Skocz do zawartości

Zlin 50 LS Sport - COOBRA


Drako_27

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam chciałbym przedstawić tak jak kolega , Piotr78 ,zestaw Zlina 50LS Sport jest on mniejszy od kolegi ale myślę ,że jest również ciekawą propozycją. Spróbuje przedstawić zestaw i jego wady i zalety.

Model zakupiony jako zestaw ARF w sklepie http://www.rcworld.pl/product-pol-82295345-Samolot-Zlin-50-Sport.html

Po rozpakowaniu pudełka i wstępnych oględzinach oceniam zestaw na 4+. Samolot ma kilka zmarszczek i fałdek na foli , które wymagają poprawy żelazkiem.

Zacznę może od strony liczbowej czyli wymiary i parametry:

 

- rozpiętość skrzydeł 1420mm

- długość 1100mm

- przewidywana waga do lotu 2480g

 

Zestaw posiada prawie wszystko co potrzeba prócz kołpaka.

Troszkę martwi mnie zbiornik paliwa 240ml ,nie wiem czy nie za mały.

 

Kilka fotek zestawu:

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

 

Jak widać na fotkach już trochę przy nim podłubałem wkleiłem statecznik , podwozie , ster wysokości przygotowałem do montażu.

 

Skrzynkę silnikową za poradą Piotr78 zabezpieczyłem żywicą przed paliwem.

Dołączona grafika

 

 

Wyposażnie ,którę chcę do modelu użyć to :

 

- silnik ASP ASP FS61AR

- serwa Hitec HS-325HB (wcześniej chciałem tańsze sanwy ale jakoś wole troszkę lepsze)

- koła już zmienione na większe gdyż model bedzie startował z trawy.

 

Oczywiście dalsze prace będę na bieżąco opisywał.

Gość Anonymous
Opublikowano

No no prezentuje się całkiem nieźle :)

Opublikowano

Serwa już zamontowane , mocowanie ABS-a i snapy oraz bowdeny.

 

I tu mam kilka pytań czy zbiornik zamontować blisko SC czy zostawić tak jak instrukcja przewiduję tak jak na dodanym zdjęciu.

 

 

Dołączona grafika

 

No i drugie pytanie czy ten zbiornik nie będzie za mały 240ml do tego silnika który chce użyć czyli asp 10cm 4-takt.? FS61AR

 

 

Na koniec kilka fotek:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Opublikowano

Zbiornik wystarczający, myślę, że nawet 200 starczyłby bez kłopotów. Proponuję nie dawać go przy SC - może być za daleko dla silnika.

Opublikowano

miałem kiedyś Capa w podobnej wielkości i wadze i też na początku założyłem do niego asp fs61 :( latał raczej rzęsowato. O żadnych wygłupach nie było mowy.

Opublikowano

Ja osobiście zwariowałem i jako że luzem leżała asp 15cm ale 2T to go wsadziłem, no i miałem wyścigówkę :mrgreen: o dziwo dało się wszystko wyważyć, Cap to wszystko przeżył a jako że bawię się przedewszystkim w kombat to leży sobie i czeka na swój czas. ale myśłę że przesadziłem z napedem, pewnie 2T w graniach 7,5 cm dało by rade, 4T troche mocniejsze niż 61, ale tu jest problem bo różnica w wadze już duża :(

Gość Anonymous
Opublikowano

miałem kiedyś Capa w podobnej wielkości i wadze i też na początku założyłem do niego asp fs61 latał raczej rzęsowato. O żadnych wygłupach nie było mowy.

Arku czy możesz podać jakieś szczegóły twojego Capa. Jeżeli to ma być pomocne w jakiś sposób Tomkowi to przeydałoby się wiedzieć jakie rozmiary miał dokładnie twój model, rozpietość, wagę, obciążenie powierzchni nośnej i czy wogóle można go porównywać z tym zlinem. Lot na rzęskach to lot ze znacznym niedoborem mocy. Ja uważam, że z tym asp61 nie wykona się z całą pewnością akrobacji 3D ale do tradycyjnej płynnej akrobacji takiej jak w przypadku oryginału powinno spokojnie wystarczyć. W końcu to model klasy .46
Opublikowano

to model z tego tematu:

 

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=62750&highlight=#62750

 

teraz dopatrzyłem się że przewidujesz troche mniejszą wagę na gotowo niż w moim capie, ale mimo wszystko asp 61 fs demonem mocy nie jest, u mnie problematyczne było nawet dynamiczne wznoszenie, ale może się mylę.Szkoda tylko podziurawić maskę pod silnik a potem stwierdzić że przydałby się ciut większy :D to w koncu akrobat tak więc troche dynamitu pod maską jest wskazane.

