Jump to content

Akrobat Rapsody


woj-tech

Recommended Posts

Witam.

Powstaje u nas nowy model z przeznaczeniem dla syna na nowy sezon. Jest to konstrukcja Vejmoli o rozpiętości 1500 mm i długości 1100 mm. Do wiosny spokojnie się go zrobi a na chwilę obecną zrobione jest skrzydło i statecznik poziomy.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 42
  • Created
  • Last Reply

Przeróbka na RC to moim zdaniem nie najlepszy pomysł bo trzeba by było przeprojektować go trochę a efekt niewiadomy. Model na uwięzi musi charakteryzować się jednak innymi własnościami lotnymi niż RC.

Link to comment
Share on other sites

Witam

Plany robiłem sam na podstawie rysunków z wymiarami które udostępnił mi kolega. Zawierają trochę niedokładności bo naprawdę żeby zrobić dobre plany trzeba na to poświęcić sporo czasu. Ale jak widać model da się z nich zrobić.

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Zastanawiałem się jaki silnik zastosować ale doszedłem do wniosku że już tego MVVS-a trochę wyczułem i można powiedzieć że się dobrze spisuje. Jak się pojawił w ofercie sklepu to postanowiłem go kupić. Ten ma regulację przy gaźniku i trzeba będzie bardziej uważać na palce.

 

 

Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Witam.

Mam taką cichą nadzieje że nie trzeba będzie go tak często regulować jak ten mój z tylną regulacją. Mamy MVVS-a z taką samą konstrukcją gaźnika tylko o pojemności 2,5 to pięknie chodzi bez dotykania do iglicy. Zresztą nie tak dawno wpadłem na pomysł że może wpływ na regulację ma podgrzewanie paliwa w zbiorniku przez tłumik. Robiąc 3-4 loty w pierwszym mam za wysokie obroty i trochę odkręcam iglicę. Po wylądowaniu model tankuje i czekając na lot paliwo się nagrzewa. :?: W drugim muszę już trochę przykręcić paliwa bo obroty są za małe. Przeglądając zdjęcia zauważyłem że w Częstochowie Skrabałek miał taką warstwę izolacyjną na zbiorniku. Muszę to zastosować u siebie i zobaczyć czy ta teoria się sprawdzi.

 

Dołączona grafika

 

Trochę ruszyłem do przodu z kadłubem.

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Wojtek, a te blaszki z gwintem do przykręcania silniczka to proponowałbum przykręcić do łoża, nie tylko przykleić, bo kiedyś mogą odpaść i będzie kłopot...

Link to comment
Share on other sites

Woj-tech powiedz jak z wychyleniami na tym orczyku?

Na razie sprawdzałem tylko wychylenia na klapach i przy wymiarach orczyka 100x25 mm i dźwigni klap 32mm mam po ok. 47 stopni w obie strony.

Wojtek, a te blaszki z gwintem do przykręcania silniczka to proponowałbym przykręcić do łoża

Te blaszki to służą jako podkładki a od spodu do przykręcenia są takie nakrętki z przelotem MP-JET. Zalałem je klejem i myślę że będzie dobrze. Dla pewności zrobię chyba próbę wytrzymałościową jakiej siły trzeba użyć żeby wypadły.
Link to comment
Share on other sites

Witam.

Wagowo sprawy mają się następująco:

skrzydło 440g

statecznik poziomy - 80g

łoże - 70g

silnik+adapter+tłumik 460g

Porównując to z poprzednim modelem zaoszczędziłem na razie na skrzydle 60g i na stateczniku 20g, łoże wyszło tak samo.Cały poprzedni model waży 1800g więc na tym liczę że na 1700g uda się zejść.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.