AndrzejC Opublikowano 22 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2010 W budowie troszkę drgnęło. Wkleiłem cały zespół napędowy. do kadłuba. W relacji wywiązała się dyskusja nad aspektami budowy tych naszych łódek. Po wklejeniu walu, mam w zasadzie z górki. To jest najważniejsza czynność w budowie szczegóły w relacji. Szczegóły i fotografie tu: http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=1057&start=60 c.d.n. A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 26 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2010 Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym edytowaniem? Czy o brak kropek? Błędów, wydaje mi się większych nie robię w pisaniu. Widziałem, gorzej napisane posty. nawet na tym forum. A co do błędów merytorycznych, to każdy buduje sobie jak umie, ja buduję sobie swoje stateczki jak widać w obu relacjach. Patrzeć każdy może. Oceniać i krytykować także. Po to jest ta relacja pisana, żeby mniej obeznani w budowie poznali trochę tajników budowy lodek. Zawsze diabeł tkwi w szczegółach, i zbudowanie nawet najpiękniejszej łódeczki wcale nie znaczy ,że będzie ona wygrywała. ---------------------- Co do samej budowy, to wykonane zostały elementy chłodzenia silnika i rury rezonansowej ( w łódkach wyczynowych chłodzi się kolektor wydechowy i często samą rurę, wodą po to,że by zwiększyć szybkość wylotu spalin z układu wydechowego.) W łódkach stosowane jest wymuszone chłodzenie wodne. Woda pobierana jest z tylu kadłuba tuż za śrubą (FSR V) lub z otworu(ów) w sterze (FSR O) ja zastosowałem chłodzenie z tylu dna łódki. Takie rozwiązanie wydaje mi się pewniejsze. Materiały potrzebne do wykonania chłodzenia nabyłem w sklepie z pneumatyką przemysłową. Można tam znaleźć bardzo wiele detali potrzebnych do budowy naszych modeli. Bardzo dobre i tanie są zwłaszcza przewody służące do przesyłania sprężonego powietrza. Idealnie nadają sie one na bowdeny. Po co kupować gotowy bowden jeżeli można go sobie zrobić o wiele lepiej i dokładniej za małe pieniądze. O bowdenach jeszcze w tej relacji będzie. Szczegóły tu: http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=1057&start=90 c.d.n.. A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 3 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 W budowie prace posunęły sie znowu do przodu. umocowałem w kadłubie przewody w których będzie plyneła woda do silnika i kolektora wydechowego. zastosowalem do tego gotowe elementy od pneumatyki przemysłowej. wstepnie przykręciłem do rufy elementy steru i klap trymujących. szczegóły na fotografiach w relacji. http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=1057&start=105 A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 Może jednak wklejałbyś zdjęcia tu na forum też? To nie jest wielki problem (zdjęcia już masz w sieci, wystarczy dać ... i już je widać) a dużo lepiej by się śledziło relację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 6 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Muszę przyznać, że celowo nie wklejam tu fotografii. Wiem z własnego doświadczenia, że sam właśnie zaczynam od fotografii, a później dopiero zabieram się za czytanie tego co jest napisane. Więc jeżeli ktoś zainteresowany przeczyta to co tu piszę ( jest to streszczenie) to otworzy odnośnik i przeczyta o wiele więcej i nie tylko to co ja sam piszę ale i to co piszą inni w tym temacie, a także dotrze do tych fotografii. Ale dobrze skoro jest ,takie zyczenie, to będę tu zamieszczał jedną fotografię ,na której będzie aktualny stan prac, ale bez szczegółów. ----- Prace nad łódką posunęły się znowu do przodu. Wykonałem pomocnicze podłużnice, wkleiłem je wstępnie. Zrobiłem też kokpit w którym będzie znajdował się mózg czyli część odbiorcza aparatury. o elektronice już niedługo będzie. c.d.n. http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=1057&start=105 http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/download/file.php?id=1733 A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 9 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 W budowie postępy. Wykonałem prawie wszystko co jest związane ze sterowaniem silnikiem. Zostały wbudowane dwa cięgna do poruszania przepustnicą i iglicą dozującą paliwo w czasie pracy. W łódkach stosowany jest powszechnie taki rodzaj sterowaniem silnikiem. Jest to nawet konieczne. Przy pływaniu przez dłuższy czas trzeba czasem dodać lub odjąć paliwa w czasie wyścigu. W przypadku ,gdy nie mamy takiej możliwości wyścig może skończyć się zatrzymaniem silnika danej łódki. Opisałem też po co ta relacja itp zapraszam do lektury i oglądania fotografii.c.d.n. http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/download/file.php?id=1760&sid=9eaab24b87d86c72dd82dbdbab8bc39a http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=1057&start=105 A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 11 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 Wyposażam kokpit. zamontowałem wyłącznik, wskaźnik napięcia i transponder AMB. Niektórzy koledzy mogą nie wiedzieć, co to takiego transponder. Jest to mała"pchełka" wysyłająca sygnał do anteny w celu zaliczenia okrążenia podczas wyścigu. Za pomocą tego systemu można także mierzyć czas przepłynięcia jednego okrążenia i wyliczać prędkość,średnią itp. Bardzo przydatne urządzenie. Stosowane powszechnie w zawodach łódkowych i autkowych. Szczegóły w relacji. c.d.n. http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/download/file.php?id=1766 http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=1057&start=105 A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 18 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 W budowie postęp. Wykonałem odprowadzenie wody, która dostaje się do kadłuba w czasie pływania, a która w skrajnym przypadku może spowodować zatrzymanie silnika ( problem u Samolociarzy w zasadzie nie znany, bo nikt nie lata w ulewnym deszczu, co w łódkach jest rzeczą bardzo częstą i prawie normalną). Na wodę w kadłubie jesteśmy skazani i trzeba się jej pozbywać. Jak? to jest w relacji. Połączyłem także ster z serwem, w sposób moim zdaniem nie najgorszy i na pewno spełni on swoje zadanie. Jest to bardzo ważny moment w budowie, ponieważ od tego zależy czy lodka będzie dobrze słuchać poleceń,a także czy kokpit jest szczelny. Szczegóły na zdjęciach . http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/download/file.php?id=1773 c.d.n. A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 23 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 Prace nad łódką powolutku zbliżają się do końca. Wykonałem całą instalację paliwową oraz smarowanie wału. Powoli będę przygotowywał sie do oklejania szczegóły w relacji http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/download/file.php?id=1786 http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=1057&start=120 cdn A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.