Paweł Rzedzicki Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Zakup dokonany u Jakuba w www.ef3m.pl . Jak zwykle obsługa na wzorowym poziomie, oby tak dalej!!! Model jak wiekszość dalekowschodnich jego braci zapakowany solidnie w podwójny karton. Po otwarciu widać ładnie popakowane elementy. Wszystko w całości, żadnych uszkodzeń i niedoróbek. Więc zaczynam składać. Stery wysokości i lotki mają fabrycznie wklejoe zawiasy co znacznie ułatwia i przyspiesza sprawę. Wyposażenie dolączone do modelu jest bardzo wysokiej jakości, i ładne dla oka:) Wiec i montowanie jest przyjemne. Długie aluminowe orczyki, kulowe snapy, silodne metalowe dźwignie. Zero luzów i duuuże wychyły sterów. Po skrzydłach i statecznikach zamontowałem podwozia przednie i tylne. Sam węgiel, mniam Lekko i ślicznie. Tak ładnie, że z rozpędu przykręciłem kapcie. Jak będą przeszkadzać na trawie to pójdą do szafy, ale na razie zdobią model. Nastepnie ster kierunku i przyszedł czas na napęd SK. I tu producent znów się popisał- linki do pull-pulla są już przeciągnięte w kadłubie i pozostaje tylko wyregulować ich długość i zacisnąć oczka. Montaż silnika. Sprawdzony w poprzednim modelu DL50. Fabryka daje dwa szablony z rozstawem śrub montażowych: DA50 i 3W50. I tu lekkie nasze zdziwienie- dl ma inny rozstaw niż da. Ale co to za problem;) Dodatkowy plus- zbiornik paliwa fabrycznie złozony i zamontowany na kilka rzepów. A potem moduł zapłonu i pakiet zasilający zapłon A tu z mordką i śmigłem Przed montażem odbiornika i pakietu zasilajcego sprawdziłem wyważene modelu i wyszło idealnie- w okolicach 1/3 średniej cięciwy. Tak się prezentuje w całości Dokończyłem montować resztę elektroniki i przyszedł czas na najważniejszą sprawę: WAŻENIE. Myslałem, żekopara mi opadnie do ziemi- masa bez paliwa ze wszystkimi bebechami 6890 gram!!!! Wyposażenie: silnik DL50 serwa: 3X Futaba s9156 lotki i SK 2x Hitec HS5625MG SW 1x standard Futaby na gaz Aku: zasilanie serw NICD 1700 mah 6V Robbe zasilanie zapłonu NIMH 1400 mah 4,8V Orion Czekam niecierpliwie aż zniknie śnieg i bez względu na temperaturę jadę latać, bo to MUSI latać bosko!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MironRC Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 a gdzie to cudo nabyłeś? i za ile? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Maksymalnie wyssany kadłub od kabiny do ogona i tutaj sporo Chinole zaoszczedzili. Maszynka bardzo przypommina 55M Krilla 3m który teraz króluje na zawodach.Jak większosc latających nimi pilotów mówi model jest brzydki, ale lata zdecydowanie lepiej od całej gromady Extr Katan Ravenów itp.Nie ukrywam, że prawie miałem go zamawiać, ale niestety nie miałem tyle $ Czekam na film z oblotu i kibicuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 14 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Kupiłem w ef3m.pl, dodałem juz to info do opisu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Paweł dzisiaj całego zlożyłeś :?: zasilanie zapłonu NIMH 1400 mah 4,8V OrionLatałeś już tym DL-em z tym zasilaniem na zapłonie, jak się spisuje? Gdzies tu na forum było, że te zapłony nie lubią takiego napięcia i są prolemy. Zastanawiam się jakie dać zasilanie do swojego DL-a 55. LiIon +regulator albo właśnie jakiegoś NiMh-a. Latałem wcześniej modelem z ZDZ 40 na zapłonie były NiMh i wszystko było Ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Problemy sa na 5 celach zapłon może ekpslodowac.Mam DL 50 latam na 4 celach daję rece i nogi, że bedzie ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 14 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Cały zeszły sezon na nim latałem. A co do napięcia to chyba jedyne słuszne. Dasz 5 cel to masz ponad 6V i niebezpiecznie dla modułu, na 3 za mało. Nie rozumiem watpliwości, chyba, że o firmę. Ale spisuje się niezawodnie. To pakiet do samochodzików 1/18, fabrycznie 5 celowy. Małe lekkie i jak na zapłon odpowiednio wydajne prądowe celki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Problemy sa na 5 celach zapłon może ekpslodowac. Mojego Pilatusa widziałeś? Mam tam 5cel NiMh 2700 Sanyo - jakoś już swoje polatał bez kłopotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Widziałem, ale mówie o tym co pisze instrukjca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabbitlkr Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 Zmień śmigło z Bieli na Fiale tych samych rozmiarów albo ewentualnie na Vessa ale to droższe rozwiązanie. Przełoży się to BARDZO widocznie na ciąg i reakcje na gaz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 15 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 Wiem wiem, miałem vessa 22B i było zaje...