Kwasiu Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 Wszystko zaczęło się gdy Pan K zajrzał do działu RC-cam. Zaciekawiony przedstawioną tam treścią zaczął rozmyślać, oglądać i szukać odpowiedniej platformy pod FPV. Jednak Pan K nie poprzestał na szukaniu, nie znalazłszy odpowiedniego modelu spróbował o własnych siłach popełnić pewne rysunki. Zaczęło się skromnie: Z czasem rozrysował wręgi, rozmyślając nad całą konstrukcją Posiąwszy ogólną koncepcje konstrukcji Pan K przystąpił do aktu właściwego. Kilkoma głębokimi cięciami bezlitośnie poszatkował stertę depronu i trochę balsy. Po 2 nieprzespanych nocach spędzonych na maltretowaniu materiałów klejem i papierem ściernym otrzymał: Co widać na rysunku Pan K zamierzał zamontować silnik na stateczniku pionowym, lecz zapomniał o jednej ważnej rzeczy: którędy puścić kable od regulatora do silnika nie niszcząc estetyki modelu?? Pomyślał, ze koledzy może mają jakieś pomysły w tej sprawie i mu pomogą :faja: Statecznik pionowy to wykrzyżowana ramka z balsy oklejona z obu stron styrodurem ~3mm. Mam nadzieję, ze Panu K uda się sensownie rozwiązać ten problem
baxter12 Opublikowano 22 Lutego 2010 Opublikowano 22 Lutego 2010 Widzę że projekt mocno poarty obliczeniami. Poznałem po pierwszej fotografii, przedstawiającej dokumentację. Bardzo ładny, pilnuj środka ciężkości. Powodzenia BAxter
Janosik72 Opublikowano 22 Lutego 2010 Opublikowano 22 Lutego 2010 Ciekawa konstrukcja. Brawo . Czy ciezar silnika nie ukreci pionowego podczas mocniejszego przyziemiania? Ps znajdowszy = znalazlszy
Kwasiu Opublikowano 22 Lutego 2010 Autor Opublikowano 22 Lutego 2010 Widzę że projekt mocno poarty obliczeniami. Staram się Czy ciezar silnika nie ukreci pionowego podczas mocniejszego przyziemiania? Statecznik pionowy jak już pisałem jest mocny, opiera się na szkielecie z balsy obklejonym twardszym od depronu styrodurem, od spodu dodatkowo pójdzie sklejka a całość może delikatnie przylaminuję do statecznika. W ostateczności zastosuję 2 pręciki węglowe 1,5~2 mm i podeprę całość o skrzydła, lecz myślę, że to nie będzie potrzebne. Ogólnie to jest wersja prototypowa mniejszych rozmiarów, jak będzie latać powstanie wersja zamierzona czyli 1,5m, dlatego teraz wykorzystałem stare płaty znalezione na strychu :wink: Ps znajdowszy = znalazlszy Dzięki, nie mogłem znaleźć odpowiedniego słowa. :ble:
Rob Mc Fly Opublikowano 22 Lutego 2010 Opublikowano 22 Lutego 2010 PosiąwszyTo jeszcze i dla tego dziwoląga :shock: poszukaj stosownego zamiennika :roll: :mrgreen: .
madrian Opublikowano 22 Lutego 2010 Opublikowano 22 Lutego 2010 W ostatecznej wersji, ja bym dał dwa stateczniki pionowe z SK, odsunięte od siebie, na nich opierający się statecznik poziomy z ewentualnym SW, a na jego środku gondola silnikowa. Coś jak w Bronco, tylko zamiast belek ogonowych, stateczniki stoją na kadłubie. Dodatkowo, dawałoby ci to szeroką i płaską powierzchnię pod szerszym, na końcu kadłubem. Dodatkowa powierchnia zawsze się przyda. W dodatku, model jest krótki. Wyważenie będzie bardzo ważne, warto więc mieć miejsce na przesunięcie wyposażenia w razie potrzeby. Rozumiem, że chciałbyś mieć sterowanie typu "Delta" na sterolotkach. Sam używam takiej konstrukcji, i do filmowania nie jest najlepsza. Drobna korekta kursu i musisz przechylać całość. Psuje to ujęcia. Dlatego, ja bym wybrał skrzydła z niewielkim wzniosem i klasyczne stery oprócz lotek pomocniczych. Na widoku z boku, model by dużo nie stracił, bo podwójnego statecznika nie byłoby widać. A szerszy kadłub polepszyłby widoczność modelu na większych wysokościach i odległościach. Klasyczne stery pozwoliłyby łatwiej prowadzić konstrukcję, bez szczególnej destabilizacji ujęcia.
