Fotograf Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 Witam wszystkich! Od środy jestem szczęśliwym posiadaczem ASW 28 To może nie jest szczyt marzeń ale jak na kogoś takiego jak ja wystarczy... Od kolegi pożyczyłem sprzęt do trenowania (na PC) no i po 2 dniach treningu < 2 godziny > "byłem" gotów na pierwsze loty W czwartek, choć pogoda marna (brak miejsca do twardego lądowania bo wszędzie zwały zamarzniętego śniegu) wyruszyłem na pierwsze loty... Na początek było mi ciężko - tak stanąć i rzucić model przed siebie ale jakoś to wyszło... Ten model jest dość lekki i mimo moich wzmocnień (taśma z włóknem szklanym), wiatr robił z nim co chciał... No właśnie - w czasie moich lotów wiał średni wiatr 5 km/h w porywach do 10km/h... To chyba sporo bo jak wywindowałem model trochę wyżej to pomimo ciągłego gazu na maxa był trochę nie sterowny... (puszczam model w terenie zabudowanym, gdzie domki mają maksymalnie 6 m wysokości i spadziste dachy) Loty były dwa: - w pierwszym to się modliłem aby tylko sprowadzić go na ziemę bo chwila nieuwagi no poleciał z wiatrem (gaz cały czas na maxa) dość daleko i prawie go widać nie było (zniknął za drzewami gdzieś 400 m ode mnie )... Ale jakoś szczęśliwie udało mi się go podnieść na tyle, że coś tam widziałem (lekka mgła była) no i powoli przybliżałem go do siebie... Gdy już doleciał do mnie to spróbowałem wylądować no i chyba przez wiatr trochę za mocno skręcił i przywalił w choinkę (2 mery wysokości)... - potem wybrałem nieco inne miejsce (mniej drzew) no i puściłem go w inną stronę aby nie poleciał znowu z wiatrem... Nawet dobrze mi szło bo wylatałem całą baterię (jest dość słaba 1100mah 2s). Trwało to może 10 minut i po zauważeniu spadku prędkości śmigła starałem się go posadzić na ziemi... to by było wspaniałe, udane lądowanie gdyby nie fakt iż miałem do dyspozycji teren 30x30 m2 na którym w skrajnych miejscach rosły małe krzaczki (1,5 m wysokości) no i przy podchodzeniu do lądowania zahaczył o właśnie takie krzaczki... Ale lądowanie do czasu zahaczenia wyglądało prawidłowo... Więc miałem nadzieję, że dam sobie radę z lądowaniem w późniejszym czasie... Naładowałem ponownie baterię i ruszyłem na kolejne loty... Start już opanowałem samo latanie nawet mi dość dobrze idzie ale z uwagi na zabudowany teren, kolejne lądowanie też nie przebiegło dobrze Samolot przy wykonywaniu skrętu (a kto w temacie to wie, że on lubi się przewalić na skrzydło), zniknął mi za jednym domem no i tyle go widziałem... Na szczęście śniegu jest ze 30 cm no i jest lekko roztopiony co zamortyzowało kraksę (oczywiście jak tylko wiedziałem, że spadnie - zamknąłem przepustnicę aby nie połamały się śmigła)... Naładowałem ponowanie baterię i kolejny raz ruszyłem na loty (i jak się okazało - ostatnie w tym tygodniu)... Start poszedł wyśmienicie. Tym razem mimo sporego wiatru, wywindowałem go maksymalnie do góry... Potrenowałem lot ślizgowy no i ustawiłem sobie trymery aby w miarę prosto leciał (choć pewnie to powinno się robić przy bezwietrznej pogodzie)... Latałem tak sobie aż odczułem, ze powoli kończy się bateria. Następnie 2 kołowania no i podchodzenie do lądowania. To udało się praktycznie bezbłędnie gdyby nie zbyt duża prędkość podchodzenia (a tak jak już pisałem mam do dyspozycji miejsce 30x30 m więc jest dość ciasno... Szybko wrzuciłem gaz na maxa no i lekko do góry - zareagował wyśmienicie... Tylko że potem trzeba było zawrócić no i pokonać wiat co przy osłabionej baterii było dość ciężkie... Gdy samolocik już praktycznie wychodził z zakrętu, zwalił mi się lekko na skrzydło co skutkowało obniżeniem pułapu gdzieś o 5 metrów no i PRZYWALIŁEM W DACH SĄSIADA (praktycznie czołowe zderzenie)... A oto straty: - kadłub pęknięty w 5 miejscach - rozwalone śmigła i kołpak - uszkodzony tylny statecznik - uszkodzone mocowanie kabiny pilota Ale najważniejsze, że serwa i silnik działają Zamówiłem już śmigła (10,50 zł) oraz kilka rurek do wzmocnień (po 5 zł) ... Chcę całość wzmocnić rurkami (Rurka węglowa O 3,0 /1,5 x 1000 mm) No i załadować pojemniejszy akumulator no i sterownik obrotów (proszę o namiary co i jak kupić by ze sobą współpracowało)... A oto zdjęcia z tuningu modelu oraz zdjęcia po tej ostatniej kraksie... PS: na zdjęciach z tuningu nie widać wzmocnień z rurek węglowych bo zamontowałem je później... