czarek66 Opublikowano 2 Marca 2010 Opublikowano 2 Marca 2010 To fakt. Ja nawet mialem zasade ze nauka odbywala się przy zerowym wietrze, w miejscach gdzie występowala wysoka trawa! Pomagało!
Fotograf Opublikowano 6 Marca 2010 Autor Opublikowano 6 Marca 2010 witam koledzy... znalazłem świetne miejsce koło mojego miejsca zamieszkania... pole dość duże no i teraz równo posypane śniegiem więc lądowania wspaniałe w mięciutkim śniegu... właśnie wróciłem z kolejnego udanego lotu... no i ciągle powraca problem baterii 1100mAh 2s ona starcza przy tym moim obciążonym modelu na "dość krótką" zabawę... (to odczucie subiektywne oczywiście) BARDZO PROSZĘ O POMOC w doborze regulatora do tej baterii: http://hobby-model.pl/sklep/product_info.php/cPath/63_452_964_966/products_id/28131 czy taki może być bo kompletnie się na tym nie znam http://hobby-model.pl/sklep/product_info.php/products_id/12874
Cimek Opublikowano 6 Marca 2010 Opublikowano 6 Marca 2010 Dlaczego taki drogi regulator? tu masz zamiennik też dobry http://abc-rc.pl/p/6/846/esc_sbey_-_30a_-_regulator_2s-4s-regulatory_esc.html dlaczego 30 A? lepiej mieć na "później" zapas jak bys chcial coś zrobić , co do lipola proponuje 1300 3s dłuzej polatasz, a cena niższa http://www.allegro.pl/item938617335_pakiet_li_po_1300mah_3s_20_30_c_turnigy_matched.html
lukas 39 Opublikowano 6 Marca 2010 Opublikowano 6 Marca 2010 Witam! http://abc-rc.pl/p/6/602/esc_hw30a_-_regulator-regulatory_esc-wyposażenie_rc.html prosty ,łatwy i 60 % tańszy od Twojego. 8) mam go przy mini katanie z silnikiem 3530 i jest ok! .Do ASW -28 masz na lata!!!!!!!! :twisted: Cieszy mnie że znalazłeś ,,bezkolizyjne" lotnisko ja jednak brałbym li pola mini.1300-1500 . EDIT. Cimek uprzedził.
Gość horn3t Opublikowano 6 Marca 2010 Opublikowano 6 Marca 2010 Regulator dobiera się do silnika , a potem do tego pakiet zasilający, jaki masz silnik w tym cudzie techniki latającej?
Fotograf Opublikowano 7 Marca 2010 Autor Opublikowano 7 Marca 2010 horn3t, nie wiem - wiem że bez szczotkowy ale nic więcej nie wie na temat silnika... Zależało by mi na trochę większych obrotach śmigła bo chciałbym latać podczas wiatru 4 m/s... Ten mój dociążony model świetnie sobie radzi przy wietrze do 2 m/s ale przy 4 m/s to już jest walka jak chce pod wiatr się wznosić... No i się zastanawiam nad 3s bo jakby nie było większy woltaż no a co za tym idzie silnik powinien mieć większe obroty (tak na logikę).. Ale mogę się mylić bo nie wiem dokładnie jak działają regulatory (czy one po prostu sterują woltażem na silniku czy generują napięcie przemienne itp...) Logiczne by było zastosowanie 3s i nowego regulatora ale z drugiej strony model będzie cięższy o kolejne 50g (około)... Sam nie wiem, może lepiej kupić sobie ze 2 akumulatory 2s 1100mah (te orginalne) no i wymieniać je co chwilę... :/
Marcin K. Opublikowano 7 Marca 2010 Opublikowano 7 Marca 2010 Czyli masz standardowy silnik z zestawu asw? Mój asw na seryjnym silniku i regiel 18A+ 3s 2200mah :crazy: ważył dużo ale to nie przeszkadzało żeby wspaniale latał. Ciężko było go wyważyć(trochę w kadłubie trzeba wyryć styro, koniec aku był w połowie cięciwy płata) A przybyło mi ok 150g wagi niż było planowane w oryginale. Proponuje ci do oryginalnego silnika dorzucić rygiel TP18A (abcrc.pl) pakiet 3s 1500mah li pol i będzie miło i przyjemnie:)
Fotograf Opublikowano 8 Marca 2010 Autor Opublikowano 8 Marca 2010 Marcin K., dzięki za odpowiedz, lecz trocję się spóźniłeś... wczoraj kupiłem dla brata nowe asw 28 no i przy okazji kupiłem aku dla siebie... zważyłem szybowiec i ma 750g - kurcze ponad 200 więcej niż w standardzie... zdecydowałem latać na oryginalnym aku... kupiłem sobie zapasowe no i zobaczymy... to nawet chyba dobry pomysł bo będę mógł na jednym latać a drugi w aucie ładować... poza tym z czasem chce przejść na nowy kadłub i skrzydła bez żadnych wzmocnień no i fajnie by było latać na oryginalnych "ciężarach" ...