Kwasiu Opublikowano 22 Lutego 2010 Autor Opublikowano 22 Lutego 2010 madrian, troszkę nie zrozumiałeś mojej koncepcji, skrzydełka są ze wzniosem, nie będzie na nich lotek, Statecznik będzie to klasyczne T, poziomy będzie osadzony za stateczniku pionowym a sterowanie będzie się odbywać klasycznym sposobem. Na rysunku nie za bardzo to widać bo nie ma rzutów od góry. To jeszcze i dla tego dziwoląga :shock: poszukaj stosownego zamiennika :roll: :mrgreen: . Słowo popularne, wystarczy przekopiować do "googlów" i pojawia się w wielu miejscach, nie wiem czy jest takie w słowniku ale mi się podoba :mrgreen: Mam problem z kablami od regulatora :/ Gdybym chciał je puścić tak jak sobie umyśliłem kable do silnika miały by ~30cm a od regulatora do odbiornika i akumulatora ~20cm. Nie wiem czy tak długie kable nie będą przyczyna zakłóceń i strat energii, jak myślicie, mogę takie długości zastosować??
Janosik72 Opublikowano 22 Lutego 2010 Opublikowano 22 Lutego 2010 Oczywiscie ze mozesz dac takie dlugie , ewentualnie mozesz zwiekszyc minimalnie przekroj przewodu, ale mysle ze nawet to nie bedzie potrzebne bo nie zamierzasz tym latac na maxa - tak sadze. Jan
Kwasiu Opublikowano 23 Lutego 2010 Autor Opublikowano 23 Lutego 2010 Prace brną do przodu, Pan K wykonał statecznik poziomy :arrow: Edit: Kolejna porcja zdjęć, mianowicie osłona silnika wykonana z actimela oraz napęd steru wysokości Mile widziane komentarze
Locke Opublikowano 23 Lutego 2010 Opublikowano 23 Lutego 2010 A czy ta kątowa dzwignia przy wychyleniu orczyka serwa w dół, nie zatrzyma się na stateczniku ?
robraf Opublikowano 23 Lutego 2010 Opublikowano 23 Lutego 2010 Podoba mi sie ten mechanizm od steru wys. dobrze pomyslane... w sumie to widzialem taka konstrukcje w modelu starego szybowca w układzie ogona T
Kwasiu Opublikowano 23 Lutego 2010 Autor Opublikowano 23 Lutego 2010 Locke, zatrzyma, ale ster ma odpowiednio duże wychylenia.
khertal Opublikowano 23 Lutego 2010 Opublikowano 23 Lutego 2010 Ciekawy model.Myślałeś już jak to będzie w locie silnikowym? Edit (Chodzi o regulację kątów silnika)
jary14 Opublikowano 23 Lutego 2010 Opublikowano 23 Lutego 2010 Ładnie to wychodzi Widzę, że chcesz go puścić jeszcze na szczotce ??
kefir Opublikowano 23 Lutego 2010 Opublikowano 23 Lutego 2010 Lepiej dobrze wyważ śmigło bo silnik odpadnie na połowie obrotów Jeżeli chcesz się uczyć na tym latać to odradzam myślę że powinieneś mieć coś bardziej typowego
Kwasiu Opublikowano 23 Lutego 2010 Autor Opublikowano 23 Lutego 2010 jary14, źle widzisz, czarny kabelek wtopił się w tło :wink: kefir, śmigło będzie wyważone, to tylko wygląda delikatnie, całość jest bardzo sztywna a silnik trzyma się na 12x12 belce z bardzo twardej balsy. khertal, o kątach pomyślałem, silnik jest lekko odchylony do góry i w prawo. Co do nauki latania to się zobaczy, jak ten będzie dość agresywny to sobie zrobię na początek normalnego trenerka albo RWD, to są 2 dni roboty
jary14 Opublikowano 23 Lutego 2010 Opublikowano 23 Lutego 2010 jary14, źle widzisz, czarny kabelek wtopił się w tło :wink: Uff, chyba, że tak :wink: No to jak już jesteśmy przy wyposażeniu to... ??
Kwasiu Opublikowano 23 Lutego 2010 Autor Opublikowano 23 Lutego 2010 To co mam na stanie czyli: -silnik http://www.nastik.pl/dualsky-xm2826ca12-p-1145.html -regulator dualsky 30A -odbiornik sanwa RX-831 -pakiet jakiś 2S -serwa Hxt900 i gulong 9g Na tym silniku na śmigle 9x4,7 przy pakiecie 2S uzyskuje ponad 400g ciągu.
TEQ Opublikowano 24 Lutego 2010 Opublikowano 24 Lutego 2010 Zaczynam się obawiać o wyważenie tego modelu Silnik i regulator za krawędzią spływu skrzydła, tak samo jak jedno serwo. Nie wróży to nic dobrego niestety. Weź również pod uwagę to że silnik ma dużą bezwładność i po uderzeniu o ziemię kadłub złamie się albo przed albo za skrzydłem.
Maciej Ritmann Opublikowano 24 Lutego 2010 Opublikowano 24 Lutego 2010 Wyważenie to pikuś jak mawiają w reklamach, ja tak jak kolega TEQ martwię się o wytrzymałość modelu. Dla mnie miejscem spornym jest punkt kadłuba zaraz za skrzydłami. Wzmocnienie go powinno pomóc, a silnik czemu lekko w górę? a nie w dół? tego nie rozumiem. Poza tym model całkiem ładny:)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.