 

W fun fly o wadze 2100 asp sprawuje się znakomicie ? więc ,może te 200-300 gram sprawi różnice i będziesz zadowolony ? :D

Opublikowano

niestety klania sie 15cm. Zlin 50 ma szeroka maske i zasłonisz nia spora czesc smigła. Inna sprawa ze za cholere nie wsadzisz go w całosci pod maske. O 3D mozesz zapomniec. To nie model do tego. Jesli chcesz to jutro kolo 18 na gg sie odezwij to wytlumacze dlaczego.

Pozdrawiam Krzysiek

Opublikowano

Nie chodzi mi o schowanie silnika boję się o wyważenie z 15cm to 190g więcej niż 10cm , jak dla mnie wycięcię otworu pod silnik to nawet konieczność jeśli chodzi o chłodzenie.

Gość Anonymous
Opublikowano

Drako_27, Radzę zmienić te plastikowe snapy na metalowe... a modelik fajny

Nie strasz. Te snapy w tym modelu napewno nie zawiodą. Natomiast trzeba je zabezpieczyć kawałkiem rurki silikonowej.

 

Nie chodzi mi o schowanie silnika boję się o wyważenie z 15cm to 190g więcej niż 10cm , jak dla mnie wycięcię otworu pod silnik to nawet konieczność jeśli chodzi o chłodzenie.

Tomek a może zrób tak. Zmontuj model, włóż serwa i wogóle wszystko co chcesz włożyć z wyjątkiem silnika i zobacz jaki ciężar jest potrzebny na przód, a potem dobierzesz silnik.

Opublikowano

Nie strasz

troche mnie wyprzedziłeś, z doświadczenia baczną uwage nalezy poświęcić tym plastikowym zatrzaskom, mi w jednym modelu się odpieły na SW (finał wiadomy) ale rurka silikonowa załatwia sprawę, choć ja osobiście jakoś straciłem do nich zaufanie, ale obawa o plastikowe snapy jest raczej nieuzasadniona, równie dobrze metalowe mogą "zjechać" z gwintu bo przecież to tylko zwinięta blaszka. :D

Opublikowano

Ja tam nie mam przekonania do tych plastikowych snapów ,raz na lotnisku widziałem jak jednemu znajomemu z lotek i steru kierunku pekł dosłownie snap plastikowy, oczywiście finał wiadomy, z balsianego spaliniaka zostały wykałaczki..

Opublikowano

z lotek i steru kierunku pekł dosłownie snap plastikowy

równocześnie :?: nie wydaje mi się, a że we wraku były pęknięte to inna para kaloszy, mogły peknąć przy uderzeniu w ziemie.

 

Ale wracając do zlina, rozumię że z slnikiem 61 waży się dobrze i stąd obawa co bedzie z 91, z drugiej strony prościej (lżej) jest doważyć ogon niż ryjek :D

Opublikowano

Plastikowe snapy to może i się nadają ale jedynie na lotki lub kierunek, na wysokość ich nigdy nie daję. Potrafią się same otworzyć (fakt niby można ratować się rurką) lub wykleić.

 

metalowe mogą "zjechać" z gwintu

To trzeba oblutować.

Opublikowano

 

metalowe mogą "zjechać" z gwintu

To trzeba oblutować.

Ja owijam połączenie zwykłą nicią z kroplą CA. Takie zabezpieczenie naprawdę trzyma jak.... i proste w wykonaniu.

Opublikowano

Witam

Po dłuższych dyskusjach z kolegami doszłem do wniosku ,że 15cm do tego modelu będzie za dużo choć wyważnie ,nie byłoby trudne. Sprawdzilem to dając na łoże ciężar odpowiadający 15cm , jednak to nie ma być wyścigówka ani model 3D :)

Silnik zamówiony i kilka drobiazgów: włącznik , SNAPY METALOWE , śmigło i świece do silnika no i paliwko na dotarcie silniczka 10CM 4-takt.:)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.