Piotrfala Opublikowano 28 Października 2010 Autor Opublikowano 28 Października 2010 tak sie zacząłem zastanawiać czy czasem nie przesadziłem z wielkością statecznika i steru kierunku... chyba za dużo zdjęć różnych modeli oglądam
Adam D Opublikowano 29 Października 2010 Opublikowano 29 Października 2010 Ta na oko, rzeczywiście spory. Z tym kierunkiem wygląda na krótki. Większość modeli do tego typu latania ma odrobinę dłuższy kadłub od rozpiętości skrzydeł. Nie wiem jak to zaplanowałeś ale nie wygląda na to żeby tu miało być podobnie. Jak zaplanowałeś krótszy kadłub to pion, oczywiście, powinien być większy. Model ze zdjęcia to zestaw typu tartak. Strona jest po japońsku ale na górze strony jest linijka z linkami do kolejnych stron a na dole link następna strona. POLECAM! chyba najlepsza strona tego typu. Google translator ją częściowo tłumaczy.
Piotrfala Opublikowano 29 Października 2010 Autor Opublikowano 29 Października 2010 jak patrzę lekko pod kątem to wygląda wszystko w porządku... planowałem tak 160x160 mogę go lekko obciąć z góry i płetwę tez moge obciąć ale nawet mi się tak podoba na rysunku wyglądało ok. poczekam na skrzydła i statecznik poziomy. zmniejszyć zawsze można. doszedłem do wniosku ze mvvs 10cm moze byc troche za mały... myślę o kupnie 15 cm . co o tym myślicie ? to chyba zalezy od perspektywy bo poprzednie zdjecie było lekko pod kątem zrobione... zresztą to też jest http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5571
Adam D Opublikowano 29 Października 2010 Opublikowano 29 Października 2010 Brak mocy czasem bywa problemem. Ale duża masa to całkowita dyskwalifikacja modelu. 160 cm to typowa wielkość pod 10ccm. Bałbym się przesadzić z masą.
Piotrfala Opublikowano 29 Października 2010 Autor Opublikowano 29 Października 2010 no własnie nie wiem ile model na tym etapie powienien ważyć.. wydaje sie w miarę lekko jak na razie ale tez mam wrażenie ze modele tej klasy są dużo smuklejsze od mojego
Adam D Opublikowano 29 Października 2010 Opublikowano 29 Października 2010 sprawdź masę silnika. A MVVS nie miał 12ccm?
Piotrfala Opublikowano 29 Października 2010 Autor Opublikowano 29 Października 2010 jest 10 cm potem rozwiercona 10 na 12,7 i potem jest jeszcze 15 cm masa 15 to 552 g a 12,7 to 549 g
Adam D Opublikowano 29 Października 2010 Opublikowano 29 Października 2010 i wszystkie mają tylne wydechy? A ile waży 10?
Piotrfala Opublikowano 29 Października 2010 Autor Opublikowano 29 Października 2010 10 chyba tyle samo co 13. Tak wszystkie mają. Ja akurat mam 10 gdyż udało mi się okazyjnie kupić tylko ze używałem jej z bocznym wydechem i muszę kupić tuleje i tłok żeby ja przestawic. W poniedziałek przywioze wagę kuchenna i sprawdzę ile to co mam wazy.
Piotrfala Opublikowano 29 Października 2010 Autor Opublikowano 29 Października 2010 pozwoliłem sobie zwalić trochę proporcji jesli chodzi i skrzydła i statecznik z tego modelu ADDICTION postanowiłem zostawić statecznik pionowy taki jaki jest gdyż oporu on raczej wiele mniej nie bedzie generował po zmniejszeniu wagi podobnie a po za tym powierzchni sterowej nigdy za mało ... skrzydła zrobię o rozpiętości 150-156 cm głębokość u nasady jakieś 38 cm końcówka będzie miała 20 cm statecznik o rozpiętości 54cm zobaczymy co z tego wyjdzie generalnie jestem dobrej myśli! a wracając jeszcze do statecznika pionowego to wysokość proporcjonalnie jest taka sama jak w modelu chińczyka bądź japończyka, mam tylko głębszy o ok 4,5 cm ster
Adam D Opublikowano 30 Października 2010 Opublikowano 30 Października 2010 Przy tej rozpiętości 10 wystarczy.
Piotrfala Opublikowano 30 Października 2010 Autor Opublikowano 30 Października 2010 i bardzo dobrze odejdzie mi spory wydatek
Piotrfala Opublikowano 30 Października 2010 Autor Opublikowano 30 Października 2010 jeszcze takie jedno pytanie bo myślę o profilu statecznika i pewnie bedzie to naca tylko nie wiem jaka grubość ? 11 12 % ile ? a moze w ogóle inne profile sie stosuje ?
