Skocz do zawartości

jak Zbudować spalinową łódke kl.offshore


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W budowie troszkę drgnęło. Wkleiłem cały zespół napędowy. do kadłuba. W relacji wywiązała się dyskusja nad aspektami budowy tych naszych łódek. Po wklejeniu walu, mam w zasadzie z górki. To jest najważniejsza czynność w budowie szczegóły w relacji.

Szczegóły i fotografie tu: http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=1057&start=60

c.d.n.

A.C.

Opublikowano

Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym edytowaniem? Czy o brak kropek? Błędów, wydaje mi się większych nie robię w pisaniu. Widziałem, gorzej napisane posty. nawet na tym forum.

A co do błędów merytorycznych, to każdy buduje sobie jak umie, ja buduję sobie swoje stateczki jak widać w obu relacjach. Patrzeć każdy może. Oceniać i krytykować także. Po to jest ta relacja pisana, żeby mniej obeznani w budowie poznali trochę tajników budowy lodek.

Zawsze diabeł tkwi w szczegółach, i zbudowanie nawet najpiękniejszej łódeczki wcale nie znaczy ,że będzie ona wygrywała.

----------------------

Co do samej budowy, to wykonane zostały elementy chłodzenia silnika i rury rezonansowej

( w łódkach wyczynowych chłodzi się kolektor wydechowy i często samą rurę, wodą po to,że by zwiększyć szybkość wylotu spalin z układu wydechowego.)

W łódkach stosowane jest wymuszone chłodzenie wodne. Woda pobierana jest z tylu kadłuba tuż za śrubą (FSR V) lub z otworu(ów) w sterze (FSR O) ja zastosowałem chłodzenie z tylu dna łódki. Takie rozwiązanie wydaje mi się pewniejsze. Materiały potrzebne do wykonania chłodzenia nabyłem w sklepie z pneumatyką przemysłową. Można tam znaleźć bardzo wiele detali potrzebnych do budowy naszych modeli. Bardzo dobre i tanie są zwłaszcza przewody służące do przesyłania sprężonego powietrza. Idealnie nadają sie one na bowdeny. Po co kupować gotowy bowden jeżeli można go sobie zrobić o wiele lepiej i dokładniej za małe pieniądze. O bowdenach jeszcze w tej relacji będzie.

Szczegóły tu: http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=1057&start=90

c.d.n..

A.C.

Opublikowano

W budowie prace posunęły sie znowu do przodu. umocowałem w kadłubie przewody w których będzie plyneła woda do silnika i kolektora wydechowego. zastosowalem do tego gotowe elementy od pneumatyki przemysłowej. wstepnie przykręciłem do rufy elementy steru i klap trymujących. szczegóły na fotografiach w relacji.

http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=1057&start=105

A.C.

Opublikowano

Może jednak wklejałbyś zdjęcia tu na forum też? To nie jest wielki problem (zdjęcia już masz w sieci, wystarczy dać ... i już je widać) a dużo lepiej by się śledziło relację.

Opublikowano

Muszę przyznać, że celowo nie wklejam tu fotografii. Wiem z własnego doświadczenia, że sam właśnie zaczynam od fotografii, a później dopiero zabieram się za czytanie tego co jest napisane. Więc jeżeli ktoś zainteresowany przeczyta to co tu piszę ( jest to streszczenie) to otworzy odnośnik i przeczyta o wiele więcej i nie tylko to co ja sam piszę ale i to co piszą inni w tym temacie, a także dotrze do tych fotografii. Ale dobrze skoro jest ,takie zyczenie, to będę tu zamieszczał jedną fotografię ,na której będzie aktualny stan prac, ale bez szczegółów.

-----

Prace nad łódką posunęły się znowu do przodu. Wykonałem pomocnicze podłużnice, wkleiłem je wstępnie. Zrobiłem też kokpit w którym będzie znajdował się mózg czyli część odbiorcza aparatury. o elektronice już niedługo będzie.

c.d.n.

http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=1057&start=105

 

http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/download/file.php?id=1733

A.C.

Opublikowano

W budowie postępy. Wykonałem prawie wszystko co jest związane ze sterowaniem silnikiem. Zostały wbudowane dwa cięgna do poruszania przepustnicą i iglicą dozującą paliwo w czasie pracy. W łódkach stosowany jest powszechnie taki rodzaj sterowaniem silnikiem. Jest to nawet konieczne. Przy pływaniu przez dłuższy czas trzeba czasem dodać lub odjąć paliwa w czasie wyścigu. W przypadku ,gdy nie mamy takiej możliwości wyścig może skończyć się zatrzymaniem silnika danej łódki. Opisałem też po co ta relacja itp zapraszam do lektury i oglądania fotografii.c.d.n.

http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/download/file.php?id=1760&sid=9eaab24b87d86c72dd82dbdbab8bc39a

 

http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=1057&start=105

A.C.

Opublikowano

Wyposażam kokpit. zamontowałem wyłącznik, wskaźnik napięcia i transponder AMB.

Niektórzy koledzy mogą nie wiedzieć, co to takiego transponder. Jest to mała"pchełka" wysyłająca sygnał do anteny w celu zaliczenia okrążenia podczas wyścigu. Za pomocą tego systemu można także mierzyć czas przepłynięcia jednego okrążenia i wyliczać prędkość,średnią itp. Bardzo przydatne urządzenie. Stosowane powszechnie w zawodach łódkowych i autkowych.

Szczegóły w relacji.

c.d.n.

http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/download/file.php?id=1766

http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=1057&start=105

A.C.

Opublikowano

W budowie postęp. Wykonałem odprowadzenie wody, która dostaje się do kadłuba w czasie pływania, a która w skrajnym przypadku może spowodować zatrzymanie silnika ( problem u Samolociarzy w zasadzie nie znany, bo nikt nie lata w ulewnym deszczu, co w łódkach jest rzeczą bardzo częstą i prawie normalną). Na wodę w kadłubie jesteśmy skazani i trzeba się jej pozbywać. Jak? to jest w relacji. Połączyłem także ster z serwem, w sposób moim zdaniem nie najgorszy i na pewno spełni on swoje zadanie. Jest to bardzo ważny moment w budowie, ponieważ od tego zależy czy lodka będzie dobrze słuchać poleceń,a także czy kokpit jest szczelny. Szczegóły na zdjęciach .

 

http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/download/file.php?id=1773

c.d.n.

A.C.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.