woj-tech Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Witam. Powstaje u nas nowy model z przeznaczeniem dla syna na nowy sezon. Jest to konstrukcja Vejmoli o rozpiętości 1500 mm i długości 1100 mm. Do wiosny spokojnie się go zrobi a na chwilę obecną zrobione jest skrzydło i statecznik poziomy.
krzysiek.riese Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 bardzo fajne kształty to ma, ciekawe czy ktoś już zrobił go jako RC:P chętnie samemu bym spróbował lecz aktualnie mam 3 projekty na stole i muszę się wstrzymać z kąd macie plany? pozdrawiam
woj-tech Opublikowano 19 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2010 Przeróbka na RC to moim zdaniem nie najlepszy pomysł bo trzeba by było przeprojektować go trochę a efekt niewiadomy. Model na uwięzi musi charakteryzować się jednak innymi własnościami lotnymi niż RC.
Kuba12 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 prezentuję się ciekawie, czy masz jakieś plany tego modelu?
woj-tech Opublikowano 20 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2010 Witam Plany robiłem sam na podstawie rysunków z wymiarami które udostępnił mi kolega. Zawierają trochę niedokładności bo naprawdę żeby zrobić dobre plany trzeba na to poświęcić sporo czasu. Ale jak widać model da się z nich zrobić.
Kuba12 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 czy mógłbyś zrobić fotkę lub zeskanować te "plany", chciałbym zrobić sobie 2 modelik i nie mam pomysłu a ten mi się narazię podoba :faja: Jeśli masz możliwość wyślij mi "plany" na maila kubmod1@wp.pl
Gość Anonymous Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Kuba 12 przecież na razie tylko płat i statecznik widziałeś, więc co możesz o modelu powiedzieć?
Kuba12 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 tak jak napisał krzysiek.riese modelik ma fajne kształty, poza tym pasuje mi rozpiętość itp.
woj-tech Opublikowano 21 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2010 Jeśli masz możliwość wyślij mi "plany" na maila kubmod1@wp.pl Plany wysłane.
Paweł Baron Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 woj-tech, mam pytanie jaki będzie silnik w modelu ? Taki jak w twoim poprzednim modelu? (mvvs 8 akrobat ) czy planujesz coś innego ?
woj-tech Opublikowano 21 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2010 Witam. Zastanawiałem się jaki silnik zastosować ale doszedłem do wniosku że już tego MVVS-a trochę wyczułem i można powiedzieć że się dobrze spisuje. Jak się pojawił w ofercie sklepu to postanowiłem go kupić. Ten ma regulację przy gaźniku i trzeba będzie bardziej uważać na palce.
sylkub Opublikowano 22 Stycznia 2010 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Cześć, ja w swoich modelach stosuję przedłużenie wału o ok. 15 mm i nie mam problemów. pozdrawiam sylkub
woj-tech Opublikowano 7 Lutego 2010 Autor Opublikowano 7 Lutego 2010 Witam. Mam taką cichą nadzieje że nie trzeba będzie go tak często regulować jak ten mój z tylną regulacją. Mamy MVVS-a z taką samą konstrukcją gaźnika tylko o pojemności 2,5 to pięknie chodzi bez dotykania do iglicy. Zresztą nie tak dawno wpadłem na pomysł że może wpływ na regulację ma podgrzewanie paliwa w zbiorniku przez tłumik. Robiąc 3-4 loty w pierwszym mam za wysokie obroty i trochę odkręcam iglicę. Po wylądowaniu model tankuje i czekając na lot paliwo się nagrzewa. :?: W drugim muszę już trochę przykręcić paliwa bo obroty są za małe. Przeglądając zdjęcia zauważyłem że w Częstochowie Skrabałek miał taką warstwę izolacyjną na zbiorniku. Muszę to zastosować u siebie i zobaczyć czy ta teoria się sprawdzi. Trochę ruszyłem do przodu z kadłubem.
Włodek Ulas Opublikowano 10 Lutego 2010 Opublikowano 10 Lutego 2010 Powstaje fajny model (to chyba na kadre :wink: ) Woj-tech powiedz jak z wychyleniami na tym orczyku?
Gość Anonymous Opublikowano 10 Lutego 2010 Opublikowano 10 Lutego 2010 Wojtek, a te blaszki z gwintem do przykręcania silniczka to proponowałbum przykręcić do łoża, nie tylko przykleić, bo kiedyś mogą odpaść i będzie kłopot...
woj-tech Opublikowano 10 Lutego 2010 Autor Opublikowano 10 Lutego 2010 Woj-tech powiedz jak z wychyleniami na tym orczyku?Na razie sprawdzałem tylko wychylenia na klapach i przy wymiarach orczyka 100x25 mm i dźwigni klap 32mm mam po ok. 47 stopni w obie strony. Wojtek, a te blaszki z gwintem do przykręcania silniczka to proponowałbym przykręcić do łożaTe blaszki to służą jako podkładki a od spodu do przykręcenia są takie nakrętki z przelotem MP-JET. Zalałem je klejem i myślę że będzie dobrze. Dla pewności zrobię chyba próbę wytrzymałościową jakiej siły trzeba użyć żeby wypadły.
Włodek Ulas Opublikowano 11 Lutego 2010 Opublikowano 11 Lutego 2010 Dzięki za odpowiedz. Ciekawe jak będzie z czułością układu? Wojtek, Pawłowi chyba chodziło o to że silnik na takich podkładkach mocuje się w ten sposób http://www.apuca.com.ar/NOTAS/Bancada%20de%20dural.htm
F2BKarolek Opublikowano 11 Lutego 2010 Opublikowano 11 Lutego 2010 Hmm, fajna maszynka powstaje. Woj-tech powiedz mi jak wagowo to wszystko wygląda? i jeśli możesz to podaj wagę całego napędu. Pozdrawiam Karol
woj-tech Opublikowano 12 Lutego 2010 Autor Opublikowano 12 Lutego 2010 Witam. Wagowo sprawy mają się następująco: skrzydło 440g statecznik poziomy - 80g łoże - 70g silnik+adapter+tłumik 460g Porównując to z poprzednim modelem zaoszczędziłem na razie na skrzydle 60g i na stateczniku 20g, łoże wyszło tak samo.Cały poprzedni model waży 1800g więc na tym liczę że na 1700g uda się zejść.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.