Skocz do zawartości

No name


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

obejrzalem i opini nie zmienilem , moze sie myle,czas pokaze

polaris ma jednak w innym miejscu silnik dalej i nizej w dodatku delta gdzie tyl nosi a to samolot jest ze srodkiem ciezkosci daleko w przodzie ale czekam na oblot .

Czlowiek cale zycie sie uczy :roll: :mrgreen:

Jan

Ps Kwasiu nie czuje sie urazony , ale lepiej brzmi , co nie?

 

Edit

http://www.sloughrc.com/asp/default.asp?itemid=A-GPMA1360

 

W tym modelu mozna podpatrzyc kat silnika wzgledem modelu :wink:

z pewnoscia nie jest on dodatni :wink:

Zycze Przyjemnej dalszej budowy i bezpiecznego oblotu

Jan

  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

obawiam sie ze przy takim zaklinowaniu steru wysokosci model zrobi pętlę juz w momencie startu...

a jeśli jakims cudem jej nie zrobi - nawet przy minimalnym wychyleniu steru w górę, struga zerwie sie i... korek do samej ziemi... :(

 

ale eksperymentuj! masz zmysł plastyczny :)

mucha z punktu widzenia aerodynamiki też nie ma prawa latać:) hehehe

 

J5 Marco -polski motoszybowczyk z pogranicza ULM też był konstruowany tak, że gość go narysował a potem liczył...

no i wyszlo cudeńko! szkoda że licencja na produkcję poszła do Izraela i robią teraz na jego podstawie statki bezzałogowe... :/

Opublikowano

No to po oblocie. Kolega Janosik72, miał w racje, ze kąty silnika są złe, tylko jest on stanowczo za mały, muszę go jeszcze bardziej wychylić do góry bo na pełnym gazie straszliwie ciągnie go w dół. Następną rzeczą do poprawki jest SK, stanowczo za mały, muszę go powiększyć. marek rokowski, zaklinowanie zmniejszyłem co już pisałem do 0,5* względem dolnej płaszczyzny płata, chyba jest teraz nawet troszkę za małe :wink:

Dużo o właściwościach lotnych nie powiem, zrobiłem tylko 1 kółko ze względu na te katy silnika, usunę wcześniej dane podkładki powodujące zmniejszenie skłonu w górę i powinno być ok. Z lotów mam jeden 30s film, nie ma na nim startu bo kamerzysta puszczał model. Troszkę go obrobię i wrzucę na YT.

Opublikowano

Kwasiu czemu chcesz do gory dzwigac .

Przeciez ciag silnika obraca Ci model do pikowania .

Moze zamiast w gore daj zero i sprawdz efekty ,bedzie bezpieczniej.

 

Trzymam kciuki za pomyslne oblatanie

Jan

Opublikowano

Wnioskuje to po odczuciach w locie, jeśli to nie problem to wytłumacz swoją tezę tego skłonu jakoś łopatoligicznie i z obrazkami, bo na razie nie za bardzo łapę twój tok myślenia a chętnie bym się dowiedział na jakiej podstawie to opierasz. Dodam, że silnik jest bardzo pliko SC, powiedział bym, ze śmigło "zaczyna się" prawie w połowie płata.

Opublikowano

Wnioskuje to po odczuciach w locie, jeśli to nie problem to wytłumacz swoją tezę tego skłonu jakoś łopatoligicznie i z obrazkami, bo na razie nie za bardzo łapę twój tok myślenia a chętnie bym się dowiedział na jakiej podstawie to opierasz. Dodam, że silnik jest bardzo pliko SC, powiedział bym, ze śmigło "zaczyna się" prawie w połowie płata.

Jak powinien być zamontowany silnik, można podpatrzeć np: w ES.

Opublikowano

Tylko tam jest całkiem inaczej, napęd jest pchający a silnik przyczepiony do wieżyczki na skrzydłach a nie na stateczniku, uważam, ze to znaczna różnica i ustawienie też będzie inne.

 

Edit:

Jest i ten króciutki filmik:

Opublikowano

Nie inaczej

Gdy silnik jest usytuowany za środkiem ciężkości stosuje się dodatni słon - niezależnie od tego czy napęd pchający czy ciągnący.

W napędzie na dziobie stosuje się skłon ujemny.

Kwasiu zwróć uwagę, że w modelu masz dość wysoko środek ciężkości. Aby model poprawnie latał bez lotek i był w miarę odporny na np. boczy wiatr wznios skrzydeł musi być większy niż w konstrukcjach typu trenerek. W skrócie powiem że trenerki górnopłaty wiszą na skrzydle i dlatego są dość stabilne. U ciebie model leży na skrzydle i jeśli nie ma lotek do wznios powinien być duży.

