Michau Posted January 19, 2010 Share Posted January 19, 2010 Gdy ustawiam batterfly`a i silnik na jednym drążku nie mogę zrobić, tak aby silnik był wyłączony i hamulce były schowane gdy drążek jest na dole. Robię to tak jak w instrukcji, za pomocą wolnego miksera. Ustawienie obu tych funkcji wyłączonych (silnik nie pracuje, hamulce schowane) na górze (od siebie) nie jest problemem, wystarczy revers silnika, przełączanie z jednej funkcji do drugiej odbywa się za pomocą przełącznika. Jednak nie sposób mi ustawić tego tak, jak chce, tj. silnik wyłączony na dole i butterfly schowany na dole. Robił ktoś to może u siebie w ten sposób? Czekam na odp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
meloow Posted January 19, 2010 Share Posted January 19, 2010 takie ustawienie jak masz to raczej do szybowca a nie motoszybowca może użyj jakiegoś innego kanału (pstryczka, suwaka) i na nim pomiksuj kanały lotek i klap. PS. nie rozumiem dlaczego chcesz mieć na zero gazu uruchamiany hamulec czyżbyś cały czas chciał latać na 100% gazu ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michau Posted January 19, 2010 Author Share Posted January 19, 2010 No właśnie, nie chce mieć na 100% gazu - uruchamianego hamulca, chce aby silnik na 0% i butterfly na 0% był na dole drążka i przełączanie między tymi funkcjami za pomocą pstryczka. Chce mieć po prostu w pełni proporcjonalne sterowanie butterflyem i silnikiem. Gdy przełączam na butterflya silnik nie ma prawa chodzić. W instrukcji jest to opisane tylko, że gaz na zero i butterfly na 0% jest na górze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barlu Posted January 19, 2010 Share Posted January 19, 2010 Rewers na gazie próbowałeś? [skoro przy gazie na górze się da, to po odwróceniu kanału powinno być odwrotnie] A na pokrętle ustawić? Tez masz proporcjonalny. (mały sarkazm- "być odwrotnie" , czyli przy gazie na dole się nie dać :devil: ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michau Posted January 19, 2010 Author Share Posted January 19, 2010 Rewers na 1 kanale odwraca tylko gaz. Właśnie po to zrobiłem rewers, żeby i butterfly i gaz był na 0% na górze. Normalnie mam gaz na 0% na dole i gdy przełączę pstryczek otwierają się na maksa klapy, a powinny być wtedy schowane. Na pokrętle bez problemu mogę zrobić np. silnik, a butterfly na drążku, jednak wolał bym tak jak pisałem. Chodzi o to żeby zrobić rewers na butterflyu tylko nie wiem jak? Link to comment Share on other sites More sharing options...
madrian Posted January 19, 2010 Share Posted January 19, 2010 Rewers na 1 kanale odwraca tylko gaz. Właśnie po to zrobiłem rewers, żeby i butterfly i gaz był na 0% na górze. Normalnie mam gaz na 0% na dole i gdy przełączę pstryczek otwierają się na maksa klapy, a powinny być wtedy schowane. Na pokrętle bez problemu mogę zrobić np. silnik, a butterfly na drążku, jednak wolał bym tak jak pisałem. Chodzi o to żeby zrobić rewers na butterflyu tylko nie wiem jak? Zostaw gaz na drażku, a "motylka" przełącz na ten potencjometr na górze i już masz obie funkcje niezależne i proporcjonalne. To co opisujesz, to taki niestety standard w MX-16. Przy funkcji "Motor" z innym parametrem niż "brak silnika" połowa drążka jest automatycznie przypisywana do hamulców. Zgodnie z założeniem, że skoro wyłączyłeś silnik, to będziesz chciał hamować. :wink: Dlatego ustaw: Brak silnika w ustawieniach głównych - co da ci 100% zakresu na kanał gazu (wiem, że to trochę głupie) a mikser "motylka" podepnij pod potencjometr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michau Posted January 20, 2010 Author Share Posted January 20, 2010 Gdybym w ustawieniach głównych zmienił z brak silnika na coś innego to zniknęły by mi niektóre miksery - akurat te potrzebne do butterflya, tam muszę mieć ustawione