Marek:D Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Marek, ja bym powycinał co drugie żebro od dźwigara do tyłu pozostawiając półżebra pod kesonem, natomiast listwę spływu przedłużyłbym do żebra przykadłubowego.Można i tak, lepiej byłoby mocować zawiasy do żebra mniej wyażurowanego. Ale jeżeli Krzysiek ma trochę zapału i chęci to może też zrobić coś w tym stylu: Uploaded with ImageShack.us Tak robię w swoim nowym modelu. Kreski w środku oznaczają kierunek włókien balsy. W takiej konfiguracji jest to zarówno wytrzymałe jak i lekkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 . Posprzedawałem wszystko co spalinowe (silniki, wyposażenie do spalin) ale może zrobię sobie Funtanę 1400 elektro bo wygląda na to że warto. Oj warto każdy model tej wielkości zrobić na elektro sam sie przekonałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kylorc Opublikowano 30 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2010 Całkiem fajna dyskusja na temet mojej konstrukcji się rozwinęła, oby tak dalej. Jeżlei chodzi o odchudzenie skrzydeł to w weekend zabieram się do odchudzania najpierw wywalę co drugą końcówkę żeber tak jak radzi Sławek, a i w między czasie postaram się odchudzić pozostałe. Nastepnym problemem jest bagnet do skrzydła. Zastanawiam się nad rurą węglową 14mm co wy na to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 30 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2010 Ja w swojej Katanie 1400 miałem węglową 14mm ale to drogie rozwiązanie. Moze wystarczyła by 12mm, w mniejszej Funtanie 125cm mam 10mm -węglową i wystarcza spokojowo ( udowodniło to dwóch oblatywaczy) EDIT: poniżej render skrzydła mojej funtany-wersja rozwojowa. Okazało się że lipowo balsowy dźwigar i spływ jest wystarczający. Żebro przykadłubowe i końcowe jest ze sklejki lipowobalsowej ( dlatego sklejkowe bo są tam mocowane nakrętki kłowe do przykręcania wingletów) . Wersja ostateczna pozbawiona jest wykrzyżowań , pokrycie to balsa 1,5mm. Jest lekko i bardzo sztywno. Jak będziesz chciał więcej materiałów na temat tego skrzydła to mogę Ci wysłać link na PW , gdybym podał tu zapewne nie spodobało by się to paru osobom. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kylorc Opublikowano 4 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2010 Bardzo fajnie wyglada to skrzydło. Jak pan może to proszę o jakąś informację na PW. Za namową szanownych kolegów odchudziłem trochę skrzydła: To wywaliłem: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kylorc Opublikowano 12 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 Sorry że tak post pod postem. Dalsza część prac to robienie kieszeni na bagnet, niestety ze względów finansowych bagnetem jest rura węglowa 10mm. i oklejanie skrzydeł balsą czyli keson: Wybrałem już malowanie na 80% będzie wyglądała tak, no chyba, że mnie przekonacie do jakiegoś innego. PS. jaką folją oklejić spód modelu ( może złota transparentna) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 Witam . Pewny jesteś , że rura 10 mm wytrzyma . W moim modelu złożyła się przy pierwszej agresywnie wykonanej figurze . ( Rura pochodziła z Katany Artexu) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kylorc Opublikowano 13 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 No mam pewne wątpliwości ale ta rura ma dość grubą ściankę bo 2mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kylorc Opublikowano 23 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.e-fliterc.com/ProdInfo/Gallery/EFL2475-Act14.jpg&imgrefurl=http://www.e-fliterc.com/Products/Default.aspx%3FProdID%3DEFL2475&usg=__99OibDYBjksKlDvMdNFeuBRhjK0=&h=450&w=450&sz=29&hl=pl&start=0&zoom=1&tbnid=iaMhab04n4mLeM:&tbnh=137&tbnw=157&prev=/images%3Fq%3DExtra%2B260%2B3D%2B480%2BARF%26um%3D1%26hl%3Dpl%26client%3Dfirefox-a%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26biw%3D1280%26bih%3D840%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=593&vpy=206&dur=807&hovh=225&hovw=225&tx=101&ty=105&ei=A2sTTeSyD4Wa8QOhgv2CBw&oei=A2sTTeSyD4Wa8QOhgv2CBw&esq=1&page=1&ndsp=35&ved=1t:429,r:10,s:0 Co myślicie o