Skocz do zawartości

F3a od początku


Piotrfala

Rekomendowane odpowiedzi

generalnie to zacząłem relacje z budowy mojego modelu na forum bo byłem zachwycony ilością różnych rad i podpowiedzi co do konstrukcji udzielanym innym modelarzom.

a tu ani widu ani słychu. zadałem po drodze parę istotnych pytań a jak mi czasem jedna osoba odpowie to jest szał....

czuje się lekko rozczarowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 277
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

:)

 

Milczę, bo nie znam takiego punktu. Kiedyś sam sobie lutowałem zestawem do kupienia w castoramie. Pomogą chyba tylko "żółte książki" pod hasłem spawanie aluminium. Na Radzymińskiej była kiedyś taka firma ale to nie Centrum.

Tak naprawdę to kupiłeś złe kolanko. Są takie z "przewyższeniem" które dopasowują położenie wydechu. Na stronie mvvs'a nie widzę takiego do 10 ale jest takie do 8.

 

ew. http://www.krumscheid-metallwaren.de/ i poskładać coś z ich części uniwersalnych.

 

Kolektor wylotowy to naprawdę trudny temat i nie dziwię się, że koledzy nie prześcigają się w odpowiedziach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wujek google na szczescie od razu znalazł odpowiedź na moje pytanie :P

był to pierwszy link od góry.

 

 

po nacinam w kilku miejscach i dopasuje take ze bedzie pasować.

tylko kurcze nie wiem czy można dowolnie zmieniac sobie długość wydechu bo ja bym musiał swój skrócić o połowę i teraz nie wiem czy to bedzie grało tak jak powinno. spawanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaaa, jeszcze nie powiedziałeś co będzie za tym kolankiem.

Rura rezonansowa czy tłumik typu Magic Mufer? A może zwykły tłumik?

Jeżeli to nie jest zwykły tłumik to nie możesz bezkarnie skracać wydechu.

Liczy się długość w rozwinięciu, więc powyginanie kolektora w zasadzie go nie skraca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to kiszka....

rura rezonansowa długa

ja go chciałem skrócić o dobra połowę ...

kurde to wylot spalin bedzie prawie pod statecznikiem poziomym!

przynajmniej skrzydła i przód modelu sie nie bedzie brudzić ..

bede musiał wydłużyć tunel na rure i to o dobre 20 cm;/

jutro wstawie fotkę

moze ktoś bedzie miec jakiś dobry pomysł .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie, ze wtrace notke dotyczaca dosyc starej sprawy, ale mam pewne doswiadczenie w sprawie przestawiania cylindra w MVVS'ie 12.7. Kiedy zaczynałem starty w F3A (scislej w klubie) latałem małym modelem o iscie gwiezdzistej nazwie "Polaris" (Pan Adam zapewne go kojarzy-taka mała biała maszkara z rezonansem pod skrzydłem). Był on wyposażony w owy motorek. Kiedy kupił go moj tata, uzywany był z tylnym wydechem, ale do Polarisa ni w zab nie pasowal tylny, wiec trzeba było go przestawic. Zaopatrzylem sie w tuleje, tłok i kilka innych czesci przy okazji, ale zdecydowalem sie najpierw przestawic go na starych czesciach. Teraz zaczyna sie przysłowiowe "MAMY CIE"! Nie wiem czy jest tak we wszystkich egzemplarzach, ale w moim chodzil wspaniale, mimo wylatanych wielu godzin na innym ustawieniu cylindra:) I z pełną swiadomoscia i odpowiedzialnoscia za moje słowa polecam ten silnik. Jest nie do zabicia:)

 

Przy okazji, model wychodzi naprawde bardzo ciekawie:) Czekam na efekt finalny!

 

Pozdrawiam

Mirek Sałam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wyginania tego kolanka zaraz za wylotem to osobiscie bym uwazal... W jednym modelu mialem wydech mniej wiecej jak Ty i kolanko tez od razu wygialem. Niestety efekt byl mniej niz zadowalajacy. Motorek sie dusil, czesto trzeba bylo go regulowac, nie chcial dobrze pracowac w rezonansie-jednym slowem makabra. Przemysl to. Ewentualnie sporboj jakos lagodnie prowadzic giecie wewnatrz kadluba. Chociaz ja mialem silnik duzo blizej wregi anizeli Ty, wiec mozesz nie miec tych problemow.