w tym przypadku chyba na"No", czyli brak silnika. Takie opcja jak madrian piszesz z np. motylkiem na potencjometrze - nie jest problemem w ustawieniu. Jednak wolał bym tak jak pisałem, aby drążek gazu był przypisany do silnika, a po przełączeniu pstryczka, do motylka. Mogę to ustawić tylko jest ten problem z "reversem" na butterflyu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zzradek Posted January 20, 2010 Share Posted January 20, 2010 Na początku zaznaczę, że nie ustawiałem tego w MX 16, ale czytając Michau twój opis mam dwie wątpliwości: Piszesz że rewers na kanale 1 odwraca tylko działanie silnika. I tak powinno być, przecież na kanale 1 jest silnik. Rewers powinieneś załozyć na mikserze do hamulców (procenty nie na plus, tylko na minus) Jeśli tak się nie da, to może trzeba zamienić prawe z lewym skrzydłem w odbiorniku i dać rewersy na serwach lotek i klap. I jeszcze jedno: nie wiem czy tak się da, ale czy przełącznikiem nie powinieneś zmieniać funkcji "z silnikiem" na "bez silnika", a nie tak jak Ty - przełączać mikserów. Być może moje wątpliwości wynikają z tego, że niezbyt dokładnie opisałeś, jak to programujesz, ale może Cię na coś naprowadzą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michau Posted January 20, 2010 Author Share Posted January 20, 2010 No właśnie, w sumie to potrzebuje zrobić rewers na butterflyu. Z tym, że rewers kanału 1 odwraca tylko działanie silnika, pisałem dlatego, że mam ustawiony wolny mikser: kanał 1-->kanał 1, wymagany do tego aby na pstryku przełączać między silnik działający, a tym żeby się nie uruchamiał. Procenty na minus nic nie dają, oprócz tego, że klapy idą w górę a nie w dół itd. Zmiana gniazd lotek miejscami w odbiorniku nic nie da. Chodzi o to, żeby jak mam, nazwijmy to fazą 1, pstryczek na 0, to ma chodzić silnik, butterfly nie, faza 2-przełączam pstryczek na 1, ma chodzić butterfly, silnik nie. Mam to zrobione tak: normalnie chodzi tylko silnik, na drążku od dołu do góry, przełączając pstryczek, podczas gdy drążek jest na dole, od razu mi się klapy otwierają na ful, a wszystko powinno być schowane. Chodzi o to żeby punkt gdzie silnik jest wyłączony, a po przełączeniu butterfly schowany, był w jednym miejscu, tj. na dole. Ale namieszałem... :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
zzradek Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 No i zmusiłeś mnie do przeczytania instrukcji do MX16s. Faktycznie predefiniowany mikser (właściwie miksery) do butterfly pozwala tylko na okeślenie procentowego wychylenia lotek i oddzielnie klap. Jedynym rozwiązaniem, jakie widzę, to stworzenie dwóch własnych mikserów miksujących kanał C1 z lotkami i C1 z klapami. w takim "free mixer" mozna już wszystko ustawić wedle woli. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtek-a Posted January 21, 2010 Share Posted January 21, 2010 W ktorms z czasopism modelarskich, chyba w Modele Magazine czytalem jak to zrobic. Na razie nie znalazlem. Jak sie dokopie i rozkminie to dam znac. Wojtek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michau Posted January 22, 2010 Author Share Posted January 22, 2010 Aha, no to fajnie. Jak byś się dokopał, to był bym wdzięczny. :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtek-a Posted January 22, 2010 Share Posted January 22, 2010 Wlasnie znalazlem, tylko ze czytam i nie rozumiem co autor napisal. Tak to mniej wiecej wyglada: "Wystarczy ustawic serwa za pomoca sub-trim odwrotnie, przeciwnie do miksera AF (skrot od hamulcow, klapolotek)>XX, przywracajac w ten sposob pozycje serw do neutrum, kiedy drazek gazu jest sciagniety." Nic mi to nie mowi. Moze zapytam jakiegos francuskojezycznego modelarza, to mi moze troche wiecej informacji z tego zdania wyciagnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.