Rob Mc Fly Opublikowano 31 Stycznia 2010 Opublikowano 31 Stycznia 2010 Co powiesz Bartku na takie koła ? :roll:
Irek M Opublikowano 31 Stycznia 2010 Opublikowano 31 Stycznia 2010 Robert - te koła również są ciężkie. Skorpion też ma je na stanie ale chyba trochę większe. W sussex... i w williambross...są najróżniejsze średnice ja posiadam aż 4 różne ale ciągnie mnie do tych szprychowych.
baxter12 Opublikowano 1 Lutego 2010 Autor Opublikowano 1 Lutego 2010 Co powiesz Bartku na takie koła ? :roll: Noo, ładne, i cena trochę przyjemniejsza. Penie je wezmę. A na razie będe się zozgladał. Może ktos mi wytoczy takie kólka. baxter P.S. A jak się Wam podoba nowy ster kierunku?
Rob Mc Fly Opublikowano 1 Lutego 2010 Opublikowano 1 Lutego 2010 Ładniusi :mrgreen: . Ster wysokości zrobisz podobnie?
Irek M Opublikowano 1 Lutego 2010 Opublikowano 1 Lutego 2010 Tu masz ceny u żródła http://www.williamsbrothersmodelproducts.com/rc.html a tu ceny z Angli http://www.sussex-model-centre.co.uk/shopdisplayproducts.asp?Search=Yes&sppp=12 Jednak - jak pisałem - są to stosunkowo ciężkie koła, para 110mm wazy 195g. Przy elektryku może mieć to znaczenie. Jeśli sam chcesz zrobić to na stronie http://www.aerodromerc.com/ jest opisane i pokazane jak to zrobić, wystarczy wejsc w instrukcję manualną dowolnie wybranego modelu.
baxter12 Opublikowano 1 Lutego 2010 Autor Opublikowano 1 Lutego 2010 Dziekuje Fokker, instrukcja super. Zastanawiam się teraz z czego oponę zrobić. A może felge da się utoczyć z ertolanu. To znaczy samą obręcz, i piastę, a resztę z drutu dorobić. Ster wysokości też tak chcę stuningować, bardziej mi się to podoba, no i konstrukcja płytowa to takie ... hmm.. prostactwo.. baxter
Szwarc Opublikowano 1 Lutego 2010 Opublikowano 1 Lutego 2010 Witaj. Może przyda ci się na coś taki rysunek z książki W. Schiera. Tu koła wykonuje się z dwu tarcz z przezroczystego materiału a szprychy rysuje od wewnątrz czarnym lakierem np. przy pomocy grafionu. Felga z balsy sklejki itp. Oponkę można zrobic z gumowego wężyka lub z czego tam chcesz. Pozdrawiam i życzę wiele satysfakcji z wykonywanego modelu
Irek M Opublikowano 1 Lutego 2010 Opublikowano 1 Lutego 2010 Opona to taka pianka - wyleciała mi z gowy jej nazwa. Jest w różnych średnicach pełna w środku.
baxter12 Opublikowano 2 Lutego 2010 Autor Opublikowano 2 Lutego 2010 Chwile udało mi się pogrzebać przy Elderku. Wyrzeźbiłem pseudo osłonę silnika. Teraz czas zabrać się za skrzydła. Nie mam jeszcze niestety materiału na bagnet. Może jutro uda mi się pobiegać po sklepach i coś wyszukać. Muszę nabyć jeszcze zawiasy sterów, bo skończyły mi się. W zestwie dali co prawda ale z włókniny, ja wolę jednak z tworzywa. Zawsze można rozłączyć do oklejania. Na początek szczegół mocowania stateczników. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3682 No i "osłona" silnika. Jeszcze w stanie póobrobionym. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3683 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3684 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3685 Baxter
baxter12 Opublikowano 3 Lutego 2010 Autor Opublikowano 3 Lutego 2010 Szykuje się powoli do robienia skrzydeł, ponieważ maja być dzielone, poszedłem na miasto, celem wyszukania cegoś na bagnet. Bez powodzenia. Jedynie znalazłem w modelarskim pręt węglowy fi 5mm i pasującą do niego rurkę alminiową fi6, niby dość sztywne. Jak dam 3 sztuki w skrzydła to wytrzyma? Jutro biorę się za dokończenie stateczników. Jak zrobię skrzydła, to będę rozmieszczał wyposażenie, mocował motor i wstępnie wyważał całe ustrojstwo. Baxter
Irek M Opublikowano 3 Lutego 2010 Opublikowano 3 Lutego 2010 Ja robiłbym nie dzielone skrzydło. Z dzielonym mam kupę problemów w Pfalz'u. Tam jest bagnet - pręt węglowy 5mm dwie sztuki. Wytrzymuje ale teraz nie dzieliłbym skrzydła lub dał o wiekszej średnicy bagnet. Więc pręt 5mm x2 jest w modelu o rozp ok 180cm i wadze 3,3kg - u ciebie powinien bez problemu wytrzymać.
