Tomasz09 Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Witam, mam pytanko czy może mi ktoś pomóc, i wytłumaczyć łopatologicznie, bo nie bardzo wiem jak przelicza się wartość mocy silnika do modelu. Otóż jak wartość ciągu silnika wynosi 700 gram, tzn że można go zastosować do modeli które nie przekraczają 700 gram bo nie będzie miał siły latać ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik72 Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Otóż jak wartość ciągu silnika wynosi 700 gram, tzn że można go zastosować do modeli które nie przekraczają 700 gram bo nie będzie miał siły latać ?? jesli wybierzesz jedyny sluszny kierunek , w strone zenitu to tak , ciag powinien byc wiekszy od wagi modelu , im wiekszy tym szybciej tam dolecisz! :wink: Jan edit samoloty maja skrzydla i ten ciag moze byc duzo mniejszy niz waga modelu zaleznie od modelu dobieramy zespol napedowy , ciag to nie tylko silnik! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swift Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Otóż jak wartość ciągu silnika wynosi 700 gram, tzn że można go zastosować do modeli które nie przekraczają 700 gram bo nie będzie miał siły latać ?? Witam Na skróty. Najlepszym dowodem, że tak nie jest - jest szybowiec, który lata bez silnika. Ciężar modelu równoważy siła nośna powstająca na skrzydłach, zarówno w szybowcu jak i modelu z napędem. Silnik "pokonuje" jedynie opór ruchu i zapewnia przyspieszenie. http://www.mvvs.cz/elektromotory.html Tu jest ciekawe zestawienie, dane silników i przykładowe zastosowania do różnych typów modeli. Dobre dane poglądowe. PP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojot Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Ponieważ już mi cycki opadają jak znów czytam o wynikach braku umiejętności szukania i zdobywania wiedzy (nie mówiąc już o fetyszu ciągu), to publikuję bez zgody modelmotors.cz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz09 Opublikowano 20 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Dziękuję serdecznie za wyjaśnienie, teraz jestem juz ciut bardziej mądrzejszy, dziękuję wszystkim za odpowiedź. Pozdrawiam serdecznie, temat zamknięty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HubertFab Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Ja też dziękuję za ten temat. Wreszcie to zrozumiałem. 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.