Skocz do zawartości

Elder 40 Top Flite Konwersja


baxter12

Rekomendowane odpowiedzi

Tu masz ceny u żródła

http://www.williamsbrothersmodelproducts.com/rc.html

a tu ceny z Angli

http://www.sussex-model-centre.co.uk/shopdisplayproducts.asp?Search=Yes&sppp=12

 

Jednak - jak pisałem - są to stosunkowo ciężkie koła, para 110mm wazy 195g. Przy elektryku może mieć to znaczenie. Jeśli sam chcesz zrobić to na stronie

http://www.aerodromerc.com/ jest opisane i pokazane jak to zrobić, wystarczy wejsc w instrukcję manualną dowolnie wybranego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje Fokker, instrukcja super. Zastanawiam się teraz z czego oponę zrobić. A może felge da się utoczyć z ertolanu. To znaczy samą obręcz, i piastę, a resztę z drutu dorobić.

 

Ster wysokości też tak chcę stuningować, bardziej mi się to podoba, no i konstrukcja płytowa to takie ... hmm.. prostactwo..

 

baxter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Może przyda ci się na coś taki rysunek z książki W. Schiera. Tu koła wykonuje się z dwu tarcz z przezroczystego materiału a szprychy rysuje od wewnątrz czarnym lakierem np. przy pomocy grafionu. Felga z balsy sklejki itp. Oponkę można zrobic z gumowego wężyka lub z czego tam chcesz.

Dołączona grafika

Pozdrawiam i życzę wiele satysfakcji z wykonywanego modelu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwile udało mi się pogrzebać przy Elderku. Wyrzeźbiłem pseudo osłonę silnika. Teraz czas zabrać się za skrzydła. Nie mam jeszcze niestety materiału na bagnet. Może jutro uda mi się pobiegać po sklepach i coś wyszukać. Muszę nabyć jeszcze zawiasy sterów, bo skończyły mi się. W zestwie dali co prawda ale z włókniny, ja wolę jednak z tworzywa. Zawsze można rozłączyć do oklejania. Na początek szczegół mocowania stateczników.

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3682

No i "osłona" silnika. Jeszcze w stanie póobrobionym.

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3683

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3684

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3685

 

Baxter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szykuje się powoli do robienia skrzydeł, ponieważ maja być dzielone, poszedłem na miasto, celem wyszukania cegoś na bagnet. Bez powodzenia. Jedynie znalazłem w modelarskim pręt węglowy fi 5mm i pasującą do niego rurkę alminiową fi6, niby dość sztywne. Jak dam 3 sztuki w skrzydła to wytrzyma? Jutro biorę się za dokończenie stateczników. Jak zrobię skrzydła, to będę rozmieszczał wyposażenie, mocował motor i wstępnie wyważał całe ustrojstwo.

 

Baxter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłbym nie dzielone skrzydło. Z dzielonym mam kupę problemów w Pfalz'u. Tam jest bagnet - pręt węglowy 5mm dwie sztuki. Wytrzymuje ale teraz nie dzieliłbym skrzydła lub dał o wiekszej średnicy bagnet. Więc pręt 5mm x2 jest w modelu o rozp ok 180cm i wadze 3,3kg - u ciebie powinien bez problemu wytrzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Poniewaz Elder poległ przygnieciony szafą. I to tak dokładnie, że nie nadaje sie do odbudowy, postanowiłem zbudować raz jeszcze...

Po przemyśleniu i podliczeniu oszczędności postanowiłem kupić KIT Vicomte, sporo tańszy, i nieco mniejszy i lżejszy.

Wykonanie odbiega od Eldera, no ale cóż, za to cena jest śmieszna.

Tak więc kilka fotek z budowy Vicomte 1915.

 

http://pfmrc.eu/album_thumbnail.php?pic_id=4419

http://pfmrc.eu/album_thumbnail.php?pic_id=4418

 

Ciąg dalszy nastąpi

 

baxter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy lżejszy? Czy mniejszy? Mój miał prawie 170cm rozp; masa do lotu 2,5 kg, a z pływakami nawet 3,3 kg :rotfl:

Fotki nie otwierają się więc nie widzę ale już teraz pomyśl o ewentualnej zmianie przodu bo w oryginale sprawia wrażenie ...krowy. Znaczy sama maska silnika małej średnicy, a kadłub dużo szerszy i wyższy - mnie to sie bardzo nie podobało. Ale latał extra - najpierw na silniku OS 46LA potem na FS 61.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jescze nie przymoierzałem przodu, jak bedzie brzydki to zmodyfikuję. W elderze też zmieniłem, albowiem mnie się nie podobił..

 

W opisie napisano że sama skorupa ma ważyć 800g, do tego silnik elektryczny, akumulatorki 3000mAh.

Nie wiem jakie serwa wsadzić, czy 9g starczą czy 20g kupić. W elderze planowałem 39g, ale do tego wydają mi się za duże.

Aha no i lotki musze wyciąć i zastanawiam się czy krawędziowe, czy normalne, na końcu płata.

 

baxter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim były - lotki - na końcu płata. Wydawały się trochę za małe, może tak i było bo w połączeniu ze wzniosem płata i chyba ich małą powierzchnią - model reagował jak ...krowa :rotfl: Natowiast lekkie zmiksowanie lotek z kierunkiem uczyniło z niego prawdziwego szatana przestworzy :devil: W moim wszystkie serwa to standardy HS 400 coś tam. A tu jeden z filmików z lotu:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz o kapotowaniu? To nie cieżar tylko zgięte tylne druty podwozia. Powodowało to przesunięcie osi do tyłu i w efekcie kapotaż.

 

EDIT: tu jest jego pierwsze lądowanie w historii ;D

http://video.google.pl/videoplay?docid=-3402706826199799494&ei=rjepS6i0M4-M2ALUyeXuDA&q=Vicomte&hl=pl#docid=-4924643926716513983

 

a tu kolejne typowe - gdy podwozie było proste:

http://video.google.pl/videoplay?docid=-3402706826199799494&ei=UzmpS8agOZaM2ALL1pCFDQ&q=Vicomte&hl=pl#

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.