Osa Opublikowano 3 Lutego 2010 Opublikowano 3 Lutego 2010 Opona to taka pianka - wyleciała mi z gowy jej nazwa. Jest w różnych średnicach pełna w środku. Czy to może o sznur neoprenowy chodzi?
Irek M Opublikowano 3 Lutego 2010 Opublikowano 3 Lutego 2010 Czy to może o sznur neoprenowy chodzi? To chyba dokładnie to :mrgreen:
baxter12 Opublikowano 22 Lutego 2010 Autor Opublikowano 22 Lutego 2010 Trochę udało mi sie popchnąć do przodu. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3996 I przekonstruowane stateczniki... http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3997 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3998 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3999 Baxter
baxter12 Opublikowano 23 Marca 2010 Autor Opublikowano 23 Marca 2010 Poniewaz Elder poległ przygnieciony szafą. I to tak dokładnie, że nie nadaje sie do odbudowy, postanowiłem zbudować raz jeszcze... Po przemyśleniu i podliczeniu oszczędności postanowiłem kupić KIT Vicomte, sporo tańszy, i nieco mniejszy i lżejszy. Wykonanie odbiega od Eldera, no ale cóż, za to cena jest śmieszna. Tak więc kilka fotek z budowy Vicomte 1915. http://pfmrc.eu/album_thumbnail.php?pic_id=4419 http://pfmrc.eu/album_thumbnail.php?pic_id=4418 Ciąg dalszy nastąpi baxter
Irek M Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 Czy lżejszy? Czy mniejszy? Mój miał prawie 170cm rozp; masa do lotu 2,5 kg, a z pływakami nawet 3,3 kg :rotfl: Fotki nie otwierają się więc nie widzę ale już teraz pomyśl o ewentualnej zmianie przodu bo w oryginale sprawia wrażenie ...krowy. Znaczy sama maska silnika małej średnicy, a kadłub dużo szerszy i wyższy - mnie to sie bardzo nie podobało. Ale latał extra - najpierw na silniku OS 46LA potem na FS 61.
baxter12 Opublikowano 23 Marca 2010 Autor Opublikowano 23 Marca 2010 jescze nie przymoierzałem przodu, jak bedzie brzydki to zmodyfikuję. W elderze też zmieniłem, albowiem mnie się nie podobił.. W opisie napisano że sama skorupa ma ważyć 800g, do tego silnik elektryczny, akumulatorki 3000mAh. Nie wiem jakie serwa wsadzić, czy 9g starczą czy 20g kupić. W elderze planowałem 39g, ale do tego wydają mi się za duże. Aha no i lotki musze wyciąć i zastanawiam się czy krawędziowe, czy normalne, na końcu płata. baxter
Irek M Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 W moim były - lotki - na końcu płata. Wydawały się trochę za małe, może tak i było bo w połączeniu ze wzniosem płata i chyba ich małą powierzchnią - model reagował jak ...krowa :rotfl: Natowiast lekkie zmiksowanie lotek z kierunkiem uczyniło z niego prawdziwego szatana przestworzy :devil: W moim wszystkie serwa to standardy HS 400 coś tam. A tu jeden z filmików z lotu:
baxter12 Opublikowano 23 Marca 2010 Autor Opublikowano 23 Marca 2010 Widzę że ten twój trochę ciężki był na dziób, czy to kwestia mocowania podwozia? baxter
Irek M Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 Mówisz o kapotowaniu? To nie cieżar tylko zgięte tylne druty podwozia. Powodowało to przesunięcie osi do tyłu i w efekcie kapotaż. EDIT: tu jest jego pierwsze lądowanie w historii ;D http://video.google.pl/videoplay?docid=-3402706826199799494&ei=rjepS6i0M4-M2ALUyeXuDA&q=Vicomte&hl=pl#docid=-4924643926716513983 a tu kolejne typowe - gdy podwozie było proste: http://video.google.pl/videoplay?docid=-3402706826199799494&ei=UzmpS8agOZaM2ALL1pCFDQ&q=Vicomte&hl=pl#
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.