Konrad Opublikowano 8 Lutego 2010 Opublikowano 8 Lutego 2010 Witam W tym temacie chciałbym przedstawić relację z uzbrajania oraz lotów modelem Elegant 3D od firmy kolegi Leda_q. Zastosowane wyposażenie: -Akumulator lipo fullymax 2S 860mah -Regulator Wow RC 10A -Odbiornik Jeti Rex 5 -Silnik fioletowy Turnigy 2404 -Śmigło GWS 8x4,3 -Serwa 8g Eskay Pierwsze wrażenie po otworzeniu pudełka jest bardzo pozytywne.Wszystko jest na swoim miejscu,idealnie zapakowane.W zestawie dostajemy wszystko co potrzebne jest do złożenia modelu włącznie z takimi drobnostkami jak snapy,dźwignie czy tez koszulka termokurczliwa.Zestaw zawiera kilkanaście metrowej długości prętów węglowych,jak również płaskownik węglowy 4x1mm.Kadłub jest fabrycznie sklejony(choć miejscami trzeba poprawić-brakuje kleju),w ramach przygotowania do lotu nalezy odciąć lotki od skrzydeł,same skrzydła wkleić w stójki,wkleić ster kierunku oraz statecznik poziomy wraz ze sterem(połówki steru łączone płaskownikiem węglowym).Stójki idealnie wchodzą w wycięcia w skrzydłach,model składa się łatwo i przyjemnie.W moim egzemplarzu zawiasy wykonałem z prześroczystej taśmy klejącej(lotki) oraz dyskietek(ster kierunku i wysokości).Skrzydła wzmocnione są dość obficie prętami węglowymi,miejsca styku prętów z depronem wzmocnione są plastikowymi kółeczkami.W miejscach kłopotliwych(luzowanie się prętów) zalałem co trzeba klejem Distal.W zestawie znajduje się równiez podwozie z kołami piankowymi-niestety mało fortunnie puszczone jest ono przez dolny płat-gorszej jakości lądowanie i jest co kleić.Popychacze wykonane są bardzo fajnie z pręta węglowego fi 1mm puszczonego w przelotkach z laserowo ciętej sklejki.Końcówki popychaczy wykonałem z drutu stalowego 1mm(nie zawartego w zestawie) przyklejonego na CA (+nitka na okrętkę zalana CA). Kadłub dzięki przestrzennej konstrukcji jest niesamowicie sztywny,wszystko jest obficie wyażurowane co przyczynia się do bardzo niskiej wagi całości.Galanteria dołączona do zestawu jest bardzo dobrej jakości,w zasadzie nie ma się do czego przyczepić poza jedną fatalną rzeczą-niesamowitą kruchością zastosowanego depronu-przed oblotem musiałem dwukrotnie kleić model,a zahaczenie kołem przy bardzo delikatnym lądowaniu w bezwietrzy dzień o bruzdę śniegu skończyło się wyrwaniem goleni podwozia i kawałka dolnego płata. Mój egzemplarz ma niestety jeszcze jedną bardzo poważną wadę-lotki były fabrycznie powichrowane od pierwszego wyjęcia z pudełka(maja kształt banana)-prostowanie nad parą niewiele dało,dlatego tez model ma dość ciekawe kształty,o dziwo podczas oblotu nie wymagał jakiegokolwiek trymowania.W porównaniu do 34 Mk II po ustawieniu odpowiednich wychyleń lata odrobinę agresywniej,dzięki dużemu sterowi kierunku bardzo elegancko wychodzi nim lot nożowy.Waga mojego modelu finalnie wyniosła 210g.przy czym producent podaje w instrukcji od 190-215g.Ogólnie model moge ocenić na 6 w 10-cio punktowej skali.Na jego korzyść przemawia stosunkowo niska cena oraz to,że zestaw jest dość bogato wyposażony w galanterię(nawet z zapasem),niewiele można zarzucić również anglojęzycznej obrazkowej instrukcji składania(dla początkującego może być mało czytelna,jedynie z ciekawości przewertowałem kartki i składałem według własnego uznania i patentów,myślę że z dobrym skutkiem).Do minusów zestawu na pewno trzeba zaliczyć kruchość i delikatność depronu(pęka od samego patrzenia) oraz powichrowane elementy(w moim przypadku wszystkie 4 lotki).Model na pewno ciekawy i warty zainteresowania,choć mam pewne watpliwości czy dałbym za niego te 120zł....w mojej ocenie(ocenie spaliniarza) model jest stanowczo zbyt delikatny,co daje o sobie znać nawet w transporcie.Mam nadzieję że poniższe zdjęcia zastąpią reszte słów jakie były powinny znaleźć się w tej relacji .Zdjęcia z lotów(w powietrzu) już wkrótce.