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomisław Piotr Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 Doradzałbym kontakt z innymi modelarzami. W Trójmieście, jest świetna paczka modelarzy, napewno pomogą Ci zacząc latanie. Musisz się jeszcze trochę nauczyc. Ale trzymam kciuki. Pamiętaj w grupie łatwiej i raźniej i rozumniej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragi Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 Znajdź lepiej inne miejsce do polatania zanim komuś stanie się krzywda :| Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fotograf Posted February 26, 2010 Author Share Posted February 26, 2010 Ragi, masz rację z tym innym miejscem i ty Tomisław Piotr, też masz rację... Teraz w międzyczasie trochę potrenuję na symulatorze no i zobaczymy... Zamówiłem sobie 4 komplety tych śmigieł (bo to chyba pierwsza rzecz która się rozwala w tym samolocie przy kontakcie z ziemią)... Co do samego samolociku to go naprawię - klej mam Trochę taśmy i będzie latał... Wrzucę fotosy jak skończę naprawy i tuning Mam też takie pytanie techniczne bo chciałbym aby model szybciej się wbijał do góry: - to dość lekki model samolotu a chciałbym wmontować mu pojemniejszy aku + może przekładka z 2 na 3 cele no i moduł sterowania pracą silnika... No i pytanie takie - "czy gra jest warta świeczki" przy tej przeróbce i zwiększeniu ciężaru modelu (spowodowanej większą baterią no i tymi wszystkimi wzmocnieniami) czy nadal to on będzie miał coś z szybowca bo już powoli robi się coraz cięższy... Do tego dojdzie mini kamera... Co wy na to? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukas 39 Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 Witam! Latałem tym modelem 2 sezony i nie polecam wielkich obciążeń.li- pol 1500 do 1800 2s. Jeżeli chcesz 3 s pamiętaj że regiel przyjmie tylko 2s,czyli do wymiany.Widząc te wzmocnienia z takiej ilości taśmy , zrobisz z tego cegłe.Ten model lata ok. przy 600gr.,,Czy gra jest warta świeczki?'' jeżeli chcesz zamontować kamerkę na pewno tak.Orginalny setup jest za słaby. Jest sporo o ASW-28 na tym forum. Powodzenia! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fotograf Posted February 26, 2010 Author Share Posted February 26, 2010 lukas 39, po Twojej wypowiedzi sądzę, że jeśli zamontuje do tego wzmocnionego modelu jeszcze kamerkę to nie obędzie się bez 3s... Zawsze jeszcze przecież trzeba go trochę wywindować... no i chyba 2s sobie z tym nie poradzi... Co ty na to? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cimek Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 Jeżeli poczytasz tematy o ASw-28 to ludzie używali lipole 3s i nie mieli zadnego problemu z elektroniką w modelu. Ile wagi doszło po "oklejeniu" go taśmą? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukas 39 Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 Oczywiście że sobie poradzi na 2s .,pisząc o wiekszej pojemności mam na myśli czas lotu.Jeżeli chcesz by model był mocniejszy zmień regiel bo nie czyta 3s,no i co za tym idzie mniejsze śmigło.Ja na Twoim miejscu na razie polatał bym na tym co jest,no może mocniejszy pakiet.Jak model opanujesz to pomyślisz o zmianach osprzętu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fotograf Posted February 26, 2010 Author Share Posted February 26, 2010 Jak model opanujesz to pomyślisz o zmianach osprzętu no moze masz rację i tak chyba zrobię tylko, że będzie zabawa z wyważaniem...Na razie latałem przy wietrze (do 10km/h) więc może jak nie będzie wiało to szybciej i łatwiej nabierze wysokości... A co to Twojej wypowiedzi Cimek, to wychodzi, że nie trzeba by zmieniać regiel? Bo myślałem, że z większym woltażem sobie nie poradzi... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cimek Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 Fotograf, tak trzeba zmienić 25A w zupełności starczy, jak czytałeś orginalny regulator "akceptuje" tylko pakiety 2s. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
