Drako_27 Opublikowano 6 Lutego 2010 Opublikowano 6 Lutego 2010 Witam chciałbym przedstawić tak jak kolega , Piotr78 ,zestaw Zlina 50LS Sport jest on mniejszy od kolegi ale myślę ,że jest również ciekawą propozycją. Spróbuje przedstawić zestaw i jego wady i zalety. Model zakupiony jako zestaw ARF w sklepie http://www.rcworld.pl/product-pol-82295345-Samolot-Zlin-50-Sport.html Po rozpakowaniu pudełka i wstępnych oględzinach oceniam zestaw na 4+. Samolot ma kilka zmarszczek i fałdek na foli , które wymagają poprawy żelazkiem. Zacznę może od strony liczbowej czyli wymiary i parametry: - rozpiętość skrzydeł 1420mm - długość 1100mm - przewidywana waga do lotu 2480g Zestaw posiada prawie wszystko co potrzeba prócz kołpaka. Troszkę martwi mnie zbiornik paliwa 240ml ,nie wiem czy nie za mały. Kilka fotek zestawu: Jak widać na fotkach już trochę przy nim podłubałem wkleiłem statecznik , podwozie , ster wysokości przygotowałem do montażu. Skrzynkę silnikową za poradą Piotr78 zabezpieczyłem żywicą przed paliwem. Wyposażnie ,którę chcę do modelu użyć to : - silnik ASP ASP FS61AR - serwa Hitec HS-325HB (wcześniej chciałem tańsze sanwy ale jakoś wole troszkę lepsze) - koła już zmienione na większe gdyż model bedzie startował z trawy. Oczywiście dalsze prace będę na bieżąco opisywał.
Gość Anonymous Opublikowano 7 Lutego 2010 Opublikowano 7 Lutego 2010 No no prezentuje się całkiem nieźle
Drako_27 Opublikowano 7 Lutego 2010 Autor Opublikowano 7 Lutego 2010 Serwa już zamontowane , mocowanie ABS-a i snapy oraz bowdeny. I tu mam kilka pytań czy zbiornik zamontować blisko SC czy zostawić tak jak instrukcja przewiduję tak jak na dodanym zdjęciu. No i drugie pytanie czy ten zbiornik nie będzie za mały 240ml do tego silnika który chce użyć czyli asp 10cm 4-takt.? FS61AR Na koniec kilka fotek:
Marcin Opublikowano 7 Lutego 2010 Opublikowano 7 Lutego 2010 Zbiornik wystarczający, myślę, że nawet 200 starczyłby bez kłopotów. Proponuję nie dawać go przy SC - może być za daleko dla silnika.
pacek Opublikowano 7 Lutego 2010 Opublikowano 7 Lutego 2010 miałem kiedyś Capa w podobnej wielkości i wadze i też na początku założyłem do niego asp fs61 latał raczej rzęsowato. O żadnych wygłupach nie było mowy.
Drako_27 Opublikowano 7 Lutego 2010 Autor Opublikowano 7 Lutego 2010 To znaczy że wcisnąć 15cm taki miałem zamiar na początku tylko nie wiem czy za ciężki nie jest bo między 10cm a 15cm ASP jest 200gr różnicy.
pacek Opublikowano 7 Lutego 2010 Opublikowano 7 Lutego 2010 Ja osobiście zwariowałem i jako że luzem leżała asp 15cm ale 2T to go wsadziłem, no i miałem wyścigówkę :mrgreen: o dziwo dało się wszystko wyważyć, Cap to wszystko przeżył a jako że bawię się przedewszystkim w kombat to leży sobie i czeka na swój czas. ale myśłę że przesadziłem z napedem, pewnie 2T w graniach 7,5 cm dało by rade, 4T troche mocniejsze niż 61, ale tu jest problem bo różnica w wadze już duża
Gość Anonymous Opublikowano 7 Lutego 2010 Opublikowano 7 Lutego 2010 miałem kiedyś Capa w podobnej wielkości i wadze i też na początku założyłem do niego asp fs61 latał raczej rzęsowato. O żadnych wygłupach nie było mowy.Arku czy możesz podać jakieś szczegóły twojego Capa. Jeżeli to ma być pomocne w jakiś sposób Tomkowi to przeydałoby się wiedzieć jakie rozmiary miał dokładnie twój model, rozpietość, wagę, obciążenie powierzchni nośnej i czy wogóle można go porównywać z tym zlinem. Lot na rzęskach to lot ze znacznym niedoborem mocy. Ja uważam, że z tym asp61 nie wykona się z całą pewnością akrobacji 3D ale do tradycyjnej płynnej akrobacji takiej jak w przypadku oryginału powinno spokojnie wystarczyć. W końcu to model klasy .46
pacek Opublikowano 7 Lutego 2010 Opublikowano 7 Lutego 2010 to model z tego tematu: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=62750&highlight=#62750 teraz dopatrzyłem się że przewidujesz troche mniejszą wagę na gotowo niż w moim capie, ale mimo wszystko asp 61 fs demonem mocy nie jest, u mnie problematyczne było nawet dynamiczne wznoszenie, ale może się mylę.Szkoda tylko podziurawić maskę pod silnik a potem stwierdzić że przydałby się ciut większy to w koncu akrobat tak więc troche dynamitu pod maską jest wskazane. W fun fly o wadze 2100 asp sprawuje się znakomicie ? więc ,może te 200-300 gram sprawi różnice i będziesz zadowolony ?
