Skocz do zawartości

No name


Kwasiu

Rekomendowane odpowiedzi

Wyważenie jak napisał ritmens to pikuś, cały model mogę w tej chwili wyważyć pakietem, gdy dojdzie jakaś kamerka nie będzie z tym problemu. Jeśli zaś chodzi o wytrzymałość kadłuba to zapewne domyśliliście się, ze od góry będzie jeszcze w tym miejscu poszycie, taka zamknięta skorupa na rusztowaniu z balsy jest bardzo sztywna. Model ma specyficzny kadłub i po uderzeniu powinien ześlizgnąć się do poziomu, o ile nie będzie to pionowy kret. W przyszłości planuje wykonanie w pełni szczelnego kadłuba co powinno umożliwić również wodowanie. Dzięki za porady, postaram się jakoś wzmocnić kadłub. :ble:

Edit:

silnik czemu lekko w górę? a nie w dół?

Ponieważ płat znajduje się dużo poniżej silnika, środek parcia powietrza będzie poniżej silnika i wytworzy się moment obrotowy, który będzie powodował nurkowanie modelu. Aby temu zapobiec silnik zostanie odchylony lekko do góry co powinno zniwelować moment obrotowy.

 

Ps: środek parcia- nie wiem jak to się fachowo nazywa a tylko taka nazwa mi przyszła do głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Kadlub sie zesliznie? przykro mi to mowic, ale chyba nie wiesz co mowisz. W momencie uderzenia kadlub sie po prostu lamie lub w najlepszym wypadku peka i krzywi. Wiem z doswiadczenia. Taka prawda ze na pewno nie bedziesz latal na lotnisku z idealna nawierzchnia. Sam projekt mi sie bardzo podoba (zwlaszcza rysunki :D ) ale z wytrzmaloscia moze byc problem. Tak czy inaczej powodzenia, czekam na dalsza relacje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o to, ze ma dość "opływowy" przód i przy uderzeniu pod mniejszym kątem powinien bardziej on ucierpieć niż ogon. W ogonie jest 8 listewek 5x6 balsowych otoczonych depronem 3 i 4mm więc powinien wytrzymać. Buduję model z zamiarem polatania a nie ciągłego przymusowego lądowania :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik nie idzie równo z belka tylko jest lekko w dół, skłon to parę stopni w górę, mogę go precyzyjnie ustawić podkładkami. Jeśli zaś chodzi o zaklinowanie płata to myślę, ze nie jest takie duże, zdjęcie zrobione jest nie z samego boku tylko lekko z pod kąta, tak wyszło. Które kąty wydają się wam złe??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ullllaalla.... śledzę temat i jakoś nie zwróciłem na to uwagi. Rzeczywiście, kąty są złe choćby kąt zaklinowania statecznika wysokości względem skrzydeł (chyba dobrze napisałem :D ). Jeżeli jest to tylko styrodur to ma szanse żeby go wyciąć i wkleić jeszcze raz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym skłonem silnika na ujemy będę się kłócił, myślę, ze przy takiej konstrukcji silnik powinien być wychylony do góry. Dlaczego tak uważam opisywałem wcześniej.

 

Zmien sklon silnika na ujemny- by patrzal w dol

Mógłbyś mi wytłumaczyć dlaczego tak a nie inaczej :wink: Byłbym wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwasiu klocic sie zawsze mozesz ale u siebie na podworku , tutaj prowadzimy dyskusje

Ok nie chciałem nikogo urazić, postaram się pisać bardziej oficjalnie i używać takiego też słownictwa.

 

Zaraz dokładnie zmierzę te kąty i zobaczę jak to wygląda.

 

No więc do dolna płaszczyzna skrzydła jest nachylona pod kątem ok 3,5* względem statecznika, faktycznie troszkę dużo, postaram się zmniejszyć o jakieś 2-3*.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.