PUPI Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 Przed uderzeniem w cokolwiek lub po stracie modelu z oczu ściągnij drążek gazu na 0, bo wydaje mi się, że śmigło straciłeś po uderzeniu na pełnych obrotach. PS: Nigdy nie lataj w terenie zabudowanym zwłaszcza że tego jeszcze nie potrafisz. Ciesz się, że nikt nie ucierpiał w tej zabawie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fotograf Posted February 26, 2010 Author Share Posted February 26, 2010 PUPI, wiem że nie powinienem latać w terenie zabudowanym... A co do straty śmigła to fakt nie było czasu na hamownie... Poza tym po zdjęciach widać, że wyłącznie napędu nic by raczej nie dało... Na razie dam sobie spokój z tym 3s... Wstawię w poniedziałek tą kamerkę no i dorobię wzmocnienia... zobaczymy co z tego wyjdzie... Muszę go wypróbować podczas bezwietrznej pogody bo jak na razie to walczyłem z wiatrem no i wówczas silnik nie dawał rady niekiedy... Pożyjemy zobaczymy... Ale bardzo proszę o namiary na jakiś tani sklep z aku i sterownikiem obrotów... Link to comment Share on other sites More sharing options...
czarek66 Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 Ja bym zredukował ilosć tasmy w tym modelu. (tylko do spodu kadłuba i krawędzi natarcia skrzydła) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cobra Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 Tylko że potem trzeba było zawrócić no i pokonać wiat co przy osłabionej baterii było dość ciężkie... Wynika z tego, że lądowanie było z wiatrem. Powinno być zawsze pod wiatr. Start oczywiście też. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fotograf Posted February 26, 2010 Author Share Posted February 26, 2010 wiatr przód-bok Link to comment Share on other sites More sharing options...
kefir Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 Powiem jedno do kamerki ten model się nie nadaje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikx Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 HIHI Patrząc na ten modelik przypomniał mi się mój ASW 28, który miał połamaną wręgę silnika po jednej z kraks ( która stała się nie z mojej przyczyny, a mianowicie mojej ponad 5 letniej siostrze spodobała się antenka od nadajnika więc postanowiła ją złapać a model własnie miał wysokość jakieś 3-4m i potem już tylko krety mogły go podziwiać :rotfl: ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomisław Piotr Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 Fotograf, wiatr przód-bok :shock: Musisz przyjąc naszą nomenklaturę, bo się niedogadamy. "Sterownik silnika" to po naszemu regulator obrotów. My Ciebie zrozumiemy, ale w drugą stronę może byc gorzej. Czytaj forum, szczególnie "Od czego zacząc" i to nie tylko ostatnie posty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted February 27, 2010 Share Posted February 27, 2010 Witam Jak masz lądować to nigdy nie skosem. Zawieje Ci jedna połówkę skrzydła no i model leci... Jak chcesz filmować to wybierz Easy Glider , jest on wykonany według mnie z innego materiału(inna gramatura).A cena nie różni się wiele. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin K. Posted February 27, 2010 Share Posted February 27, 2010 Dzialeczka, Ale kolega ma już ASW wiec po co kupować drugi, mniejszy model do tych samych celów? A wykonane są z tych samych materiałów. Mój pierwszy i jak na razie jedyny film z pokładu powstał właśnie na ASW28. Jako nośnik kamery na moje oko się nadaje. Przy bezwietrznej pogodzie można bardzo przyjemnie pływać po niebie. Uważaj z montażem kamery pod skrzydłem bo dodatkowy opór aerodynamiczny może ściągnąć model do gleby i przód kadłuba do naprawy. Mi tak się zdarzyło ale na szczęście było dużo śniegu, czyli model poskładać, kamerę zamocować na skrzydle i lecimy! Życzę udanych lotów:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.