Kwasiu Opublikowano 24 Lutego 2010 Autor Opublikowano 24 Lutego 2010 Wyważenie jak napisał ritmens to pikuś, cały model mogę w tej chwili wyważyć pakietem, gdy dojdzie jakaś kamerka nie będzie z tym problemu. Jeśli zaś chodzi o wytrzymałość kadłuba to zapewne domyśliliście się, ze od góry będzie jeszcze w tym miejscu poszycie, taka zamknięta skorupa na rusztowaniu z balsy jest bardzo sztywna. Model ma specyficzny kadłub i po uderzeniu powinien ześlizgnąć się do poziomu, o ile nie będzie to pionowy kret. W przyszłości planuje wykonanie w pełni szczelnego kadłuba co powinno umożliwić również wodowanie. Dzięki za porady, postaram się jakoś wzmocnić kadłub. :ble: Edit: silnik czemu lekko w górę? a nie w dół? Ponieważ płat znajduje się dużo poniżej silnika, środek parcia powietrza będzie poniżej silnika i wytworzy się moment obrotowy, który będzie powodował nurkowanie modelu. Aby temu zapobiec silnik zostanie odchylony lekko do góry co powinno zniwelować moment obrotowy. Ps: środek parcia- nie wiem jak to się fachowo nazywa a tylko taka nazwa mi przyszła do głowy.
TEQ Opublikowano 24 Lutego 2010 Opublikowano 24 Lutego 2010 Kadlub sie zesliznie? przykro mi to mowic, ale chyba nie wiesz co mowisz. W momencie uderzenia kadlub sie po prostu lamie lub w najlepszym wypadku peka i krzywi. Wiem z doswiadczenia. Taka prawda ze na pewno nie bedziesz latal na lotnisku z idealna nawierzchnia. Sam projekt mi sie bardzo podoba (zwlaszcza rysunki ) ale z wytrzmaloscia moze byc problem. Tak czy inaczej powodzenia, czekam na dalsza relacje
Kwasiu Opublikowano 24 Lutego 2010 Autor Opublikowano 24 Lutego 2010 Chodziło mi o to, ze ma dość "opływowy" przód i przy uderzeniu pod mniejszym kątem powinien bardziej on ucierpieć niż ogon. W ogonie jest 8 listewek 5x6 balsowych otoczonych depronem 3 i 4mm więc powinien wytrzymać. Buduję model z zamiarem polatania a nie ciągłego przymusowego lądowania
f-150 Opublikowano 24 Lutego 2010 Opublikowano 24 Lutego 2010 Kwasiu zrób zdjęcie z boku tego sprzętu.
Kwasiu Opublikowano 25 Lutego 2010 Autor Opublikowano 25 Lutego 2010 Troszkę prace posunęły się do przodu, o ile warunki atmosferyczne pozwolą jutro oblot Spaprałem górne poszycie, ale już nie chce mi sie poprawiać zostanie tak jak jest :] Kwasiu zrób zdjęcie z boku tego sprzętu. Proszę
f-150 Opublikowano 25 Lutego 2010 Opublikowano 25 Lutego 2010 To Panie K lipa po całości.Ładnie będzie się prezentował wisząc pod lampą.
Kwasiu Opublikowano 25 Lutego 2010 Autor Opublikowano 25 Lutego 2010 silnik nie idzie równo z belka tylko jest lekko w dół, skłon to parę stopni w górę, mogę go precyzyjnie ustawić podkładkami. Jeśli zaś chodzi o zaklinowanie płata to myślę, ze nie jest takie duże, zdjęcie zrobione jest nie z samego boku tylko lekko z pod kąta, tak wyszło. Które kąty wydają się wam złe??
Gość Kuba.K Opublikowano 25 Lutego 2010 Opublikowano 25 Lutego 2010 Ullllaalla.... śledzę temat i jakoś nie zwróciłem na to uwagi. Rzeczywiście, kąty są złe choćby kąt zaklinowania statecznika wysokości względem skrzydeł (chyba dobrze napisałem ). Jeżeli jest to tylko styrodur to ma szanse żeby go wyciąć i wkleić jeszcze raz
Janosik72 Opublikowano 25 Lutego 2010 Opublikowano 25 Lutego 2010 Zmien sklon silnika na ujemny- by patrzal w dol
f-150 Opublikowano 25 Lutego 2010 Opublikowano 25 Lutego 2010 Dolna linia nie jest cięciwą profilu więc kąt zaklinowania będzie jeszcze większy.Ładny wisiorek :twisted:
Kwasiu Opublikowano 25 Lutego 2010 Autor Opublikowano 25 Lutego 2010 z tym skłonem silnika na ujemy będę się kłócił, myślę, ze przy takiej konstrukcji silnik powinien być wychylony do góry. Dlaczego tak uważam opisywałem wcześniej. Zmien sklon silnika na ujemny- by patrzal w dol Mógłbyś mi wytłumaczyć dlaczego tak a nie inaczej :wink: Byłbym wdzięczny.
f-150 Opublikowano 25 Lutego 2010 Opublikowano 25 Lutego 2010 Silnik pół biedy ma być do góry ale nie pod tak dużym kątem.Przeczytaj uważnie co napisał Kuba K.
Kwasiu Opublikowano 25 Lutego 2010 Autor Opublikowano 25 Lutego 2010 Faktycznie może troszkę przesadziłem z zaklinowaniem płata, to żaden problem wystarczy podciąć mocowanie statecznika i będzie ok.
f-150 Opublikowano 25 Lutego 2010 Opublikowano 25 Lutego 2010 Zrób równolegle do dolnej płaszczyzny skrzydła.Powinno to dać ok 2 stopni.
Janosik72 Opublikowano 25 Lutego 2010 Opublikowano 25 Lutego 2010 Kwasiu klocic sie zawsze mozesz ale u siebie na podworku , tutaj prowadzimy dyskusje przeanalizuj jak sie wektory ciagu maja do srodka ciezkosci? kat zaklinowania skrzydelka jest duzy tak jak kolega powyzej napisal ale moze faktycznie to ta fotka
f-150 Opublikowano 25 Lutego 2010 Opublikowano 25 Lutego 2010 Oglądnij na Rcgroups Polarisa.Co prawda to delta ale założenia napędu podobne
Kwasiu Opublikowano 25 Lutego 2010 Autor Opublikowano 25 Lutego 2010 Kwasiu klocic sie zawsze mozesz ale u siebie na podworku , tutaj prowadzimy dyskusje Ok nie chciałem nikogo urazić, postaram się pisać bardziej oficjalnie i używać takiego też słownictwa. Zaraz dokładnie zmierzę te kąty i zobaczę jak to wygląda. No więc do dolna płaszczyzna skrzydła jest nachylona pod kątem ok 3,5* względem statecznika, faktycznie troszkę dużo, postaram się zmniejszyć o jakieś 2-3*.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.