Marcin K. Opublikowano 8 Marca 2010 Opublikowano 8 Marca 2010 Tylko na standardzie model ma kiepskie wznoszenie... Przy zachowaniu masy, ale mając większą moc musiał byś mieć aku 3s ok 800mah ale wtedy skraca się czas latania. mój model najlepiej latał gdy doszło te kilkadziesiąt gram zakładając aku 3s 2200mah. Nie był tak podatny na wiatr szybko sie wznosił (w końcu 3s :wink: ) i miałem dużo mah na długie hasanie po niebie:)
jacek997 Opublikowano 9 Marca 2010 Opublikowano 9 Marca 2010 Pytanie. Kolega po kraksie swojego ASW wymienił odbiornik z tego, który był w zestawie na Dynam R-6P ale po podłączeniu nie ma żadnego efektu, tylko lekkie drżenie serw kierunku i wysokości. Regulator jest na pewno dobry, bo po podłączeniu drugiego oryginalnego odbiornika z zestawu wszystko chodzi jak należy. Poradźcie coś.
Marcin K. Opublikowano 9 Marca 2010 Opublikowano 9 Marca 2010 Niech przełoży kwarc z oryginalnego odbiornika do odbiornika Dynam R-6P. Jest też możliwość że nie pracują na tej samej częstotliwości.
Fotograf Opublikowano 9 Marca 2010 Autor Opublikowano 9 Marca 2010 też o tym pomyślałem... No ale kwarc a właściwie jego naklejka jest tak widoczna i charakterystyczna, że chyba nie da się o niej zapomnieć... A co do mojej zabawy modelem to po zważeniu modelu okazało się, że same "wzmocnienia" mają 200g więc czym prędzej wszystko poodklejałem (tylko winegrety zostawiłem oklejone)... Teraz nawet na rękę jest o wiele lżejszy... Zobaczymy jak będzie latał... Oczywiście miejsca gdzie był popękany skleiłem odpowiednim klejem a ogon wzmocniłem 2cm szerokości taśmą ze wzmocnieniem... Jutro obloty z kamerą oczywiście
jacek997 Opublikowano 9 Marca 2010 Opublikowano 9 Marca 2010 Z doświadczenia - ASW najpiękniej oddaje wrażenie autentycznego lotu [oryginalny zestaw] tylko w zupełnej ciszy ew. do 2-3 m/s wiaterek nie więcej, bo to już męka jest. Jest lekki i na każde pierdnięcie reaguje mocno jednak kiedy złapiemy komin to lata i lata, wtedy potrzebna lorneta i dalej lata i lata. No i najważniejsze - delikatne ruchy sterami, nie za głęboko krążymy bo zachowuje się jak jantar st2 i 3.
