum

Link to comment
Share on other sites

Musisz je wrzucic na jakiś serwer. np. na fotosika albo na galerie na forum. pozniej przy pisaniu posta piszesz link do zdjecia

Link to comment
Share on other sites

Tak jak w temacie czy silnik z tego linku :arrow: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4486&Product_Name=KDA_28-57_17Turn_L_Brushless_Inrunner

będzie wstanie napędzać motoszybowiec o rozpiętości 2 metry i wadze ze wszystkim 700g przy śmigle 6x6, 7x6 i czy starczy do niego pakiet 1500mAh 3 cele 20c :?: :?

Jendrula - czytaj opisy i opinie na stronie HK :D

Ten silnik na śmigle 6x6 bierze 40A, i facet musi latać na pół gazu (prąd dopuszczalny 24A), być może 6x3 by trochę pomogło.

Pakiet: 20C x 1500mAh to dopiero 30A (a gdzie jakiś zapas)?

Regiel Hobby King SS 25A to ja bym nie obciążał więcej jak 15A :(

Poza tym motoszybowiec 2m z 6 calową smigą wygląda trochę niepoważnie, powinno być przynajmniej 10 cali. A żeby założyć duże śmigło, to musi być małe kv, a inrunerów z małym kv nie ma, i kółko się zamyka :(

Jest jeszcze jedna metoda - przekładnia planetarna, ale to już zupełnie inna półka.

Link to comment
Share on other sites

to jaki byście radzili z hk outraner tylko średnica noska modelu 30mm i nie wiem jak zamontować silnik by wyglądało po ludzku

 

kawałek kadłuba

Dołączona grafika

 

miejsce na silnik

Dołączona grafika

ja z modelem :jupi:

Dołączona grafika

 

sory za jakość ale zdjęcia były robione z kiepskim oświetleniem :|

Link to comment
Share on other sites

kadłub nie był po żadnej mocnej kraksie a kadłub był robiony kilkanaście lat temu przez mojego znajomego, skrzydła po prostu krzywo je trzymałem :rotfl: , a są montowane takim metalowym łącznikiem z nakrętką

Link to comment
Share on other sites

No ok. a czy serwo to górne (patrząc na zdjęcie) nie obciera orczykiem o bok kadłuba. Najlepiej żeby orczyk był zamocowany prostopadle do boku kadłuba. (może sie myle ale ja zawsze tak robie )

Link to comment
Share on other sites

Ten kadłub niewyraźnie wygląda. Proponuje zrobić nowy. 4 pasy balsy i prawie gotowy. Silnik umieść na wieżyczce nad skrzydłem. Odpadnie problem z uszkodzeniem śmigła i masz swobodę w doborze śmigła i silnika. Odpada także sprawa skłonu i wykłonu silnika. Lot powinien być spokojny ale na silniku może będzie skręcał w prawo, po wyłączeniu prosto, to skorygować można trymerkiem. Skrzydła wyglądają na F1A, to powinien uciągnąć Bm 2408-21 z GWS 8040 łagodnym nabieraniem wysokości.

Link to comment
Share on other sites

...Silnik umieść na wieżyczce nad skrzydłem. Odpadnie problem z uszkodzeniem śmigła i masz swobodę w doborze śmigła i silnika. Odpada także sprawa skłonu i wykłonu silnika.

Poważnie? :shock:

 

 

Jedrula,

Ten przód wygląda nieciekawie; jeśli to możliwe, to postaraj się go przekonstruować i wsadzić tam silnik, a wtedy sporo ciężaru zaoszczędzisz na wyważeniu.

Link to comment
Share on other sites

Spróbuj zrobić cały czubek nowy, metodą traconego styropianu :D , albo dokleić z przodu wręgę ze sklejki i mocować silnik do niej :(

Co do silnika to bym zaproponował:

http://hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2112&Product_Name=TR_28-30B_14A_1050Kv_Brushless_Outrunner

Jeszcze coś mi przyszło do głowy:

1 wytnij ze sklejki 10 mm krążek pasujący do kadłuba

2 przykręć silnik do tego krążka

3 cały zespół zamocuj tak jak stary napęd (silnik wystaje przed kadłubem ale zyskujesz sporo miejsca na elektronikę i akumulator) 8)

Link to comment
Share on other sites

Nie było nigdy problemów z zadzieraniem modelu. Silnik na wieżyczce na zerowych kątach lub lekko w górę. Nie będę tego udowadniał.

Obawiam się, że trudno byłoby to udowodnić, ale co mi tam... :wink:

O ile silnik w kadłubie wystarczy wychylić ok. 3 stopni w dół, to na wieżyczce potrzeba ok. trzykrotnie więcej i w górę... :ble: Jednak jest spore ramię i moment pochylający... I środek ciężkości wędruje do góry, co nie ustatecznia modelu... :cry:

Ale może ja się nie znam, w końcu motoszybowców miałem w życiu coś ze trzy sztuki i to, o zgrozo, spalinowych... :oops:

Ale zawsze dawałem silnik w nosie modelu, bo diabli mnie brali, kiedy pomyślałem o tym wyważeniu w czubie, które trzeba dać przy zastosowaniu wieżyczki, a które darmo się po niebie ma wozić... :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.