takim ażurowaniu skrzydła jak w modelu z linku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 Szczerze? Bez sensu, chyba że kesony zrobiłeś z twardej balsy. Wycięcie tych ażurów ujmie Ci wagi z całości może z 5-10g . Przerabiałem takie akcje u siebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredzio Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 Krzysiu źle masz zrobione mocowanie rury w skrzydle. Pochwa jest fajnie wklejona, ale niestety osadzona w cieniutkich żeberkach. Żeby to miało sens, to to sklejkowe wzmocnienie powinno być przedłużone do dźwigarów i na nie przenosić siły pochodzące od rury. Tak, jak to jest teraz zrobione to się poskłada przy pierwszym ostrzejszym zaciągnięciu wysokości przy większej prędkości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 .. Żeby to miało sens, to to sklejkowe wzmocnienie powinno być przedłużone do dźwigarów i na nie przenosić siły pochodzące od rury. Tak, jak to jest teraz zrobione to się poskłada przy pierwszym ostrzejszym zaciągnięciu wysokości przy większej prędkości. Dokładnie tak jak piszesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kylorc Opublikowano 28 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Za waszą poradą poprawiłem mocowanie rury w skrzydle: Dalsze prace to lotki i oklejanie skrzydła: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredzio Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Czy ja dobrze widzę, że nie przeciągnąłeś wzmocnienia mocowania rury do dźwigara? Tak jak to teraz zrobiłeś to jedynie zwiększyło masę skrzydła, bo słabe punkty pozostały dokładnie w tym samym miejscu. Rura jak i jej pochwa pracuje w skrzydle głównie w pionie. Podpieranie rury z boku tutaj niewiele daje.Najsensowniejsze było przyklejenie kawałkiem drewna istniejące wzmocnienia do dźwigara. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek:D Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Dokładnie, fredzio ma rację. Ja osobiście tak staram się projektować modele, żeby rura była między dźwigarami - wtedy jest najprościej. Oprócz kawałka sklejki który na końcówkach spaja dźwigary z rurą, wstawki pomiędzy rurą a dźwigarem dodatkowo ją usztywniają. Mówi się trudno i przy następnym modelu tego błędu nie popełnisz, miejmy nadzieję, że się nie rozleci Tak najprościej mówiąc np. przy beczce rura "chciałaby" wyjść ze skrzydła, ponieważ skrzydło stawia niemały opór powietrzu. Wtedy Twoje pionowe klocki opierają się na kesonach, a nie dźwigarach co byłoby najmocniejsze. Zwróć uwagę jak zrobił to budowniczy owego modelu(lekkiej katany, na której się wzorujesz): Zwróć uwagę na ułożenie włókien wzmocnień i to, że siedzą pomiędzy dźwigarami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kylorc Opublikowano 28 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Ok już rozumiem o co wam chodzi. Faktycznie mogłem to zrobić tak jak na zdjęciu powyżej, ale teraz to już musztarda po obiedzie. Przy następnym modelu na pewno nie po pełnie tego błędu, a teraz pozostaje mi się modlić przed każdym lotem i już. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 A ja robię tak że kieszeń rury styka się z wstawkami międzydźwigarowymi , wtedy łącznik skrzydeł nie jest w stanie rozerwać żeber . Mniej więcej widać na poniższej fotce w/w sposób Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 a tak przy okazji drodzy" katanowicze"zwróccie uwagę na dzwigar spływu, on idzie przez całe skrzydło, a nie kończy się w miejscu gdzie skrzydło gwałtownie się rozszerza . Pozdrowionka dla autora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kylorc Opublikowano 10 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2011 Mam do was pytanie jakich wymiarów kupić podwozie do katany i czy warto inwestować węglowe. Jeśli tak to gdzie kupie najtaniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz K. Opublikowano 10 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2011 w www.modelemax.pl mają tanie podwozia http://www.modelemax.pl/index.php?cPath=1_31_628&sort=1a&page=2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.