Fotograf Opublikowano 10 Marca 2010 Autor Opublikowano 10 Marca 2010 Ja pozwoliłem sobie go psiknąć sprayem od spodu na czarno bo nie jestem aż tak doświadczony w te klocki no i jak leci gdzieś daleko to czasami mi się trochę kierunki mylą psikałem z 10 cieniutkich warstw aby lakier nie wszedł w reakcję ze styro... Pewnie z czasem lakier się złuszczy ale ja do tego czasu będę mam nadzieje umiał latać
kakis_cro Opublikowano 10 Marca 2010 Opublikowano 10 Marca 2010 Ja w swoim ASW mam 3Emodel 1500mah 7,4V pakiecik chiński, tani, niewiele cięższy od orginału, żadnych problemów z wywarzaniem. I regulator jeti eco 18. Loty dłuugie, a po skończonym locie bateria i regulator są chłodne - w przeciwieństwie do standardowego wyposarzenia Zależało by mi na trochę większych obrotach śmigła bo chciałbym latać podczas wiatru 4 m/s... Ten mój dociążony model świetnie sobie radzi przy wietrze do 2 m/s ale przy 4 m/s to już jest walka jak chce pod wiatr się wznosić... Skoro zamawiasz nowy kadłub, mógł byś wstawić mocniejszy silnik. Ja myślę nad czymś takim Tower Pro 2410-09 Silnik gabarytowo identyczny z orginalem,
Fotograf Opublikowano 12 Marca 2010 Autor Opublikowano 12 Marca 2010 Skoro zamawiasz nowy kadłub, mógł byś wstawić mocniejszy silnik. Ja myślę nad czymś takim Tower Pro 2410-09 Silnik gabarytowo identyczny z orginalem, tu cytat z tej strony: Silnik o wyjątkowo małej prędkości obrotowej, zalecany do modeli z założenia latających z małymi prędkościami. Nadaje się między innymi do modeli 3-D o masie około 300 - 400 g. A mi zależy na obrotach bo nie chce zmieniać śmigieł... Także jestem w trakcie przemawiania swojego zamówienia na z 2s na 3s koszt zaledwie parę złoty (przy założeniu 1100 mah) ale pewnie wyższe napięcie da większą prędkość silnika i o to chodzi
kakis_cro Opublikowano 12 Marca 2010 Opublikowano 12 Marca 2010 Tower Pro silnik 2410-09 AL Dane techniczne Długość silnika : 28 mm Średnica silnika : 31 mm Długość osi : 27 mm Średnica osi : 3 mm Masa (sprawdzone) : 65 g Prąd ciągły : 8,4 A Sugerowane zasilanie : 2-3 Li-Po rpm / V : 840 Zalecane śmigło : 9x5 / 10x 4,7 Uzyskiwany ciąg : ok 600g Niczego nie trzeba zmieniać, przy 2Li-Po śmigło 10x4,7 czyli dokładnie takie same jak w ASW. Motoszybowiec nie jest akrobatką, ciąg 600g wystarczy, to będzie o 60g więcej niż warzy asw. Jak uzbieram trochę kasy na nowy kadłub i skrzydła (bo już są trochę styrane) to zamowię ten silniczek.
Fotograf Opublikowano 12 Marca 2010 Autor Opublikowano 12 Marca 2010 no może masz rację... ale ja jednak jestem przekonany, że te 3V więcej które będę miał przechodząc z 2s na 3s dadzą więcej niż wymiana silnika... Dziś znów latałem (ostatnio latam codziennie po 2 aku), no i stwierdzam, że jak nie ma za dużego wiatru to można śmiało wywindować model... Tylko, że ja to w gorącej wodzie kompany jestem i przy wiaterku też chce latać więc najprostsze jest chyba zwiększenie aku i regulatora... No bo przy wymianie silnika to trzeba już trochę popracować...
Marcin K. Opublikowano 13 Marca 2010 Opublikowano 13 Marca 2010 Proponuje silnik Emax 2822. O ile sie nie mylę to przy 3s i śmigłe 10x4 Ciagnie ok 735g. Co dokladniej to bylo napisane w ofercie modelarski.pl. Przy nowym kadłubie to nie problem wymienić silnik. Mozna zostawic seryjny silnik ale przy 3s sporo sie grzeje i lepiej nie ryzykowac. Duzo to i tak nie pomaga bo silnik z asw mialem w gornoplacie i mimo zastosowania pakietu 3s i standardowym śmigłe model ledwo ledwo trzymal sie w powietrzu...
Fotograf Opublikowano 16 Marca 2010 Autor Opublikowano 16 Marca 2010 Dlaczego taki drogi regulator? tu masz zamiennik też dobry http://abc-rc.pl/p/6/846/esc_sbey_-_30a_-_regulator_2s-4s-regulatory_esc.html dlaczego 30 A? lepiej mieć na "później" zapas jak bys chcial coś zrobić , co do lipola proponuje 1300 3s dłuzej polatasz, a cena niższa http://www.allegro.pl/item938617335_pakiet_li_po_1300mah_3s_20_30_c_turnigy_matched.html To jeszcze raz ja! no więc kupiłem w końcu ten regulato SBEY 30A powie mi ktoś jak to podłączyć? Tam są 3 kabelki tego samego koloru... są oznaczone A B C ...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.