Janosik72 Opublikowano 25 Lutego 2010 Opublikowano 25 Lutego 2010 obejrzalem i opini nie zmienilem , moze sie myle,czas pokaze polaris ma jednak w innym miejscu silnik dalej i nizej w dodatku delta gdzie tyl nosi a to samolot jest ze srodkiem ciezkosci daleko w przodzie ale czekam na oblot . Czlowiek cale zycie sie uczy :roll: :mrgreen: Jan Ps Kwasiu nie czuje sie urazony , ale lepiej brzmi , co nie? Edit http://www.sloughrc.com/asp/default.asp?itemid=A-GPMA1360 W tym modelu mozna podpatrzyc kat silnika wzgledem modelu :wink: z pewnoscia nie jest on dodatni :wink: Zycze Przyjemnej dalszej budowy i bezpiecznego oblotu Jan
Kwasiu Opublikowano 26 Lutego 2010 Autor Opublikowano 26 Lutego 2010 Poprawiłem zaklinowanie płata, teraz jest 0,5* względem dolnej powierzchni skrzydła.
Maciej Ritmann Opublikowano 26 Lutego 2010 Opublikowano 26 Lutego 2010 chyba poleci, ino w rodzinę kretów, ale ... WŁAŚNIE życie lubi zaskakiwać!! trzymam kciuki przy oblocie
marek rokowski Opublikowano 26 Lutego 2010 Opublikowano 26 Lutego 2010 obawiam sie ze przy takim zaklinowaniu steru wysokosci model zrobi pętlę juz w momencie startu... a jeśli jakims cudem jej nie zrobi - nawet przy minimalnym wychyleniu steru w górę, struga zerwie sie i... korek do samej ziemi... ale eksperymentuj! masz zmysł plastyczny mucha z punktu widzenia aerodynamiki też nie ma prawa latać hehehe J5 Marco -polski motoszybowczyk z pogranicza ULM też był konstruowany tak, że gość go narysował a potem liczył... no i wyszlo cudeńko! szkoda że licencja na produkcję poszła do Izraela i robią teraz na jego podstawie statki bezzałogowe... :/
Kwasiu Opublikowano 26 Lutego 2010 Autor Opublikowano 26 Lutego 2010 No to po oblocie. Kolega Janosik72, miał w racje, ze kąty silnika są złe, tylko jest on stanowczo za mały, muszę go jeszcze bardziej wychylić do góry bo na pełnym gazie straszliwie ciągnie go w dół. Następną rzeczą do poprawki jest SK, stanowczo za mały, muszę go powiększyć. marek rokowski, zaklinowanie zmniejszyłem co już pisałem do 0,5* względem dolnej płaszczyzny płata, chyba jest teraz nawet troszkę za małe :wink: Dużo o właściwościach lotnych nie powiem, zrobiłem tylko 1 kółko ze względu na te katy silnika, usunę wcześniej dane podkładki powodujące zmniejszenie skłonu w górę i powinno być ok. Z lotów mam jeden 30s film, nie ma na nim startu bo kamerzysta puszczał model. Troszkę go obrobię i wrzucę na YT.
Janosik72 Opublikowano 26 Lutego 2010 Opublikowano 26 Lutego 2010 Kwasiu czemu chcesz do gory dzwigac . Przeciez ciag silnika obraca Ci model do pikowania . Moze zamiast w gore daj zero i sprawdz efekty ,bedzie bezpieczniej. Trzymam kciuki za pomyslne oblatanie Jan
Kwasiu Opublikowano 26 Lutego 2010 Autor Opublikowano 26 Lutego 2010 Wnioskuje to po odczuciach w locie, jeśli to nie problem to wytłumacz swoją tezę tego skłonu jakoś łopatoligicznie i z obrazkami, bo na razie nie za bardzo łapę twój tok myślenia a chętnie bym się dowiedział na jakiej podstawie to opierasz. Dodam, że silnik jest bardzo pliko SC, powiedział bym, ze śmigło "zaczyna się" prawie w połowie płata.
gregoorr Opublikowano 26 Lutego 2010 Opublikowano 26 Lutego 2010 Wnioskuje to po odczuciach w locie, jeśli to nie problem to wytłumacz swoją tezę tego skłonu jakoś łopatoligicznie i z obrazkami, bo na razie nie za bardzo łapę twój tok myślenia a chętnie bym się dowiedział na jakiej podstawie to opierasz. Dodam, że silnik jest bardzo pliko SC, powiedział bym, ze śmigło "zaczyna się" prawie w połowie płata. Jak powinien być zamontowany silnik, można podpatrzeć np: w ES.
Kwasiu Opublikowano 26 Lutego 2010 Autor Opublikowano 26 Lutego 2010 Tylko tam jest całkiem inaczej, napęd jest pchający a silnik przyczepiony do wieżyczki na skrzydłach a nie na stateczniku, uważam, ze to znaczna różnica i ustawienie też będzie inne. Edit: Jest i ten króciutki filmik:
Janosik72 Opublikowano 26 Lutego 2010 Opublikowano 26 Lutego 2010 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4141 tak na szybko i prosto Jak sie ktos nie zgadza prosze o wyjasnienie . Czy naped jest ciagnacy czy pchajacy nie ma roznicy , roznica jest w tym GDZIE jest naped . Ale chetnie wyslucham za i przeciw , Tak jak wczesniej wspomnialem to moja teoria nie znaczy ze sluszna ;-) Jan
jacek LP Opublikowano 26 Lutego 2010 Opublikowano 26 Lutego 2010 Nie inaczej Gdy silnik jest usytuowany za środkiem ciężkości stosuje się dodatni słon - niezależnie od tego czy napęd pchający czy ciągnący. W napędzie na dziobie stosuje się skłon ujemny. Kwasiu zwróć uwagę, że w modelu masz dość wysoko środek ciężkości. Aby model poprawnie latał bez lotek i był w miarę odporny na np. boczy wiatr wznios skrzydeł musi być większy niż w konstrukcjach typu trenerek. W skrócie powiem że trenerki górnopłaty wiszą na skrzydle i dlatego są dość stabilne. U ciebie model leży na skrzydle i jeśli nie ma lotek do wznios powinien być duży.