Adam D Opublikowano 30 Października 2010 Opublikowano 30 Października 2010 To nie ma wielkiego znaczenia. Najczęściej robię 9%. Ostatnio widziane modele mają grubsze stateczniki ale czy aż 12%? Chyba nie. Zrób 10%, będzie dobrze. Jaka wyjdzie maksymalna grubość? Pytam ze względu ma wytrzymałość. I NACA oczywiście.
Piotrfala Opublikowano 30 Października 2010 Autor Opublikowano 30 Października 2010 z tego co myślałem wczoraj to statecznik u nasady bedzie miał 20 cm z profilem 10% procent to jak nic są dwa centymetry zrobię z rdzeniem styro i na bagnetach węglowych bo chciałem mieć demontowany statecznik ze względów praktycznych i generalnie daje to dużą większa możliwość późniejszych ewentualnych zmian. a na skrzydła jaki jest najczęściej przez pana stosowany profil ? tak dopytuje bo kiedyś nie zwracałem za bardzo na to uwagi interesowała mnie jedynie grubość ale po ostatnich zajęciach na uczelni zacząłem myśleć nad laminarnym jakimś
Adam D Opublikowano 30 Października 2010 Opublikowano 30 Października 2010 Profil do skrzydeł był tu kiedyś przeze mnie referowany. W wielkim skrócie:daj SD8020 i będziesz zadowolony. Możesz na końcówce skrzydła zmodyfikować tak by miał 1-1.5% grubości więcej niż u nasady - będziesz jeszcze bardziej zadowolony.
Piotrfala Opublikowano 30 Października 2010 Autor Opublikowano 30 Października 2010 no tak cos mi właśnie świtało w głowie ale pewny nie byłem i wolałem spytać bo przez ten czas mogło sie trochę pozmieniać . dziękuje bardzo za pomoc bo nie wiem co bym bez pana zrobił!! to nie długo nie będzie już moja konstrukcja
Adam D Opublikowano 30 Października 2010 Opublikowano 30 Października 2010 A gdzie tam. Ty decydujesz ja tylko podpowiadam (nie jestem tak stary, by znajomi modelarze mówili mi per Pan). Zmienia się raczej powoli... skrzydło na SD8020 i podobnych jest dobre od wielu, wielu lat. Jak napiszę od ilu, może Cię to zniechęcić, więc tego nie zrobię Drugi biegun to skrzydła na czymś podobnym do NACA 64 0012, czy nawet 65. Ale ważniejsze jest urwanie z modelu 100g niż różnice w profilach. Oczywiście są różnice ale nie przeceniałbym ich. Masa, niepokrzywiony model, jakość napędów sterów, trymowanie, moc - o to warto walczyć. Profile na deser.
Piotrfala Opublikowano 5 Listopada 2010 Autor Opublikowano 5 Listopada 2010 no i zamieścił bym jakieś zdjęcia ale niosłem nitrocelon w plecaku i się puszka otworzyła i między innymi ucierpiał trochę kabelek od telefonu i nie mam jak przegrać fotek muszę go umyć acetonem bo w przeciwieństwie do słuchawek które się rozpuściły on się tylko trochę oblepił.... na ta chwilę zrobiłem statecznik poziomy muszę jeszcze tylko stery wyciąć. popełniłem czeski błąd wiercąc otwory na bagnety w kadłubie i trochę muszę porzeźbić ale będzie ok. jedna połówka na tą chwilę waży ok 40 gram. kadłub zrobił się ciężki bardzo ale mam nadzieje ze uda mi się zrobić lekkie skrzydła i resztę pierdołów i może wyjdzie rozsądna waga. A jak nie to już mam pomysł na nowy kadłub wykonany trochę inaczej. poczekamy zobaczymy. wszystko się okaże za jakiś czas.
Piotrfala Opublikowano 7 Listopada 2010 Autor Opublikowano 7 Listopada 2010 mam problem.... zachciało mi się zrobić szklane kieszenie do bagnetów w stateczniku ale pojawił się problem. a mianowicie okleiłem ładnie taśmą przezroczystą bagnet potem nawinąłem pasek włókna szklanego przesączyłem żywicą owinąłem jeszcze raz taśmą by wymysić odpowiedni docisk no i właśnie teraz mam problem .... za nic tego nie daje rady zdjąć .... wiem ze w większych skalach ludzie robią to bez problemu, ale czy powodem mojego niepowodzenia może być średnica pręta ?? czyli 5mm.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.