woj-tech Posted January 18, 2010 Share Posted January 18, 2010 Witam. Powstaje u nas nowy model z przeznaczeniem dla syna na nowy sezon. Jest to konstrukcja Vejmoli o rozpiętości 1500 mm i długości 1100 mm. Do wiosny spokojnie się go zrobi a na chwilę obecną zrobione jest skrzydło i statecznik poziomy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysiek.riese Posted January 18, 2010 Share Posted January 18, 2010 bardzo fajne kształty to ma, ciekawe czy ktoś już zrobił go jako RC:P chętnie samemu bym spróbował lecz aktualnie mam 3 projekty na stole i muszę się wstrzymać z kąd macie plany? pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
woj-tech Posted January 19, 2010 Author Share Posted January 19, 2010 Przeróbka na RC to moim zdaniem nie najlepszy pomysł bo trzeba by było przeprojektować go trochę a efekt niewiadomy. Model na uwięzi musi charakteryzować się jednak innymi własnościami lotnymi niż RC. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba12 Posted January 20, 2010 Share Posted January 20, 2010 prezentuję się ciekawie, czy masz jakieś plany tego modelu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
woj-tech Posted January 20, 2010 Author Share Posted January 20, 2010 Witam Plany robiłem sam na podstawie rysunków z wymiarami które udostępnił mi kolega. Zawierają trochę niedokładności bo naprawdę żeby zrobić dobre plany trzeba na to poświęcić sporo czasu. Ale jak widać model da się z nich zrobić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba12 Posted January 20, 2010 Share Posted January 20, 2010 czy mógłbyś zrobić fotkę lub zeskanować te "plany", chciałbym zrobić sobie 2 modelik i nie mam pomysłu a ten mi się narazię podoba :faja: Jeśli masz możliwość wyślij mi "plany" na maila kubmod1@wp.pl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 Kuba 12 przecież na razie tylko płat i statecznik widziałeś, więc co możesz o modelu powiedzieć? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba12 Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 tak jak napisał krzysiek.riese modelik ma fajne kształty, poza tym pasuje mi rozpiętość itp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
woj-tech Posted January 21, 2010 Author Share Posted January 21, 2010 Jeśli masz możliwość wyślij mi "plany" na maila kubmod1@wp.pl Plany wysłane. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba12 Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 ok, dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł Baron Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 woj-tech, mam pytanie jaki będzie silnik w modelu ? Taki jak w twoim poprzednim modelu? (mvvs 8 akrobat ) czy planujesz coś innego ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
woj-tech Posted January 21, 2010 Author Share Posted January 21, 2010 Witam. Zastanawiałem się jaki silnik zastosować ale doszedłem do wniosku że już tego MVVS-a trochę wyczułem i można powiedzieć że się dobrze spisuje. Jak się pojawił w ofercie sklepu to postanowiłem go kupić. Ten ma regulację przy gaźniku i trzeba będzie bardziej uważać na palce. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sylkub Posted January 22, 2010 Share Posted January 22, 2010 Cześć, ja w swoich modelach stosuję przedłużenie wału o ok. 15 mm i nie mam problemów. pozdrawiam sylkub Link to comment Share on other sites More sharing options...
woj-tech Posted February 7, 2010 Author Share Posted February 7, 2010 Witam. Mam taką cichą nadzieje że nie trzeba będzie go tak często regulować jak ten mój z tylną regulacją. Mamy MVVS-a z taką samą konstrukcją gaźnika tylko o pojemności 2,5 to pięknie chodzi bez dotykania do iglicy. Zresztą nie tak dawno wpadłem na pomysł że może wpływ na regulację ma podgrzewanie paliwa w zbiorniku przez tłumik. Robiąc 3-4 loty w pierwszym mam za wysokie obroty i trochę odkręcam iglicę. Po wylądowaniu model tankuje i czekając na lot paliwo się nagrzewa. :?: W drugim muszę już trochę przykręcić paliwa bo obroty są za małe. Przeglądając zdjęcia zauważyłem że w Częstochowie Skrabałek miał taką warstwę izolacyjną na zbiorniku. Muszę to zastosować u siebie i zobaczyć czy ta teoria się sprawdzi. Trochę ruszyłem do przodu z kadłubem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Włodek Ulas Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 Powstaje fajny model (to chyba na kadre :wink: ) Woj-tech powiedz jak z wychyleniami na tym orczyku? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 Wojtek, a te blaszki z gwintem do przykręcania silniczka to proponowałbum przykręcić do łoża, nie tylko przykleić, bo kiedyś mogą odpaść i będzie kłopot... Link to comment Share on other sites More sharing options...
woj-tech Posted February 10, 2010 Author Share Posted February 10, 2010 Woj-tech powiedz jak z wychyleniami na tym orczyku?Na razie sprawdzałem tylko wychylenia na klapach i przy wymiarach orczyka 100x25 mm i dźwigni klap 32mm mam po ok. 47 stopni w obie strony. Wojtek, a te blaszki z gwintem do przykręcania silniczka to proponowałbym przykręcić do łożaTe blaszki to służą jako podkładki a od spodu do przykręcenia są takie nakrętki z przelotem MP-JET. Zalałem je klejem i myślę że będzie dobrze. Dla pewności zrobię chyba próbę wytrzymałościową jakiej siły trzeba użyć żeby wypadły. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Włodek Ulas Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 Dzięki za odpowiedz. Ciekawe jak będzie z czułością układu? Wojtek, Pawłowi chyba chodziło o to że silnik na takich podkładkach mocuje się w ten sposób http://www.apuca.com.ar/NOTAS/Bancada%20de%20dural.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
F2BKarolek Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 Hmm, fajna maszynka powstaje. Woj-tech powiedz mi jak wagowo to wszystko wygląda? i jeśli możesz to podaj wagę całego napędu. Pozdrawiam Karol Link to comment Share on other sites More sharing options...
woj-tech Posted February 12, 2010 Author Share Posted February 12, 2010 Witam. Wagowo sprawy mają się następująco: skrzydło 440g statecznik poziomy - 80g łoże - 70g silnik+adapter+tłumik 460g Porównując to z poprzednim modelem zaoszczędziłem na razie na skrzydle 60g i na stateczniku 20g, łoże wyszło tak samo.Cały poprzedni model waży 1800g więc na tym liczę że na 1700g uda się zejść. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.