Drako_27 Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Witam chciałbym przedstawić tak jak kolega , Piotr78 ,zestaw Zlina 50LS Sport jest on mniejszy od kolegi ale myślę ,że jest również ciekawą propozycją. Spróbuje przedstawić zestaw i jego wady i zalety. Model zakupiony jako zestaw ARF w sklepie http://www.rcworld.pl/product-pol-82295345-Samolot-Zlin-50-Sport.html Po rozpakowaniu pudełka i wstępnych oględzinach oceniam zestaw na 4+. Samolot ma kilka zmarszczek i fałdek na foli , które wymagają poprawy żelazkiem. Zacznę może od strony liczbowej czyli wymiary i parametry: - rozpiętość skrzydeł 1420mm - długość 1100mm - przewidywana waga do lotu 2480g Zestaw posiada prawie wszystko co potrzeba prócz kołpaka. Troszkę martwi mnie zbiornik paliwa 240ml ,nie wiem czy nie za mały. Kilka fotek zestawu: Jak widać na fotkach już trochę przy nim podłubałem wkleiłem statecznik , podwozie , ster wysokości przygotowałem do montażu. Skrzynkę silnikową za poradą Piotr78 zabezpieczyłem żywicą przed paliwem. Wyposażnie ,którę chcę do modelu użyć to : - silnik ASP ASP FS61AR - serwa Hitec HS-325HB (wcześniej chciałem tańsze sanwy ale jakoś wole troszkę lepsze) - koła już zmienione na większe gdyż model bedzie startował z trawy. Oczywiście dalsze prace będę na bieżąco opisywał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 No no prezentuje się całkiem nieźle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drako_27 Opublikowano 7 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Serwa już zamontowane , mocowanie ABS-a i snapy oraz bowdeny. I tu mam kilka pytań czy zbiornik zamontować blisko SC czy zostawić tak jak instrukcja przewiduję tak jak na dodanym zdjęciu. No i drugie pytanie czy ten zbiornik nie będzie za mały 240ml do tego silnika który chce użyć czyli asp 10cm 4-takt.? FS61AR Na koniec kilka fotek: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Zbiornik wystarczający, myślę, że nawet 200 starczyłby bez kłopotów. Proponuję nie dawać go przy SC - może być za daleko dla silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 miałem kiedyś Capa w podobnej wielkości i wadze i też na początku założyłem do niego asp fs61 latał raczej rzęsowato. O żadnych wygłupach nie było mowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drako_27 Opublikowano 7 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 To znaczy że wcisnąć 15cm taki miałem zamiar na początku tylko nie wiem czy za ciężki nie jest bo między 10cm a 15cm ASP jest 200gr różnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Ja osobiście zwariowałem i jako że luzem leżała asp 15cm ale 2T to go wsadziłem, no i miałem wyścigówkę :mrgreen: o dziwo dało się wszystko wyważyć, Cap to wszystko przeżył a jako że bawię się przedewszystkim w kombat to leży sobie i czeka na swój czas. ale myśłę że przesadziłem z napedem, pewnie 2T w graniach 7,5 cm dało by rade, 4T troche mocniejsze niż 61, ale tu jest problem bo różnica w wadze już duża Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 miałem kiedyś Capa w podobnej wielkości i wadze i też na początku założyłem do niego asp fs61 latał raczej rzęsowato. O żadnych wygłupach nie było mowy.Arku czy możesz podać jakieś szczegóły twojego Capa. Jeżeli to ma być pomocne w jakiś sposób Tomkowi to przeydałoby się wiedzieć jakie rozmiary miał dokładnie twój model, rozpietość, wagę, obciążenie powierzchni nośnej i czy wogóle można go porównywać z tym zlinem. Lot na rzęskach to lot ze znacznym niedoborem mocy. Ja uważam, że z tym asp61 nie wykona się z całą pewnością akrobacji 3D ale do tradycyjnej płynnej akrobacji takiej jak w przypadku oryginału powinno spokojnie wystarczyć. W końcu to model klasy .46 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 to model z tego tematu: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=62750&highlight=#62750 teraz dopatrzyłem się że przewidujesz troche mniejszą wagę na gotowo niż w moim capie, ale mimo wszystko asp 61 fs demonem mocy nie jest, u mnie problematyczne było nawet dynamiczne wznoszenie, ale może się mylę.Szkoda tylko podziurawić