radek872 Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 Witam ! Początek lutego to najlepszy czas żeby zacząć "budowę" nowego modelu.Tym razem postawiłem na model klasy 50cc. Maszynka, którą wiele razy widziałem w powietrzu jest to Yak 54 lata ładnie i co ważne wygląda jak dla mnie super Rozpiętość skrzydeł: 2.160mm - 85" Długoćć całkowita: 2.040mm - 80,3" Waga do lotu 6,3 - 7,3 kg- chyba bez silnika :lol2: Powierzchnia nośna 90,8 dcm2 Obciążenie powierzchni nośnej 69,4-80,4 g/dm2 Silnik benzynowy 50 ccm Zanim zacznę składanie może kilka słów o tym co sobie wymyśliłem i co dałem rade kupić wytrzepując solidnie skarpetę. Motor DL 50 tani sprawdzony i najlepszy zamiennik DA 50 Wydech rura ES composite niestety prawie w cenie silnika, ale chyba warto Serwa: Wysokość 2xHS 5625MG Kierunek na razie HS 5645MG docelowo Futaba 20kg Lotki HS 5645MG Gaz HS 325HB Zasilanie z MAX BEC 2 Jeti 1x lipo 2200mah Zapłon 4 cele nimh Sanyo 2700mah Planowana waga z paliwem 8kg :roll: model ma służyc do lotów Freestyle i F3M więc chyba musi swoje ważyć chociaż lubię modele lekkie, ale zobaczymy. Kilka fotek na start, a potem w miare postępu prac kolejne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebarc Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 świetnie, ja już czekam z niecierpliwością na oblot! Link to comment Share on other sites More sharing options...
radek872 Posted February 10, 2010 Author Share Posted February 10, 2010 Kurecze szkoda, że nie ma opcji zaszkodził Przy oblocie bede ja model, benzyna i zapałki w razie draki Zaczynam składać Zabrałem się za mocowanie rury, bo strasznie się napaliłem.Moje pytanie do ludzi którzy juz coś takiego robili.Czy można śmiało wyciąć dwie listewki od spodu i zostawic otwary kadłub ? inaczej rura nie wejdzie do komory, a wylot nie bedzie idealnie na środku.Pytam, bo nie wiem czy to nie osłabi konstrukcji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek:D Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 Radek a może mógłbyś podać info ale takie dokładne o wadze? wszystkie elementy poważone, myślę, że niektórym mogłoby to pomóc w doborze modelu no i ja jestem ciekaw Link to comment Share on other sites More sharing options...
radek872 Posted February 10, 2010 Author Share Posted February 10, 2010 Gotowy model z silnikiem DL 50 na puszce waży zatankowany do pełna prawie 8kg.Jeżeli chodzi o wydech, który zastosuje, to rura waży tyle co jedno zwykłe serwo czyli z kolanem bedzie podobna waga do fabrycznego tłumika.Niestety nie mam dobrej wagi i nie jestem w stanie podać ile i co PS zbiornik ma 1L pojemnosci czyli na DA 100 :lol2: Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakubk Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 Witam, Jeśli chodzi o konstrukcję, to widzę na zdjęciu dość długi kanał. Otwórz go by włożyć ta piękną rurę , a następnie zaklej folią od przodu. Musisz uzyskać przepływ powietrza wzdłuż rury w celu chłodzenia i zakleić kanał by zyskać jak najwięcej powierzchni nośnej. Sprawdziłem to w Extrze 300 EF. Polecam też elastyczne lekkie mocowanie na amortyzatorach silikonowych z naszego sklepu http://f3m.pl/360,amortyzatory-silikonowe-do-tlumika-typu-canister-.html Ale ten zbiornik to przesada. Należy włożyć http://f3m.pl/268,zbiornik-paliwa-24oz-710cc-du-bro.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
radek872 Posted February 10, 2010 Author Share Posted February 10, 2010 Akurat takie gumy zostały mi po zakupach w Ostravie, a z zamocowaniem zrobie tak jak radzisz.Zbiornik oczywiscie do wymiany zastosuje 500ml. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakubk Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 Witam, I zapewne dobre dźwignie by się przydały zamiast fabrycznych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
radek872 Posted February 10, 2010 Author Share Posted February 10, 2010 Jasnowidz ;D tak własnie szczególnie do wysoksci i kierunku wrócę do tego Link to comment Share on other sites More sharing options...
choina Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 Model super i potwierdzam, że lata fajnie. Mało brakowało a taki yaczek wylądował by też u mnie, miał być pierwszym modelem pod silnik 50cm. Jednak w moim przypadku skończyło się na yaku z hangar 9. Link to comment Share on other sites More sharing options...