Drako_27 Opublikowano 7 Lutego 2010 Autor Opublikowano 7 Lutego 2010 Kurcze teraz mam dylemat najlepiej by mięć 15cm i sprawdzić jak to będzię z tą wagą :cry:
Cimek Opublikowano 7 Lutego 2010 Opublikowano 7 Lutego 2010 Drako_27, Radzę zmienić te plastikowe snapy na metalowe... a modelik fajny ^^
krzysiek.riese Opublikowano 7 Lutego 2010 Opublikowano 7 Lutego 2010 niestety klania sie 15cm. Zlin 50 ma szeroka maske i zasłonisz nia spora czesc smigła. Inna sprawa ze za cholere nie wsadzisz go w całosci pod maske. O 3D mozesz zapomniec. To nie model do tego. Jesli chcesz to jutro kolo 18 na gg sie odezwij to wytlumacze dlaczego. Pozdrawiam Krzysiek
Drako_27 Opublikowano 7 Lutego 2010 Autor Opublikowano 7 Lutego 2010 Nie chodzi mi o schowanie silnika boję się o wyważenie z 15cm to 190g więcej niż 10cm , jak dla mnie wycięcię otworu pod silnik to nawet konieczność jeśli chodzi o chłodzenie.
Gość Anonymous Opublikowano 7 Lutego 2010 Opublikowano 7 Lutego 2010 Drako_27, Radzę zmienić te plastikowe snapy na metalowe... a modelik fajnyNie strasz. Te snapy w tym modelu napewno nie zawiodą. Natomiast trzeba je zabezpieczyć kawałkiem rurki silikonowej. Nie chodzi mi o schowanie silnika boję się o wyważenie z 15cm to 190g więcej niż 10cm , jak dla mnie wycięcię otworu pod silnik to nawet konieczność jeśli chodzi o chłodzenie. Tomek a może zrób tak. Zmontuj model, włóż serwa i wogóle wszystko co chcesz włożyć z wyjątkiem silnika i zobacz jaki ciężar jest potrzebny na przód, a potem dobierzesz silnik.
pacek Opublikowano 7 Lutego 2010 Opublikowano 7 Lutego 2010 Nie strasz troche mnie wyprzedziłeś, z doświadczenia baczną uwage nalezy poświęcić tym plastikowym zatrzaskom, mi w jednym modelu się odpieły na SW (finał wiadomy) ale rurka silikonowa załatwia sprawę, choć ja osobiście jakoś straciłem do nich zaufanie, ale obawa o plastikowe snapy jest raczej nieuzasadniona, równie dobrze metalowe mogą "zjechać" z gwintu bo przecież to tylko zwinięta blaszka.
Cimek Opublikowano 7 Lutego 2010 Opublikowano 7 Lutego 2010 Ja tam nie mam przekonania do tych plastikowych snapów ,raz na lotnisku widziałem jak jednemu znajomemu z lotek i steru kierunku pekł dosłownie snap plastikowy, oczywiście finał wiadomy, z balsianego spaliniaka zostały wykałaczki..
pacek Opublikowano 7 Lutego 2010 Opublikowano 7 Lutego 2010 z lotek i steru kierunku pekł dosłownie snap plastikowy równocześnie :?: nie wydaje mi się, a że we wraku były pęknięte to inna para kaloszy, mogły peknąć przy uderzeniu w ziemie. Ale wracając do zlina, rozumię że z slnikiem 61 waży się dobrze i stąd obawa co bedzie z 91, z drugiej strony prościej (lżej) jest doważyć ogon niż ryjek
Janek Opublikowano 8 Lutego 2010 Opublikowano 8 Lutego 2010 Plastikowe snapy to może i się nadają ale jedynie na lotki lub kierunek, na wysokość ich nigdy nie daję. Potrafią się same otworzyć (fakt niby można ratować się rurką) lub wykleić. metalowe mogą "zjechać" z gwintu To trzeba oblutować.
marcin133 Opublikowano 8 Lutego 2010 Opublikowano 8 Lutego 2010 metalowe mogą "zjechać" z gwintu To trzeba oblutować. Ja owijam połączenie zwykłą nicią z kroplą CA. Takie zabezpieczenie naprawdę trzyma jak.... i proste w wykonaniu.
Drako_27 Opublikowano 11 Lutego 2010 Autor Opublikowano 11 Lutego 2010 Witam Po dłuższych dyskusjach z kolegami doszłem do wniosku ,że 15cm do tego modelu będzie za dużo choć wyważnie ,nie byłoby trudne. Sprawdzilem to dając na łoże ciężar odpowiadający 15cm , jednak to nie ma być wyścigówka ani model 3D Silnik zamówiony i kilka drobiazgów: włącznik , SNAPY METALOWE , śmigło i świece do silnika no i paliwko na dotarcie silniczka 10CM 4-takt.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.