Skocz do zawartości

jak Zbudować spalinową łódke kl.offshore


Rekomendowane odpowiedzi

W budowie troszkę drgnęło. Wkleiłem cały zespół napędowy. do kadłuba. W relacji wywiązała się dyskusja nad aspektami budowy tych naszych łódek. Po wklejeniu walu, mam w zasadzie z górki. To jest najważniejsza czynność w budowie szczegóły w relacji.

Szczegóły i fotografie tu: http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=1057&start=60

c.d.n.

A.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym edytowaniem? Czy o brak kropek? Błędów, wydaje mi się większych nie robię w pisaniu. Widziałem, gorzej napisane posty. nawet na tym forum.

A co do błędów merytorycznych, to każdy buduje sobie jak umie, ja buduję sobie swoje stateczki jak widać w obu relacjach. Patrzeć każdy może. Oceniać i krytykować także. Po to jest ta relacja pisana, żeby mniej obeznani w budowie poznali trochę tajników budowy lodek.

Zawsze diabeł tkwi w szczegółach, i zbudowanie nawet najpiękniejszej łódeczki wcale nie znaczy ,że będzie ona wygrywała.

----------------------

Co do samej budowy, to wykonane zostały elementy chłodzenia silnika i rury rezonansowej

( w łódkach wyczynowych chłodzi się kolektor wydechowy i często samą rurę, wodą po to,że by zwiększyć szybkość wylotu spalin z układu wydechowego.)

W łódkach stosowane jest wymuszone chłodzenie wodne. Woda pobierana jest z tylu kadłuba tuż za śrubą (FSR V) lub z otworu(ów) w sterze (FSR O) ja zastosowałem chłodzenie z tylu dna łódki. Takie rozwiązanie wydaje mi się pewniejsze. Materiały potrzebne do wykonania chłodzenia nabyłem w sklepie z pneumatyką przemysłową. Można tam znaleźć bardzo wiele detali potrzebnych do budowy naszych modeli. Bardzo dobre i tanie są zwłaszcza przewody służące do przesyłania sprężonego powietrza. Idealnie nadają sie one na bowdeny. Po co kupować gotowy bowden jeżeli można go sobie zrobić o wiele lepiej i dokładniej za małe pieniądze. O bowdenach jeszcze w tej relacji będzie.

Szczegóły tu: http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=1057&start=90

c.d.n..

A.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W budowie prace posunęły sie znowu do przodu. umocowałem w kadłubie przewody w których będzie plyneła woda do silnika i kolektora wydechowego. zastosowalem do tego gotowe elementy od pneumatyki przemysłowej. wstepnie przykręciłem do rufy elementy steru i klap trymujących. szczegóły na fotografiach w relacji.

http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=1057&start=105

A.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę przyznać, że celowo nie wklejam tu fotografii. Wiem z własnego doświadczenia, że sam właśnie zaczynam od fotografii, a później dopiero zabieram się za czytanie tego co jest napisane. Więc jeżeli ktoś zainteresowany przeczyta to co tu piszę ( jest to streszczenie) to otworzy odnośnik i przeczyta o wiele więcej i nie tylko to co ja sam piszę ale i to co piszą inni w tym temacie, a także dotrze do tych fotografii. Ale dobrze skoro jest ,takie zyczenie, to będę tu zamieszczał jedną fotografię ,na której będzie aktualny stan prac, ale bez szczegółów.

-----

Prace nad łódką posunęły się znowu do przodu. Wykonałem pomocnicze podłużnice, wkleiłem je wstępnie. Zrobiłem też kokpit w którym będzie znajdował się mózg czyli część odbiorcza aparatury. o elektronice już niedługo będzie.

c.d.n.

http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=1057&start=105

 

http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/download/file.php?id=1733

A.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W budowie postępy. Wykonałem prawie wszystko co jest związane ze sterowaniem silnikiem. Zostały wbudowane dwa cięgna do poruszania przepustnicą i iglicą dozującą paliwo w czasie pracy. W łódkach stosowany jest powszechnie taki rodzaj sterowaniem silnikiem. Jest to nawet konieczne. Przy pływaniu przez dłuższy czas trzeba czasem dodać lub odjąć paliwa w czasie wyścigu. W przypadku ,gdy nie mamy takiej możliwości wyścig może skończyć się zatrzymaniem silnika danej łódki. Opisałem też po co ta relacja itp zapraszam do lektury i oglądania fotografii.c.d.n.

http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/download/file.php?id=1760&sid=9eaab24b87d86c72dd82dbdbab8bc39a

 

http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=1057&start=105

A.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyposażam kokpit. zamontowałem wyłącznik, wskaźnik napięcia i transponder AMB.

Niektórzy koledzy mogą nie wiedzieć, co to takiego transponder. Jest to mała"pchełka" wysyłająca sygnał do anteny w celu zaliczenia okrążenia podczas wyścigu. Za pomocą tego systemu można także mierzyć czas przepłynięcia jednego okrążenia i wyliczać prędkość,średnią itp. Bardzo przydatne urządzenie. Stosowane powszechnie w zawodach łódkowych i autkowych.

Szczegóły w relacji.

c.d.n.

http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/download/file.php?id=1766

http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=1057&start=105

A.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W budowie postęp. Wykonałem odprowadzenie wody, która dostaje się do kadłuba w czasie pływania, a która w skrajnym przypadku może spowodować zatrzymanie silnika ( problem u Samolociarzy w zasadzie nie znany, bo nikt nie lata w ulewnym deszczu, co w łódkach jest rzeczą bardzo częstą i prawie normalną). Na wodę w kadłubie jesteśmy skazani i trzeba się jej pozbywać. Jak? to jest w relacji. Połączyłem także ster z serwem, w sposób moim zdaniem nie najgorszy i na pewno spełni on swoje zadanie. Jest to bardzo ważny moment w budowie, ponieważ od tego zależy czy lodka będzie dobrze słuchać poleceń,a także czy kokpit jest szczelny. Szczegóły na zdjęciach .

 

http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/download/file.php?id=1773

c.d.n.

A.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace nad łódką powolutku zbliżają się do końca. Wykonałem całą instalację paliwową oraz smarowanie wału. Powoli będę przygotowywał sie do oklejania

szczegóły w relacji

http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/download/file.php?id=1786

http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=1057&start=120

cdn

A.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.