Kwasiu Opublikowano 26 Lutego 2010 Autor Opublikowano 26 Lutego 2010 Czyli dobrze myślałem stosując skłon silnika w górę. Z tego co zrozumiałem rysunku Janosik72 to uważasz, że silnik ciągnie ogon modelu co powoduje obracanie go w dół. Jest to też dość logiczne, i myślę, że spróbuje tagrze polatać z jeszcze mniejszym kątem. Z tego co zauważyłem Janosik72, nie uwzględnił oporu kinetycznego, największy opór będzie pod SC i będzie powodował obracanie modelu ku dołowi.
f-150 Opublikowano 26 Lutego 2010 Opublikowano 26 Lutego 2010 Janosik ma rację,daj skłon na zero i od tego zacznij dopiero regulacje.Zwiększenie ciągu powoduje wzrost momentu obracającego model wokół sc.Lot bez napędu był ok.wiec kąty są w miarę poprawne.Poza tym ustaw sc pomiędzy 1/4 a 1/3 sieciwy,na filmie widać że w pewnych momentach model próbuje lecieć na :ass:
Janosik72 Opublikowano 26 Lutego 2010 Opublikowano 26 Lutego 2010 Szkoda ze nie mam weny i czasu na tego cudaka , Ale sam bym poeksperymentowal ze sklonem we wszystkich kierunkach i zobaczyl jak sie model zachowuje Tzrymam nadal kciuki I moze Kwasiu bedzie sie Tobie takie testy chcialo przeprowadzic Jestem ciekaw jak to wszystko wyjdzie Jan
jacek LP Opublikowano 26 Lutego 2010 Opublikowano 26 Lutego 2010 Trochę łopatologicznie Kwasiu co miałeś na myśli pisząc - opór kinetyczny? Jak napisał F-150 spróbuj zacząć od ustawienia skłonu na zero. Później można pokombinować.
Kwasiu Opublikowano 27 Lutego 2010 Autor Opublikowano 27 Lutego 2010 Ustawiłem na zero, jak przestanie wiać to spróbuję z takimi ustawieniami. Dodatkowo przerobiłem napęd SK i SW aby uzyskać większe wychylenia. SC jest ustawione na granicy malowania, czyli ok 1/3 cięciwy, może mniej. Edit: "polatałem" z skłonem na zero i masakra Panowie. Teraz nawet pełne wychylenia SW nie pomagają w zapobiegnięciu ruchu obrotowego modelu, po wyrzucie odrazu ściąga go na dół. Jakieś sugestie?? Już sam nie wiem co robić :/
Janosik72 Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 Z tego co zrozumialem zmieniles tez kat zaklinowania plata na prawie zerowy pisales cos o 0,5 stopnia to masz strasznie maly kat ja bym celowal w 2 - 2,5 stopnia. Mozliwe zo to ta przyczyna Na poczatku pisales ze masz 3,5 stopnia , to nie bylo az tak duzo niektore modele tak maja . wczoraj ktos wkleil plany wicherka na forum tam bylo chyba 4 stopnie Z zerowymi katami natarcia to inne modele ,te co lataja na smigle Takie sa moje spostrzezenia , mam nadzieje ze mnie ktos naprostuje jesli sie myle Jan
Kwasiu Opublikowano 27 Lutego 2010 Autor Opublikowano 27 Lutego 2010 Jest 0,5* do dolnej płaszczyzny ogólnie będzie coś koło 1,5-2* Myślę, że ten 1* nie powinien powodować aż tak drastycznych zmian w locie jakie teraz występują. Tak zacząłem rozmyślać i nie mam pojęcia jak ten silnik ustawić, na razie wydaje mi się, ze jakkolwiek ustawie będzie źle :/
Janosik72 Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 A jak w locie szybowcowym sie sprawuje? Jeszcze Ci zostaly dwie mozliwosci sklon na minus lub powiekszyc na plus wg tego co miales . Probowac jeszcze raz probowac , jak go ulotnisz i bedzie ladnie latal mozesz narysowac jakies plany kto wie moze powstanie jakis projekt grupowy Trzymam kciuki za dalsze eksperymenty Ps sam bym chetnie takie cos wystrugal :jupi: Jan
Kwasiu Opublikowano 27 Lutego 2010 Autor Opublikowano 27 Lutego 2010 to pozostaje mi przerobienie wręgi silnikowej, ta którą teraz mam nie daje mi takich możliwości manewrowania silnikiem a była robiona tak aby nie wystawała poza jego obrys co utrudnia regulacje. Zmienię wręgę i będę próbował, jedyne co to moja owiewka z actimelka już nie wejdzie :]. W locie szybowcowym sprawuje się dość dobrze, dużo nie powiem bo po rzucie mojej siostry model szybowaniem daleko nie doleci
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.