BATERION Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 Witam, mam problem z budową amfibi zdalnie sterowanej, mianowicie w przekładniach "silnik --- wał napędowy" rozwaliła się jedna zębatka {9T na wałku 3,14} i jest ona o tyle nietypowa że ciężko taką dostać w sklepie.... czy ktos słyszał o jakiejś możliwości -.......-- dorabiania zębatek--..........- albo czymś podobnym ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam B Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 poszukaj tokarza w swojej okolicy możne ci wytoczy Link to comment Share on other sites More sharing options...
kojot Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 Dopasować? Rozwiercić? Zmienić przełożenie? http://www.helipad.pl/index.php?prod_name=z%C4%99batka&search=ok Komercyjne dorobienie może być droższe niż nowy zespół napędowy. :cry: poszukaj tokarza w swojej okolicy możne ci wytoczy :rotfl: Zębatki się dłutuje, frezuje (a nawet odlewa, odkuwa lub wtryskuje). Ale nie toczy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alyan Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 Są jeszcze przeciągacze tarczowe do kół zębatych stożkowych z zębami prostymi .... Sorry , wiem że nic nie wnosi ale nie mogłem się powstrzymać :wink: Edit: Kiedyś można było zamówić precyzyjne kółko zębate u zegarmistrza. Nie u każdego oczywiście no i za nieboszczki komuny to było. Ostatni "salon zegarmistrzowski" z warsztatem widziałem w Galerii Ursynów 2 lata temu ... Zadzwoń tam. Ja bym tak zrobił, tak myślę... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam B Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 Dopasować? Rozwiercić? Zmienić przełożenie? http://www.helipad.pl/index.php?prod_name=z%C4%99batka&search=ok Komercyjne dorobienie może być droższe niż nowy zespół napędowy. :cry: poszukaj tokarza w swojej okolicy możne ci wytoczy :rotfl: Zębatki się dłutuje, frezuje (a nawet odlewa, odkuwa lub wtryskuje). Ale nie toczy. Aha, miałem też napisać że się frezuje a nie byłem pewien :? i wyszło na to że dobre wiedziałem a złe napisałem ale to moja wina że tak napisałem bo kiedyś na rc auto koleś opisywał swój przypadek jak poszedł do tokarza żeby wytoczył mu zębatkę do savage ss i wytoczł mu ale źle Link to comment Share on other sites More sharing options...
rabbitlkr Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 Koła zębate! Zębatka to listwa;) Dziękuję, przepraszam już mnie nie ma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kojot Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 Oczywiście masz rację, ale tym razem nomenklatura jest dostosowana do opisów sklepów internetowych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
macgaw Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 Sprawdź w ofercie wobit'u. Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 "Zębatki się dłutuje, frezuje (a nawet odlewa, odkuwa lub wtryskuje). Ale nie toczy" Jeszcze sie wycina na elektrodrążarce drutowej (tzw druciarce ) można również szlifować Link to comment Share on other sites More sharing options...
mike217 Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Koła zębate, powinno się frezować na frezarce obwiedniowej, mozna je dłutowac na Fellowsie, szlifowanie to obróbka zazwyczaj stosowana po obróbce cieplno chemicznej. Proste koła zebate mozna frezować na frezarce z osią obrotową frezem modułowym, jednak ta metoda daje tylko prymitywne koła np takie jak w serwomechanizmach. Miniaturowe koła robi się na maszynach Lambert, szukaj zakładu ,który ma Lamberty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 BATERION, wałek jeśli już to 3,17 (a dokładniej to 3,175 bo 1/8 cala) standard w silniczkach elektrycznych... Mam takie kółka z 12 i 16 ząbkami jeśli je chcesz to zaprasam na PW.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kojot Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 szlifowanie to obróbka zazwyczaj stosowana po obróbce cieplno chemicznej Taaa, wyraźnie nie wiesz gdzie pracuje Szczepan Wracam do pytania - ile kosztuje dorobienie jednego koła zębatego? IMO pozostaje dobrać z elementów jak w moim linku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mike217 Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Ale ja nic o Szczepanie nie mówiłem. Istonie nie wiem gdzie pracuje bo i niby skąd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Większość wie :lol2: pozdrowionka dla wiedzących Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek_G Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Zadzwoń do firmy TeMaFot Kilka lat temu rozmawiałem na targach z właścicielem i twierdził, że są w stanie dorobić praktycznie każde koło zębate. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mike217 Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 I niby to jest śmieszne, że większość wie a ja nie wiem? To dość żałosne Link to comment Share on other sites More sharing options...
kojot Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Nie, śmieszne jest że komentowałeś wypowiedź Szczepana o szlifowaniu :-). A zawsze śmieszne jest jak ktoś nowy umie "dopasować" odpowiedź do osoby. Ale lubimy jak na forum jest wesoła atmosfera. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mike217 Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Może nie tyle skomentowalem co napisalem od siebie. Skąd mogłem wiedzieć , że Pan Szczepan pracuje akurat w tej branży. Link to comment Share on other sites More sharing options...
baxter12 Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 He he, Jak bys wiedział to bys sie nie wypowiadał? :rotfl: :rotfl: :rotfl: Baxter Link to comment Share on other sites More sharing options...
mike217 Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Wypowiadał bym się, ponieważ wiem o obróbce skrawaniem na tyle dużo aby podjąć w tym temacie dyskusje. Widze, że odbieracie moją wypowiedż jako wymądrzanie się, wiec to ostatni post mój., pozdrawiam i życze wyników na modelarskiej arenie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.