Gość Anonymous Opublikowano 8 Lutego 2010 Opublikowano 8 Lutego 2010 mi się żadne zdjęcia nie wyświetlają :!: :?:
Ładziak Opublikowano 8 Lutego 2010 Opublikowano 8 Lutego 2010 prostowanie nad parą niewiele dało,To z wyczuciem ogrzej suszarką do włosów. Z wyczuciem!Wycięte, malowane i przechowywane w pudełku elementy często się wichrują i to jest prosty, szybki i skuteczny sposób ich prostowania. Uwaga generalna - to, co uważasz za wadę depronu, jest jego zaletą. Jest lekki, sztywny ale sprężysty. Dopiero po przekroczeniu pewnej granicy pęka lub zgina się (zapada). Ta granica leży daleko poza obciążeniami generowanymi w locie - co nas interesuje. Ty niszczysz model nieumiejętnym czy nieostrożnych obchodzeniem się i traktujesz to jako minus. Miej pretensję do siebie, a nie materiału, czy tak przyjętej koncepcji modelu. Lądowanie takim modelem kółkami na śniegu to też nieporozumienie. Widać brak obycia z tym materiałem. Brakuje mi informacji o zachowaniu się modelu w locie, jak kręci podstawowe 3D, jakie wychylenia i expo... Potwierdzam - zdjęć na razie nie widać.
Konrad Opublikowano 8 Lutego 2010 Autor Opublikowano 8 Lutego 2010 Ładziak-suszarka też jest mało skuteczna niestety,jest dobrze na chwilę,a potem wraca z powrotem.A co do depronu to nie od dzisiaj mam z nim styczność i wiem jak nalezy sie z nim obchodzić.Miałem model 34 MKII z amerykańskiego białego depronu 3mmm i był nie do zabicia,a tu sprawa ma się troszeczkę inaczej.Patryk Sokół testujący Malibu również narzekał na jego kruchość. PS.Nie bardzo wiem co zrobić ze zdjęciami aby działały,powstawiam normalne linki bo coś nie wyszło ze znacznikami
robraf Opublikowano 8 Lutego 2010 Opublikowano 8 Lutego 2010 wrzuć na fotosik i daj pełen rozmiar na forum
Patryk Sokol Opublikowano 8 Lutego 2010 Opublikowano 8 Lutego 2010 Niestety z tą sztywnością depronu od TechOne nie jest tak różowo. Jest sztywny i kruchy, bo już przy niewielkim odkształceniu pęka. Zdecydowanie większą ma tendencję do tego od Extruporu.
Ładziak Opublikowano 8 Lutego 2010 Opublikowano 8 Lutego 2010 Właśnie pogiąłem oba Extrupor szybciej się poddał, gnąc się. EPS (tak go nazywa producent) z TechOne wytrzymał większe odkształcenie, by w końcu pęknąć. Oba mają zady i walety ;-) .
jurek_jag Opublikowano 8 Lutego 2010 Opublikowano 8 Lutego 2010 Kolego Ładziak! Od doradzania i krytykowania są inni. Jak doświadczony "modelasz" kolega Konrad (terminator tego forum) tak dobrze złożył model jak wstawił zdjęcia, to suszarką może tylko wysuszyć włosy. Początkujący RC.
