Skocz do zawartości

ZASILANIE POWERBOXA BATERIAMI LiFe


pietka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panów Modelarzy

Proszę o poradę w nast sprawie. Zakupiłem płytkę managera zasilania z logo skorpiona o nazwie PoweBox rev.2.45. Niestety bez żadnych kwitów. Na płytce jest gniazdo do zworki wybierające 4 lub 5 cel i napis, że można stosować NiCd lub NiMh. Posiadam akumulatorki LiFe , które chcę zastosować jako zasilanie serw. Pytanie jest nast: Czy ten Powerbox będzie tak samo pracował z tymi LiFe i czy można je podłączyć bezpiecznie i ewentualnie jak trzeba potraktować wtedy tą zworkę? Jeśli już ktoś miał do czynienia z tym powerboxem albo może mnie oświecić co do kompatybilności poszczególnych rodzajów wymienionych wyżej aku, to proszę o pomoc. Nie jestem fachowcem od elektryki, zatem wolę zapytać mądrzejszych i bardziej doświadczonych pasjonatów.

Pozdrawiam

Piotrek JAFO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:evil:

 

A widzisz że cele są ni-cd lub ni-mh? :evil:

Zworka na 4 pakiet 4.8V Zworka na 5 pakiet 6V

 

Czyli dwie cele li-fe [6.6v] przy zworce na 5 nie powinny zniszczyć Powerboxa.

 

Aczkolwiek jak z ich rozładowaniem, nie wiem.

Ryzykujesz. (jak wszyscy, odbiegający od zaleceń)

 

Najlepiej jednak, zastosować to co producent zaleca (w twoim wypadku cele ni-cd bądź ni-mh)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wkońcu Power Box czy manager masz kilka wejsc i kilka wyjsc na serwa ?

 

Jeżeli jest zworka to 100% tylko nicd i nimh wszystkie managery i boxy które nie posiadają zworek (pinów) obsługują różne typy pakietów i ustawiają sie automatycznie lub manualnie z poziomu menu battery type.Podpięcie akusa większego niż 6V może spalic układ.Life w Twoim przypadku odpada, bo cele mają inne napięcie znamionowe czyli podobnie jak baterie AA 1,5V i akumulatorki 1,2V, więc przełączenie na pakiet rezerwowy nastąpi po osiągnięciu napięcia minimalnego dla cel nimh i nicd a nie life.

 

 

meloonik

to tyle z mojej strony ;)