Jump to content

MX16s i butterfly


Michau

Recommended Posts

Gdy ustawiam batterfly`a i silnik na jednym drążku nie mogę zrobić, tak aby silnik był wyłączony i hamulce były schowane gdy drążek jest na dole. Robię to tak jak w instrukcji, za pomocą wolnego miksera. Ustawienie obu tych funkcji wyłączonych (silnik nie pracuje, hamulce schowane) na górze (od siebie) nie jest problemem, wystarczy revers silnika, przełączanie z jednej funkcji do drugiej odbywa się za pomocą przełącznika. Jednak nie sposób mi ustawić tego tak, jak chce, tj. silnik wyłączony na dole i butterfly schowany na dole. Robił ktoś to może u siebie w ten sposób? Czekam na odp.

Link to comment
Share on other sites

takie ustawienie jak masz to raczej do szybowca a nie motoszybowca może użyj jakiegoś innego kanału (pstryczka, suwaka) i na nim pomiksuj kanały lotek i klap.

 

PS. nie rozumiem dlaczego chcesz mieć na zero gazu uruchamiany hamulec czyżbyś cały czas chciał latać na 100% gazu ?

Link to comment
Share on other sites

No właśnie, nie chce mieć na 100% gazu - uruchamianego hamulca, chce aby silnik na 0% i butterfly na 0% był na dole drążka i przełączanie między tymi funkcjami za pomocą pstryczka. Chce mieć po prostu w pełni proporcjonalne sterowanie butterflyem i silnikiem. Gdy przełączam na butterflya silnik nie ma prawa chodzić. W instrukcji jest to opisane tylko, że gaz na zero i butterfly na 0% jest na górze.

Link to comment
Share on other sites

Rewers na gazie próbowałeś? [skoro przy gazie na górze się da, to po odwróceniu kanału powinno być odwrotnie]

 

A na pokrętle ustawić? Tez masz proporcjonalny.

 

(mały sarkazm- "być odwrotnie" , czyli przy gazie na dole się nie dać :devil: )

Link to comment
Share on other sites

Rewers na 1 kanale odwraca tylko gaz. Właśnie po to zrobiłem rewers, żeby i butterfly i gaz był na 0% na górze. Normalnie mam gaz na 0% na dole i gdy przełączę pstryczek otwierają się na maksa klapy, a powinny być wtedy schowane. Na pokrętle bez problemu mogę zrobić np. silnik, a butterfly na drążku, jednak wolał bym tak jak pisałem. Chodzi o to żeby zrobić rewers na butterflyu tylko nie wiem jak?

Link to comment
Share on other sites

Rewers na 1 kanale odwraca tylko gaz. Właśnie po to zrobiłem rewers, żeby i butterfly i gaz był na 0% na górze. Normalnie mam gaz na 0% na dole i gdy przełączę pstryczek otwierają się na maksa klapy, a powinny być wtedy schowane. Na pokrętle bez problemu mogę zrobić np. silnik, a butterfly na drążku, jednak wolał bym tak jak pisałem. Chodzi o to żeby zrobić rewers na butterflyu tylko nie wiem jak?

Zostaw gaz na drażku, a "motylka" przełącz na ten potencjometr na górze i już masz obie funkcje niezależne i proporcjonalne.

To co opisujesz, to taki niestety standard w MX-16. Przy funkcji "Motor" z innym parametrem niż "brak silnika" połowa drążka jest automatycznie przypisywana do hamulców. Zgodnie z założeniem, że skoro wyłączyłeś silnik, to będziesz chciał hamować.

:wink:

 

Dlatego ustaw: Brak silnika w ustawieniach głównych - co da ci 100% zakresu na kanał gazu (wiem, że to trochę głupie) a mikser "motylka" podepnij pod potencjometr.

Link to comment
Share on other sites

Gdybym w ustawieniach głównych zmienił z brak silnika na coś innego to zniknęły by mi niektóre miksery - akurat te potrzebne do butterflya, tam muszę mieć ustawione w tym przypadku chyba na"No", czyli brak silnika. Takie opcja jak madrian piszesz z np. motylkiem na potencjometrze - nie jest problemem w ustawieniu. Jednak wolał bym tak jak pisałem, aby drążek gazu był przypisany do silnika, a po przełączeniu pstryczka, do motylka. Mogę to ustawić tylko jest ten problem z "reversem" na butterflyu.

Link to comment
Share on other sites

Na początku zaznaczę, że nie ustawiałem tego w MX 16, ale czytając Michau twój opis mam dwie wątpliwości:

Piszesz że rewers na kanale 1 odwraca tylko działanie silnika. I tak powinno być, przecież na kanale 1 jest silnik. Rewers powinieneś załozyć na mikserze do hamulców (procenty nie na plus, tylko na minus)

Jeśli tak się nie da, to może trzeba zamienić prawe z lewym skrzydłem w odbiorniku i dać rewersy na serwach lotek i klap.

 

I jeszcze jedno: nie wiem czy tak się da, ale czy przełącznikiem nie powinieneś zmieniać funkcji "z silnikiem" na "bez silnika", a nie tak jak Ty - przełączać mikserów.

 

Być może moje wątpliwości wynikają z tego, że niezbyt dokładnie opisałeś, jak to programujesz, ale może Cię na coś naprowadzą.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie, w sumie to potrzebuje zrobić rewers na butterflyu. Z tym, że rewers kanału 1 odwraca tylko działanie silnika, pisałem dlatego, że mam ustawiony wolny mikser: kanał 1-->kanał 1, wymagany do tego aby na pstryku przełączać między silnik działający, a tym żeby się nie uruchamiał. Procenty na minus nic nie dają, oprócz tego, że klapy idą w górę a nie w dół itd. Zmiana gniazd lotek miejscami w odbiorniku nic nie da. Chodzi o to, żeby jak mam, nazwijmy to fazą 1, pstryczek na 0, to ma chodzić silnik, butterfly nie, faza 2-przełączam pstryczek na 1, ma chodzić butterfly, silnik nie. Mam to zrobione tak: normalnie chodzi tylko silnik, na drążku od dołu do góry, przełączając pstryczek, podczas gdy drążek jest na dole, od razu mi się klapy otwierają na ful, a wszystko powinno być schowane. Chodzi o to żeby punkt gdzie silnik jest wyłączony, a po przełączeniu butterfly schowany, był w jednym miejscu, tj. na dole. Ale namieszałem... :roll:

Link to comment
Share on other sites

No i zmusiłeś mnie do przeczytania instrukcji do MX16s.

Faktycznie predefiniowany mikser (właściwie miksery) do butterfly pozwala tylko na okeślenie procentowego wychylenia lotek i oddzielnie klap.

Jedynym rozwiązaniem, jakie widzę, to stworzenie dwóch własnych mikserów miksujących kanał C1 z lotkami i C1 z klapami. w takim "free mixer" mozna już wszystko ustawić wedle woli.

Link to comment
Share on other sites

Wlasnie znalazlem, tylko ze czytam i nie rozumiem co autor napisal.

 

Tak to mniej wiecej wyglada:

 

"Wystarczy ustawic serwa za pomoca sub-trim odwrotnie, przeciwnie do miksera AF (skrot od hamulcow, klapolotek)>XX, przywracajac w ten sposob pozycje serw do neutrum, kiedy drazek gazu jest sciagniety."

 

 

Nic mi to nie mowi. Moze zapytam jakiegos francuskojezycznego modelarza, to mi moze troche wiecej informacji z tego zdania wyciagnie.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.