ście ale latem jak były ulewy podlało mi piwnicę gdzie model stał w pionie. No i Vess okazał się niewodoodporny i załozyłem to co miałem. Ale powiem, że tragedii nie ma- obroty w granicach 6600 i mimo bardziej mułowatego wkręcania się da się latać. A ta Fiala naprawdę warta kupna? Jak się ma do np Bambuli? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabbitlkr Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 Bambuli nigdy nie miałem więc się nie wypowiadam ale co do Fiali to stosunek cena/jakość wypada bardzo korzystnie. Na pierwszym filmie Edge 540T, ZDZ50ng, Śmigło Biela 22x8 drugi film,ten sam model, ten sam silnik jedynie śmigło zmienione na Fiala 22x8 Czy coś trzeba więcej mówić? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 15 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 No to so zamówię na oblotek 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 Bieri fiale, mój DA 50 z e śmigłem Xoar 22x10 kręcił ok. 6700 a jak zmieniłem na fiale obroty wzrosły do ok. 7200. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 z e śmigłem Xoar 22x10 kręcił ok. 6700 a jak zmieniłem na fiale obroty wzrosły do ok. 7200Obroty nie maja takiego znaczenia jesli chodzi o ciag smigla. Wazniejszym czynnikiem jest wspolczynnik sprawnosci smigla. Jedynie moga sie przelozyc na predkosc strumienia zasmiglowego o ile skok byl liczony w ten same sposob. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wichercat Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 Ja również mogę rekomendować Fiale tania lekka i porządna Sam na niej latam. Model I klasa ładny brzydal jak rozumiem zkupiłeś ta najbardziej wypasiona wersję z węglowymi dodatkami :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 15 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 Si, ale chyba 55M jest tylko w takiej spasionej dostępny. Parę stówek więcej ale radocha niesamowita. I ta waga- warto, naprawdę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 Obroty nie maja takiego znaczenia jesli chodzi o ciag smigla. Wazniejszym czynnikiem jest wspolczynnik sprawnosci smigla. Jedynie moga sie przelozyc na predkosc strumienia zasmiglowego o ile skok byl liczony w ten same sposob.Na pewno masz racje jednak nie zmienia to faktu, że po zmianie śmigła na fiala tej samej wielkości i skoku model zrobił się żywszy.Poza tym fiala jest twardsza niż xoar. Przy dokręcaniu w xoarze drzewo ustępowało i trzeba sporo pokręcić śrubami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 Spróbujcie Mejzlika ogien z :ass: cena też Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mellon-68 Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 i I ta waga- warto Paweł, ale popatrz co włożyłeś do modelu. Myslałem, żekopara mi opadnie do ziemi- masa bez paliwa ze wszystkimi bebechami 6890 gram!!!! Wyposażenie: silnik DL50 serwa: 3X Futaba s9156 lotki i SK 2x Hitec HS5625MG SW 1x standard Futaby na gaz Aku: zasilanie serw NICD 1700 mah 6V Robbe zasilanie zapłonu NIMH 1400 mah 4,8V Orion Jeżeli mogę, powiedzieć coś od siebie to mając model za ponad 2 koła dałbym mu backup pakiet zasilający poprzez nawet njaprostszego power switch'a. Chyba, że lubisz ryzykować, ale ...... prawa Murfy'ego są nieublagalne. Poza tym model ma rozpiętości 2,2m i serwa HS 625 (czyli 7kg) na wysokości to moim zdaniem za mało. Model oczywiście będzie latał ale zobaczysz, że z takim napędem nie da Ci tego co z pewnością potrafi. Nie twierdzę, że to konieczne ale może Inni też się wypowiedzą co do wyposażenia Twojego Yaka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.