Skocz do zawartości

No name


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wyważenie jak napisał ritmens to pikuś, cały model mogę w tej chwili wyważyć pakietem, gdy dojdzie jakaś kamerka nie będzie z tym problemu. Jeśli zaś chodzi o wytrzymałość kadłuba to zapewne domyśliliście się, ze od góry będzie jeszcze w tym miejscu poszycie, taka zamknięta skorupa na rusztowaniu z balsy jest bardzo sztywna. Model ma specyficzny kadłub i po uderzeniu powinien ześlizgnąć się do poziomu, o ile nie będzie to pionowy kret. W przyszłości planuje wykonanie w pełni szczelnego kadłuba co powinno umożliwić również wodowanie. Dzięki za porady, postaram się jakoś wzmocnić kadłub. :ble:

Edit:

silnik czemu lekko w górę? a nie w dół?

Ponieważ płat znajduje się dużo poniżej silnika, środek parcia powietrza będzie poniżej silnika i wytworzy się moment obrotowy, który będzie powodował nurkowanie modelu. Aby temu zapobiec silnik zostanie odchylony lekko do góry co powinno zniwelować moment obrotowy.

 

Ps: środek parcia- nie wiem jak to się fachowo nazywa a tylko taka nazwa mi przyszła do głowy.

  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Kadlub sie zesliznie? przykro mi to mowic, ale chyba nie wiesz co mowisz. W momencie uderzenia kadlub sie po prostu lamie lub w najlepszym wypadku peka i krzywi. Wiem z doswiadczenia. Taka prawda ze na pewno nie bedziesz latal na lotnisku z idealna nawierzchnia. Sam projekt mi sie bardzo podoba (zwlaszcza rysunki :D ) ale z wytrzmaloscia moze byc problem. Tak czy inaczej powodzenia, czekam na dalsza relacje :)

Opublikowano

Chodziło mi o to, ze ma dość "opływowy" przód i przy uderzeniu pod mniejszym kątem powinien bardziej on ucierpieć niż ogon. W ogonie jest 8 listewek 5x6 balsowych otoczonych depronem 3 i 4mm więc powinien wytrzymać. Buduję model z zamiarem polatania a nie ciągłego przymusowego lądowania :P

Opublikowano

Troszkę prace posunęły się do przodu, o ile warunki atmosferyczne pozwolą jutro oblot :)

Spaprałem górne poszycie, ale już nie chce mi sie poprawiać zostanie tak jak jest :]

 

Dołączona grafika

 

Kwasiu zrób zdjęcie z boku tego sprzętu.

Proszę

 

Dołączona grafika

Opublikowano

silnik nie idzie równo z belka tylko jest lekko w dół, skłon to parę stopni w górę, mogę go precyzyjnie ustawić podkładkami. Jeśli zaś chodzi o zaklinowanie płata to myślę, ze nie jest takie duże, zdjęcie zrobione jest nie z samego boku tylko lekko z pod kąta, tak wyszło. Które kąty wydają się wam złe??

Opublikowano

Ullllaalla.... śledzę temat i jakoś nie zwróciłem na to uwagi. Rzeczywiście, kąty są złe choćby kąt zaklinowania statecznika wysokości względem skrzydeł (chyba dobrze napisałem :D ). Jeżeli jest to tylko styrodur to ma szanse żeby go wyciąć i wkleić jeszcze raz ;)

Opublikowano

z tym skłonem silnika na ujemy będę się kłócił, myślę, ze przy takiej konstrukcji silnik powinien być wychylony do góry. Dlaczego tak uważam opisywałem wcześniej.

 

Zmien sklon silnika na ujemny- by patrzal w dol

Mógłbyś mi wytłumaczyć dlaczego tak a nie inaczej :wink: Byłbym wdzięczny.

Opublikowano

Kwasiu klocic sie zawsze mozesz ale u siebie na podworku , tutaj prowadzimy dyskusje

przeanalizuj jak sie wektory ciagu maja do srodka ciezkosci?

kat zaklinowania skrzydelka jest duzy tak jak kolega powyzej napisal

ale moze faktycznie to ta fotka

Opublikowano

Kwasiu klocic sie zawsze mozesz ale u siebie na podworku , tutaj prowadzimy dyskusje

Ok nie chciałem nikogo urazić, postaram się pisać bardziej oficjalnie i używać takiego też słownictwa.

 

Zaraz dokładnie zmierzę te kąty i zobaczę jak to wygląda.

 

No więc do dolna płaszczyzna skrzydła jest nachylona pod kątem ok 3,5* względem statecznika, faktycznie troszkę dużo, postaram się zmniejszyć o jakieś 2-3*.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.