maskę pod silnik a potem stwierdzić że przydałby się ciut większy to w koncu akrobat tak więc troche dynamitu pod maską jest wskazane. W fun fly o wadze 2100 asp sprawuje się znakomicie ? więc ,może te 200-300 gram sprawi różnice i będziesz zadowolony ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drako_27 Opublikowano 7 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Kurcze teraz mam dylemat najlepiej by mięć 15cm i sprawdzić jak to będzię z tą wagą :cry: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Drako_27, Radzę zmienić te plastikowe snapy na metalowe... a modelik fajny ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek.riese Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 niestety klania sie 15cm. Zlin 50 ma szeroka maske i zasłonisz nia spora czesc smigła. Inna sprawa ze za cholere nie wsadzisz go w całosci pod maske. O 3D mozesz zapomniec. To nie model do tego. Jesli chcesz to jutro kolo 18 na gg sie odezwij to wytlumacze dlaczego. Pozdrawiam Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drako_27 Opublikowano 7 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Nie chodzi mi o schowanie silnika boję się o wyważenie z 15cm to 190g więcej niż 10cm , jak dla mnie wycięcię otworu pod silnik to nawet konieczność jeśli chodzi o chłodzenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Drako_27, Radzę zmienić te plastikowe snapy na metalowe... a modelik fajnyNie strasz. Te snapy w tym modelu napewno nie zawiodą. Natomiast trzeba je zabezpieczyć kawałkiem rurki silikonowej. Nie chodzi mi o schowanie silnika boję się o wyważenie z 15cm to 190g więcej niż 10cm , jak dla mnie wycięcię otworu pod silnik to nawet konieczność jeśli chodzi o chłodzenie. Tomek a może zrób tak. Zmontuj model, włóż serwa i wogóle wszystko co chcesz włożyć z wyjątkiem silnika i zobacz jaki ciężar jest potrzebny na przód, a potem dobierzesz silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Nie strasz troche mnie wyprzedziłeś, z doświadczenia baczną uwage nalezy poświęcić tym plastikowym zatrzaskom, mi w jednym modelu się odpieły na SW (finał wiadomy) ale rurka silikonowa załatwia sprawę, choć ja osobiście jakoś straciłem do nich zaufanie, ale obawa o plastikowe snapy jest raczej nieuzasadniona, równie dobrze metalowe mogą "zjechać" z gwintu bo przecież to tylko zwinięta blaszka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Ja tam nie mam przekonania do tych plastikowych snapów ,raz na lotnisku widziałem jak jednemu znajomemu z lotek i steru kierunku pekł dosłownie snap plastikowy, oczywiście finał wiadomy, z balsianego spaliniaka zostały wykałaczki.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 z lotek i steru kierunku pekł dosłownie snap plastikowy równocześnie :?: nie wydaje mi się, a że we wraku były pęknięte to inna para kaloszy, mogły peknąć przy uderzeniu w ziemie. Ale wracając do zlina, rozumię że z slnikiem 61 waży się dobrze i stąd obawa co bedzie z 91, z drugiej strony prościej (lżej) jest doważyć ogon niż ryjek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 Plastikowe snapy to może i się nadają ale jedynie na lotki lub kierunek, na wysokość ich nigdy nie daję. Potrafią się same otworzyć (fakt niby można ratować się rurką) lub wykleić. metalowe mogą "zjechać" z gwintu To trzeba oblutować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 metalowe mogą "zjechać" z gwintu To trzeba oblutować. Ja owijam połączenie zwykłą nicią z kroplą CA. Takie zabezpieczenie naprawdę trzyma jak.... i proste w wykonaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drako_27 Opublikowano 11 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 Witam Po dłuższych dyskusjach z kolegami doszłem do wniosku ,że 15cm do tego modelu będzie za dużo choć wyważnie ,nie byłoby trudne. Sprawdzilem to dając na łoże ciężar odpowiadający 15cm , jednak to nie ma być wyścigówka ani model 3D Silnik zamówiony i kilka drobiazgów: włącznik , SNAPY METALOWE , śmigło i świece do silnika no i paliwko na dotarcie silniczka 10CM 4-takt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.