 

Pozdrawiam

Mirek Sałam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za miłe słowo :D

zawsze to otuchy dodaje.

tak szczerze powiedziawszy miałem problem z dostaniem częsci do mojej maszynki i bede je miał dopiero na wiosne ale postanowiłem tez własnie spróbować na starych częściach (nie chciałem sie do tego przyznawać na forum :P )

 

trochę luzu z tyłu jest tak ze rady posłucham .

juz wiem mniej wiecej jak wyregulować rezo do tego silnika i najpierw zrobię to na osobnym stanowisku a potem przeniose wszystko do modelu.

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakiej firmy masz rure rezo? Oryginał MVVS'a? Od razu Ci powiem, ze ja latałem dość cięzkim klocem na mojej (ważył 4800 przy 1.65m) na smiglaku APC 12x7 i śmigał świetnie:)

 

Pozdrawiam

Mirek Sałam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak oryginał.

silnik wiem jak chodzi bo kolega tez miał 12,7 a to jest z tego co mi wiadomo rozwiercona dycha, nie narzekał na niego w ogóle, rewelka i to nie niedrogo!

jeszcze nie wiem ile bedzie ważyć ale bede szczęśliwy jak bedzie 3,5 kg.

mam smigło 12x6 ale postanowiłem troche poeksperymentować i kupiłem 11x9.....

 

dziś zrobiłem sobie mikołaja tzn uczelnia mi zrobiła i poszedłem do pracowni laminatów i dostałem pełno ścinków tkaniny węglowej (jakies 0,5 kg)

jeszcze tylko żywica i mysle ze w nie długo powstanie nowe podwozie !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra masz uczelnie, musze na mojej sprobowac sie łądnie usmiechnac^^ Na 11x9 bedziesz miał rakiete. Model bedzie sie bardzo rozpedzal w poziomie i w pionie w dól, a w gore bedzie mu brakowac mocy w gornych czesciach figur:) Widzisz, cały patent latania akrobacji polega na dobraniu predkosci w kazdej fazie lotu mozliwie jednakowej:) Wtedy zaczyna to wygladac. No ale zobacz oczywiscie, moze Tobie bedzie sie latac lepiej na tym smiglaku. Kiedys w sumie latałem na smigle 16x14 bo lubilem predkosc^^ Tylko to juz starym, dobrym, rasowym Vivatem, ktory gdzies w Polsce jeszcze sie tuła po lotniskach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ech... prośba do melowców: pozdrówcie ode mnie przeserdecznie "Cezara" tzn profesora (woow hehe)Cezarego Galińskiego od Przytka z Gliwic :))

 

Piotrze sam jestem baaardzo zajęty swoim projektem który kontynuuję zawzięcie od niedawna ale od dawna z uwagą śledzę Twoje poczynania. Bardzo podoba mi się Twój projekt a jeszcze bardziej sposób w jaki do niego podchodzisz :))

MVVS miał w swojej ofercie kiedyś muflera do 10-tki był o połowę krótszy od rury rezo i też na tylny wydech.

Miałem MVVS 10 z rurą, rasował mi go Ś.P. Pan Andrzej (Rachwał) i pokazywał mi kiedyś tego muflerka- mi do "Saphira "pasowała rura jak ulał ale Tobie ten muflerek "uczyniłby zycie prostszym i ciekawszym" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja miałem rezonans w swioim brzydactwie, to wylot rury konczył sie tuz za skrzydłem... Nie była ona taka super długa. Po weekendzie moge napisac dokladnie jakie długosci miałem u siebie, bo model jest w domu, a ja na studiach^^

 

Musze sie przyznac, ze owym watkiem zostałem natchniony do budowy swojego brzydactwa i dzisiaj zaczałem rysowac plany 1:1 wiec moze za jakis czas bedziemy mieli w Szczecinie nowego potwora^^

 

Oto on: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=34478

 

Troche z innej bajki, ale moze byc ciekawie:) Boogie, kojarzysz kształty:P?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o jaaaa, ale w końcu coś się zaczęło dziać na tym forum :D

aż miło popatrzeć :D

 

przytek a co w moim podejściu jest takiego ze zwróciło twoją uwagę ??

myślałem o tym muflerze juz kiedyś ale doszedłem do wniosku jakiś czas temu podczas zakupów ze duże jest lepsze i tez kupiłem to co kupiłem .

po za tym chce wyciągnąć z motorka jak najwięcej a skoro sprzedają coś tak wielkiego w porównaniu do silnika to chyba coś to daje.... zresztą to sie dopiero okaże .

 

heh jaki ten świat mały jest :D

wklejam parę fotek żebyście mieli większe wyobrażenie moje "dramatu antycznego" na temat nieszczęsnej rury ;/

na fotce są na razie rurki z pcv do zamontowania silnika ale nie martwcie się one są tylko po to bym maskę mógł dopasować . jak wrócę do domu to sobie ładne tulejki dotoczę z aluminium.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.