Konrad Opublikowano 8 Lutego 2010 Autor Opublikowano 8 Lutego 2010 Jeszcze chwila a zrezygnuje z prowadzenia jakiejkolwiek relacji... :| .Tylko coś skrytykować(kruchość modelu)i juz się sypia teksty "brak obejścia z materiałem","niszczysz go nieumiejętnym lub nieostrożnym obchodzeniem się"
meloow Opublikowano 8 Lutego 2010 Opublikowano 8 Lutego 2010 przedstawić relację z uzbrajania oraz lotów modelem Elegant 3D PS. a pisałeś że latasz tylko spalinkami i nie chcesz brać udziału w konkursie
jary14 Opublikowano 8 Lutego 2010 Opublikowano 8 Lutego 2010 Jeszcze chwila a zrezygnuje z prowadzenia jakiejkolwiek relacji... :| Zwłaszcza, że o to chodziło Ledzie... xD Ty tutaj nie groź, tylko pisz więcej o modelu i fotki dawaj xD
Konrad Opublikowano 8 Lutego 2010 Autor Opublikowano 8 Lutego 2010 Mellow-latam tylko spalinkami i deproniakami,a deproniaków typu własnie halówki nie zaliczam do prawdziwych elektryków,z resztą jak ten model bedzie juz przetestowany pod kazdym kątem to równiez dostaje spalinkę 0,8ccm .Jary14-nowa relacja w przygotowaniu,męczę sie ze wstawieniem tych zdjęć ciągle :x
elektryki_rc Opublikowano 8 Lutego 2010 Opublikowano 8 Lutego 2010 -Akumulator lipo fullymax 2S 860mah -Regulator Wow RC 10A -Odbiornik Jeti Rex 5 -Silnik fioletowy Turnigy 2404 -Śmigło GWS 8x4,3 -Serwa 8g Eskay Model na pewno ciekawy i warty zainteresowania,choć mam pewne watpliwości czy dałbym za niego te 120zł....w mojej ocenie(ocenie spaliniarza) model jest stanowczo zbyt delikatny,co daje o sobie znać nawet w transporcie. Nie chcę najeżdżać na kolegę bo nie taki cel ale w mojej opinii ta relacja jest mocno skrzywiona poprzez zastosowanie złego wyposażenia ( pomijam fakt że posiadanie odpowiedniego wyposażenia powinno być zweryfikowane na etapie Twojego zgłoszenia ). To wyposażenie w dwupłacie o tak małej rozpiętości skrzydeł i dzisiejszych standardach to lekka pomyłka ( chyba że to test bojowy a nie obiektywny ). Problem z pozorną delikatnością modelu oraz mocowaniem podwozia wynika z wyżej wymienionych czynników a nie konstrukcji modelu. Najbardziej ciekawi mnie jednak fakt na jakiej zasadzie podważasz atrakcyjność ceny 120pln ? Miałeś styczność z jakimkolwiek innym zestawem albo próbowałeś policzyć ile kosztuje przygotowanie podobnego modelu pod względem ceny materiału oraz roboczogodzin ? Osobiście dalszy sens Twojego testu wiedzę w postaci wykonania porządnych ( a nie wykonanych telefonem ) zdjęć modelu w locie w ładnym plenerze bo dalsze dywagacje nie mają w tym momencie za bardzo sensu.
Konrad Opublikowano 8 Lutego 2010 Autor Opublikowano 8 Lutego 2010 Elektryki RC-mam w planie zdjęcia w plenerze,z resztą kilka fotek już jest ale jeszcze ich nie mam(nie ja je robiłem).Obiecuje piękne fotki,cop nie wykluczone może równiez film z lotów .Wcale nie podważam atrakcyjności ceny 120pln,jest bardzo atrakcyjna,jedynie byłem troszkę zniesmaczony pogiętymi elementami. Co do wyposażenia zastosowałem takie wyposażenie jakie miałem na stanie i na jakim obecnie latam wszelkiego rodzaj deproniakami(oprócz pakietu 860mAh mam równiez pakiet 460mAh na którym owy model został oblatany).Wiem,że w tym modelu powinny się znaleźć się serwa 3,7g,lżejszy silnik,lipol 360mAh,ale w dziedzinie halowych modeli elektrycznych NIE JESTEM WYCZYNOWCEM,a model zrobiłem z myślą o latania zarówno na hali jak i na podwórku,przy czym w tym momencie słuzy mi on do latania na przydomowym parkingu.Zachowanie się modelu w locie i ustawienia na radiu opiszę wraz ze zdjęciami i ewentualnym filmem z lotów.