Opublikowano

Czyli dobrze myślałem stosując skłon silnika w górę. Z tego co zrozumiałem rysunku Janosik72 to uważasz, że silnik ciągnie ogon modelu co powoduje obracanie go w dół. Jest to też dość logiczne, i myślę, że spróbuje tagrze polatać z jeszcze mniejszym kątem. Z tego co zauważyłem Janosik72, nie uwzględnił oporu kinetycznego, największy opór będzie pod SC i będzie powodował obracanie modelu ku dołowi.

Opublikowano

Janosik ma rację,daj skłon na zero i od tego zacznij dopiero regulacje.Zwiększenie ciągu powoduje wzrost momentu obracającego model wokół sc.Lot bez napędu był ok.wiec kąty są w miarę poprawne.Poza tym ustaw sc pomiędzy 1/4 a 1/3 sieciwy,na filmie widać że w pewnych momentach model próbuje lecieć na :ass:

Opublikowano

Szkoda ze nie mam weny i czasu na tego cudaka , Ale sam bym poeksperymentowal ze sklonem we wszystkich kierunkach i zobaczyl jak sie model zachowuje

Tzrymam nadal kciuki I moze Kwasiu bedzie sie Tobie takie testy chcialo przeprowadzic

Jestem ciekaw jak to wszystko wyjdzie

Jan

Opublikowano

Trochę łopatologicznie

Dołączona grafika

Kwasiu co miałeś na myśli pisząc - opór kinetyczny?

Jak napisał F-150 spróbuj zacząć od ustawienia skłonu na zero. Później można pokombinować.

Opublikowano

Ustawiłem na zero, jak przestanie wiać to spróbuję z takimi ustawieniami. Dodatkowo przerobiłem napęd SK i SW aby uzyskać większe wychylenia.

 

SC jest ustawione na granicy malowania, czyli ok 1/3 cięciwy, może mniej.

 

Edit: "polatałem" z skłonem na zero i masakra Panowie. Teraz nawet pełne wychylenia SW nie pomagają w zapobiegnięciu ruchu obrotowego modelu, po wyrzucie odrazu ściąga go na dół. Jakieś sugestie?? Już sam nie wiem co robić :/

Opublikowano

Z tego co zrozumialem zmieniles tez kat zaklinowania plata na prawie zerowy pisales cos o 0,5 stopnia to masz strasznie maly kat ja bym celowal w 2 - 2,5 stopnia.

Mozliwe zo to ta przyczyna

Na poczatku pisales ze masz 3,5 stopnia , to nie bylo az tak duzo niektore modele tak maja . wczoraj ktos wkleil plany wicherka na forum tam bylo chyba 4 stopnie

Z zerowymi katami natarcia to inne modele ,te co lataja na smigle

Takie sa moje spostrzezenia , mam nadzieje ze mnie ktos naprostuje jesli sie myle

Jan

Opublikowano

Jest 0,5* do dolnej płaszczyzny ogólnie będzie coś koło 1,5-2*

 

Myślę, że ten 1* nie powinien powodować aż tak drastycznych zmian w locie jakie teraz występują. Tak zacząłem rozmyślać i nie mam pojęcia jak ten silnik ustawić, na razie wydaje mi się, ze jakkolwiek ustawie będzie źle :/

Opublikowano

A jak w locie szybowcowym sie sprawuje?

 

Jeszcze Ci zostaly dwie mozliwosci sklon na minus lub powiekszyc na plus wg tego co miales .

Probowac jeszcze raz probowac , jak go ulotnisz i bedzie ladnie latal

mozesz narysowac jakies plany kto wie moze powstanie jakis projekt grupowy

Trzymam kciuki za dalsze eksperymenty :D

 

Ps sam bym chetnie takie cos wystrugal :jupi:

Jan

Opublikowano

to pozostaje mi przerobienie wręgi silnikowej, ta którą teraz mam nie daje mi takich możliwości manewrowania silnikiem a była robiona tak aby nie wystawała poza jego obrys co utrudnia regulacje. Zmienię wręgę i będę próbował, jedyne co to moja owiewka z actimelka już nie wejdzie :]. W locie szybowcowym sprawuje się dość dobrze, dużo nie powiem bo po rzucie mojej siostry model szybowaniem daleko nie doleci :P

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.