darkarll Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 Jeśli moge coś podpowiedzieć to 1 popraw klejenie kieszeni na rurę w kadłubie najlepiej żywicą z wypełniaczem 2 wzmocnij klejenie (nie wiem jak to nazwać ) tych elementów do których przykręcona jest owiewka silnika ( u mnie poodpadały ) 3 doklej dokładnie kabinke do ramki , u mnie nie była dokładnie przyklejona i zaczeła pękać od drgań 4 śruby którymi przykręca się kabinke po czasię przetrą sklejke , daj jakieś metalowe podkładki Link to comment Share on other sites More sharing options...
radek872 Posted February 11, 2010 Author Share Posted February 11, 2010 Model ma juz kilka godzin nalotu, jest odkupiony mocowanie maski jest pancerne nic nie odpada.Kieszeń wklejona solidnie.Kabinka jest przykrecana do nakretek kłowych. Może miałeś inna wersje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
darkarll Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 mocowanie maski jest pancerne nic nie odpada.Kieszeń wklejona solidnie ja też tak myślałem , oczywiście możesz skorzystać z moich rad lub nie , ja latałem tym modelem dwa sezony , a co do mocowania kabinki to łebki śrubek "przebiły" się przez ramkę kabinki a nie przez kadłub, mocowanie owiewki silnika odpadło w locie , model przez to raptownie zanurkował , z trudem wyratowałem ,ale jak u ciebie wygląda solidnie to nie ma co marnować kleju :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
radek872 Posted February 11, 2010 Author Share Posted February 11, 2010 Czylimodel za mało wylatał żeby coś wyszło poprawie to.Dzięki, że powiedziałeś. Edit W trakcie budowy Yaczka powstaje Yaczek mniejszy w sumie to juz powstał i żeby nie było, że przez dwa dni nic nie robiłem to jest coś takiego : 120cm gotowy do lotu 1200g A w duzym dopasowałem kolano i zrobiłem operacje brzucha żeby rura przeszła az pod podwozie niestety konieczne było wyciecie odcinka prawie 30cm aby przeprowadzic rurę z czego 20 trzeba zabudować po zamocowaniu całości.Musze jakoś to sprytnie "powiesić" na gumach , bo rura jest delikatna i na pewno szybko będzie się wycierać w standartowej pochwie na 4 silikonowych amortyzatorkach Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł Rzedzicki Posted February 14, 2010 Share Posted February 14, 2010 Model skądś znam ale wydech to masz mega!!! Gratuluję. Link to comment Share on other sites More sharing options...
radek872 Posted February 14, 2010 Author Share Posted February 14, 2010 Taką rure mozna łatwo zrobić mając jedną w ręku, więc spokojnie ona przed całkowitym zabudowaniem zostanie wykorzystana do innych celów, a potem powstaną klony ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
radek872 Posted March 13, 2010 Author Share Posted March 13, 2010 Troche porobiłem przy Yaku niestety zamocowanie rury nie jest takie proste komora jest bardzo mała i całe gniazdo musiałem wykonać z węgla, bo sklejka przy tak cienkich sciankach była za delikatna.Guma silikonowa od Jakuba okazała się za gruba trzeba dać cienszą żeby rura nie siedziała za ciasno Link to comment Share on other sites More sharing options...
choina Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 No ładny będzie komplecik, rura węgiel, wręga węgiel Tłumik nówka sztuka czy kupiłeś od Jakuba? Link to comment Share on other sites More sharing options...
radek872 Posted March 13, 2010 Author Share Posted March 13, 2010 Nowa rura z kolananem i przesyłką wychodzi drożej niż cały silnik, więc odkupiłem od Jakuba No ładny będzie komplecik, rura węgiel, wręga węgiel Jak szaleć to szaleć półka na odbiornik i Bec też bedzie węglowa ;D strasznie mi sie to podoba 8) i jak nie skonczy mi sie ta nie mała płyta, to będzie własnie taki wiejski tuning W planie mam jeszcze zestaw Mejzlika z kołpakiem carbon i podwozie. Może zejdę poniżej 8kg ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
radek872 Posted March 30, 2010 Author Share Posted March 30, 2010 Yaczek powolutku do przodu. Zrobiona została półka na Bec Wymieniony zbiornik paliwa z 1L na 0,5L i poprawione mocowanie.Poprzednio była tam strasznie słaba sklejka do której strach było zaciągać opaski.Wymyśliłem własne mocowanie Poprawiłem tak jak Darek mówił mocowanie maski silnika Zamiast inwestować w zestaw do pull pull kupiłem dwa snapy i dwie końcówki na linki łącznie 20zł. No i porównanie zbiorników paliwa fabryczny i mój No i chyba mam troche za dużo siły złapałem za goleń aby przeniesc kadłub i jest efekt. Klocek nie pękł ale rusza sie na tyle, że rozerwało folie.Niby wzmocnili podwozie blachą i solidnie skręcili, ale cała wręga pracuje chyba trzeba to potraktowac żywicą. Jak ja kocham te czesko-chińskie zestawy ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.