Boogie Opublikowano 8 Lutego 2010 Opublikowano 8 Lutego 2010 jedynie byłem troszkę zniesmaczony pogiętymi elementami Skladam obecnie model halowy do F3P, ktory kosztowal 2,5xtyle co ten zestaw i tez sa zwichrowane elementy. TO NIEUNIKNIONE jak sie modele maluje. Calosc powinna zostac wyprostowana w sposob ktory omowil Ladziak, a nastepnie usztywniona weglem i wszystko powinno byc ok.
Konrad Opublikowano 21 Lutego 2010 Autor Opublikowano 21 Lutego 2010 Niebawem postaram się uzupełnić relację o zdjęcia z lotów i ustawienia nadajnika.
Model69 Opublikowano 25 Lutego 2010 Opublikowano 25 Lutego 2010 miałem okazję latać testowym modelem.Własności lotne jak najbardziej w porządku,wychylenia trzeba zmniejszyć bo przy 100% potrafi obciąć sobie ogon.Przy wyposażeniu jakie zastosował Konrad , model potrafi zawisnąć na śmigle .Mam zastrzeżenia do materiału użytego do budowy modelu, zauważyłem że pęka przy byle okazji.Osobiście latam modelem "34MK2"zrobionym z białego depronu i nigdy nie" schowałem"podwozia jak to się stało w testowym modelu, a latałem na pokazach w hali i na boisku.Odnoszę wrażenie że materiał reaguje na zmianę wilgotności powietrza co przekłada się na zwichrowanie powierzchni sterujących.Jutro Konrad zamieści fotki z ostatnich oblotów.
Zdzisław Opublikowano 25 Lutego 2010 Opublikowano 25 Lutego 2010 Witam. Miałem zamiar kupić coś z depronu z kadłubem zamkniętym tak jak ten model. Szkoda że nie zwarzyłeś pustego modelu (może masz wagę pustego modelu to napisz) jak dla mnie taki depron jest do przyjęcia do 180 gram do lotu. Może właściciel sklepu zwarzy pusty model i poda to na forum. Na dzień dzisiejszy zrobię sobie B 44 i poczekam na test zrobiony tak jak powinien być. Pozdrawiam Zdzisław
Konrad Opublikowano 25 Lutego 2010 Autor Opublikowano 25 Lutego 2010 Tu juz nawet nie chodzi do końca o sama wagę modelu bo 20g nie czyni z modelu nielota -po prostu trafił mi sie widocznie felerny egzemplarz,ostatnio kadłub zapadł mi się przy wyrzucie z ręki(model69 może to potwierdzić).Model jest tak kruchy,że aż żal nim latać(lepiej powiesić na ściane dla ozdoby).Gucio-masz na myśli wagę pustego z całą galanterią?Jeśli tak to jutro podam,mam to gdzieś zapisane.Nie robiłem relazji z samego składania ponieważ uznałem to za zbyt banalne-od tego jest instrukcja i podstawowa intuicja,mogę jedynie stwierdzić,że składa się go BANALNIE PROSTO i przyjemnie,jak puzzle,nie ma problemu z geometrią wklejenia skrzydeł czy statecznika poziomego,wszystko równiutko docięte...ale sam materiał PORAŻKA. PS.Według specyfikacji producenta do osiągnięcia krytycznej wagi mam jeszcze 15g zapasu(190-215g).Mój egzemplarz w pełni wyposażony waży 160g bez pakietu-po wymianie pakietu na lżejszy będzie znacznie lepiej.
Zdzisław Opublikowano 25 Lutego 2010 Opublikowano 25 Lutego 2010 Widziałem model YAK-54 Techone i depron był całkiem fajny, ale tu może jest inny- model tańszy. Polecieli po kosztach. Zrobię tak jak napisałem B44 i będzie cały worek latania. Pozdrawiam Zdzisław
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.